Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noerum

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Noerum »

Hvad definerer en Storklub?? Nu har Jonas386 fremhævet AAb som sådan en på bold.dk, Debatside.dk, Black-wolves.dk samt EBs Nationen!! Hvis hans argumenter om en storklub holder skal vi helt ned i 2 div før vi finder hold der ikke er storklubber!
Jeg vil mene, at der er 5 storklubber i Danmark. Fck, Brøndby, Midtjylland, Aab og AGF.

Fck siger sig selv.

Brøndby og GF fordi de har et kæmpe potentiale, stor opbakning og en historie med sig. Især AGF er vel Danmarks svar på HSV, Newcastle osv.

Midtjylland: Vi har økonomiske muskler, er forsvarende mestre, har været i toppen de sidste mange sæsoner og generelt er vi en klub i stor fremgang.

Aab: fordi de har lidt af det hele. De har god opbakning i Nordjylland, et godt økonomisk fundament (i hvert fald nu) og så har de jo prøvet at vinde både mesterskab og pokal inden for få år.

Det er samtidig også de 5 klubber der har flest tilskuere til deres kampe.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Har fortsat afsporingen i en ny tråd
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Glen Riddersholm til AGF og Kadlec til FCM. Det kan være de to afgørende faktorer der afgør om Duncan spiller i FCM eller i AGF til sommer.
Andre der kunne forestille sig at Glen gafler et talent/etableret spiller eller to og tager med? Jeg kunne godt forestille mig at det kunne være attraktivt for fx. Marco Larsen, som hænger på en af de yderste pladser i truppen, men som kunne være i spil i AGF.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ja og Lars Friis også jo.
Kunne godt give mening det du præsenterer der uldkrammer.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Jesper Lauridsen vil være en ønske spiller for Glen i Agf, der skal byggesnoget defensivt op i Agf og de er ikke godt kørende der, så mon ikke det er oplagt Jesper har jo ikke spillet meget siden Novak, og rygtet siger han fik lov i sommers ved ankomst af Novak at finde en klub til Januar.

4904

Indlæg af 4904 »

mnm123 skrev:Jesper Lauridsen vil være en ønske spiller for Glen i Agf, der skal byggesnoget defensivt op i Agf og de er ikke godt kørende der, så mon ikke det er oplagt Jesper har jo ikke spillet meget siden Novak, og rygtet siger han fik lov i sommers ved ankomst af Novak at finde en klub til Januar.
I så fald må vi da håbe Novak bliver bedre - ind til videre kan jeg ikke se, hvorfor vi ikke skulle spille videre med Jesper.... :D

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Men ja, synes også godt man kan undrer sig lidt over at han ikke er blevet brugt mere.

Kunne da godt være et frieri til AGF. :/
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... de-chance/

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Bare et godt eksempel på et af de mange steder hvor Thorup fejler big time. Jeg kan godt forstå at Jesper Lauridsen vil se sig omkring. At have det niveau han har og så slet ikke blive brugt i en tid hvor klubben har flere kampe end nogensinde. Fortæller alt om trænerens manglende forståelse for brug af truppen og om den fremtid han vil få hvis han bliver. Jeg er faktisk imponeret over at han ikke har ydtrykt sin utilfredshed mere end han har.

Ikke meget tid han vil få i et forår hvor vi kun har suppen at bekymre sig om.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg forstår det heller ikke. Med alle de kampe vi har spillet, burde Jesper i det mindste have fået 1/3 af kampene. Jeg synes heller ikke Filip er bedre end Jesper.

Pusic nåede at vise klassen i mesterskabssæsonen, 8 mål i 16 superligakampe var fornemt, men nu sidder manden der kostede os 7,5 mio kr på bænken mens Paul Onuachu starter inde? Jeg forstår det ikke, simpelthen ikke.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Enig, og Pusic som jeg synes er vores bedste angriber, er blevet fuldstændig slagtet af Thorup. Så ham mister vi sandsynligvis i det kommende transfervindue. Håber der er en eller anden arabisk galning der vil lægge en stor sum penge for vores træner i vinterens transfer vindue :)

Fyre ham kan vi ikke da det vil signalere en klub der ikke ved hvilken ben de skal stå på efter Glens opsigelse og det vil give minder om Brøndby/AGF. Thorup skal også have lov til at arbejde mere med holdet i dagligdagen før man sliber knivene. Jeg gætter på at JT sidder varmt i sædet til april og ender med at få kniven kort før sæsonafslutning. Dermed siger jeg også at vi ender uden for top 2 med JT ved roret og at vi ikke kommer videre i EL. Jeg tager gerne fejl. Måske Kadlec kan skabe mirakler og Sisto kommer tilbage i den udgave vi ønsker at se ham i.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Er enig med mange af ovenstående. Syntes også det er ærgerligt at Jesper ikke er blevet brugt mere, nu når Novak ikke har hævet overliggeren. Jeg syntes faktisk at til trods for at Jesper ikke er nogen Roberto Carlos eller lign. Så har han et uhyre stabilt niveau og leverer fornuftigt så godt som hver gang ( ja hans offensiv er ikke verdens bedste) og det kan man ikke sige om Novak som ikke bringer mere end Jesper indtil videre og endog har haft enkelte kampe hvor han er faldet helt ud.

