Så syntes jeg, at de skal lukke træningen, Kent.
Der kan stå 10 mand fra Nordsjælland og optage det hele.
Klubben skal jo ikke tænke på os fans i dette tilfælde, hvad angår sidste træninger inden kampe.
Hvis du går på ethvert andet fodbold forum vil du finde ligende informationer, og desuden er der ingen ‘afsløring’ i det her. Det er ikke raketvidenskab. Kian Hansen kunne selv ha fortalt FCN dette. Iøvrigt den samme holdopstilling, som vi har spillet i de sidste 5 kampe.
Kent, Du skal ikke diktere hvad folk skal skrive og ikke skrive herinde. Det er et frit forum, hvor man ikke på egen hånd ligger censur.
Nu er der jo også forskel på at diktere hvad der må skrives, og så blot nævne det åbenlyse faktum, at det kan være problematisk at komme med taktiske ting fra træningerne på et åbent forum.
Det står helt sikkert folk frit for hvad de vil skrive, da træningerne jo er åbne.
Men vi skal blot være opmærksomme på, at det er sådan noget der medfører lukkede træninger fremadrettet. Og det synes jeg personligt er lidt ærgerligt for de passionerede fans vi har, som gerne vil følge træningerne.
Fair nok de bliver lukket, hvis der er fordi andre klubber begynder at sende spioner afsted. Men det er da bittert hvis det skal skyldes egne fans’ “uforsigtighed”.
Just my 5 cents
Så kan vi vel også hurtigt blive enig om, at der er forskel på at melde om en åbenlys position, som der i fankredse har været debat om, og så eksempelvis at skrive om hvilke dødbolde og lignende konkrete ting som der forberedes. Forskellen er enorm - enhver med bare lidt indsigt vil kunne gennemskue det jeg skrev i forrige indlæg. Det er jo ikke for sjov at vi har brugt hele opstarten på at spille en opstilling ind og tilmed vundet den første ligakamp - hvorfor dælen skulle vi dog så opfinde den dybe tallerken mod Nordsjælland? Come on...
For at bruge din egen formulering, så kan enhver med bare lidt indsigt gennemskue, at trænerteamet ikke vil have start11 ud før 1 time før kampen. Hvis du er i tvivl, kan du jo gå hen og spørge Kenneth, næste gang du er til træning.
Ligeledes kan enhver med bare lidt indsigt gennemskue, at hvis det bliver normen, så bliver træningerne lukkede igen.
En af grundene til at træningerne er åbne - og er blevet det igen - er, at der er lang tradition for at dem, der overværer dem, ikke afslører fx start11. Mon ikke vi også vi kan finde ud af det fremover?
Lad nu bare være med at lege politibetjent på vegne af andre. Jeg tror som sagt, at De selv sagtens kan finde ud af det.
Hvis du havde være på træningsbanen i dag ville du også vide, at der absolut ingen taktiske elementer blev dyrket, og dermed intet at skjule. Hvorfor har Nicolaisen netop forlænget i dag? Det har han blandt andet fordi, at man tror på, at han skal spille. Så hvad er det for en afsløring du er bange for slipper ud?
Man skal jo ikke holde en åben træning, hvis man vil gi folk en konsekvent mundkurv på. Der kommer nye fans og ser træning løbende, og de finder ikke alle ind på dette forum - så det kan slippe ud på mange måder (hvis der da var noget at berette, men det er der som regel ikke)
Det er sgu en naiv tilgang til tingene, at tro, det kan foregå som du ønsker det Kent. Byg en mur ligesom Trump hvis du er bange for, at der slipper ting ind og ud.
Man skal jo ikke holde en åben træning, hvis man vil gi folk en konsekvent mundkurv på. Der kommer nye fans og ser træning løbende, og de finder ikke alle ind på dette forum - så det kan slippe ud på mange måder (hvis der da var noget at berette, men det er der som regel ikke)
Det er sgu en naiv tilgang til tingene, at tro, det kan foregå som du ønsker det Kent. Byg en mur ligesom Trump hvis du er bange for, at der slipper ting ind og ud.
