Ørgaard leder efter ny målmand?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dahl Nielsen

Re: Ørgaard leder efter ny målmand?

Indlæg af Dahl Nielsen »

Arff skrev:

> Eller hvad med en mand som Karim Zaza? Han har
> bevist at han er en god målmand , både i Brøndby
> og OB.
> Har er blevet kåret som den bedste målmand i
> SAS/Super-ligaen tre gange, det vidner da om en
> vis potion klasse, (og ham har der været snakket
> om før.)?

Karim Zaza skiftede i sommers til tyske Rot-Weiss Essen fra 2. Bundesliga, så jeg tror ikke han bliver aktuel. Især ikke hvis man tager hans begrundelse for skiftet i betragtning - han ønskede nemlig at nå et par år i udlandet. Desuden skal man ikke vente længe, før han er for langt oppe i årene.

Tror heller ikke på én som Stephan Andersen, selv om jeg da ufatteligt gerne så ham i klubben!

John Alvbåge kunne være en god signing, men på det seneste har han altså ikke været særlig imponerende i Viborg-målet. Tror i øvrigt heller ikke han bliver aktuel, med mindre Viborg rykker ned.

Nej, hvad siger folk til Brian Jensen? Han er 31 år gammel, spiller for Burnley i The Championship (den andenbedste engelske række), og mig bekendt holder han et godt niveau. Han ville heller ikke være en kortsigtet løsning, lige som en Peter Skov-Jensen ville være det.
Spørgsmålet er så, om han overhovedet har lyst til at forlade Burnley, så længe han er førstevalg til pladsen som målmand, og om han muligvis tjener så meget mere i Burnley, at det kan være med til at stå i vejen for en eventuel handel?

Dahl Nielsen

YahooSeeker [Bot]

Re: Ørgaard leder efter ny målmand?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Martin Skrev:
-------------------------------------------------------
> Kent Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Martin Skrev:
> >
>
> > -----
> > > Man kan kun glæde sig over, at det endelig er
> > gået
> > > op for Erik og resten af de markante herrer,
> at
> > de
> > > ikke kommer længere op i tabellen med Anders
> på
> > > mål...
> >
> > For det har de ikke vidst før eller hvad? Det
> nye
> > er, at Ørgaard kommer med en udtalelse om, at
> AR
> > ikke ligefrem er ligaens bedste mand, men jeg
> tror
> > ikke der er tvivl om, at de gerne så en bedre
> > keeper i klubben - hvorfor tror du Tidman blev
> > hentet? De er trods alt nok ikke dummere end os
> > fans.....
> >
> > > Lad os få en klassekeeper, inden for
> > > økonomisk ansvarlighed..
> >
> > Det er jo netop det, der hele tiden har været
> > problemet. Billige klassekeepere hænger ikke på
> > træerne.
> >
> > Kent
>
>
> Hvorfor skulle man så absolut forlænge med Anders
> ??? Tidman spillede jo faktisk også udemærket i
> starten, men siden Peter Skov forlod os, har vi
> ingen stabilitet haft på målmandsposten.. Det er
> egentlig det jeg hentyder til nu, hvor jeg siger,
> at det endelig er gået op for de højere magter...
>
>
> Jeg vil vædde min hat på, at de kunne nappe
> Horsens keeper for billige penge, og han er en
> klassekeeper i min forstand, når vi snakker inden
> for økonomisk ansvarlighed...

Martin Skrev:
> Kent Skrev:
> -----
> > Martin Skrev:
> >
>
> > -----
> > > Man kan kun glæde sig over, at det endelig er
> > gået
> > > op for Erik og resten af de markante herrer,
> at
> > de
> > > ikke kommer længere op i tabellen med Anders
> på
> > > mål...
> >
> > For det har de ikke vidst før eller hvad? Det
> nye
> > er, at Ørgaard kommer med en udtalelse om, at
> AR
> > ikke ligefrem er ligaens bedste mand, men jeg
> tror
> > ikke der er tvivl om, at de gerne så en bedre
> > keeper i klubben - hvorfor tror du Tidman blev
> > hentet? De er trods alt nok ikke dummere end os
> > fans.....
> >
> > > Lad os få en klassekeeper, inden for
> > > økonomisk ansvarlighed..
> >
> > Det er jo netop det, der hele tiden har været
> > problemet. Billige klassekeepere hænger ikke på
> > træerne.
> >
> > Kent
>
>
> Hvorfor skulle man så absolut forlænge med Anders
> ??? Tidman spillede jo faktisk også udemærket i
> starten, men siden Peter Skov forlod os, har vi
> ingen stabilitet haft på målmandsposten.. Det er
> egentlig det jeg hentyder til nu, hvor jeg siger,
> at det endelig er gået op for de højere magter...
>
>
> Jeg vil vædde min hat på, at de kunne nappe
> Horsens keeper for billige penge, og han er en
> klassekeeper i min forstand, når vi snakker inden
> for økonomisk ansvarlighed...

