Jeg synes Ørgaard skulle skynde sig at få Hübertz signatur på sæsonen ud, og måske et år mere.
Kan ikke se at det skulle være en fordel med en spiller der helst vil spille på Sjælland - så ender det jo bare med noget Dadu-agtigt "savner min familie" halløj
Jeg synes Ørgaard skulle skynde sig at få Hübertz signatur på sæsonen ud, og måske et år mere.
Hübertz har overraskende vist, at han er en motivator overfor resten af truppen. Han er forgangsmand og virker til at være supergod til at hive resten af truppen op af den suppedas, vi er i pt. Og. det er godt set af Kuhn (som man må formode har taget initiativ til at hente ham) at Hübertz fejltervilje, ville kunne bibringe vores trup, det vi manglede.
Nå, det så er sagt, så er Hübertz fodboldmæssige kvaliteter ikke den store forstærkning og jeg mener ikke man skal forhaste sig ud i en forlængelse af ham. Forhåbentlig kommer vi ud af krisen og får stabiliseret os inden vinterpausen, og så mener jeg egentlig ikke Hübertz har sin berettigelse.
Bobby skrev:Nå, det så er sagt, så er Hübertz fodboldmæssige kvaliteter ikke den store forstærkning og jeg mener ikke man skal forhaste sig ud i en forlængelse af ham. Forhåbentlig kommer vi ud af krisen og får stabiliseret os inden vinterpausen, og så mener jeg egentlig ikke Hübertz har sin berettigelse.
Enig i at Hübben gør det godt pt. Han gør det faktisk en hel del bedre en Farlige. Hübben vinder de bolde, hvor han skal op og flække dem videre (eller det gjorde han i hvert fld mod AGF), hvornår har Farlig sidst sat hovedet på sådan en bold?
Hvis ikke vi skal forlænge med Hübben (og det mener jeg faktisk vi skal, gerne for et år), så skal vi i dén grad ud og lede efter en værdig erstatningsspiller, der kan spille i boksen...
Så længe Hübertz kan holde sig skadesfri, så betyder alderen ingenting. Tværtimod betyder alderen at han har rutine, ro og mentalt overskud, noget som vores trup virkelig manglede.
Hans værdi for holdet ligenu er stor, og han bør som minimum spille sæsonen færdig.
Ellers skal vi som Cortez siger ud og finde en erstatning, og det er ikke sådan lige til.
Hübertz dækker nogle kompentancer som hverken Jude, Fagerberg eller Baba giver holdet. Hans tilstedeværelse tjener også til at holde Frank skarp. Desuden er han næppe lønførende i truppen.
Fint nok med Hübertz lige nu. Men at snakke om at forlænge med ham allerede nu er rent galimatias. Han har fået en godt start og tilført holdet noget vilje og moral. Og det er superfedt. Men når holdet som helhed er kommet ud af den værste mentale skrøbelighed, eksempelvis med sejre i de næste to kampe, så falder hans værdi for holdet på det mentale område. Så er det primært spillet på banen der tæller. Og der er jeg bestemt ikke overbevist om at han kan stå distancen. Men vi får se. Indtil videre har han gjort det godt og fortjener al den ros han har modtaget.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Det er fantastisk som en sejr med et Hübertz mål kan få ham til næsten at være verdensmester - vent nu til vi har tabt nogle flere kampe (jo, det skal vi nu nok komme til), så kan det være der kommer svinere fremfor ros.
Det er lidt god underholdning at læse herinde efter en sejr - holdet er jo nærmest suverænt nu, bare fordi de vandt mod gymnasterne fra Århus.
Det er da ganske logisk at holdet får rosende ord efter kampen mod agf, der så vi jo det alle har efterlyst i lang lang tid. Nu skete der endelig en stor forandring, alle ydede en stor indsats og de opgivende attituder var væk. Så er det jo ganske nærliggende at lede efter årsagen til dette, og der er der meget der tyder på at Hübertz's ageren på og uden for banen har haft stor indflydelse.
Hvis han har været medvirkende til at få millionærerne til at forstå, at de skulle give den mere gas, er det jo sammen med hans indsats i kampen ganske logisk at der spekuleres i, om ikke det ville være en god ide at beholde ham.
Jeg synes også at det er vildt overdrevet at gøre Hübertz til nogen stor frelser!
Ja, han er blevet citeret for nogle ting, og har vitterligt været et friskt pust, som jeg har velkommet
Jeg tror dog lige så meget at arbejdet med holdet generelt har hjulpet - altså der er vel trods alt ingen der troede at vi ville tabe resten af kampene vel ( ps ingen sjove kommentarer nødvendigt)
Derudover ser jeg ankomsten af den meget erfarne og professionelle Martin Albrechtsen, og den humørglade dreng Ken Ilsø, som mindst lige så store faktorer for forbedringen på holdet
Jeg kan ikke se gennemskue hvem der forsøger at gøre Hübertz til messias. Det er en naturlig debat eftersom han kun har kontrakt i vintersæsonen.
