DBU Pokalen 16/17
-
Steffen am
Re: DBU Pokalen 16/17
Så der sat tid og dato på lodtrækning til 3. runde, hvor Midtjylland indtræder.
Fra DBU
"Så er dato og tidspunkt på plads! Vi trækker lod til 3. runde af DBU Pokalen fredag den 9. september klokken 12.00. Lodtrækningen vil naturligvis blive streamet på dbu.dk så i kan følge med i, hvem, der møder hvem, hvor og hvornår!"
Fra DBU
"Så er dato og tidspunkt på plads! Vi trækker lod til 3. runde af DBU Pokalen fredag den 9. september klokken 12.00. Lodtrækningen vil naturligvis blive streamet på dbu.dk så i kan følge med i, hvem, der møder hvem, hvor og hvornår!"
-
Steffen am
Fedt med præmien på 100.000 til det seriehold der når længst, med de sidste 20 seriehold der bliver slået ud i 2. runde, men giver da 5.000 til hver. 
Ikke meget "speciel pokalånd" over 2. runde hvor der KUN var favorit sejre.
34 timer til lodtræning til 3. runde, den sidste hvor superligaklubber ikke kan mødes.
14 superligaklubber, 9 klubber fra 1. div. og 9 fra 2. division tilbage.
I alt 32 klubber
Dvs. Midtjylland kan trække
1. div
AB
FC Fredericia
FC Helsingør
FC Roskilde
Fremad Amager
HB Køge
Næstved
Skive
Vendsyssel FF
2. div
B93
Marienlyst
VSK Aarhus
Frem
HIK
Holbæk
Hvidovre
Jammerbugt FC
Kjellerup
Som jeg lige kan se, vil Skive og Kjellerup være de 2 tætteste, og så dernæst
Fredericia og VSK Aarhus, hvis man skal håbe på noget der bare kan minde lidt om et lokaltopgør.
Måske helst ikke Skive, da der må være lidt interesse konflikt for mindst en central person,
men Kjellerup kan man da ikke takke nej til, så lad os få dem
Vendsyssel, Jammerbugt og Marienlyst er de sidste der ikke er på Sjælland, men det er vel snart hurtigere at køre til Holbæk end til Hjørring.
Ikke meget "speciel pokalånd" over 2. runde hvor der KUN var favorit sejre.
34 timer til lodtræning til 3. runde, den sidste hvor superligaklubber ikke kan mødes.
14 superligaklubber, 9 klubber fra 1. div. og 9 fra 2. division tilbage.
I alt 32 klubber
Dvs. Midtjylland kan trække
1. div
AB
FC Fredericia
FC Helsingør
FC Roskilde
Fremad Amager
HB Køge
Næstved
Skive
Vendsyssel FF
2. div
B93
Marienlyst
VSK Aarhus
Frem
HIK
Holbæk
Hvidovre
Jammerbugt FC
Kjellerup
Som jeg lige kan se, vil Skive og Kjellerup være de 2 tætteste, og så dernæst
Fredericia og VSK Aarhus, hvis man skal håbe på noget der bare kan minde lidt om et lokaltopgør.
Måske helst ikke Skive, da der må være lidt interesse konflikt for mindst en central person,
men Kjellerup kan man da ikke takke nej til, så lad os få dem
Vendsyssel, Jammerbugt og Marienlyst er de sidste der ikke er på Sjælland, men det er vel snart hurtigere at køre til Holbæk end til Hjørring.
-
mousebreaker
Pokalen skal vi satse på med alt hvad vi har i år efter min mening. Dermed ikke sagt at vi ikke skal spare mod et markant dårligere hold. Jeg er nu også ret sikker på at det er klubbens holdning. Det eneste trofæ vi har en reel chance for at vinde i år.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- UlvenFraNord
Ja det kunne være FEDT endelig at vinde den skide pokal (undskyld). Det er næsten et traume i klubben...
Enig. Jeg har også kun været afsted til 4 pokalfinaler uden at få noget med hjemUlvenFraNord skrev:Ja det kunne være FEDT endelig at vinde den skide pokal (undskyld). Det er næsten et traume i klubben...
Vi kan tabe, men aldrig besejres
-
Steffen am
Tja.. det er jo det med pokalen der bestemmes over en kamp,Arff skrev:Men går FCK efter den, burde(!) der ikke være store muligheder for andre end dem.