Jeg er godt nok lidt forvirret i forhold til, hvad det er FCM vil. Et signal går på at økonomien skal være i orden, og endnu et signal går på vi ( FCM) vil sats på vores ungdomsspiller.

Så kommer der pludselige modsat rettede signaler: vi forlænger med AR, men vi ser efter en målmand for alle de penge vi ikke har, men hvad så med fx vores ungdomslandsholdsmålmænd Jesper Weinkouff ( U19) og Jonas Lössl ( U18), eller Lasse Heinze?

Jeg håber på, at ” ulvefar” tager det roligt med at gå i gang med at købe: først og fremmest fordi jeg mener, at vi både af sportslige og økonomiske grunde bør satse på det materiale vi har. Dernæst fordi vores dårlige evne til at indkøbe afdankede halvskadede spiller har været en dyr fornøjelse. Hvis FCM af helt uforståelige årsager vil have endnu flere målmænd på kontrakter, så er den eneste bøn, at de køber en billige ung talentfuld målmand uden nogle former for skader.

Jeg er nok en af de få, som ikke vil juble hvis FCM præstere en ny målmand, men syntes det er en mærkelig beslutning. Hvis jeg bare viste, hvor FCM gemte sin sparegris, så jeg kunne køre den en sted hen indtil vores økonomi er bedre og ideen om nye målmænd er forsvundet.

Jeg syntes, at det var bedre at få solgt nogle af alle vores spiller først.

YahooSeeker [Bot]

Ingen målmand på vej!

De rejser som der hentydes til i avisen ligger et stykke tilbage, og var et forsøg p at finden en afløser for Daugaard. Nu fik vi så Kolja, og Lindkvist er tilbage.

Jeg ser ingen tegn i sol og måne på at man skulle være ved at finde en ny målmand? Hvis jeg var Ørgaard, ville jeg kigge efter en ny højre kant til at afløse vores nykårede landsholds spiller når han bliver fyret af til vinter.

Jeg ser ikke det store behov for forstærkninger, bort set for i forbindelse med salg?

johnnynielsen

Re: Ingen målmand på vej!

Indlæg af johnnynielsen »

Ja, det kunne der være noet om.. Hørte at en Martin Bergvold gerne vil væk fra FCK pga. manglende spille tid, han ville være en god afløser.

Jeg mener dog også, at vi godt kunne bruge 1 målmand, før at holdet er 100% slagkraftigt.

Lad os nu bare få Kevin Stuhr..

Mose

Vores unge målmænd.

Indlæg af Mose »

Vores unge målmænd bør få chancen, før vi henter spillere ind udefra.

Der var mange, der tvivlede på et midterforsvar på 17 og 18 år. Vi vandt kampen mod BIF 2-0.

Der var mange der tvivlede på at Salami, som 18 årig, kunne slå Traore af.

Hvis træneren ikke længere har tillid til, at Rasmussen kan løse opgaven, så er tiden inde til at prøve vores egne unge målmænd. Hvis ikke de får chancen, ser jeg ingen mening i, at vi optager målmandstalenter på akademiet.

Dem der tror, at vi kan vente med at give kampe til disse spillere til de 23-25 år tager fejl. Intet talent i 19 u-landsholdstruppen vil vente 5-7 år på at spille i SASligaen.

René

Indlæg af René »

ja, det har du så ikke ret i kære Hekler. Det stod meget klart i Herning Folkeblad, at han netop var kommet fra en større "verdens-turné" inden udekampen i søndags mod Brøndby........

Kent

Re: Vores unge målmænd.

Indlæg af Kent »

Mose Skrev:
> Vores unge målmænd bør få chancen, før vi henter
> spillere ind udefra.

Vi har diskuteret det her før Mose, og derfor kender du også min holdning.

