Transferønsker - Sommer 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
NyX
Geografisk sted: København S.

Re: Transferønsker - Sommer 2011

Indlæg af NyX »

Kent skrev:Vi skal nok mere se efter gardering end profil, så hvad med ham her: http://www.bold.dk/nyt/Forsvarsspiller- ... ek-fra-AGF

jeg øjnede selv nyheden, jeg tror der er sat et sort-rødt stempel på ham - han spillede tilsyneladende godt i Haderslev i foråret

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Mener stadig ikke vi skal signe hverken MM eller Nicolai høegh som også er blevet nævnt, synes det er tydeligt vi mangler en som kan være styrende, og stå for noget sikkerhed rent defensivt, og gøre vores forsvar stabilt. Et stort og svært ønske da vi ikke har meget at gøre med, men kunne godt se Anders Østli fra Sønderjyske som den spiller, vi har vel altid været bedst når der har været styr på det defensive, og med hans tilgang kan vi skubbe MA ud på backen, men det er sikkert kun i mine øjne dette sker...

WBW

Indlæg af WBW »

Så er der tilsyneladende skrevet med Marc Møller, på en et-årskontrakt :
http://www.sporten.dk/superligaen/fcm-h ... -forsvarer

Brugeravatar
b
Geografisk sted: 7000

Indlæg af b »

Fortsætter Simon C vs Janssen her, som AllwaysFCM anmodede om.

Kan som sagt ikke miste en tiltro, jeg aldrig har haft. Forholder mig derfor kritisk til indkøbet af Janssen, men håber da at jeg tager så gruelig fejl.
Håber dog endnu mere på, at Simon C præsenteres. Sker det, tror jeg ikke, at "øgenavnet" den hollandske Fagerberg er helt forkert. Simon C bør være 100% integreret fra dag et, han er dansk u-landsholdsspiller og kender derfra Julle, Lossl, Erik, Siv og Albæk. Derfor tror jeg, han lynhurtig vil skubbe Janssen på bænken.

Men er selvfølgelig farvet, da jeg på intet tidspunkt har ment, at Janssen er hvad vi mangler. Udenlandsk bænkevarmer fra nedrykker der, ifølge ham selv, er for god til 1. division...

Edit: at han er let at integrere er selvfølgelig ikke den primære grund til, at han bliver del af start 11'er. Det er, at han ligeledes er en bedre fodboldspiller med et langt større potentiale. Steinlein var ved at komme i bukserne over ham kæmpen i drengedrømmen, som jo absolut ikke kunne spille fodbold..., tror det er "billigere" at købe Simon C til 5 mio end at lære kæmpen at spille fodbold, for det ville sgu koste mandetimer!:)

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

@b

Jamen der er selvfølgelig også en pointe i det du siger :) Ellers ville Ørgaard jo heller ikke lægge et bud ind på ham, hvis tipsbladets kilde taler sandt. Og han er da også en kanon spiller, og er god at have i truppen, specielt hvis vi både skal ud i EL, pokalen og selvf. superligaen. En god spiller siger man jo ikke nej tak til :) Men jeg tvivler på om hans evner er bedre end Janssen's. Men nu må vi se hvad fremtiden bringer, det er jo slet slet ikke en realitet, at han skal til FCM (endnu) ;)
FC Midtjylland

Brugeravatar
b

Indlæg af b »

Nej desværre ik en realitet endnu!

Lyder dog til at vi langt hen ad vejen er enige, så må vi bare krydse fingre for, at du får ret mht Janssen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Er rimelig overrasket over at vi ser på endnu en angriber, synes egentlig vi er godt besat med Sylvester, Janssen og Jude, med Hvilsom som backup.

Er sikker på at Janssen nok skal blive en succes, han skal lige i gang og kende sine medspillere, desuden er det jo stadig tidligt på sæsonen, det er sjældent man ser det bedste spil i de første spillerunder.

