karaktere til spillerne..

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Re: hvad gjorde baba godt?

Indlæg af Peter Ross »

Et typisk vurdering grundet for høje forventninger. Knægten er 18 for dælen, så han kan på ingen måde forventes at brillere og sætte samtlige modstandere, som folk ellers har forventninger om.

Han dækkede bolden fortrinligt, han var god til at gå ned i banen for at modtage bolden, han skildte sig for det meste fornuftigt af med bolden, han lagde et godt pres på Esbjergs bagkæde og han forsøgte sig på egen hånd i stedet for at være "mr. play it safe" (hvilket også havde været et problem for folk, for han er vel den nye Ronaldinho?).

Folk har forventninger om at han skal slå til fra første kamp, men ting tager altså tid, i sær når han ikke har mere end 5 kampe i benene over de seneste 7 måneder...

Helt sikkert at det ikke var hans bedste kamp, men tag lige en slapper med forventingerne til knægten...

Peter Ross

Rainier W

Re: Nyt karaktersystem

Indlæg af Rainier W »

Dahl Nielsen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nå, systemet er udviklet med henblik på at stille
> danske studenter bedre internationalt, så som
> udgangspunkt er det nye system en god ting.

Man kunne måske bare stille sig det spørgsmål, hvorfor vælger de ikke at tage en scala de rent faktisk bruger i andre lande. Nu går man jo bare fra et system ingen andre kender til et andet som ingen andre kender. >:-D

> Med den nye karakterskala er det nemmere at få sig et
> højt gennemsnit, og dermed giver det større
> sandsynlighed for, at man kan komme ind på sin
> ønskede uddannelse - eller i den anden ende, at
> man ikke dumper eksamen ;)

Kravene flytter sig vel bare tilsvarende? Altså jeg mener de fleste uddannelser har jo kun x antal pladser og de går jo stadig til dem med højest gennemsnit og ikke til en bestemt grænse.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Vil give Ross helt ret, men synes lige han manglede den sidste skarphed når det galt afslutninger... men det kommer vel?!

Det var den ene lille ting der virkelig manglede i går, og gi' ham 5 for det er lige groft nok synes jeg.

7 er vist en meget passende karakter

just my cents

Arff

Indlæg af Arff »

Kampen kommer på Viasat Sport 1 igen i aften klokke 19:00, så kan du se det igen, for jeg synes godt nok 5 er for hårdt, for han smed jo ikke bolden væk hver eneste gang han havde den.
- Jeg vil også give Peter ret, folk har alt for store forventninger til Baba Colins - han har talentet og potientale til at nå langt, men når han har været skadet i 7 måneder, så er det klart han ikke er den bedste på banen, da han også skal vende sig til tempoet - men så forstår jeg heller ikke helt at ER sætte ham på banen fra start.
- Han burde måske få noget kamp træning i benene på 2. div holdet.

Kent

Re: Nyt karaktersystem

Indlæg af Kent »

Rainier W Skrev:
> Man kunne måske bare stille sig det spørgsmål,
> hvorfor vælger de ikke at tage en scala de rent
> faktisk bruger i andre lande. Nu går man jo bare
> fra et system ingen andre kender til et andet som
> ingen andre kender. >:-D

Den konkrete skala kendes ikke i andre lande, men antallet af trin og forskellen mellem den er direkte sammenlignelig med andre. Den nye skala er netop indført, for at øge sammenligneligheden på tværs af lande. Om man så kalder det øverste trin 12, A eller 4 er sådan set ligegyldigt.

Kent

Kent

Re: karaktere til spillerne..

Indlæg af Kent »

Arff Skrev:
> > Farlige Frank 8
> Han får også 8 af mig, men det er kun på grund af
> første halvleg, han var alt for anonym i anden.

Så når en angriber scorer 2 mål, så får han 8?
Det var stort set Frank, der på ene hånd afgjorde kampen til vores fordel, samtidig med at han gjorde et fint defensivt arbejde, og faktisk spillede defensiv midt det sidste kvarter, fordi Mikkelsen var færdig.
Både spillemæssigt og scoringsmæssigt var det en rigtig god kamp af Frank, og det giver du ham 8 for?? Hvad skal han lave for at du fx vil give ham 10? Flere medier + tilskuerene på stadion har ham som kampens spiller, men for dig var han "for anonym i anden". Jeg tror ikke helt du har forstand på hvad der er, man skal kigge på ved en angriber.

