Salami på landsholdet for Danmark?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Tiesto

Re: OBS, se Fodbold uden filter

Indlæg af Tiesto »

arg en skuffelse man... 1 times ævl og kævl, for at høre: "vi har desværre ikke tid til FCM"

felisan

Indlæg af felisan »

for fanden da!

PS

Indlæg af PS »

Så må vi håbe at det kommer med næste gang, og at han tumpen fra ekstra bladet ikke er med, så der er chancer for at det bliver en seriøs debat. Han har en ualmindlig provokerende fremtoning, og ikke særlig dybdegående kendskab til fodbold.

Fc-Arne

Re: Salami på landsholdet for Danmark?

Indlæg af Fc-Arne »

dalle Skrev:
-------------------------------------------------------

mig selv er jeg lidt i tvivl om det jeg er ikke racist men eftersom Salami kom her af fodbold grunde og ikke som eks. winston så ser jeg ham ikke som dansker desvære..
- Hvad er det lige du skriver her?

Hvad mener du så om, at spillere såsom; Marc Nygaard, Thomas Røll og Simon Poulsen alle har optrådt på landsholdet?

Tak for det mest grinagtige indlæg længe!

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg er enig med dig Kent. Jeg kan ikke se hvorfor han skulle spille for det danske landshold. Han er nigerianer og burde være stolt hvis han får chancen for at spille for dem.

Jeg er generelt også modstander af de her spillere som svigter deres hjemland, for at fremme deres karriere i europæiske klubber. For mon ikke det har en hel del at sige at de så tæller som EU spiller... Salami bliver også mere værd for os med dansk statsborgerskab, men er han dansker? Vil hans slå sig ned her med sin familie? Næppe det sidste da, før eller siden ryger han afsted til en klub i udlandet, og så har Danmark nok set det sidste til ham.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Lad nu være med at se spøgelser og lede efter noget som ikke er der. Røll, Simon P., og Nygaard er jo alle opvokset i landet, enten som adoptivbørn eller som børn af en lidt mørkere tilflytter (ved at Nygaard er halvt sydafrikansk) og de er lige så pæredanske som du og jeg. De kan naturligvis ikke sammenlignes med Salami som udelukkende er kommet til landet for at spille bold, selv om de da også er lidt mørke i huden.

Jeg kan godt forstå at folk kan ha et problem med at Salami eventuelt skulle spille for Danmark da han blot har været i DK i 4 år og måske ikke synes at ha nogen særlig stor tilknytning til landet ud over fodbolden, men for mig at se må det være Salamis valg om hvorvidt man føler sig dansk nok til at spille for et landshold. Vil han gerne til, syntes jeg også han bør ha muligheden for at komme på holdet, såfremt han har evnerne til det. Problemet er selvfølgelig at han blot har været her kort tid og det kræver en dispensation som han nok næppe får, men hvis han havde været her i de 7-9 år som et statsborgerskab kræver, kan jeg ikke forestille mig at der var nogen herinde som vil have et problem med det?

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Ravnen Skrev:
> Jeg er enig med dig Kent. Jeg kan ikke se hvorfor
> han skulle spille for det danske landshold. Han er
> nigerianer og burde være stolt hvis han får
> chancen for at spille for dem.

Det vil han sikkert også gerne, men der kan vejen vise sig at være lidt længere

> Jeg er generelt også modstander af de her spillere
> som svigter deres hjemland, for at fremme deres
> karriere i europæiske klubber. For mon ikke det
> har en hel del at sige at de så tæller som EU
> spiller... Salami bliver også mere værd for os med
> dansk statsborgerskab, men er han dansker? Vil
> hans slå sig ned her med sin familie? Næppe det
> sidste da, før eller siden ryger han afsted til en
> klub i udlandet, og så har Danmark nok set det
> sidste til ham.

Så hvis feks Salami finder sig en dansk kæreste, bliver gift med hende og får børn, så må han ikke skifte til også at have dansk statsborgerskab ( dette er jo ikke ensbetydende med at han stadig ikke kan spille for Nigeria)

Nuancer er tilladt :-)

Hausser

Indlæg af Hausser »

Som Salami selv siger, så er det 50/50 hvad han føler, men det virker vel ikke unaturligt at han efterhånden føler en særdeles stor tilknytning til DK. Han har været her i 4 år og fungeret i en tryg dansk hverdag med en plejefamilie og en række faderfigurer omkring sig, det vil nødvendigvis påvirke en så ung knægt.

