pr0j3ct skrev:@b
Kan sagtens følge dig angående Tim J. Er heller ikke synderligt begejstret for ham og har ikke den store tiltro til ham, som den targetman vi har manglet længe. Men jeg håber da så sandelig at jeg tager fejl og han scorer masser af mål for os, for det har vi så absolut brug for nogle angribere der gør.
Det samme med Jude. Mener heller ikke at han er god nok til superligaen, eller i hvert fald var god nok til superligaen, for han har overrasket mig positivt her i opstarten og jeg ser at han passer egentligt meget godt ind i spillet, specielt med Hassan og Sly. Så han har overrasket mig positivt og det håber jeg da også at Janssen gør, så vi igen kan få en hgod slat mål på kontoen i kampene.
Ja vi krydser fingre, for indtil vi får styr på forsvar, målmandspost og dødbolde, får vi godt nok brug for kasser i den anden ende!
Fuldstændig enig med dig mht manglende targetman - Farlige Frank var det, men var jo skadet konstant, så ingen kontinuitet og så bliver det desværre aldrig helt optimalt. Derfor helt fair at man ikke forlængede hans kontrakt, men havde da håbet, man havde hentet en Farlige Frank type ind som erstatning.
Derfor ville jeg også have foretrukket 2 meter manden fra Køge fremfor Janssen. Fysisk stærke spillere på 2 meter der kan spille fodbold hænger altså ikke på træerne og er noget de fleste klubber kan bruge.
Var med i Zidan Invest og gik sgu gerne med i en "Makienok Invest". Ikke at de to spillere skal sammenlignes overhovedet, Zidan var unik i Superliga sammenhæng, men slår Simon C for alvor igennem, vil han også kunne indbringe en pæn sum.
Er det eksempelvis 2,5 mio vi snakker om. Så del det op i 100 andele. Tag et lån på 2,5 mio i banken. Upfront betaling pr andel på 2.500 til dækning af diverse omkostninger. De der hopper med på vognen kautionerer så for kr. 25.000 pr. andel.
Sælges han senere hen for samme beløb, så indfries lånet og de 2.500 er tabt. Flopper han og bliver til udløb af kontrakt om 4 år, ja så træder kaution i kraft og man taber 2.500 + 25.000. Sælges han for over 2,5 mio, så deles gevinsten udfra en fordelingsnøgle eks. 50% til investorgruppen og 50% til FCM.
Risiko for FCM: Lønomkostninger i kontraktperiode.
Upside for FCM: En stor angriber i truppen, 50% af salgssum over 2,5 mio + en evt. videresalgsklausul.
Turde til sammenligning ikke gå med i en "Janssen Invest".