Ligaens holds transfers

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Ligaens holds transfers

Indlæg af Noe »

Midtgaard skrev:Her er Ekstrabladets vurdering: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 497659.ece
Den er jo - som de fleste andre mediers vurdering - både forudsigelig og useriøs. Man vurderer transfervinduet på kvantitet alene, og skæver i øvrigt ikke til hverken økonomi eller klubbernes nuværende trupper.

I min verden ser rangeringen af forårets transfers således ud:

1. Lyngby: Superflot at holde på Aabech, og så trumfe med både Boysen og Fetai (selv om det er på en leje.

2. SønderjyskE: Det var en supersigning at få Henrik Hansen 'for alvor'. SE skal sgu nok klare sig igen.

3. Esbjerg: Karlsen er altid garant for stabilitet på midten, og kan sikkert godt kompensere for Jesper Jørgensen. Derudover en svensker og tysker. Vigtigt for EFB er at de beholder truppen nogenlunde intakt.

4. FCK: Meget stabilt, og overskud til at tænke på fremtiden. Tilmed får deres marginalspillere kamptræning i sattelitklubben FCN. Smart.

5. ÅB: Augustinusen trækker op. Med flere lottokuponer og lejemål fortsætter lynge med at pisse i bukserne, for at holde varmen (men hvis man bliver ved med at pisse, så er der vel altid vådt, men varmt i buksen?). Duncan-sagen er jo bare fantastisk krydderi ovenpå. Jeg er ikke imponeret. En ram lugt at urin og nedrykning i Ålborg.

6. Nordsjælland: Pisser også i bukserne. Hvor er det ynkeligt at blive reduceret til FCK's andethold.

7. Horsens: Kommer til at mangle Augustson, men beholder en sammentømret trup. Er sikkert glade for at de (måske) snød os for Gilberto.

8. Randers: Kan i huske VFF og Vejle? Inden man priser dem for højt, skulle man måske prøve at erindre hvad der plejer at ske, når et hold holder panikindkøb i vinterpausen. De får aldrig lært navnene på hinanden i den trup, endsige får sammenspillet et hold. Jeg har hestene som nedrykningsfavorit (og Frank kan komme hjem igen).

9. Brøndby: Ligger højt, på et sløvt marked. Har forstærket sig i defensiven, og har fået smidt Psyko på porten. Det kan kun være et lille plus.

10. Silkeborg: Måske er transfervinduet i år faldet uheldigt sammen med ferie hos nøglemedarbejdere i klubben? Hvem ved..

11: Midtjylland. Det ser jo ikke godt ud, at miste Frank, Ilsø og Priske. Til gengæld var de to førstnævnte ikke så meget nøglespillere som mediernes 'eksperter' gerne vil gøre dem til.

12: OB: Utroligt at opleve en så bred trup blive reduceret så kraftigt. Toft og utaka i angrebet? Seriøst?

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

jonas386

Indlæg af jonas386 »

SteffenO skrev:Så fik de ham sku alligevel :S

http://www.aabsport.dk/B02F4995-D1D5-46 ... 5C3C4D30D2
Så skete retfærdigheden alligevel fyldest...

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Noe skrev:Toft og utaka i angrebet? Seriøst?
Vil da egentlig sige jeg er endnu mere overrasket over deres målmandssituation?
Mads Toppel og Stefan Wessels? Må indrømme jeg ikke kender meget til deres niveau, men ville overraske mig meget hvis de kan følge op på OB's sidste 2 klassemålmænd..

Noe

Indlæg af Noe »

jonas386 skrev:
Er det retfærdigt, at ÅB må handle udenfor transfervinduet, mens andre klubber ikke må? Det tror jeg ikke konkurrenterne i bunden synes..

Noe

Indlæg af Noe »

Meyhoff skrev:
Noe skrev:Toft og utaka i angrebet? Seriøst?
Vil da egentlig sige jeg er endnu mere overrasket over deres målmandssituation?
Mads Toppel og Stefan Wessels? Må indrømme jeg ikke kender meget til deres niveau, men ville overraske mig meget hvis de kan følge op på OB's sidste 2 klassemålmænd..
De har vel købt noget rutine i Wessels, men jeg kender slet ikke hans niveau. Mon ikke det er et tab ifht. Caroll, da sidstnævnte gad.

