Stemning på Nordea!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: Hvad er ASA? Hvad er Nordea?

Indlæg af Altoriso »

Poulsgaard Skrev:
-------------------------------------------------------
> Altoriso Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >> Så længe der alligevel ikke er flere der gider
> at
> > synge kan man da ikke spærre hele
> Nordea-tribunen

> Hvem snakker om at spærre Nordea?
> -Der er vel ingen grund til at lokke med billige
> pladser!
>
>
> Jeg vil hellere have en tribune, der kun er fyldt
> 1/10 af det vi har i dag, hvis så bare 100% sang
> med.
>
> Poulsgaard

Det gør du jo sådan set selv ved at snakke om et Nordea med kun 300 tilskuere - det ville da se totalt dumt ud, og FCM ville miste en ikke ubetydelig indtægt..

Søren Ross

Indlæg af Søren Ross »

Thomasnoerum Skrev:
> jeg kan ikke forstå dem der siger at teenagere
> ikke må være på nordea! jeg er selv 15 og min ven
> er 14 vi står altid på nordea, og Vi synger altid
> med. vi kan måske ikke råbe lige så højt som
> Hekler, men vi råber sku alt hvad vi kan! vi er
> begge Medlemmer af Black-wolves og har sæsonkort!

Helt Enig..

Der er flere af de gamle der lige burde kigge lidt på dem selv engang imellem..

Stemningen skabes absolut af folkene mellem 12-13 år og så dem der er midt i 30erne..
Det er klart de mavesure pensionister der skal væk..
Men der er kampagnemateriale på vej for at oplyse omkring ASA området.

Hvis nogen vil give en hånd med for at udbrede budskabet må de meget gerne kontakte mig. Gerne nogle folk der ikke på forhånd er involveret i Tifo eller andre udvalg. Det handler om hjælp til at få en massiv kampagne stablet på benene.
Folk i alle aldre er velkomne, eneste krav er at folk skal være aktive på tribunen.
Jeg kan mailes på SR@black-wolves.com
Eller send en PM.

MVh Søren Ross

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Altoriso Skrev:
> Poulsgaard Skrev:
> -----
> > Altoriso Skrev:
> >
>
> > -----
> > >> Så længe der alligevel ikke er flere der
> gider
> > at
> > > synge kan man da ikke spærre hele
> > Nordea-tribunen
>
>
> > Hvem snakker om at spærre Nordea?
> > -Der er vel ingen grund til at lokke med
> billige
> > pladser!
> >
> >
> > Jeg vil hellere have en tribune, der kun er
> fyldt
> > 1/10 af det vi har i dag, hvis så bare 100%
> sang
> > med.
> >
> > Poulsgaard
>
>
> Det gør du jo sådan set selv ved at snakke om et
> Nordea med kun 300 tilskuere - det ville da se
> totalt dumt ud, og FCM ville miste en ikke
> ubetydelig indtægt..

Jeg tror helt ærligt ikke folk vil blive væk, fordi de skal betale 10-20 kroner mere for en billet, men nok 50 % af folkene på Nordea vil finde en siddeplads, hvis prisen på en siddeplads er lig med prisen på en ståplads.

Udsynet er bedre, komforten er bedre og man slipper for eventuelle øl i nakken.

Peter Ross

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

I glemmer altså at Nordea rummer omkring 3400 pladser, og det kan altså godt blive svært at finde pladser til feks 2000 af dem ved en ellers udsolgt kamp

Det er jo desværre utopi at tro at vi kan få et Nordea her og nu som et ASA, så jeg synes folk skal droppe alt det der med at der ikke er plads til alle

Vejen er som jeg altid har været tilhænger af, et meget tydeligt markeret ASA

Husk også på hvor heldige vi er med en hel endetribune, hvor man står op

Og til al snakken om unge vs ældre der synger eller ikke synger

Jeg sang hele kampen igennem som jeg plejer, men bagved SAD der to 15 års knægte og snakkede det meste af 2. halvleg, og det var 3 meter foran en iøvrigt velsyngende Søren Ross med headsettet

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Det handler om at en del af Nordea, nemlig den centrale øvre del skal være et ASA. Selv FCM er indforstået med at det skal forholde sig sådan hvis vi ikke skal synges ud af egen hule.

Naturligvis skal der arbejdes fremad mod at det accepteres, at de 5-600 pladser der er den centrale del af Nordea, er for dem der synger Det endelige mål må være intet mindre end en hel endetribune som stemningsskaber.

