Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ThygeM

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af ThygeM »

jonas386 skrev:Kan du overhovedet huske sidst Brøndby vandt noget? Jeg er sådan set ikke uenig i at Brøndby er foran på nogle parametre, men målt på resulataterne er AaB (og FCM for den sags skyld) jo miles ahead. I lever udelukkende på at medierne konstant overvurderer jeres muligheder, hvilket bl.a. kan ses på hvem der regnes som titelkandidater i år. Man skal enten være Brøndby fan, eller følge meget lidt med i dansk fodbold hvis man ser Brøndby som en seriøs konkurrent til titlen.
Det er kun i Viasats øjne at i stadig er landets næststørste. Målt på resultater er i vel nærmere nummer 5. Men ok, jeg forventer ikke at du selv kan se det. Hele dit indlæg skriger af uvidenhed, malplaceret arrogance og andre klassiske vestgensdyder.

Men det hører muligvis til i en anden tråd. Jeg beklager afsporingen.
Ha ha ha - Svarer vel lidt til at Patrick Nielsen (Aab) tror han er i samme klasse som Kessler (Bif)...
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Arff: Vi er nok ikke helt uenige i at FCM og FCK pt. har de bedste trupper (start-11'er + bænk). Men det var nu ikke helt det der var min indgangsvinkel. Men lad os lade den ligge :)

Thyge: Nu skal du heller ikke gøre dig dummere end du er. AaB er selvfølgelig over BIF pt, alene målt på resultaterne de sidste 10 år, og ifølge Arff's pointe med at det er resultaterne nu og her, hvilket jeg til dels er enig i, der tæller, så må Brøndby naturligvis være dårligere end AaB (Samt FCK og FCM selvfølgelig).
Jeg ser ikke boksning, så jeg er ikke sikker på jeg forstår din kobling, udover at Kessler, går jeg udfra, er bedre end Patrick Nielsen. Men den holder jo ikke når Brøndby, også nu, ligger under AaB.

Sidste svar fra mig til det her emne, endnu engang beklager jeg OT.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

jonas386 skrev:
FCM, FCK, BIF, AaB og RFC er de fire største pt.
Jeg vil ikke hi-jacke tråden ved at starte en længere debat, men hvorfor gælder der nogle andre kriterier for Brøndby(jeg går udfra det er i rækkefølge)? Brøndby er da hvertfald ikke over AaB på resultaterne. En klub der intet har vundet i 10 år, og heller ikke har præsteret noget store i Europa kan aldrig være landets 3. største klub.
At FCM er over FCK er jo bare dumt. FCM er endt over FCK én gang siden i blev stiftet. Det var sidste sæson. Lige nu ligger FCK over jer i en sæson hvor i spiller Europa, ligesom FCK gjorde sidste år. Det er jo ikke fordi i har distanceret FCK på alle fronter, ligesom i også er under AaB. Hvilket Brøndby også er.
Hmmmmmm.

http://www.bold.dk/fodbold/danmark/supe ... 2007-2008/ Kun éen gang siger du?

Ligamæssigt er vi sluttet over jer 8 gange imod jeres 7. (Så kan vi bare kalde det for uafgjort med jeres mesterskaber, og nærved nedrykning)

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Jeg vil gerne debattere emnet, men det hører til i en anden tråd. Jeg vil ikke overtage transfertråden, så hvis nogen vil tage debatten, så opret et indlæg i andet forummet. Så svarer jeg gerne.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Måske admin har mulighed for at føre afsporingen over i en ny tråd??

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at føre de sidste beskeder over. Transfer tråden er jo blevet helt afsporet nu. Indholdet i det afsporede er såmænd fin underholdning men i egen tråd, tak.

Kan det lade sige gøre admin ? Ellers vil jeg appellere til dem der gerne vil snakke videre om indholdet i afsporingen at de opretter en ny tråd
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Vi har tidligere diskuteret Dalsgaard, og jeg tænker han principielt kunne være interessant for os, da han har noget af den fysisk og fart, som vi gerne vil have. Men det handler vel om hvorvidt vi reelt har en højre back plads, hvor vi mangler. Hvis Bak bliver fit, så er pladsen jo hans og jeg mener ikke, at Dalsgaard er bedre end Bak, når man ser på den samlede betydning for holdet. Og Dalsgaard skifter jo ikke til os, for at ryge på bænken. Desuden har han også en skadeshistorik, der bør give anledning til opmærksomhed. Vi har brug for spillere, der kan spille 40-50 kampe per sæson og Dalsgaard har været stort set været lige så skadet som Bak over de sidste sæsoner. Så samlet set tror jeg pilen peger nedad for mig. Tror dog ikke, at Dalsgaards kvaliteter rækker til meget mere end Superligaen. Mit gæt vil være, at han finder en bund/midterklub i Holland, hvor man har tradition for offensive backs.

Falk synes jeg er superinteressant, men har lidt svært ved at få plads til ham på holdet. Igen er det jo en spiller, som kun vil skifte til os, hvis han er i start-11. Så er det Olsson han skal spille i stedet for, og det vil være skidt for Olssons udvikling. Alternativt er det kanten, så fremt Sisto, Duncan og Pusic ryger og man spiller med Kadlec i front. Men det er ikke helt let at se. Jeg tror Falk fortsætter i DK, da han scorer for få mål til at være interessant for andet en middelklubber i udlandet. Han skal have en sæson med 10 mål, for at lidt større klubber får ham på radaren. Desuden siger han selv, at han er lidt af en tryghedsnarkoman, så tror der kan gå Kusk inet evt udlandsophold.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jeg tror på Falk ryger videre i dette vindue eller det næste.