Brugeravatar
b

Indlæg af b »

Kent skrev:
b skrev:15 mål i første sæson, 23 i alt i 61 kampe og splinter i røven - det er ikke ligefrem stabilitet. ;)
Jeg vil nu mene, at et målsnit på 0,38 er rimeligt stabilt - det finder du ikke mange angribere i Superligaen, der kan leve op til - se også dette tidligere indlæg, der viser at Janssen er den 4. farligste angriber i ligaen over de sidste to sæsoner: http://www.black-wolves.com/b/topic.htm ... 80#p105880

At han endte på bænken i Esbjerg, er jeg ikke så urolig for. Han blev ofret i forbindelse med trænerrokaden, og desuden passede han ikke for alvor ind i den måde, hvorpå Esbjerg spillede fodbold (lange bolde) - det påpegede han faktisk allerede efter sin debut (dog lidt mere afdæmpet end de senere udtalelser, hvor han gerne ville væk fra efB): http://www.bold.dk/nyt/Hollandsk-debuta ... anske-kloe

Men det hører vist alt sammen til i en anden tråd ;)
Ja snittet er som fint, men fordelingen er ikke. Vil tillade mig at omskrive Lerbys citat en anelse (da nogen ellers vil påstå, at vi er favorit til nedrykning) : "Ingen er bedre end sin sidste sæson".
Snit på 0,27... der kan Mogens Laursen og Dadu jo næsten være med ;)

Kristian Bak sagde meget passende efter kampen imod Køge, at deres angriber var en evig trussel. Det har jeg aldrig følt Janssen var, når vi mødte EfB.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

@b

Kan sagtens følge dig angående Tim J. Er heller ikke synderligt begejstret for ham og har ikke den store tiltro til ham, som den targetman vi har manglet længe. Men jeg håber da så sandelig at jeg tager fejl og han scorer masser af mål for os, for det har vi så absolut brug for nogle angribere der gør.
Det samme med Jude. Mener heller ikke at han er god nok til superligaen, eller i hvert fald var god nok til superligaen, for han har overrasket mig positivt her i opstarten og jeg ser at han passer egentligt meget godt ind i spillet, specielt med Hassan og Sly. Så han har overrasket mig positivt og det håber jeg da også at Janssen gør, så vi igen kan få en hgod slat mål på kontoen i kampene.

Brugeravatar
b

Indlæg af b »

pr0j3ct skrev:@b

Kan sagtens følge dig angående Tim J. Er heller ikke synderligt begejstret for ham og har ikke den store tiltro til ham, som den targetman vi har manglet længe. Men jeg håber da så sandelig at jeg tager fejl og han scorer masser af mål for os, for det har vi så absolut brug for nogle angribere der gør.
Det samme med Jude. Mener heller ikke at han er god nok til superligaen, eller i hvert fald var god nok til superligaen, for han har overrasket mig positivt her i opstarten og jeg ser at han passer egentligt meget godt ind i spillet, specielt med Hassan og Sly. Så han har overrasket mig positivt og det håber jeg da også at Janssen gør, så vi igen kan få en hgod slat mål på kontoen i kampene.
Ja vi krydser fingre, for indtil vi får styr på forsvar, målmandspost og dødbolde, får vi godt nok brug for kasser i den anden ende!

Fuldstændig enig med dig mht manglende targetman - Farlige Frank var det, men var jo skadet konstant, så ingen kontinuitet og så bliver det desværre aldrig helt optimalt. Derfor helt fair at man ikke forlængede hans kontrakt, men havde da håbet, man havde hentet en Farlige Frank type ind som erstatning.

Derfor ville jeg også have foretrukket 2 meter manden fra Køge fremfor Janssen. Fysisk stærke spillere på 2 meter der kan spille fodbold hænger altså ikke på træerne og er noget de fleste klubber kan bruge.
Var med i Zidan Invest og gik sgu gerne med i en "Makienok Invest". Ikke at de to spillere skal sammenlignes overhovedet, Zidan var unik i Superliga sammenhæng, men slår Simon C for alvor igennem, vil han også kunne indbringe en pæn sum.

Er det eksempelvis 2,5 mio vi snakker om. Så del det op i 100 andele. Tag et lån på 2,5 mio i banken. Upfront betaling pr andel på 2.500 til dækning af diverse omkostninger. De der hopper med på vognen kautionerer så for kr. 25.000 pr. andel.
Sælges han senere hen for samme beløb, så indfries lånet og de 2.500 er tabt. Flopper han og bliver til udløb af kontrakt om 4 år, ja så træder kaution i kraft og man taber 2.500 + 25.000. Sælges han for over 2,5 mio, så deles gevinsten udfra en fordelingsnøgle eks. 50% til investorgruppen og 50% til FCM.

Risiko for FCM: Lønomkostninger i kontraktperiode.
Upside for FCM: En stor angriber i truppen, 50% af salgssum over 2,5 mio + en evt. videresalgsklausul.

Turde til sammenligning ikke gå med i en "Janssen Invest".

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

b skrev:Ja snittet er som fint, men fordelingen er ikke. Vil tillade mig at omskrive Lerbys citat en anelse (da nogen ellers vil påstå, at vi er favorit til nedrykning) : "Ingen er bedre end sin sidste sæson".
Snit på 0,27... der kan Mogens Laursen og Dadu jo næsten være med ;)
Hvis han I en dårlig sæson præsterer et snit på 0,27, så synes jeg egentlig det er godkendt. Jeg vil sige, at Janssen sæson er godkendt, hvis han laver 9-10 mål i Superligaen i år. Men det er klart, at hvis man forventer en spiller, der laver 20+ kasser på en sæson, så bliver man nok skuffet.

Brugeravatar
b

Indlæg af b »

8-10 er godkendt for en offensiv spiller, der er nogenlunde klar hele sæsonen, MEN da kun hvis han bidrager med noget andet. Kreativitet, sikker boldstation osv., men er man købt fordi forcen er målnæse, så synes jeg ik 8-10 er nok.

8-10 tror jeg da også både Jude og Sly kommer op på, hvis de bliver foretrukket i front, men de (Sly i særdeleshed) bidrager med så meget mere.

8-10 scorer mange midtbanespillere i superligaen vel også, en målræv med feltet som vigtigste arbejsområde på et hold der vil spille flot offensiv bold, han skylder da en 15+ pr sæson.

Manden skal selvfølgelig have chancen, men indtil videre burde han vel allerede have scoret 2 kasser? - og det endda uden at bidrage med særlig meget andet end en utrolig usikkerhed på bolden.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

b skrev:8-10 scorer mange midtbanespillere i superligaen vel også
Mange og mange..... I de sidste 3 sæsoner er Jonas Borring (2x), Hans Henrik Andreasen (2x), Michael Krohn-Dehli, Søren Berg og Mikkel Beckmann de eneste midtbanespillere, der har scoret 8 mål eller mere (og jeg tror faktisk at Søren Berg og Beckmann er blevet brugt som deciderede angribere i nogle kampe). Så 8-10 mål er bestemt ikke hverdagskost for midtbanespillere.

Men Janssen skal bestemt bidrage med mere end mål - og der er jeg sådan set også sikker på, at han vil gøre. Bare i går vinder han en række hovedstødsdueller og giver dermed vores offensiv en ekstra dimension. Det var dog tydeligt, at han ikke var spillet helt ind (eller at de andre var trætte, da han kom ind), for løbene omkring ham manglede, og derfor fik vi ikke meget ud af de vundne hovedstødsdueller.

Jeg er enig i, at Janssen godt kunne have scoret i hvert fald 2 mål indtil nu, med de chancer han har haft. Lige nu fokuserer jeg dog på, at han kommer frem til chancerne, og er på plads inde i feltet, hvor vi manglede en angriber hele foråret. Så satser jeg på, at målene kommer på et tidspunkt.