Gwenerelt er jeg bare overrasket over den manglende bredde på holdet pt. Det er illusteret meget godt i angrebet, hvor Toft imo er meget langt fra top-4 niveau.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Noe skrev:
jonas386 skrev:
Er det retfærdigt, at ÅB må handle udenfor transfervinduet, mens andre klubber ikke må? Det tror jeg ikke konkurrenterne i bunden synes..
Hvis du nu havde sat dig ind i sagen, som du tydeligvis ikke har, så vil du vide at Celtic har lavet en procedure fejl grundet nye systemer... Hvorfor skal AaB lide under det?
Havde det været FCM eller BIF det var sket for havde det stadigt kun været fair hvis handlen var gået igennem... Det er jo ikke fordi de først er blevet enige efter deadline vel?

Noe

Indlæg af Noe »

jonas386 skrev: Hvis du nu havde sat dig ind i sagen, som du tydeligvis ikke har, så vil du vide at Celtic har lavet en procedure fejl grundet nye systemer... Hvorfor skal AaB lide under det?
Havde det været FCM eller BIF det var sket for havde det stadigt kun været fair hvis handlen var gået igennem... Det er jo ikke fordi de først er blevet enige efter deadline vel?.
Men det er jo en del af spillet, og det er ens for alle. Hvis man vælger at handle så tæt på deadline (og med tre parter kompliceres det jo yderligere), så er risikoen der jo for at noget går galt. Der var igen i år flere historier om at transfers glippede, fordi faxen ikke virkede. Sådan er det bare, og så må man bare udvise rettidig omhu.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Der må jeg holde med Noe. Når man som Lynge vælger at handle i sidste øjeblik, når man har haft et langt vindue at gøre det i, så kan der gå noget galt, som så lige
ødelægger hele handlen.

Det er vel også lidt meningen i, at der er en deadline der skal overholdes, det er jo det charmerende ved det. Så synes jeg lidt det sucks, man så kan skrive efterfølgende, og få det kørt igennem alligevel, lidt ironisk fra FIFAs side. Men det kan jo være der er noget, vi ikke ved. Men sådan som det ser ud, så synes jeg lidt det er noget pis, sådan at omvende reglerne i nogle situationer. Så ved alle jo, de kan skrive og brokke sig, ud fra som situationen er hændt.
FC Midtjylland

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Kontrakten var jo i hænde hos FIFA... Jeg er enig i at hvis FIFA (eller hvem nu) slet ikke havde modtaget kontrakten, så skulle der naturligvis ikke være sket nogen transfer.
Problemet lå i at Celtic havde glemt at indtaste de korrekte oplysninger.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.bold.dk/nyt/Omotoyossi-soeger-mod-Danmark

gadvide hvilke klubber der har kigget på ham. Han må da være lidt tung lønmæssigt.
FC Midtjylland

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

AlwaysFCM skrev:http://www.bold.dk/nyt/Omotoyossi-soeger-mod-Danmark

gadvide hvilke klubber der har kigget på ham. Han må da være lidt tung lønmæssigt.
Der ligger et par gode videoer med ham på Youtube, og selvom de naturligvis ikke giver et komplet billede af manden, så erindrer jeg at have bidt mærke i manden førhen, hvor der vist nok også var følere ude fra danske klubber. Angående løn så kan hans krav næppe være i samme kaliber som tidligere, da han, som det fremgår af artiklen, tydeligvis ønsker at komme tilbage på sporet af sin karriere igen. Om det så er ensbetydende med at han er i FCM's søgelys vides ikke.

Se manden i aktion: http://www.youtube.com/watch?v=zwsLSLxsSL0

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

NyX skrev: Der ligger et par gode videoer med ham på Youtube, og selvom de naturligvis ikke giver et komplet billede af manden, så erindrer jeg at have bidt mærke i manden førhen, hvor der vist nok også var følere ude fra danske klubber. Angående løn så kan hans krav næppe være i samme kaliber som tidligere, da han, som det fremgår af artiklen, tydeligvis ønsker at komme tilbage på sporet af sin karriere igen. Om det så er ensbetydende med at han er i FCM's søgelys vides ikke.

Se manden i aktion: http://www.youtube.com/watch?v=zwsLSLxsSL0
På videoen som selvfølgelig viser hans gode præstationer, ser han ud til at være meget farlig, og god teknisk. driblingerne i feltet i starten af filmen, ligner noget Zidanstil, og det savnes i fcm :D
FC Midtjylland

Besvar