Jeg kan synes det er fint at Novak har fået chancen fra start, og han er helt sikkert ikke faldet igennem.
Men jeg kan ikke påstå at han offensivt har gjort det bedre end Jesper L., heller ikke selvom han fik scoret mod Brugge i går.
Jeg håber Thorup tilgodeser begge spillere med spilletid, så vi bevarer den gode stemning som jeg fornemmer der er i truppen.
Jesper Lauridsen.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: Jesper Lauridsen.
Problemet, hvis der over hovedet er et problem, det er, at man lufter sin frustration til forskellige medier, i håb om at de beslutninger der nu engang er truffet, kan blive omgjort. Der er en grund til, at man hentede Filip Novak, nemlig at forstærke truppen og få større bredde. Der kommer masser af kampe i både superligaen, samt minimum 1 pokalkamp mere, muligvis flere og mindst 4 europa-league kampe og muligvis flere. Dertil skal vi lige huske på, at vi risikerer både at løbe ind i karantæner og skader, udover dem vi allerede har nu.
Hvem Jess vælger til start 11eren, troede jeg egentlig efterhånden, at spillerne accepterede og så var det ligesom afdiskuteret, med tanke på Pusic/Duncan problematikken. Poul Onuachu derimod, accepterer at han er 3 valg og viser så sine kvaliteter på banen, når han får muligheden. Det synes jeg er klasse og selverkendelse. Han ved han har meget at lære endnu og hvis han stadigvæk kan forbedre sit spil, med den hastighed som han indtil nu har bevist, håber jeg for ham, at han på et tidspunkt får en rigtig god kontrakt i en udenlandsk klub. Det er der vi skal hen, ikke surmuleri og klynkeri. Vi skal med vores akademi lære de unge spillere hvad det vil sige, at tage det næste skridt op af stigen og ligeledes skal de lære, at det ikke er forbudt eller noget man skal være nervøs / bange for, at gå til træneren og få snakket ting igennem. Det er såmænd naturligt nok, at man lufter sine frustrationer, når der er noget der presser på, men der er også gode og dårlige måder, at formidle sine budskaber på.
Hvem Jess vælger til start 11eren, troede jeg egentlig efterhånden, at spillerne accepterede og så var det ligesom afdiskuteret, med tanke på Pusic/Duncan problematikken. Poul Onuachu derimod, accepterer at han er 3 valg og viser så sine kvaliteter på banen, når han får muligheden. Det synes jeg er klasse og selverkendelse. Han ved han har meget at lære endnu og hvis han stadigvæk kan forbedre sit spil, med den hastighed som han indtil nu har bevist, håber jeg for ham, at han på et tidspunkt får en rigtig god kontrakt i en udenlandsk klub. Det er der vi skal hen, ikke surmuleri og klynkeri. Vi skal med vores akademi lære de unge spillere hvad det vil sige, at tage det næste skridt op af stigen og ligeledes skal de lære, at det ikke er forbudt eller noget man skal være nervøs / bange for, at gå til træneren og få snakket ting igennem. Det er såmænd naturligt nok, at man lufter sine frustrationer, når der er noget der presser på, men der er også gode og dårlige måder, at formidle sine budskaber på.
Ikke at jeg siger / synes, at Jesper er en klynker, nærmest tvært imod, men vi hører desværre alt for ofte om utilfredse / frustrerede spillere. Hvis jeg havde et lignende problem ville jeg gå til chefen / værkføreren og få en snak om problemet. Mit håb er, at de spillere som Fcm sælger til udenlandske klubber, at de gør det godt og udvikler sig og bliver endnu bedre og bliver solgt til endnu større klubber. Ikke at de kommer hjem efter et halv til et helt år uden nogen for for bagage / kamperfaringer rigere, udover den tvivlsomme ære kun, at have været bænkevarmer og fået lidt flere penge på kontoen.Ravnen skrev:Jeg kan godt forstå at han ikke er tilfreds. Jeg synes heller ikke det er rimeligt. Men Jesper er den sidste spiller i den trup som er en klynker, vent bare og se, han kommer stærkt tilbage!
Jeg har Heller ikke hørt brok fra Paul men hans situation er og har Været en hel anden end Jespers.
Jesper L spillede samtlige minutter - vist nok - i mesterskabssæsonen og bliver så sat af fra den ene dag til den anden uden at Være faldet igennem, som jeg ser det.
Det kan jeg sagtens forstå må Være et ret hårdt salg for selvtilliden og selvforståelsen.
Jesper L spillede samtlige minutter - vist nok - i mesterskabssæsonen og bliver så sat af fra den ene dag til den anden uden at Være faldet igennem, som jeg ser det.
Det kan jeg sagtens forstå må Være et ret hårdt salg for selvtilliden og selvforståelsen.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Vedrørende Poul statuerer jeg bare et eksempel. Han accepterer sin plads i hierarkiet, at Jesper ikke accepterer trænerens dispositioner synes jeg er et problem. Jeg er kæmpe fan af Jesper, ingen tvivl om det, men synes han skal få en snak med JT og få sine frustrationer ud, og måske er der en god forklaring på hvorfor han er fravalgt. Når jeg læser samtlige indlæg i debatten, tror jeg i bund og grund at vi er enige, så kan der lige være lidt nuance i hvordan vi tolker hinandens indlæg.
-
Steffen am
Tror du har læst og opfattet anderledes end i hvert fald jeg har.TrueWolfMidt skrev:Vedrørende Poul statuerer jeg bare et eksempel. Han accepterer sin plads i hierarkiet, at Jesper ikke accepterer trænerens dispositioner synes jeg er et problem. Jeg er kæmpe fan af Jesper, ingen tvivl om det, men synes han skal få en snak med JT og få sine frustrationer ud, og måske er der en god forklaring på hvorfor han er fravalgt. Når jeg læser samtlige indlæg i debatten, tror jeg i bund og grund at vi er enige, så kan der lige være lidt nuance i hvordan vi tolker hinandens indlæg.
Naturligvis er Lauridsen skuffet, giver da alt mulig mening, men synes egentlig ikke han har brokket sig, virke som at han tager kampen op på en god måde.
Endelig kom han fri af skyggen Fra Juulsgaard og så kommer Novak, det må da være lidt af en vådklud, også når han har spillet så stabilt som han har.
-
mousebreaker
Selvflg skal JL ikke være tilfreds - var han det, så var der noget helt galt mellem ørerne på ham. Til gengæld må man også sige at han indtil videre har været forkælet på den position. Ingen nævneværdig konkurrence gav ham fuld spilletid. Men ingen konkurrence kan simpelthen ikke være godt for hans egen udvikling - og heller ikke for klubben. Nu er Novak kommet til og det er som det skal være. Når det er sagt så mener jeg også det er på tide at han får en kamp fra start igen. Ikke fordi Novak har gjort det dårligt. Men fordi der kommer mange kampe og man kan ligeså godt bruge de dygtige spillere vi har, så overbelastningsskader ikke bliver noget tema og back up'en kan holde sig skarp, både spillemæssigt og mentalt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Jeg er meget enig mousebreaker.
Måske det endda også kan gøre Novak skarpere at han kan mærke konkurrencen.
Måske det endda også kan gøre Novak skarpere at han kan mærke konkurrencen.
Jeg er imponeret af Philip Novak. Han er bare gået direkte ind på holdet. Man kan stadig godt se, at han lige skal lære de andre at kende. Men han er bundsolid defensivt, og hans frispark, hjørnespark og lange indkast har været gode.
Jeg er sikker på, at han bliver super godt for os!
Jeg er sikker på, at han bliver super godt for os!