Zimling til FCM?
-
Bobby
Re: Zimling til FCM?
Nicolai Kammersgaard Skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Bagerste midte er sgu da der Femi spiller og han
> er da klart den bedste centrale midt i
> superligaen. Ang. målene så har han scoret 17 mål
> i 71 kampe. Hvilket er cirka et mål i hver fjerde
> kamp. Det er godt nok mere end Femi og Thyge, men
> vi har så også flere forskellige spillere som
> score mål end EFB.
>
Nu er det jo ikke et spørgsmål, om vi har flere spillere, end EFB, der kan score mål. Det er jeg enig med dig i, vi har, men det er jo ikke det relevante her. Det relevante, og det som HKP skriver, er om Zimling kan score mål og jeg synes sgu et mål i hver 4. kamp som midtbannespiller er ganske godt. Jeg synes personligt også, vi har meget få spillere, der kan skyde udefra - de gør det i hvertfald ikke. Iøvrigt er det ikke et spørgsmål om Femi eller Zimling. Dre skal spille ved siden af hinanden. Så har vi uden tvivl DK's bedste centrale midt.
>
> Bagerste midte er sgu da der Femi spiller og han
> er da klart den bedste centrale midt i
> superligaen. Ang. målene så har han scoret 17 mål
> i 71 kampe. Hvilket er cirka et mål i hver fjerde
> kamp. Det er godt nok mere end Femi og Thyge, men
> vi har så også flere forskellige spillere som
> score mål end EFB.
>
Nu er det jo ikke et spørgsmål, om vi har flere spillere, end EFB, der kan score mål. Det er jeg enig med dig i, vi har, men det er jo ikke det relevante her. Det relevante, og det som HKP skriver, er om Zimling kan score mål og jeg synes sgu et mål i hver 4. kamp som midtbannespiller er ganske godt. Jeg synes personligt også, vi har meget få spillere, der kan skyde udefra - de gør det i hvertfald ikke. Iøvrigt er det ikke et spørgsmål om Femi eller Zimling. Dre skal spille ved siden af hinanden. Så har vi uden tvivl DK's bedste centrale midt.
-
Altoriso
Hvis kriteriet er en midtbanespiller der kan score mål, så har Henrik Hansen som scorede igår faktisk lavet en del flere mål...
du kan nedenfor se en topscorerliste, som indikerer at mange midtbanespillere scorer flere end Zimlings 2 !!
http://www.bold.dk/statistik/tabel.php?liga=1
du kan nedenfor se en topscorerliste, som indikerer at mange midtbanespillere scorer flere end Zimlings 2 !!
http://www.bold.dk/statistik/tabel.php?liga=1
-
Bobby
Altoriso Skrev:
> Hvis kriteriet er en midtbanespiller der kan score
> mål, så har Henrik Hansen som scorede igår faktisk
> lavet en del flere mål...
>
> du kan nedenfor se en topscorerliste, som
> indikerer at mange midtbanespillere scorer flere
> end Zimlings 2 !!
>
> http://www.bold.dk/statistik/tabel.php?liga=1
Nu var det ikke er kriterie alene, men blot én af mange kvaliteter hos Zimling.
> Hvis kriteriet er en midtbanespiller der kan score
> mål, så har Henrik Hansen som scorede igår faktisk
> lavet en del flere mål...
>
> du kan nedenfor se en topscorerliste, som
> indikerer at mange midtbanespillere scorer flere
> end Zimlings 2 !!
>
> http://www.bold.dk/statistik/tabel.php?liga=1
Nu var det ikke er kriterie alene, men blot én af mange kvaliteter hos Zimling.
-
Bobby
Nu er der nye rygter på banen...
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 362985.ece
Ld os bare få ham til heden. Fremragende spiller i rivende udvikling.
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 362985.ece
Ld os bare få ham til heden. Fremragende spiller i rivende udvikling.
-
BW - 665
Bobby Skrev:
> Nu er der nye rygter på banen...
>
> http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/esbjerg
> /article362985.ece
>
> Ld os bare få ham til heden. Fremragende spiller i
> rivende udvikling.
Hmm... synes godt nok det lyder som en and, evt. spillerens agent der prøver at skabe større efterspørgsel og dermed en højere markedsværdi for spilleren, hvilket jo er et velkendt fænomen efterhånden.
Når det så er sagt, så ville jeg da kun være ovenud lykkelig hvis vi rent faktisk hentede Zimling. Tror han ville passe perfekt ind ved siden af Femi på midtbanen, og ser ham i det hele taget som en klassespiller, og har desuden nogle spidskompetencer vi ikke har for meget af på holdet i øjeblikket (som f.eks. langskud)
> Nu er der nye rygter på banen...
>
> http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/esbjerg
> /article362985.ece
>
> Ld os bare få ham til heden. Fremragende spiller i
> rivende udvikling.
Hmm... synes godt nok det lyder som en and, evt. spillerens agent der prøver at skabe større efterspørgsel og dermed en højere markedsværdi for spilleren, hvilket jo er et velkendt fænomen efterhånden.