Ud fra de argumenter du kommer med Kent, er det vel en dansk klub der er interessant, hvor det må være FCK, FCM og BIF der er interessante. FCK tror jeg på ingen måde vil være godt for ham, ved os kunne jeg godt se, men han er mere sikker på spilletid i BIF hvor de også har problemer på kanten.

Kunne helt sikkert være spændende for os, men ved ikke helt hvem der så skal ud.
Men forudser en Steinlein-Troels Bech kamp.

Uvidenskabelig gæt på noget sandsynlighed.
BIF 40 %
FCM 30 %
OB 15 %
Udlandet 10 %
FCK 5 %

dejligeikast
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Indlæg af dejligeikast »

I forhold til Dalsgaard, så kan jeg slet ikke se, at han skulle skifte til FCM. Jeg vil ikke genåbne snakken om, hvorvidt det er FCM, AaB, BIF eller FCK, der er den bedste og største klub. Men selv om FCM måske pt. er større end AaB, på nogle parametre, så er skiftet fra AaB til FCM, bare ikke det mest oplagte. Jeg bor selv i Aalborg området, og som mange ved, er FCM bare ikke i høj kurs her. Det er vel lidt et ”forbudt” skifte, at flytte til FCM fra AaB. At drage til FCK er nok mere acceptabelt, idet det trods alt er til en noget større klub (og ja, det mener jeg FCK er ). En ”ægte” AaB’er spiller, tager ikke til FCM af lyst, men mere af nød. Jeg kan kun komme i tanke om Jeppe Curth, som har taget dette skifte, af dem jeg betragter som en ægte AaB’er. Og det var vel af nød. David Nielsen (også lidt af nød) og Danny Califf er i mine øjne ikke en ægte AaB’er.

Jeg ville elske hvis Falk skiftede til FCM. Der er drive og power i den dreng. Enig med Kent i, at han scorer for lidt mål til at blive sådan rigtig interessant, for det store udland. Kunne man ikke forestille sig, at relationen til Troels Bech, fra deres fælles OB-tid, lige netop er det, der gør at trygheds-Falk vælger BIF?

Jeg er spændt på at se, hvordan klubben vil håndtere, at have alle de angribere. Duncan, Pusic, Kadlec, Paul og Urena. Vi er da nødt til enten, at spille med to på toppen, sælge lidt ud eller fx bruge Kadlec ud på kanten. Ellers er det både spild at penge og talenter samt at det kan give uro i truppen.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Hvis Dalsgaards tid i AaB alligevel er slut, skal han da kun tænke på sig selv, og ikke på, om det pisser jonas og de andre mindreværdskompleksramte AaB'ere af (der findes også fornuftige AaB-fans), hvis han skifter til FCM.

Jeg ville gerne se Dalsgaard i FCM, hvis han ikke var så pokkers skadet altid. Og nu er jeg selv en af dem, der kritiserer vores trupsammensætning for at være for ramt af glasben, så Dalsgaard må være et no go. Desværre.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er ret sikker på at hvis Falk bliver i Danmark - så bliver det i Brøndby. De må være store favoritter til at tage ham, hvis han altså bliver i Danmark. OB vil gøre alt for at beholde ham, ingen tvivl om det. Men bliver han i OB, så er han sgu for uambitiøs. Jeg ser ham gerne i FCM trøjen, men synes ikke det peger i den retning. Det kan dog være at Falk og Thorup har fået nogle indbyrdes relationer i U21 regi, så vi faktisk står stærkere i billedet end jeg umiddelbart tror
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

mousebreaker skrev:Jeg er ret sikker på at hvis Falk bliver i Danmark - så bliver det i Brøndby. De må være store favoritter til at tage ham, hvis han altså bliver i Danmark. OB vil gøre alt for at beholde ham, ingen tvivl om det. Men bliver han i OB, så er han sgu for uambitiøs. Jeg ser ham gerne i FCM trøjen, men synes ikke det peger i den retning. Det kan dog være at Falk og Thorup har fået nogle indbyrdes relationer i U21 regi, så vi faktisk står stærkere i billedet end jeg umiddelbart tror
Jeg er også ret sikker på at han ender i Bif - i har ligesom nok kanter :) Tror hans relationer til Både TF og TB ( Samt Hjulsager, Durmizi, Rønnow og Nør) gør at han føler sig mere tryg ved dette skifte - tror ikke han skifter til udlandet endnu - så var det sket!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Man kan sige modsat kunne han have et godt forhold til JT og Banggard.

Er dog bange for at du får ret. Så er BIF faktisk ved at have et fornuftigt hold, man skal tage seriøst.
I hvert fald sålænge Agger og Kahlenberg spiller.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Hvis man går videre i EL har man 10 mill mere.

Det kunne jo godt være at dette netop er de penge man kan bruge på en falk.

974

Indlæg af 974 »

FCM2000 skrev:Hvis man går videre i EL har man 10 mill mere.

Det kunne jo godt være at dette netop er de penge man kan bruge på en falk.
JA!! :-)

Vi må få lavet et stort banner omkring det - eller en god sang :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Er det en fugl, nej det er Mabil,
nej vent!
Mabil OG en Falk.

Kan godt være det ikke er mig der skal skrive den.

Låst