Kunne en ung dansker komme til at føle sig amerikansk efter 4 år derovre, hvor man primært har været omgivet af amerikanske voksne og hvor man ved at ens fremtid er på samme kontinent? Det er vel ikke totalt usandsynligt selv om det selvfølgelig er svært at sammenligne kulturelt sammenlignelige lande som USA og DK i forhold til heterogene Nigeria og DK..

Jeg ved ikke om Salami har planer om at slå sig ned i DK efter endt karriere, der er forhåbentlig også mange år til at Salami skal træffe den beslutning, men mon ikke der er en del afrikanere som der gennem tiden er blevet i Europa efter endt fodboldkarriere.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Nu kom jeg til at tænke på noget, som jeg mener at have hørt.
Når man har stillet op for et landshold, så må man ikke stille op for flere.. eller hvad?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jydepower Skrev:
> Nu kom jeg til at tænke på noget, som jeg mener at
> have hørt.
> Når man har stillet op for et landshold, så må man
> ikke stille op for flere.. eller hvad?

Nej naturligvis ikke, men nu har Salami jo heller ikke spillet for Nigeria.

Bliver han udtaget for Nigeria før han bliver dansk statsborger, og han ikke afslår, så er der ikke længere noget at rafle om.

Arff

Indlæg af Arff »

BW - 665 Skrev:

> Nej naturligvis ikke, men nu har Salami jo heller
> ikke spillet for Nigeria.
>
> Bliver han udtaget for Nigeria før han bliver
> dansk statsborger, og han ikke afslår, så er der
> ikke længere noget at rafle om.

Jeg har tænkt en tanke (ja, det er stort i sig selv :D), men kunne Salami ikke blot sige alt dette, fordi han vil gøre landstræneren fra Nigeria opmærksom på sig selv, og på den måde for ham til at udtage ham, så det ikke ville blive muligt for ham, at stille op Danmark?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Arff Skrev:
> Jeg har tænkt en tanke (ja, det er stort i sig
> selv :D), men kunne Salami ikke blot sige alt
> dette, fordi han vil gøre landstræneren fra
> Nigeria opmærksom på sig selv, og på den måde for
> ham til at udtage ham, så det ikke ville blive
> muligt for ham, at stille op Danmark?

Hmm... tjoo, det kan man jo antage, men kunne det ikke bare være så simpelt som at han har, hvad siger man... "bundet sig" til vores land? Han har jo været her længe, blevet behandler fremragende, taget godt imod og har det generelt godt. Hvis han bor her i 7 år så synes jeg ikke længere man kan sige at "han er ikke dansker", hvis det er her han føler sig hjemme jamen hvorfor så ikke...?

Hekler

Spil for galleriet

Indlæg af Hekler »

Mon ikke det her er for at gøre den Nigerianske landstræner opmærksom på hans tilstædeværelse.
Han kan nu engang ikke komme til England med mindre han er fast landsholdsspiller.

Persian_Wolf

Re: Spil for galleriet

Indlæg af Persian_Wolf »

Eller måske for at sende et signal ud til kritikere af akademiet, at de spillere som bliver hentet er mere end bare fodboldspillere ? :)

Lars

Indlæg af Lars »

BW - 665 Skrev:
> Jydepower Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu kom jeg til at tænke på noget, som jeg mener
> at
> > have hørt.
> > Når man har stillet op for et landshold, så må
> man
> > ikke stille op for flere.. eller hvad?
>
> Nej naturligvis ikke, men nu har Salami jo heller
> ikke spillet for Nigeria.
>
> Bliver han udtaget for Nigeria før han bliver
> dansk statsborger, og han ikke afslår, så er der
> ikke længere noget at rafle om.

Det er vel ligså snart han bliver udtaget og spiller at han vil være bundet til det land det eventuelt bliver for, en udtagelse er efter min forståelse ikke nok i sig selv til dete.

Besvar