Når det så er sagt, så ville jeg da kun være ovenud lykkelig hvis vi rent faktisk hentede Zimling. Tror han ville passe perfekt ind ved siden af Femi på midtbanen, og ser ham i det hele taget som en klassespiller, og har desuden nogle spidskompetencer vi ikke har for meget af på holdet i øjeblikket (som f.eks. langskud)
-
BW#1713
Man kunne jo sende røll den anden vej. plus et større milion beløb.
-
Kent
Det vil absolut være et scoop med Zimling, men jeg tror også det til dels er agentsnak.
Som tidligere nævnt, så mener jeg stadig at BIF er det mest realistiske bud, hvis det skal være en dansk klub han skifter til. For det første fordi han tidligere har udtalt, at han gerne vil tilbage til dem og for det andet da jeg forstiller mig, at BIF er villig til at betale overpris for ham. De er forholdsvis desperate for at komme tilbage til toppen af ligaen, og med deres nye sponsors udmelding om at de støtter allerede fra 1. januar, hvis der er brug for det, så tror jeg pengene sidder lidt løst ude på Vestegnen - selvom jeg ikke helt kan se, hvad de skal bruge ham til, da de jo allerede har 3 centrale midtbanespillere, hvoraf de 2 er nyindkøb i sommers. Jeg tror det mest realistiske er, at han ryger til udlandet.
Som tidligere nævnt, så mener jeg stadig at BIF er det mest realistiske bud, hvis det skal være en dansk klub han skifter til. For det første fordi han tidligere har udtalt, at han gerne vil tilbage til dem og for det andet da jeg forstiller mig, at BIF er villig til at betale overpris for ham. De er forholdsvis desperate for at komme tilbage til toppen af ligaen, og med deres nye sponsors udmelding om at de støtter allerede fra 1. januar, hvis der er brug for det, så tror jeg pengene sidder lidt løst ude på Vestegnen - selvom jeg ikke helt kan se, hvad de skal bruge ham til, da de jo allerede har 3 centrale midtbanespillere, hvoraf de 2 er nyindkøb i sommers. Jeg tror det mest realistiske er, at han ryger til udlandet.
-
Hausser
Zimling er bestemt en klassespiller, men jeg mener dog pengene kan bruges bedre til forstærkninger andetsteds på banen. Den relative nytteværdi ved at købe Zimling for 8-10 mio. kr., tror jeg vil være langt lavere, i forhold til at købe en angriber eller en højre kant for et tilsvarende beløb.
Demba Nyren mener jeg eksempelvis ville være et bedre køb end Zimling..
Demba Nyren mener jeg eksempelvis ville være et bedre køb end Zimling..
-
Kent
Zimoing udtaler også selv, at han vil foretrække udlandet: http://www.bold.dk/nyt/?vis=76686
-
BW - 665
BW#1713 Skrev:
> Man kunne jo sende røll den anden vej. plus et
> større milion beløb.
Tjaa... nu kan jeg godt have min tvivl om Esbjerg vil være interesserede i den afdankede reservespiller som får sin løn for at varme vores bænk på fortet og spille bold i 2. division.
Jeg mener at kunne huske BIF bød 6 millioner i sin tid, men at Esbjerg ville have 8, så vi skal nok op i det lag for at kunne have en realistisk mulighed for at få ham, da efterspørgslen mildest talt ikke er blevet mindre. Dog skal det nævnes at Esbjerg er lidt under tidspres for at få deres guldfugl skudt af inden hans kontrakt udløber, men om det får nogen egentlig inflydelse, ved jeg ikke...
> Man kunne jo sende røll den anden vej. plus et
> større milion beløb.
Tjaa... nu kan jeg godt have min tvivl om Esbjerg vil være interesserede i den afdankede reservespiller som får sin løn for at varme vores bænk på fortet og spille bold i 2. division.
Jeg mener at kunne huske BIF bød 6 millioner i sin tid, men at Esbjerg ville have 8, så vi skal nok op i det lag for at kunne have en realistisk mulighed for at få ham, da efterspørgslen mildest talt ikke er blevet mindre. Dog skal det nævnes at Esbjerg er lidt under tidspres for at få deres guldfugl skudt af inden hans kontrakt udløber, men om det får nogen egentlig inflydelse, ved jeg ikke...
-
Bobby
http://www.bt.dk/article/20071127/sport01/71127003/
Ifølge Zimlings agent og far skulle FCM og Esbjerg mødes igår, men samtiig udtaler han, at han ikke kender mere til den forbindelse. Det kan jo også være fordi FCM stadig lurer på Demba Nyrén.
Jeg ser gerne Zimling i FCM, men jeg tror desværre også han ryger til udlandet. Og bliver det DK, så er jeg enig med Kent i at Brøndby nok er dem, der er villige til at smide flest penge efter ham. Senest har Bjerrregård udtalt, at de vil bruge 30 mill. til forstærkninger i januar.