Jeg vil sige, at det i bund og grund drejer sig om hvilke ambitioner FCM har. Hvis vi vil spille med i top 6, så værsgo - giv alle de talenter chancen som de ønsker. Men hvis vi vil op og spille med i top 3, så duer det altså ikke at stille op med et ynglingehold. Det er fint nok med unge talenter, men så skal vi forvente kampe som mod Horsens og Esbjerg - og så kan vi altså ikke spille med om DM. - Og det er jo ifm udtalelser om, at vi kan spille med i toppen om 1-2 år, at de her ting er blevet nævnt.

Jeg synes der i kampene mod FCN, Randers og EfB har været en tendens til, at når modstanderen har reduceret til 2-1, så har vi virket meget rådvilde, og har ikke evnet at holde fast i bolden og få ro i spillet. Her mangler vi efter min mening en rutineret styrmand på midten, der i de situationer går ind og suger bolden til sig, og spiller bredt i stedet for i længderetningen. Jeg mener ikke vi skal hente Tøfting, men det er lidt den type jeg tænker på. Thomas Røll er givet påtænkt den funktion, men umiddelbart har det lange udsigter før han er på holdet - dog kan han efter et salg af DS måske tage pladsen.

Ligeledes mangler jeg en rutineret mand i bagkæden til at dirigere, styre og bringe ro. Der skal være en, som de unge kan læne sig op af - en af grundene til at Agger var så god i BIF, var at han havde Per Nielsen ved sin side (og Per Nielsen er også en af grundene til, at BIF i mange kampe har kunne spille med helt unge og urutinerede midterforsvarer). Eftersom vores (unge) midterforsvar er et af holdets styrker, så er det på målmandsposten jeg ser den person. Da AR samtidig er et af holdets svage punkter, er det naturligt at skifte der. Hvis det skal være en løsning, der skal toppe allerede næste år, eller året efter, så er det altså ikke en 18-årig målmand vi skal have, men en 28-årig, der kan bringe ro i forsvaret.

Kent

René

Indlæg af René »

kunne ikke være mere enig. Hvis vi vil i top-3 kræver det tilgang af et par rutinerede spillere - det vil sikre kontinuitet og stabilitet. Som man siger indenfor håndbold-verdenen: en rutineret ræv, der i hektiske faser lige kan stoppe og slå bolden i jorden et par gange i stedet for at tabe hovedet. Det er præcis det, som FCM skal have for at komme med i den absolutte top. Det vil ligeledes være guld for alle vores mega-store talenter i truppen - også socialt. Lad os bare kalde det en "fader-skikkelse" eller en mentor - kald det hvad i vil. Se eksempelvis hvilken mega-betydning Linderoth har for FCK - pil ham af deres hold og så er det pludselig et helt andet FCK-hold!!

YahooSeeker [Bot]

René Skrev:
> ja, det har du så ikke ret i kære Hekler. Det stod
> meget klart i Herning Folkeblad, at han netop var
> kommet fra en større "verdens-turné" inden
> udekampen i søndags mod Brøndby........

My bad.
Ja der lå også en mail og ventede fra "anonym" sportsjournalist på Herning folkeblad som gjorde mig opmærksom på dette.

Men jeg ser stadig ikke noget der tyder på det er en målmand han er ved at hente, jeg tror mere på en højre kant.

Mose

Indlæg af Mose »

Først vil jeg slå fast, at jeg ikke mener, at succeskriteriet er ikke at ende med en gennemsnitsalder på 19 år. Men der er en tildens til at mene, at alder er lig med rutine. Det er jeg uenig i. En målmand kan godt være 19-20 år og stå fantastisk.

Der skal imidlertid være flere ældre spillere (læs over 24 år) på et hold. Om disse profiler synes jeg, at flere års transferpolitik har lært os:

At vil vi have gode profiler, skal vi holde på vores egne.
Vi kan ikke hente en afløser for Bak, Thygesen eller Dennis. Vil vi have kvalitet skal det komme nedefra.

Derfor håber jeg vi sælger Dennis, idet vilkårene er for et salg er optimale, og holder på de andre profiler vi har. Vores hold skal vokse sig stærkt nedefra.

JesperK

Indlæg af JesperK »

Tror heller ikke der er målmænd på vej. Nærmere erstatninger for Thyge, Dennis, Simon - der alle kunne tænkes at vende snuden udenlands, især hvis de holder det niveau, de er på lige nu.

Jeg synes efterhånden ikke der er ret meget godt i, at hente "rutinerede ræve" til klubben.. i hvert fald ikke den slags, der er på nedtrapning eller ikke er oppe i niveau. Uden at forklejne deres tidl. præstationer iøvrigt.