Sagen er blot den at han er billig, og han leverer en vare vi har manglet. Det mest fornuftige ville være at lade ham spille sæsonen færdig her, det giver ro i truppen at det spørgsmål bliver besvaret inden alt for længe. Pt. har han mentalt en ganske stor betydning.
Kuhn udtaler direkte i medierne at Hübertz blev hentet pga sin indstilling og fighter egenskaber, den korte kontrakt afspejlede vel et spørgsmålstegn ved hans form og om hvorvidt dette mentale projekt ville fungere. Det må vi jo sige det gør, så er det også på plads at forlænge aftalen.
Hübertz alder gør selvfølgelig at han ikke er fremtiden, men man skal dog huske at Frank har samme alder, og fodbold spilles i nuet, nu og her har vi brug for dem.
PS skrev:Det er da ganske logisk at holdet får rosende ord efter kampen mod agf, der så vi jo det alle har efterlyst i lang lang tid. Nu skete der endelig en stor forandring, alle ydede en stor indsats og de opgivende attituder var væk. Så er det jo ganske nærliggende at lede efter årsagen til dette, og der er der meget der tyder på at Hübertz's ageren på og uden for banen har haft stor indflydelse.
Hvis han har været medvirkende til at få millionærerne til at forstå, at de skulle give den mere gas, er det jo sammen med hans indsats i kampen ganske logisk at der spekuleres i, om ikke det ville være en god ide at beholde ham.
Nu har jeg til dato ikke hørt andre steder end herinde, at Hübertz skulle have givet den omtalte sviner i omklædningsrummet - i bekræfter Jer selv i et rygte, og pludselig er han en helt super signing.
Artiklen der linkes til i en tidligere post omtaler jo også Danny O., så det kan lige så godt tilskrives ham idet han også kommer med kommentarer om tilstanden i truppen.
Ja, Hübertz er en ok spiller, og scorede et mål mod AGF - men det gjorde Ilsøe, Borring og Frank altså også.
Han er ingen redningsmand, men et alternativ til angrebet.
Der er nu andre end folk herinde der tror at Hübertz er medvirkende til at forandre holdet, nedenstående er taget fcm.dk
“FCM fik Hübertz-medicin” – Mikkel Hemmer-Hansen i Morgenavisen Jyllands-Posten:
”Nu forstår man bedre, hvad Allan Kuhn skulle bruge veteranen til. Elegant er han ikke, men han besidder lige præcis de kvaliteter, et bundhold har brug for.”
”Poul Hübertz gik forrest med sine lange ben i hård midtjysk fight. Han tumlede rundt i duellerne med hjemmeholdets Anders Kure og vandt stort set alt i luften.”
”Han sluttede kampen på bænken med kække bemærkninger til venner og fjender. Det var åbenbart den medicin, FCM havde brug for.”
”Spark jyderne i røven” – Lars Hendel i B.T.:
“Sikke en effekt FCMs nyindkøbte offensive-duo havde i går mod AGF.”
”Kampen i kampen: Anders Kure vs. Poul Hübertz. Dramatisk duel med fight, fysik og en samlet sejr til ”Hübben” takket være scoringen.”
Kuhn har udtalt følgende i et interview (taget fra onside.dk)
Det var på Kuhns initiativ, at Poul Hübertz blev hentet til Herning, og træneren erkender, at den 33-årige angriber næppe havde spillet SAS liga-fodbold, hvis ikke midtjyderne havde hentet ham.
- Nej, det havde han nok ikke. Men han har allerede givet mig den energi og gejst, som jeg havde håbet på. Han har den helt rigtige vinderattitude, og jeg er ikke i tvivl om, at han vil gøre det godt. Han har en fantastisk gejst og har en god indstilling til sin idræt.
- Han tilfører energi og gejst både på banen og i omklædningsrummet, og han giver noget københavneri her i den jyske klub, slutter Allan Kuhn.
Hvis du mener at det eneste man kan rose Hübertz for, er at han scorede et mål, så har du efter min mening helt misset den forandring han var medvirkende til at skabe i angrebet. Jeg siger ikke at man skal forlænge med manden nu, men de næste kampe vil vise om ikke det var noget man skulle overveje.
Jeg er ligeglad med, om det er useriøst - Hübertz er kult nu.
Og så er det vel ikke sværere, end at Ørgaard lige gi'r familien Hübertz et sponsorat, der kan bringe dem til Jylland. Hvis Albrechtsen kan, så kan Hübertz også. Der er sgu heller ikke noget ved at bo i det slum derovre på den anden side. Hübhesten har brug for frisk luft.
Selvfølgelig skal vi ikke forlænge med Hybben. Så kan vi lige så godt sænkes vores ambitionsniveau fremover med det samme. Hybben har ganske simpelt hverken evnerne eller alderen til topfodbold hos os.
Og det er ikke for at svine Hybben - jeg har al mulig respekt for hans indsats. Men det er udelukkende vores egen elendighed der gør, at han overhovedet er aktuel. Forhåbentlig har vi fået gravet os selv nogenlunde op af det nuværende hul til vinterpausen, og så har vi ikke længere brug for Hybben.
Men vil da ikke lige undlade at påpege, at jeg allerede ifm signingen udråbte ham som kultpotentiale