Brugeravatar
b

Indlæg af b »

Kent skrev:
b skrev:8-10 scorer mange midtbanespillere i superligaen vel også
Mange og mange..... I de sidste 3 sæsoner er Jonas Borring (2x), Hans Henrik Andreasen (2x), Michael Krohn-Dehli, Søren Berg og Mikkel Beckmann de eneste midtbanespillere, der har scoret 8 mål eller mere (og jeg tror faktisk at Søren Berg og Beckmann er blevet brugt som deciderede angribere i nogle kampe). Så 8-10 mål er bestemt ikke hverdagskost for midtbanespillere.

Men Janssen skal bestemt bidrage med mere end mål - og der er jeg sådan set også sikker på, at han vil gøre. Bare i går vinder han en række hovedstødsdueller og giver dermed vores offensiv en ekstra dimension. Det var dog tydeligt, at han ikke var spillet helt ind (eller at de andre var trætte, da han kom ind), for løbene omkring ham manglede, og derfor fik vi ikke meget ud af de vundne hovedstødsdueller.

Jeg er enig i, at Janssen godt kunne have scoret i hvert fald 2 mål indtil nu, med de chancer han har haft. Lige nu fokuserer jeg dog på, at han kommer frem til chancerne, og er på plads inde i feltet, hvor vi manglede en angriber hele foråret. Så satser jeg på, at målene kommer på et tidspunkt.
På listen over målfarlige midtbanespillere (eller offensive kræfter der ikke er decideret angriber), vil jeg da godt tilføje Thygesen, Andreas Johansson, Jesper Bech, Matti Lund, Martin Vingaard, Jonas Kamper og til dels også Christian Holst. At man af nød smider en spiller som eksempelvis Thygesen op foran, betyder som jeg ser det, at man spiller 4-3-1-1 ikke 4-4-2.
(ja nogen har sikkert ikke scoret 8+, men de scorer i hvert fald deroppe af)

En decideret angriber (Utaka, Damen, Helenius, Fabricius, Larsen, Graulund, Skoubo, Makienok, Patrick Mortensen, Henrik Toft, Bernburg) det er hvad vi har manglet. Janssen tilhører kategorien, men jeg synes bare ikke han tilhører top 3-4. Men ok fair nok, vores målsætning er så også kun top 6.

Mht kampen i går så er det nok historien om glasset der er halvt fyldt eller halvt tomt. Jeg synes ikke vi blev bedre/farligere da han kom ind.

Brugeravatar
b

Indlæg af b »

Bare lige for sjovt. Den eksklusive klub Simon Makienok tilhører (der er sikkert flere):

Nikola Zikic (2,02 og 30 år) http://en.wikipedia.org/wiki/Nikola_%C5%BDigi%C4%87
Jan Koller (2,02 og 38 år) http://en.wikipedia.org/wiki/Jan_Koller
Stefan Maierhofer (2,02 og 28 år) http://en.wikipedia.org/wiki/Stefan_Maierhofer
Øyvind Hoås (2,03 og 27 år) http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%98yvind_Ho%C3%A5s
Peter Crouch (2,01 og 30 år) http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Crouch
Simon Makienok (2,01 og 20 år) http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Christoffersen

Danske killinger:
Søren Larsen (1,93 og 29 år) http://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8ren_Larsen
Marc Nygaard (1,96 og 34 år) http://en.wikipedia.org/wiki/Marc_Nygaard
Henrik Toft (1,96 og 30 år) http://da.wikipedia.org/wiki/Henrik_Toft
Gode gamle Michael Manniche (1,96) http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Manniche

Tilfælles for dem alle er højden og så udemærkede karrierer (fodboldtalentet taget i betragtning).
Det er som ikke fordi de har flotte scoringssnit, men rammer man en 2 meter mand der bomber løs, ja så er videresalgspotentialet fandme i orden.

Besvar