Varde vinder over Brøndby osv.
og vi har da vundet en halveg på udebane mod FCK
Så kan man snakke om fortjent/ufortjent og vi var under pres osv.
Men "grimme sejre" eller ufortjente tager vi da gerne med.
Sidst FCK virkelig var dominerende, 10/11 sæsonen tabte de 4-2 i 4. runde mod Horsens, skal ikke kunne sige om de satsede på pokalen, men Grønkjær var da med i startopstillingen.
http://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-koeb ... ns/428390/
Så kører vi
http://pokaltv.dbu.dk/lodtraekning-til- ... bu-pokalen
-
Steffen am
Fremad Amager - Midtjylland
Der er ikke noget "næsten" over det traume.Arff skrev:Enig. Jeg har også kun været afsted til 4 pokalfinaler uden at få noget med hjemUlvenFraNord skrev:Ja det kunne være FEDT endelig at vinde den skide pokal (undskyld). Det er næsten et traume i klubben...Men går FCK efter den, burde(!) der ikke være store muligheder for andre end dem.
Jeg er ikke enig, Arff. Der er mange ubekendte i denne sæson (ja, ja, det er der altid), hvor jeg særligt er nysgerrig på hvordan det nye format i ligaen kommer til at spille ind på klubbernes dispositioner. Derudover kan vi ikke underkende, at Brøndby ser stærkere ud og vi svagere ifht. sidste sæson. Derudover kan en klub som ÅB være godt sat op til sådan en turnering som pokalen.
-
mousebreaker
AGF var i finalen sidste år og var ikke uden chance mod FCK som jeg så det. Klart at FCK må være store favoritter til at tage the double igen i år.
Et lille kuriosum:
Efter den nye struktur blev offentliggjort har jeg kontaktet den turneringsansvarlige hos DBU. Jeg kunne simpelthen ikke finde noget sted hvad man ville gøre hvis et hold fra nedrykningspillet vandt pokalturneringen. Eller rettere - hvis en af de to førerhold fra grupperne i nedrykningspillet vandt pokalen. Hvis det sker så vil pokalvinderen træde ud af play-off kampene om en Europa-cup plads, og det giver en potentiel usportslig situation i det gruppespil hvor pokalvinderen IKKE befinder sig.
Det er sådan at nummer 1 og 2 fra hver gruppe i nedrykningspillet mødes på kryds i første runde af play-off spillet til Europa. nr 1 møder nummre to fra den anden pulje. Men når pokalvinderen er nummer 1 fra den ene gruppe og træder ud af turneringen, så er det altså bedre at blive nr 2 i den anden pulje i stedet for nummer 1. Så hvis de mødes i sidste runde og er sikre på de to øverste pladser kan man altså forestille sig en rekord i selvmål
Reglerne som de er nu (eller var på det tidspunkt jeg skrev til dem), tager ikke højde for den situation.
I det hele taget hvis en klub placeret mellem 7-10 vinder pokalturneringen så giver det en komisk situation, fordi de ikke kan vinde noget ved at deltage i spillet om Europa cup pladsen, og derfor træder ud - men de skal jo stadig spille om slut placeringen i ligaen som har betydning for udbetaling af TV pengene. Så KAN de træde ud eller hvordan gør man det?
Den turneringsansvarlige skrev klokkeklart at de ikke håber det sker !! Det vil jo ske på et tidspunkt så jeg håber da de har fået skrevet hvad de i så fald gør, ind i reglerne.
Den turneringsansvarlige fra DBU, skal dog roses for at han vendte tilbage på email allerede få timer efter at jeg havde kontaktet dem. Det havde jeg sgu ikke regnet med.
Hvis pokalfinalen først spilles EFTER de her omtalte playoff kampe om Europa så er der ikke noget problem. Der er stor forskel på terminen af pokalfinalen som normalt bliver spillet Kristi Himmelfarts dag. I år var det 5. maj næste år 25. maj og i 2018 er den den 10 maj. Der er dog enkelte afvigelser fra at spille Kristi Himmelfartsdag, så det vil vi formodentlig se oftere fremover.
Et lille kuriosum:
Efter den nye struktur blev offentliggjort har jeg kontaktet den turneringsansvarlige hos DBU. Jeg kunne simpelthen ikke finde noget sted hvad man ville gøre hvis et hold fra nedrykningspillet vandt pokalturneringen. Eller rettere - hvis en af de to førerhold fra grupperne i nedrykningspillet vandt pokalen. Hvis det sker så vil pokalvinderen træde ud af play-off kampene om en Europa-cup plads, og det giver en potentiel usportslig situation i det gruppespil hvor pokalvinderen IKKE befinder sig.