Lund

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Thomas Lund Skrev:
> Hold nu kæft Jan! Det handler om at en del af
> Nordea, nemlig den centrale øvre del skal være et
> ASA. Selv FCM er indforstået med at detskalfrholde
> sig sådan hvis vi ikke skal synges ud af egen
> hule.
>
> Naturligvis skal der arbejdes fremad mod at det
> accepteres, at de 5-600 pladser der er den
> centrale del af Nordea, er for dem der synger Det
> endelige mål må være intet mindre end en hel
> endetribune som stemningsskaber.
>
> Lund

Øh jeg ved ikke om du har læst alle indlæggene Thomas, men jeg forholder mig blot til at nogle stykker nærmest vil have alle smidt ud af Nordea, hvis de ikke synger - det er utopi!

Jeg er helt enig i, og det har jeg snart argumenteret for i mange år, at vi skal have et ASA, og på sigt skal det da også dreje sig om hele Nordea, men det kommer til at tage længere tid, og med feks din attityde kan det jo godt komme til at knibe, men jeg har fuld tiltro til at den nuværende TIFO gruppe og bestyrelse nok skal få det op at køre på et tidspunkt

Man kunne jo sætte sig som mål at følges med FCM i Vision 2011 :-)

Dahl Nielsen

Re: Stemning på Nordea!

Indlæg af Dahl Nielsen »

topscore Skrev:
> Har lige set kampen i tv, og BW kan tydelig høres
> gennem hele kampen - selv personen med megafonen
> går rent igennem(--:

Ja, vores lydsystem er det så (som egentlig bare består af nogle megafoner).

Desværre er det også alt for tydeligt, og overdøver konstant sangen fra FCM-fansene. Jeg har også foreslået Søren Ross, der normalt er capo, at vi skruer lidt ned for lyden.

Og så er der jo stadig vores irriterende jingle, der ødelægger vores jubel ved scoringer :-S

caspersm

Indlæg af caspersm »

Altoriso Skrev:
>
> Jeg sang hele kampen igennem som jeg plejer, men
> bagved SAD der to 15 års knægte og snakkede det
> meste af 2. halvleg, og det var 3 meter foran en
> iøvrigt velsyngende Søren Ross med headsettet

og? selvfølig skal de synge, men det vil heller ikke tage mig mange minutter at finde en på 20-30 år der ikke sang på midten af nordea, derfor gælder det ikke alle, hvis det er det du mener.

Chap

Re: Stemning på Nordea!

Indlæg af Chap »

Er helt enig. Synes også det skal skrues ned, da det trænger alt for meget igennem!

NME

Indlæg af NME »

Søren Ross Skrev:
> Helt Enig..
>
> Der er flere af de gamle der lige burde kigge lidt
> på dem selv engang imellem..
>
> Stemningen skabes absolut af folkene mellem 12-13
> år og så dem der er midt i 30erne..
> Det er klart de mavesure pensionister der skal
> væk..

Hvis du mener folk imellem ca 13-35 er jeg enig..
Og oven i det er der også nogle få af de noget ældre der godt kan lide at råbe med en gang imellem.
Men man skal jo også finde ud af hvordan man vil integrere de lidt yngre, som står og lytter til hvad vi andre synger, og så så småt forsøger at synge med 2. eller 3. gang..

Men generelt set synes jeg nu det er temmelig irrelevant at snakke unge og gamle.. For det er jo altså ikke alderen det kommer an på..
Der er vel ingen der garantere at en fyr på 25 står og skråler igennem bare fordi han står midt på Nordea og hverken er teenager eller pensionist ? :)

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

Jeg fatter ikke du bliver ved med at snakke om at smide folk ud og lukke Nordea!
Kan du ikke finde det indlæg, hvor jeg har skrevet noget i den retning?

Jeg har forsøgt at skrive at vi skal give de mennesker der alligevel ikke gider at synge muligheden for at side ned. jeg er sikker på at så er 66% af problemet løst.

Problemet med et ASA er i princippet håndhævelsen af reglen. Det er praktisk umuligt at flytte 200 mand der har forvildet sig ind i ASA, ensige få dem til at synge.

Jeg har engang i de gamle IFS dage været med i et forsøg, hvor tanken var at lave vores ståplads (i den ene ende ved siden af de 728 sidepladser:-)) til ASA, det betød at der var gratis adgang for alle i IFS gear, alle andre skulle betale 10 kr.
Som kassemester ved indgangen oplevede jeg flere gange at blive skubbet væk af gamle mænd der havde deres "faste plads" som de skulle op til.

Jeg er af den opfattelse at det ikke KAN lade sig gøre at lave et ASA når vores målgruppe udgør 25% af tilskuerne på Nordea, men det bliver noget nemmere hvis den udgør 67%

Mht. økonomi, så er det bare ikke noget jeg gider beskæftige mig med, jeg har ingen indsigt i de økonomiske forhold i forbindelse med ændringer i billetpriserne på Nordea.