Kent

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

B. Collins viste vilje, kampgejst og var løbevillig. Han blev mast et par gange af EfBs stor forsvarsspiller, som havde godt fat i blusen på ham flere gange. Han var meget spilbar. Han var meget tæt på scoring. Flot indsats.

Til gengæld så var Danni Olsen et friskt pust ( ok, de fleste ved hvad han kan fra sin FCN tid)…altså jeg ville gerne se, at Danni Olsen røg ud på højrekanten, og Dennis Sørensen blev lagt ind bag vores angriber ligesom Thygesen lå på et tidspunkt. Simonaldo skal bare fortsætte på venstrekanten. Det mener jeg er vores stærkeste opstilling, når Salami og Femi igen er klar. Selvom Røll faktisk er i fremgang.

Dadu lignede ved 3 – 1 målet en dejlig kølig afsluttet a la ” speedy” – ihvert fald virkede kan ”meget kold” da han afdriblede sin modstander, og satte bolden ind i det hjørne som ikke var dækket med en hårdt fladt ” Ronaldo-klasssisk-afslutning”.

Altså bliver jeg ikke vildt nervøs, fordi Collins ikke scorede bl.a. når jeg ser på super-ultra-killer-farlige Frank. Dadu fik også lavet en ret overbevisende mål, og hvis han er så kynisk i målsituationer, så bliver det sgu spændende.
Ja, så skal vi ikke glemme ” speedy” ned på 2. division, som nærmest var den helt store forskel på, at FCM2 vandt ret overbevisende 4 – 1 over FC. Fyn. Altså da han i 2. halvleg blev skubbet i angrebet, så viste han igen helt vildt skarphed, og egentlig kunne han, hvis han havde været mere egoistisk have lavet hattrick – med mere held kunne han lave 4 – 5 mål. Hvis der er nogen, som tror ” speedy” ikke har teknik, så de ham ikke mod FC. Fyn, hvor han i perioder driblede rundt med FC. Fyn – det var i øvrigt mere end man kunne sige om de andre superligaspiller på 2. divisionsholdet. Speedy var meget overbevisende. Derfor var jeg nervøs inden EfB kampen for, at vi kunne komme til at mangel superligaens skarpeste angriber som joker fra vores bænk.

Nej, B. Collins syntes jeg viste gode takter, og prøv at bemærke om de ikke i tv har fanget noget af den fighter villighed a la Salami, som han viste i den kamp.

Rainier W

Re: karaktere til spillerne..

Indlæg af Rainier W »

Kent Skrev:
> Flere medier + tilskuerene på stadion har ham
> som kampens spiller, men for dig var han "for
> anonym i anden". Jeg tror ikke helt du har
> forstand på hvad der er, man skal kigge på ved en
> angriber.
>
>
> Kent

[ironi]Men han har jo ret, han scorede jo slet ikke de sidste 45 min. Og det er jo trods alt det han er der for. [/ironi]

Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Peter Ross Skrev:
> Et typisk vurdering grundet for høje
> forventninger. Knægten er 18 for dælen, så han kan
> på ingen måde forventes at brillere og sætte
> samtlige modstandere, som folk ellers har
> forventninger om.
>
> Han dækkede bolden fortrinligt, han var god til at
> gå ned i banen for at modtage bolden, han skildte
> sig for det meste fornuftigt af med bolden, han
> lagde et godt pres på Esbjergs bagkæde og han
> forsøgte sig på egen hånd i stedet for at være
> "mr. play it safe" (hvilket også havde været et
> problem for folk, for han er vel den nye
> Ronaldinho?).
>
> Folk har forventninger om at han skal slå til fra
> første kamp, men ting tager altså tid, i sær når
> han ikke har mere end 5 kampe i benene over de
> seneste 7 måneder...
>
> Helt sikkert at det ikke var hans bedste kamp, men
> tag lige en slapper med forventingerne til
> knægten...
>
> Peter Ross

Jamen det er jo netop det jeg skriver. Man skal jo forvente noget for en spiller i hans position, uanset hans alder. Det kan jo ikk passe at fordi Baba er 18, at man så skal give ham længere "lunte".