Måske Ørgaard var helt ovre på den anden side af Dollerup Bakke og snakke med Tøffe hehe ;)

Kent

Indlæg af Kent »

Mose Skrev:

> Der skal imidlertid være flere ældre spillere (læs
> over 24 år) på et hold. Om disse profiler synes
> jeg, at flere års transferpolitik har lært os:
>
> At vil vi have gode profiler, skal vi holde på
> vores egne.
> Vi kan ikke hente en afløser for Bak, Thygesen
> eller Dennis. Vil vi have kvalitet skal det komme
> nedefra.
>
> Derfor håber jeg vi sælger Dennis, idet vilkårene
> er for et salg er optimale, og holder på de andre
> profiler vi har. Vores hold skal vokse sig stærkt
> nedefra.

Problemet er hvor længe vi kan hold på dem, Selvom vi har lange kontrakter med folk, er klubbens økonomi afhængig af spillersalg. Det gør at det nok ikke er helt usandsynligt, at vi i de næste 2 transfervinduer skiller os af med min 2 af følgende: Dennis, Thyge, Bak og Simon Poulsen.

Der er "desværre" så meget talent på holdet, at det bliver svært at holde på dem, og dermed skabe egne rutinerede kræfter ala Søren Skriver (personligt tror jeg også det ville have været godt for KBNs udvikling, hvis han havde haft Skriver at læne sig op af, i stedet for at det nu er KBN, der er den rutinered i forsvaret). Hvis vi ser på holdet fra i søndags, så er de eneste, der ikke er salgsemner indenfor en kort årrække Anders og Jesper Mikkelsen, samt tildels Ulrik (det gerne vil til udlandet) og Frank (som OB er varme på). Dvs at i princippet er den eneste, der kan blive gammel i gårde Jesper Mikkelsen, der nok ikke har kvaliteten til at komme udenlands. Desværre har han heller ikke rigtig kvaliteten til at blive stamspiller for alvor. Han er en vigtig spiller, da han kan dække mange pladser, men ikke en, man kan se være fx vores faste venstre back de næste 5 år.

Så jeg har svært ved at se, hvor rutinen i truppen skal komme fra om et par år. Det skal jo være de spillere, der er 24-26 år i dag, og dem er der ikke mange af, som vi kan forvente at have om et par år.

Ergo er vi efter min mening nød til at tilføre rutine udefra (som man har forsøgt med Røll) - hvis holdet vel og mærke skal helt op at ringe.

Kent

Bjørnen

Indlæg af Bjørnen »

Jeg er en af de efterhånden mange der mener vi bør udskifte Anders. Det hjælper ikke at blive ved med at fortrænge målmandsproblemerne, som vi uanset hvad der bliver sagt, altså har. Hvis man ser på FCK`s mangeårige forsvars / målmandsproblemer ser det jo ud til at være løst ved at købe den rigtige målmand. Hvem det skal være ved jeg ikke, men et bud kunne godt være Henrik Ipsen. Hvis ledelsen virkelig kigger på ny målmand, så her et godt råd : venligst køb IKKE nogen med skadesproblemer. ( se skadestuen ). Vi har købt nok af såkaldte rutinerede kræfter fra andre klubber, med skader.
Kommer lige til at tænke på : Hvad med Lars Vinde i EFB, er han mon for dyr for os ?

YahooSeeker [Bot]

Bevis at nogen målmand er bedre end Arved!

micco

Indlæg af micco »

Hekler Skrev:
> Bevis at nogen målmand er bedre end Arved!

Nu er fodbold, og specielt det at sammenligne fodboldspillerer rimeligt svart at fore et bevis for hvem der skulle vare den bedste... jeg kunne feks. sige at jeg syntes Buffon (pa sine gode dage) er lidt bedre en Anders (Arved).. hvis jeg sa kender dig ret vil du nok ikke give mig ret og maske endag soge efter noget sa latterligt som en bevisforelse i en debat som overordnet er bygget op omkring folks MENINGer / og Holdninger (2 ting man godt kan have uden at skulle sta til regnskab med et BEVIS)... men kunne du ikke komme med beviset pa hvorfor anders skulle vare bedre eller lige sa god???

micco
(som iovrigt heller ikke MENER Ipsen skulle vare den rigtige losning... dog har jeg ikke noget bevis pa dette??!!)

Besvar