Din bemærkning om at det vil koste FCM mange penge må stå for egen regning.

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Poulsgaard Skrev:
> Jeg er af den opfattelse at det ikke KAN lade sig
> gøre at lave et ASA når vores målgruppe udgør 25%
> af tilskuerne på Nordea, men det bliver noget
> nemmere hvis den udgør 67%

Tillader mig lige at blande mig i debatten med lidt opbakning til Altoriso. For mig at se var der vel ca. 2-300 ledige siddepladser til rådighed i søndags mod Esbjerg. Altså er der tale om at man til den kamp faktisk kun har mulighed for at flytte 10 % af de folk du rent faktisk snakker om. Og det er jo ikke nok til at procenterne rent faktisk flytter sig dramatisk.

Du løber jo igen ind i det problem, at mange af dem der står på Nordea ikke står der pga. prisen, men fordi de helst vil stå op og se fodbold. Der er for mig ingen tvivl om, at det her kun kan lade sig gøre vha. information. Man kan ikke tvinge folk væk fra Nordea hverken med pisk eller gulerod hvis de helst vil stå der. Derfor bliver man nødt til at informere sig ud af, at "almenvældet" helst vil have syngende fans til at stå i det markerede område.

Personligt står jeg selv på Nordea til venstre for opgang 8 og synger ikke særligt meget med, men jeg foretrækker helt klart helst at stå op og se fodbold. Det er for mig den bedste måde at opleve fodbold på, og en prisstigning ville ikke ændre på dette. Til gengæld læser jeg jo så med herinde og kan sagtens forstå, at jeg ikke skal bevæge mig ind i det område uden at jeg også vil synge. Men jeg er 100 % sikker på at mine svigerforældre som plejer at stå samme sted slet ikke aner dette initativ er kommet.

> Mht. økonomi, så er det bare ikke noget jeg gider
> beskæftige mig med, jeg har ingen indsigt i de
> økonomiske forhold i forbindelse med ændringer i
> billetpriserne på Nordea.
>
> Din bemærkning om at det vil koste FCM mange penge
> må stå for egen regning.

[sarkasme]Men selvom du ikke gider beskæftige dig med det, så ved du jo godt at det at nogen køber en billet giver indtægter for FCM, og at de gerne vil have så mange som muligt af disse penge.[/sarkasme]

Jeg mener. Økonomien er altså en meget stor faktor i denne debat om hvad man skal gøre for at gøre det bedst muligt. Og FCM ville naturligvis aldrig gå med til at hæve priserne for Nordea til Faxe niveau da den brede offentlighed gerne vil have muligheden for "den billigere billet". Og derfor er den løsning i foreslår jo heller ikke praktisk mulig.

Så selvom den skal stå for Altoriso's egen regning er det altså det bedste argument hvorfor det her er en dum debat. Det er bare en skam du så åbenbart ikke vil se den. >:-D

Edit: et par stavefejl.

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

Rainier W Skrev:

> Tillader mig lige at blande mig i debatten med
> lidt opbakning til Altoriso. For mig at se var der
> vel ca. 2-300 ledige siddepladser til rådighed i
> søndags mod Esbjerg. Altså er der tale om at man
> til den kamp faktisk kun har mulighed for at
> flytte 10 % af de folk du rent faktisk snakker om.
> Og det er jo ikke nok til at procenterne rent
> faktisk flytter sig dramatisk.

Velkommen
Jeg havde andet at se til end at tælle tomme sæder ;-)
Men med en kapacitet på 12.000 og et tilskueretal på 9.000 må der være pladser nogle steder. (for der stod da masser på Nordea).
-Ja jeg ved godt at der er ududnyttet sponsorbilletter og sæsonkort og konen skulle føde osv.

> Du løber jo igen ind i det problem, at mange af
> dem der står på Nordea ikke står der pga. prisen,
> men fordi de helst vil stå op og se fodbold. Der
> er for mig ingen tvivl om, at det her kun kan lade
> sig gøre vha. information. Man kan ikke tvinge
> folk væk fra Nordea hverken med pisk eller gulerod
> hvis de helst vil stå der. Derfor bliver man nødt
> til at informere sig ud af, at "almenvældet" helst
> vil have syngende fans til at stå i det markerede
> område.

Jeg er absolut for et ASA, jeg mener bare ikke at det kan lade sig gøre nu med den sammensætning der er på Nordea.
Vi kan da umuligt være uenige om at tingene vil gå nemmere, hvis alle dem der faktisk hellere ville side på Faxe, var væk ?