Det er sådan at nummer 1 og 2 fra hver gruppe i nedrykningspillet mødes på kryds i første runde af play-off spillet til Europa. nr 1 møder nummre to fra den anden pulje. Men når pokalvinderen er nummer 1 fra den ene gruppe og træder ud af turneringen, så er det altså bedre at blive nr 2 i den anden pulje i stedet for nummer 1. Så hvis de mødes i sidste runde og er sikre på de to øverste pladser kan man altså forestille sig en rekord i selvmål
Reglerne som de er nu (eller var på det tidspunkt jeg skrev til dem), tager ikke højde for den situation.
I det hele taget hvis en klub placeret mellem 7-10 vinder pokalturneringen så giver det en komisk situation, fordi de ikke kan vinde noget ved at deltage i spillet om Europa cup pladsen, og derfor træder ud - men de skal jo stadig spille om slut placeringen i ligaen som har betydning for udbetaling af TV pengene. Så KAN de træde ud eller hvordan gør man det?
Den turneringsansvarlige skrev klokkeklart at de ikke håber det sker !! Det vil jo ske på et tidspunkt så jeg håber da de har fået skrevet hvad de i så fald gør, ind i reglerne.
Den turneringsansvarlige fra DBU, skal dog roses for at han vendte tilbage på email allerede få timer efter at jeg havde kontaktet dem. Det havde jeg sgu ikke regnet med.
Hvis pokalfinalen først spilles EFTER de her omtalte playoff kampe om Europa så er der ikke noget problem. Der er stor forskel på terminen af pokalfinalen som normalt bliver spillet Kristi Himmelfarts dag. I år var det 5. maj næste år 25. maj og i 2018 er den den 10 maj. Der er dog enkelte afvigelser fra at spille Kristi Himmelfartsdag, så det vil vi formodentlig se oftere fremover.
Det er stærkt spottet, og i sig selv et godt argument for at flytte pokalfinalen til efter sæsonen. Der er en masse nostalgi ved at spille finalen kr. himmelfarts dag, men sportsligt er det helt i skoven. Jeg tror desuden, at kampen ville få mere opmærksomhed, hvis den konsekvent sluttede sæsonen af.
Mon ikke du har fået nogen til at svede i DBU?
Mon ikke du har fået nogen til at svede i DBU?
-
mousebreaker
Den nemmeste løsning ville formentlig være at holdet der vinder pokalen ikke træder ud og man så spiller placeringskampene som man ville gøre uanset. Til slut er det så blot nr 8 der spiller play-off kampen mod bronzevinderen, hvis pokalvinderen bliver nr 7
-
Steffen am
Kampen mod Fremad Amager valgt TV kamp
http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/tid ... p-fastlagt
http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... owid=54299
Med kamp mod Esbjerg om mandagen og FCK om søndagen, bliver det en kamp for breddespillere og reserverne.Steffen am skrev:Kampen mod Fremad Amager valgt TV kamp![]()
-
Steffen am
Formentlig.Kent skrev:Med kamp mod Esbjerg om mandagen og FCK om søndagen, bliver det en kamp for breddespillere og reserverne.Steffen am skrev:Kampen mod Fremad Amager valgt TV kamp![]()
Men kunne formentlig også være kampen med Burinho fra starten, og så må måske få Andersen, David, Larsen, Thycosen, Riis, Kairinen og Zacharis at se i en gældende senior kamp.
(glæder mig dog lidt mere til at se de sidst nævnte i Youth League.)
Borring, Olsson og måske Halsti kan måske også gøre sig gældende, det burde indeholde kvalitet nok at slå en 1. divisions hold, og en kamp jeg gerne vil se. Regner ikke med at tage turen til Amager, så synes det er fremragende.
Og lidt overrasket over Randers og Midtjylland har tv-kampe og ikke FCK,
BIF har naturligvis på tv3+, men er positiv overrasket
-
Steffen am
Lodtrækning til 4. runde er ifølge DBU først
fredag den 4. november kl. 15.30
www.pokaltv.dbu.dk
Hold der er med i Lodtrækningen
AC Horsens
AGF
Brøndby