Forstå mig ret, jeg mener bare ikke at man skal bruge ham fra start, hvis ikke han kan klare sig helt på det niveau og det mener je ikke at han kunne i kampen mod efb.

Hvad angår forventningerne til ham. Jeg har faktisk ikk' meget forventning til ham endnu. Jeg syntes ikke Baba har den samme forståelse for spillet som Salami har.
Desuden har bl.a. nogen af jer der giver ham høje tal, været med til at rose ham til skyerne og dermed fået flere læsere til at have store forventninger til vores lille gut :)

Jeg holder stadig fat i 5 tallet. Flere dårlige afslutninger fra meget kort distance. Flere gange hvor han løber direkte ud imellem 3-4 efb spillere.

Jeg vil dog give jer ret i at han løb meget. Men det gør alle de afrikanske spillere der får lov til at starte på førsteholdet. Så længe alt det løb er forgæves, kan jeg ikke se hvorfor det skulle være et plus. - Men det bliver det vel, når han er mere "moden" til at spille på det niveau.

Jeg vil se kampen igen på VS når genudsendelsen kommer, så kan jeg lige få be/afkræftet mit billede af Baba i kampen.

God påske

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

topscore Skrev:
> B. Collins viste vilje, kampgejst og var
> løbevillig. Han blev mast et par gange af EfBs
> stor forsvarsspiller, som havde godt fat i blusen
> på ham flere gange.

Det lagde jeg også mærke til, hver gang dommeren så den anden vej fik Baba lige en i ryggen eller hvad han nu ellers kunne komme til. Det var flot af Baba at vise erfaring nok til ikke at gå grasat i en hævnakt. Han blev ved hele tiden, og rummer for mig at se mange af de samme kvaliteter som Thygesen havde, han skal bare have tid. Måske ser vi allerede meget mere om et par kampe.

Martin

Indlæg af Martin »

Ravnen Skrev:
> topscore Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > B. Collins viste vilje, kampgejst og var
> > løbevillig. Han blev mast et par gange af EfBs
> > stor forsvarsspiller, som havde godt fat i
> blusen
> > på ham flere gange.
>
> Det lagde jeg også mærke til, hver gang dommeren
> så den anden vej fik Baba lige en i ryggen eller
> hvad han nu ellers kunne komme til. Det var flot
> af Baba at vise erfaring nok til ikke at gå grasat
> i en hævnakt. Han blev ved hele tiden, og rummer
> for mig at se mange af de samme kvaliteter som
> Thygesen havde, han skal bare have tid. Måske ser
> vi allerede meget mere om et par kampe.

Dommeren - Henrik Kragh er bestemt heller ikke FCM mand - der var mange gange igår, hvor Esbjerg fik noget som vi ikke fik... Baba skulle vel egentlig havde en del frispark, men oki... Han har nok ikke glemt, hvor upopulær han var dengang han ødelagde det hele imod FCK - hvor vi førte 1-0 efter en time og Bak blev smidt ud, Allbâck brugte armen til at tage bolden med sig og så straffe...

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Martin Skrev:
> Dommeren - Henrik Kragh er bestemt heller ikke FCM
> mand - der var mange gange igår, hvor Esbjerg fik
> noget som vi ikke fik... Baba skulle vel egentlig
> havde en del frispark, men oki... Han har nok ikke
> glemt, hvor upopulær han var dengang han ødelagde
> det hele imod FCK - hvor vi førte 1-0 efter en
> time og Bak blev smidt ud, Allbâck brugte armen
> til at tage bolden med sig og så straffe...

Den eneste store fejl han begik dengang var, at han lod Allbäck tage bolden med overarmen. Det røde kort til Bak for en alt for voldsom tackling på Silberbauer, og straffesparket da Anders Rasmussen gik i ryggen på Álvaro Santos, var begge korrekte kendelser.

Af og til bliver man altså bare nødt til at tage de farvede briller af - også selv om det kan være svært ;)

Det er sandt, at han i går bortdømte os lidt i nogle situationer, men så var han altså heller ikke dårligere. Jeg vil give den kære hr. Nystrup Kragh en 7-8 stykker for sin præstation i gårsdagens kamp, og så bare glæde mig over sejren.

Besvar