Ligeledes som nævnt med Pusic, som er en af ligaens bedste angribere, og i min verden måske den bedste. Sidder på bænken og det til trods for at vores andre angribere heller ikke har leveret. Så kan det godt være at Pusic er lidt speciel og egocentreret, men det er de fleste andre nu også eks. også Duncan. jeg syntes jo også at når man spiller med Duncan eller Paul, så spiller man lidt den samme måde, med lange bolde :? hvorimod Pusic ligeledes er god med hovedet, men også en særdeles bevægelig og spilbar angriber ved jorden.

Syntes også at det er bekymrende at vi for godt et år siden, havde en af og måske endog ligaens klart bedste og mest farlige offensiv, med et højt og aggressivt pres spil, med stort set de samme spillere som nu og så den ynkelige forfatning vi er i nu, specielt offensivt. Så begyndte det at gå ned ad bakke den seneste tid under Glen, hvor vi stort set kun levede af dødbolds mål og nedturen offensivt har fortsat under JT i den grad og det til trods for fine resultater i europa og en okay placering i ligaen.

Jeg syntes at det ser ud til at vore trænerteam har svært ved at sætte vores spillere op (spillerne har også en del af skylden her). Vi starter ofte sløvt og skal kæmpe os tilbage, Vi spiller ofte en taktik der ligner lange bolde og håbe på det bedste og jeg frygter lidt at udskiftning af enkelte spillere eller nytilkomne så som Kadlec ikke ændrer det store på det og hvis trænerteamet har svært ved at sætte bla. Sisto op, som vel spiller med flere længder, det ringeste han nogen sinde har gjort for os, så får de det da ikke nemmere med større profiler, som eks. en Kadlec.

Men jeg håber at jeg tager fejl og JT hiver nogle eminente træneregenskaber ud af ærmet og at vi kommer rigtig godt og styrket igennem det kommende transfervindue.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Ud med Erik, Pusic, Jesper Lauridsen, Urena, Marco Larsen og eventuelt Pione.

Der skal sgu ryddes op. Det virker til, at mange af spillerne har problemer med lysten/indstillingen. Hvis man er for fin til superligaen, så kan man godt skrubbe af.

Ind med Kadlec, en 6'er, en kant, ung venstre back og eventuelt en midtstopper. Jeg håber Jim Larsen kan komme ind på holdet igen. Så behøver vi ikke hente et dyrt alternativ ind.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Noerum skrev:Ud med Erik, Pusic, Jesper Lauridsen, Urena, Marco Larsen og eventuelt Pione.

Der skal sgu ryddes op. Det virker til, at mange af spillerne har problemer med lysten/indstillingen. Hvis man er for fin til superligaen, så kan man godt skrubbe af.
Der har jeg det nok lidt anderledes end dig. Ud med Bak, Andersson, Larsen, Dahlin, Hassan, Hedinsson og hvad der ellers er af gruppe glasben og så få tilsvarende erstatninger, som der er behov for.

Der skal sgu ryddes op. Det virker til, at mange af spillerne har problemer med fysikken. Hvis man er for skrøbelig til superligaen, så kan man godt skrubbe af.

Er ellers enig, i at mange spillere har problemer med indstillingen lysten også en del flere end du nævner. Bla. nogle fan yndlinge.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ikke fordi jeg nødvendigvis er uenig, men tænker det er på tide der er en der siger lige så kold snaps i blodet.
Vi er altså 4 point fra 1. pladsen og mulighed for at spille os videre i Europa.
Der har været mange kampe det sidste halve år, og der har aldrig i FCM's historie været så kort tid til at træne og restituere mellem kampene.

Er nervøs for kampen på torsdag, hvis vi går videre mener jeg det er uomtvisteligt at efteråret kan betegnes som succes.
Hvis vi ikke går videre, må det være en semi fesen fornemmelse, når vi nu havde muligheden og FCM havde bragt sig selv i en så fordelagtig position.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

pr0j3ct skrev:
Noerum skrev:Ud med Erik, Pusic, Jesper Lauridsen, Urena, Marco Larsen og eventuelt Pione.

Der har jeg det nok lidt anderledes end dig. Ud med Bak, Andersson, Larsen, Dahlin, Hassan, Hedinsson og hvad der ellers er af gruppe glasben og så få tilsvarende erstatninger, som der er behov for.

Der skal sgu ryddes op. Det virker til, at mange af spillerne har problemer med fysikken. Hvis man er for skrøbelig til superligaen, så kan man godt skrubbe af.

Er ellers enig, i at mange spillere har problemer med indstillingen lysten også en del flere end du nævner. Bla. nogle fan yndlinge.
Slap nu lige lidt af :-) Vi har været elendige de seneste par måneder, men at skyde skylden på enkelte spillere er unfair, da det er kollektivet som har svigtet. Samtidig har flere af de spillere i nævner, af den ene eller anden grund ikke fået chancen, og imo falder det tilbage på træneren.

Andersson, Rilwan, Hedi og Urena er alle fortid senest til sommer, hvilket Erik og Pione nok også er. Men husk nu på, at det med stor sandsynlighed har modsatte effekt, hvis vi begynder at skifte 4-6 mand ud i vinterpausen.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Låst