> Personligt står jeg selv på Nordea til venstre for
> opgang 8 og synger ikke særligt meget med, men jeg
> foretrækker helt klart helst at stå op og se
> fodbold. Det er for mig den bedste måde at opleve
> fodbold på, og en prisstigning ville ikke ændre på
> dette. Til gengæld læser jeg jo så med herinde og
> kan sagtens forstå, at jeg ikke skal bevæge mig
> ind i det område uden at jeg også vil synge. Men
> jeg er 100 % sikker på at mine svigerforældre som
> plejer at stå samme sted slet ikke aner dette
> initativ er kommet.

Ja, informationen er meget vigtigt. Den bliver stadig meget afgørende, hvis et ASA skal kunne lade sig gøre.

> Men selvom du ikke gider beskæftige dig med det,
> så ved du jo godt at det at nogen køber en billet
> giver indtægter for FCM, og at de gerne vil have
> så mange som muligt af disse penge.

Ok, uden at have mere indsigt i FCMs økonomi end dig så vil jeg påstå at det ville være en positiv foretning isoleret set at hæve billetpriserne på Nordea til at matche resten af stadion.
-Og jeg er ikke økonomiuddannet.
Men det ville give noget mere plads på Nordea, det er sådan set det jeg forholder mig til, indtil FCM melder ud at der er andre forhold at tænke på.

> Jeg mener. Økonomien er altså en meget stor faktor
> i denne debat om hvad man skal gøre for at gøre
> det bedst muligt. Og FCM ville naturligvis aldrig
> gå med til at hæve priserne for Nordea til Faxe
> niveau da den brede offentlighed gerne vil have
> muligheden for "den billigere billet". Og derfor
> er den løsning i foreslår jo heller ikke praktisk
> mulig.

Jeg tror ikke der er noget krav fra den brede offentlighed om at spare 10 kr. Det er normalt købmandsskab at får man en stol med i billetprisen, så skal prisen da være 10,- højere....
Vi har i fanklubben ingen vedtægter der har forbindelse til FCMs økonomi, derfor beskæftigere vi os sjældent med den. Tro mig FCM skal nok sørge for at overleve vinteren også.

> Så selvom den skal stå for Altoriso's egen regning
> er det altså det bedste argument hvorfor det her
> er en dum debat. Det er bare en skam du så
> åbenbart ikke vil se den. >:-D

Jeg vil abosolut gerne, men jeg kan ikke. Jeg skal love dig at bliver jeg overbevist så bliver du den første efter Alto, der hører det. ;-)

Edit: Staveplade

Poulsgaard
-----------------------------------------------------------------------
Udlejning af slushice, softice og popcornmaskiner - http://web-ice.dk

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Rainier W :
Rart at det ikke er alle der ser lige snæversynet på tingene :-)
Du rammer sådan set flere af de pointer jeg vil frem til

Poulsgaard :
du spørger efter indlæg fra feks dig :

Indlæg tilføjet: 02-04-2007 kl. 11:04

Og hvis man så sætter prisen op på Nordea, så det matcher prisen på Faxekondi, så er vi fri for pensionisterne der lige skal spare den sidste 10'er...

Indlæg tilføjet: 02-04-2007 kl. 14:55

Jeg har en rigtig god fornemmelse for at de pensionister der står på Nordea ville kunne lokkes på Pølseenden med en 10 kr rabatkupon til en kop kaffe..

Indlæg tilføjet: 02-04-2007 kl. 14:54

Det er sku sagt i ramme alvor.

Jeg har intet imod at skulle betale det samme for en ståplads. det er alligevel ualmindelig sjældent at der er udsolgt på sidepladserne. så lad da bare nyderne få sig et sted og sidde...

Indlæg tilføjet: 02-04-2007 kl. 20:33

Jeg vil hellere have en tribune, der kun er fyldt 1/10 af det vi har i dag, hvis så bare 100% sang med.

Jeg synes altså det er ret indikerende at du vil have feks pensionister væk fra Nordea - den holdning deler jeg så bare ikke, men mener at de skal have lov til at være der, så længe de vil og så længe ståplads-Nordea er så stor som den er
Det kunne så godt være at FCM skulle overveje at sætte sæder på halvdelen af Nordea

Jeg minder om at jeg selv gør alt hvad jeg kan for at skabe stemning, og selvfølgelig er ude efter at Nordea skal komme op og ligne Faxetribunen i Brøndby inden for en årrække..
Men for mig drejer det sig om at oplyse folk om, hvor det er bedst at stå, hvis de ønsker hhv. det ene eller det andet
Måske var det bare bedre hvis hele ASA flyttede ned i det hjørne der ligger tættest på Faxe-tribunen ( På SAS-arena ;-) ), hvilket jeg også har foreslået før sammen med nogle andre

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

Vi kommer ikke videre.
I'm out

Besvar