Så er det jo bare interessant, at det har fungeret fint på den ‘naive’ måde i 10-15 år uden problemer. Hvor ofte har du set en start11 offentliggjort herinde før tid? Der er stort set altid folk, der overværer de afsluttende træninger og kender start11 på forhånd. Men alligevel kommer det på mirakuløs vis ikke ud normalt. Mon det er fordi, at folk normalt er i stand til at tænke selv? Det er nemlig ikke svært at regne ud, at man ikke skal offentliggøre en start11 på internettet.
FCMs træninger er åbne, fordi de gerne vil være åbne overfor fans og være tilgængelige. Det er et gode. Det kan man så som fan vælge at skide på og misbruge den tillid man bliver vist. Men så mister man nok godet. Det synes jeg personligt er træls. Jeg kan nemlig godt lide at komme til træningerne - uden at jeg behøver at fortælle en masse om det på internettet bagefter.
Kent, der er ikke nogen som helst start 11’er der er listet nogle steder. Det jeg skrev tidligere i dag var i forlængelse af en en aktuel debat blandt fans om hvorvidt Nicolaisen skulle afløse Kian. Det har jeg givet mit besyv med på ved en konkret vurdering - den kan folk forholde sig til eller lade være. Ingen formation, opspilsmønstre, dødbolde eller andre konkrete ting er blevet nævnt. Så sent som i går afslørede Ståle at Karlo Bartolec spiller næste kamp (for at lave en parallel), så tag det nu roligt med den totale censur du prøver at indføre.
At det derudover ligner at de startende spillere bliver de samme er jo på ingen måde Breaking. Klubber og andre folk i øvrigt kan jo godt ligge to og to sammen - vi har trods alt i dette tilfælde at gøre med en case, hvor en af vores tidligere stamspillere som befandt sig højt i hierarkiet befinder sig i fjendens lejr - selvfølgelig ved FCN hvad der er værd at vide, så lad nu vær med at køre tingene op og pisse i bukserne.
En ting er sikkert - du kommer ingen vegne med indirekte at forsøge at indskrænke ytringsfriheden, tie folk ihjel og skabe en diskurs omkring hvad der tilladt og ikke tilladt at eksplicitere her på forummet.
Jeg har svært ved at forestille mig at have Mabil og wikheim sidder på bænken. Da de begge to er kantspillere.. Svære at finde plads til dem under 352 system..
Der er ingen der kender eller er kommet med den endelige opstilling. Igen, det må være op til klubben at vurdere og lukket eventuelle træninger om nødvendigt.
Lad nu være med at skabe en storm i et glas vand og kom videre.
Hvis vi har samme midtbane i kampen mod FCN som sidst vil enten Frank eller okosun have 2 gule kort inden 1 halvleg. Tror vi vil blive fanget noget i opspilet med nicolaisen og Simon som FCN sikkert vil la ha bolden meget.
må indrømme at jeg er en smule urolig for resultatet af denne her kamp. FCN er bare ikke en god lodtrækning at få så tidligt i en sæsonstart fordi de primært rekrutterer fra egne rækker og er så klare i deres spilfilosofi. Derfor vil det ofte være et hold som vil forekomme at være mere sammenspillede end alle andre i ligaen.
Derudover er vi selv stadig i en fase hvor vi forsøger at ændre spillestil qua Evander. Vi er nødt til at skabe plads til ham centralt ellers giver vores brasilianske satsning ikke den store mening. Vi har tidligere med stor succes kværnet juniorerne fra FCN på fysikken og de har ikke haft noget modtræk, men det er vi delvist gået væk fra.
Vi så i kampen mod Esbjerg at uden kaptajnen så falder kvaliteten af dødboldene markant, da Evanders indlæg slet ikke havde den kvalitet som Jacob Poulsens nærmest altid har haft (hvis man ser bort fra foråret), samtidig med at vi mangler spidskompetencer i luftspillet med Paul, Sparv og MDH væk. Mon ikke Okosun starter inde netop pga af hovedspillet. Onyeka starter nok også da trænerne elsker hans arbejdsraseri, men jeg synes at vi har set hvordan hans mange boldtab mod netop FCN har skabt den ene giftige omstilling efter den anden til fjenden, så jeg håber virkelig Jacob Poulsen starter inde.
Sory Kaba tror jeg sidder på bænken fra start, han er trods alt næsten lige landet og er ikke arbejdet ind i systemet endnu - specielt omkring dødbolde i begge ender af banen vil det have betydning
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -