Januar Transfervindue Part 3 ( nye spillere mv)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bobby

Re: Nordin Gerzic

Indlæg af Bobby »

BW - 665 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Bobby Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu siger vi jo jo ikke, at han er dårlig. Blot
> at
> > vi ikke lige står og mangler midtbanespillere
> > eller små angribere.
>
> Hvad mangler vi så? Forsvarsspillere?
>
> I mine øjne mangler vi da netop på midtbanen,
> gerne en fløjspiller og en offensivt orienteret
> central midtbanespiller - begge er positioner vi
> er tyndt besat med kvalitet på.

Jeg mener vi mangler en stor stærk angriber, som erstatning/supplement til Frank. Det skal netop være en der er stor og hovedstødsstærk - ikke en på 1,75. Vi har små angribere nok, eksemepevis Fagerberg, Jude og Baba.

Hvis vi snakker midtbane, mangler vi i mine øjne allerhøjest en back up til Borring. Centralt offensivt mener jeg ikke vi mangler nogen. Vi har både Thyge og Florescu der kan spille den plads.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Nu er Fagerberg jo ikke ligefrem en lille spirrevip, men ellers er jeg da enig vi godt kunne bruge en stor klasseangriber på top.

Som BW-665 også siger, så kunne vi dog også bruge en midtbanespiller mere og da specielt en fløjspiller og har kunne denne Gerzic måske være interessant såfremt han spiller den position. Er der nogen der ved om han er kantspiller eller spiller mere centralt?

Man kan se et billede og noget statistik om Gerzic her http://www.oskfotboll.se/default.asp?id=12502&ptid=. Er statistikken ikke ajourført, eller er han ikke fast mand Örebro, eller har han måske været ramt af skader, 16 ligakampe i 2008 virker ikke af alverden. Såfremt han ikke fast mad, kunne jeg ikke forestille mig han kunne være interessant for FCM

Vendelbob

Indlæg af Vendelbob »

Et eller andet må han kunne hvis både os, FCK og AIK er interesseret i ham. Især når man tænker på de lige har købt Martin Vingaard og ikke lige frem mangler angribere?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Vendelbob Skrev:
> Et eller andet må han kunne hvis både os, FCK og
> AIK er interesseret i ham. Især når man tænker på
> de lige har købt Martin Vingaard og ikke lige frem
> mangler angribere?

Ahhh, nu må vi også hellere lige huske at klappe hesten... journalister er jo som bekendt fantaster med mange dagsordener - en fjer bliver let til 4000 høns i den branche, og jeg vil gerne stille spørgsmålstegn ved hvor reel den såkaldte "interesse" er, både fra os og FCK.

Chap

Der er gang i svingdørene

Indlæg af Chap »

Jeg har lige læst følgende i papirudgaven af Ekstra Bladet:

- FCK byder på Dame N'Doye, som bl.a. har spillet for PAO
- AaB henter Marcus Tracy fra Wake Forest i USA, som eftersigende skulle være et stjernefrø
- OB bytter måske David Nielsen med Demba Nyren

Der er sku gang i handlerne i øjeblikket.

Kent

Re: Der er gang i svingdørene

Indlæg af Kent »

Overordnet set synes jeg faktisk, det indtil videre har været et meget roligt vindue. Udmeldingen fra FCM i HF tidligere på ugen var også mere eller mindre, at der IKKE ville komme indkøb - kun salg/udlejninger for at trimme truppen. Personligt håber jeg dog, at der bliver lejet/solgt så mange spillere, at det giver plads til indkøb af en ny topangriber.

Hvis FCK køber endnu en angriber, må det betyde at de også sælger, fx Junior til Esbjerg.
AaB skal hente spillere, da de jo mister nogle.
Hvis OB henter Demba bliver det interessant at se, om det er som erstatning eller supplement til Fall.

Chap

Indlæg af Chap »

Kent Skrev:
> Hvis FCK køber endnu en angriber, må det betyde at
> de også sælger, fx Junior til Esbjerg.

Eftersom Junior dermed bliver sidstevalg, så er jeg også ret sikker på, at han bliver solgt. Og Esbjerg fBs sportsdirektør har tidligere udtalt, at de var interesseret i ham.

> AaB skal hente spillere, da de jo mister nogle.

Det er rigtigt nok - de har mistet Saganowski og Simon Bræmer. Men hvis man finder nogle informationer på ham der Tracy og ser nogle videoer med ham, så ser han virkelig lovende ud. Jeg tror godt, at han kunne gå hen og blive en rigtig god spiller i SAS Ligaen.

> Hvis OB henter Demba bliver det interessant at se,
> om det er som erstatning eller supplement til
> Fall.

Jeg tror ikke på, at OB sælger Djiby Fall i dette transfervindue. Dog kunne jeg godt forestille mig, at de køber Demba nu, så han kan blive integreret ordentligt og derefter overtage Falls plads til sommer i stedet.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Ja man kan jo ikke undgå at blive lidt utålmodig når nu forstærkningerne begynder at strømme ind hos konkurrenterne og håber da også man henter en kantspiller og gerne en angriber til startopstillingen. Om det er realistisk med nye spillere til starteren er jeg dog lidt i tvivl om, Thomasberg har jo udtalt at vi ikke foretager nogle større indkøb http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... ng-klassen og klasseangribere er jo ikke ligefrem billige..

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hausser Skrev:
> Thomasberg har jo udtalt at vi ikke foretager
> nogle større indkøb
> http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... ng-klassen
> og klasseangribere er jo ikke ligefrem billige..

Det er sq gode nyheder Thomasberg kommer med der. Dejligt med noget kontinuitet!

Hausser

Indlæg af Hausser »

Tja, det afhænger vel af om udgangspunktet er godt nok. Er det ikke det, så er kontinuitet ikke så meget værd..

Er udgangspunktet så godt nok? Ikke helt tror jeg, vi mangler stadig en mand eller to.

Jesper BW1100

Hausser Skrev:
> Tja, det afhænger vel af om udgangspunktet er godt
> nok. Er det ikke det, så er kontinuitet ikke så
> meget værd..

Korrekt

> Er udgangspunktet så godt nok? Ikke helt tror jeg,
> vi mangler stadig en mand eller to.

Vores udgangspunkt er i mine øjne ganske fint.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Udgangspunktet er jo fint, vi har en trup med masser af talent. Men det ændrer bare ikke ved, at vi stadig mangler noget pondus oppe foran. Med afgangen af Furuseth, og Madsens begrænsede bidrag, så mener jeg dog at vi mangler en offensiv kant.

Hvor står Sivebæk mon?
Måske Adeola er klar til superliga?
Er Lawal en mulig standin for Salami?

Jesper BW1100

Ravnen Skrev:
> Udgangspunktet er jo fint, vi har en trup med
> masser af talent. Men det ændrer bare ikke ved, at
> vi stadig mangler noget pondus oppe foran. Med
> afgangen af Furuseth, og Madsens begrænsede
> bidrag, så mener jeg dog at vi mangler en offensiv
> kant.
>
> Hvor står Sivebæk mon?
> Måske Adeola er klar til superliga?
> Er Lawal en mulig standin for Salami?

Trænerteamet må jo, med baggrund i TT's udtalelser til Tipsbladet, have vurderet at vores trup har den nødvendige pondus. Dette er i mine øjne godt, eftersom vi har en talentfuld trup, som har brug for noget kontinuitet for virkelig at slå igennem. Hvilket betyder ingen tilgange, ej heller afgange. I mine øjne kan der kun komme en spiller på tale som indkøb her i vinterpausen, og det er Ken Ilsø. Han har, modsat islændingen i Viborg (lad nu være med at sign ham Ørgaard), vist han har niveau til Superligaen. Alderen taget i betragtning vil han også være et typisk FCM-køb.
Jeg ved godt jeg ikke deler denne holdning med alle, men jeg er glad for det ikke er os der er sat i forbindelse med Demba... Hans personlighed ville kunne skabe meget mere splid i truppen end han ville kunne gavne på banen.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jesper BW1100 Skrev:
> Trænerteamet må jo, med baggrund i TT's udtalelser
> til Tipsbladet, have vurderet at vores trup har
> den nødvendige pondus. Dette er i mine øjne godt,
> eftersom vi har en talentfuld trup, som har brug
> for noget kontinuitet for virkelig at slå igennem.
> Hvilket betyder ingen tilgange, ej heller afgange.

Yep, og amen for det! Håber heller ikke Ørgaard & co. går i panik over at konkurrenterne henter forstærkninger - ingen grund til at ryste på hånden, og afvige fra konceptet. Og jeg er enig i at kontinuitet i startopstillingen, og i truppen som helhed, er ønskværdigt for en gang skyld.

> I mine øjne kan der kun komme en spiller på tale
> som indkøb her i vinterpausen, og det er Ken Ilsø.
> Han har, modsat islændingen i Viborg (lad nu være
> med at sign ham Ørgaard), vist han har niveau til
> Superligaen. Alderen taget i betragtning vil han
> også være et typisk FCM-køb.

Igen, helt enig - og jeg ville ikke være ked af det hvis vi gik ud og skød et sted imellem 6-8 millioner efter ham, hvis man føler der er økonomisk råderum til det. Hvorfor jeg mener han er et godt køb, er vist blevet uddebateret så rigeligt i tidligere tråde.

> Jeg ved godt jeg ikke deler denne holdning med
> alle, men jeg er glad for det ikke er os der er
> sat i forbindelse med Demba... Hans personlighed
> ville kunne skabe meget mere splid i truppen end
> han ville kunne gavne på banen.

Han er en meget usikker lotteri-seddel... kan både blive en succes og en fiasko - vi har RIGELIGT med lotterisedler i truppen oppe foran i form af Fagerberg, Collins & Jude, som vi endnu ikke er sikker på hvor langt de kan drive deres talent.

Demba-Nyrén er ikke usikker mht. talentet, men rettere hans motivation og svingende præstationer - noget vi absolut ikke har brug for mere af i truppen.

Besvar