Januar transfervindue

Om FC Midtjylland og Black Wolves
The FCM FAN

Re: Ken Ilsø

Indlæg af The FCM FAN »

Jo. De seneste 3-4 kampe har han spillet på den centrale midtbane, hvor han har været den offensive.

Arff

Indlæg af Arff »

The FCM FAN Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo. De seneste 3-4 kampe har han spillet på den
> centrale midtbane, hvor han har været den
> offensive.

Det er helt korrekt! - og det er netop i disse kampe han har været bedst, og som Hausser også nævner, så er der et kæmpe hul på midtbanen, når en spiller som Flinta er inde og spille.
Det har vist gang på gang, hvor vi har været uden Salami, Florescu eller/og Thyge, og jeg er desværre ret sikker på det ikke er sidste gang.

Hvis vi signer ham (som jeg håber), så er det jo også en klar fordel at han kan spille så mange forskellige pladser som han kan, da det vil gøre hans chancer for spilletid betydeligt større.

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Jeg ville også blive glad hvis han trak Midtjylland trøjen på til Januar. Han er kun 22 år, og han styrer altså et Sas Liga mandskab, de gange Sønderjyske får point så er det altså fordi han træder i karakter ..

Arff

Indlæg af Arff »

Jeg ved ikke hvor meget man skal ligge i det, men det ser ud som om FCM er interesseret i ham.

For at kommenter de to andre klubber, så tror jeg ikke at Brøndby er interesseret i ham mere, da de i stedet hentede Krohn-Dehli, som jeg er overbevist om han ikke lige kan slå af. Der udover har de spillere som Holmén, Lorentzen osv. på samme plads som Ilsø spiller, så tror ikke han er så aktuel for Brøndby.

Randers overraskede med at hente Mikkel Beckmann, men jeg tvivler på at han er særlig interesseret i at skifte fra den ene midterklub, til den anden, så hvis dette rygte holder stik, og klubberne bliver enige om en pris, så tror jeg FCM er det mest realistiske bud, af disse tre klubber.

http://tipsbladet.dk/nyhed/generelle/fr ... teboers-21

rasmusronnebech

Indlæg af rasmusronnebech »

jeg kan bare ikke se hvem ilsø skulle kunne gå ind og spille istedetfor, sådan som vores hold ser ud nu. synens kun at vi bør skrive med ham vis en af vores midtbanespillere ryger.

Arff

Indlæg af Arff »

rasmusronnebech Skrev:
> jeg kan bare ikke se hvem ilsø skulle kunne gå ind
> og spille istedetfor, sådan som vores hold ser ud
> nu. synens kun at vi bør skrive med ham vis en af
> vores midtbanespillere ryger.

Vi har 2 centrale midtbane spillere, som har niveauet til SAS-Ligaen, hvis man ikke tæller Thyge med, og det synes jeg ikke er helt nok, så derfor synes jeg sagtens man kunne bruge ham.

Og det er altid godt at have en der kan tage over direkte, når en af de andre ryger, bliver skadet eller lignende.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Okay, jeg kan se at han har spillet positionen bag to angribere i 2 kampe, hvor han til gengæld også har gjort det godt. Hvis han skal være aktuel for os, mener jeg også han skal kunne spille den position, det dur ike han kun kan spille længere fremme, dertil er han simpelthen for lidt målfarlig.

Det er dog stadig være svært at sammenligne helt, da SønderjyskE jo spiller den særlige 3-5-2 formation, hvor Ilsø altid vil have to defensive opryddere bag ham centralt på banen. Spørgsmålet er dog om én spiller alene kan dække den centrale midtbane, for jeg tvivler på at Ilsø kommer til at arbejde meget bagud i banen, det er vist ikke hans stil..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hvis man skal hente ham, så bliver det i første omgang kun som reserve for Florescu og Thyge, men mon ikke også han er klar til at kæmpe for sin position, det burde vide til vil være betingelserne i en dansk topklub.

Spilletid skal han dog nok få, hvis vi henter ham, Thyge, Florescu og Salami har jo alle været en del ude i år, specielt Thygesen har vist sig skrøbelig..

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Nej ikke endnu, men det kan det jo blive han er trods alt kun 22 år, så træner teamet kan jo videre udvikle ham

Halkjær

Indlæg af Halkjær »

rasmusronnebech Skrev:
> jeg kan bare ikke se hvem ilsø skulle kunne gå ind
> og spille istedetfor, sådan som vores hold ser ud
> nu. synens kun at vi bør skrive med ham vis en af
> vores midtbanespillere ryger.

Som det ser ud lige nu har vi tre midtbanespillere der besidder kvaliteter, som matcher vores mål, og det er selvsagt thyge, florescu og salami. Flinta er en okay backupspiller, men ikke som førsteindskifter med alle de minutter, som der falder af for tiden. Til tider har vi dog kun brug for to centrale midtbanespillere - altså når vi spiller med to decidere angribere. Jeg synes dog ikke det har forløbet så godt på det sidste (om det er thygesen fravær og vores deraf følgende opstilling med to angribere eller det er uefasyndromet, som vi også sidste år skal jeg lade være usagt). Hvis vi fik Ken Ilsø til klubben ville vi have flere strenge at spille på, både fordi han har nogle mere klassiske 10'er egenskaber, som Thyge ikke har og fordi han ville kunne tage nogle min. på den offensive midt, så vi til tider kunne rykke thyge tilbage på den centrale når der er brug for det, og dermed slippe for at skifte Flinta ind nær så tit.

jeg siger køb Ilsø!

mikmak12

Indlæg af mikmak12 »

ja han er en meget spændende type som jeg gerne så i fcm, han virker også mere ambitiøs i sine udtalelse ind Brian Nielsen fra Vejle. Han dækker mange af de offensive pladser og vil pynte i vores trup og helt sikkert udvikle sig i fcm.

Skippels

Morten Nielsen til FCM?

Indlæg af Skippels »

http://onside.dk/node/19780

det kunne være meget spændende.

Jens Mikkelsen

Re: Morten Nielsen til FCM?

Indlæg af Jens Mikkelsen »

Det jeg bedst kan lide ved denne artikel er den erkendelse JØ kommer med, han stikker ikke folk blår i øjnene.

Citat Onside.dk:

- Vi har fem angribere, og der er ingen af dem, der har succes lige nu. Det er et stort problem for os dette efterår, siger Ørgaard til Ekstra Bladet.

- De angribere, vi har, har ganske enkelt ikke scoret tilstrækkeligt med mål, siger Ørgaard.

Jeg kan godt lide at han melder ud at der skal gøres noget.

bobar

Indlæg af bobar »

ikastbo

Indlæg af ikastbo »

> Citat Onside.dk:
>
> - Vi har fem angribere, og der er ingen af dem,
> der har succes lige nu. Det er et stort problem
> for os dette efterår, siger Ørgaard til Ekstra
> Bladet.

> Jeg kan godt lide at han melder ud at der skal
> gøres noget.

Meget enig... Det er dog det mest positive i disse trange FCM tider der er pt. men spørgsmålet er så om en ny angriber løser holdets manglende GEIST...

Besvar