Ifølge Zimlings agent og far skulle FCM og Esbjerg mødes igår, men samtiig udtaler han, at han ikke kender mere til den forbindelse. Det kan jo også være fordi FCM stadig lurer på Demba Nyrén.
Jeg ser gerne Zimling i FCM, men jeg tror desværre også han ryger til udlandet. Og bliver det DK, så er jeg enig med Kent i at Brøndby nok er dem, der er villige til at smide flest penge efter ham. Senest har Bjerrregård udtalt, at de vil bruge 30 mill. til forstærkninger i januar.
-
Kent
Laver BIF en Chelsea?
Bobby Skrev:
> Senest har Bjerrregård udtalt, at de vil bruge 30
> mill. til forstærkninger i januar.
Artiklen er her: http://www.bt.dk/article/20071127/sport01/71127008/
Jeg lurer på, om vi monstro ser BIF lave en "Chelsea" ved det danske transfermarked i dette vindue. Med det mener jeg, at være villig til at betale overpris for spillere, og dermed presse markedet op. De har jo desperat brug for at komme tilbage i toppen, og det at betale 2 mio ekstra for en spiller betyder ikke det stor ift de penge de taber i øjeblikket på manglende UEFA osv.
Det danske transfermarked er i forvejen lidt overophedet, da flere klubber incl os selv er kommet til penge. Så vi risikerer at de få gode danske spillere, der er ledige på markedet, som fx Zimling, vil blive presset op i alt for høje transfers, hvis OB eller vi vil lege med BIF.
Så jeg må indrømme, at jeg er lidt nervøs forud for det kommende transfervindue. Jeg tror ikke det ender med, at vi henter spillere fra SAS-ligaen, da priserne er blevet for høje (i hvert fald hvis det er spillere til start-11 vi taler om). Mon ikke blikket igen er rettet mod østeuropa, hvor der sikkert render en billig højre back rundt et eller andet sted.
> Senest har Bjerrregård udtalt, at de vil bruge 30
> mill. til forstærkninger i januar.
Artiklen er her: http://www.bt.dk/article/20071127/sport01/71127008/
Jeg lurer på, om vi monstro ser BIF lave en "Chelsea" ved det danske transfermarked i dette vindue. Med det mener jeg, at være villig til at betale overpris for spillere, og dermed presse markedet op. De har jo desperat brug for at komme tilbage i toppen, og det at betale 2 mio ekstra for en spiller betyder ikke det stor ift de penge de taber i øjeblikket på manglende UEFA osv.
Det danske transfermarked er i forvejen lidt overophedet, da flere klubber incl os selv er kommet til penge. Så vi risikerer at de få gode danske spillere, der er ledige på markedet, som fx Zimling, vil blive presset op i alt for høje transfers, hvis OB eller vi vil lege med BIF.
Så jeg må indrømme, at jeg er lidt nervøs forud for det kommende transfervindue. Jeg tror ikke det ender med, at vi henter spillere fra SAS-ligaen, da priserne er blevet for høje (i hvert fald hvis det er spillere til start-11 vi taler om). Mon ikke blikket igen er rettet mod østeuropa, hvor der sikkert render en billig højre back rundt et eller andet sted.
-
BW - 665
Re: Laver BIF en Chelsea?
Kent Skrev:
> Jeg lurer på, om vi monstro ser BIF lave en
> "Chelsea" ved det danske transfermarked i dette
> vindue. Med det mener jeg, at være villig til at
> betale overpris for spillere, og dermed presse
> markedet op. De har jo desperat brug for at komme
> tilbage i toppen, og det at betale 2 mio ekstra
> for en spiller betyder ikke det stor ift de penge
> de taber i øjeblikket på manglende UEFA osv.
>
> Det danske transfermarked er i forvejen lidt
> overophedet, da flere klubber incl os selv er
> kommet til penge. Så vi risikerer at de få gode
> danske spillere, der er ledige på markedet, som fx
> Zimling, vil blive presset op i alt for høje
> transfers, hvis OB eller vi vil lege med BIF.
Tjaa... Det er da en mulighed, men historisk set ligger det jo ikke til BIF at hente profiler fra andre SAS liga klubber, det er mere FCK's stil, men det kan jo være at deres seneste talrige fiaskoer på transfermarkedet har fået doktoren på andre tanker... Håber det personligt ikke, netop pga. det scenario du selv nævner. Er desuden heller ikke sikker på lige netop Zimling er den spiller Bjerregård helst ser i klubben, det er jo unægteligt noget af en kamel for BIF at sluge når man tænker på at han nærmest blev "skubbet" ud af døren for ikke alt for længe siden.
> Så jeg må indrømme, at jeg er lidt nervøs forud
> for det kommende transfervindue. Jeg tror ikke det
> ender med, at vi henter spillere fra SAS-ligaen,
> da priserne er blevet for høje (i hvert fald hvis
> det er spillere til start-11 vi taler om). Mon
> ikke blikket igen er rettet mod østeuropa, hvor
> der sikkert render en billig højre back rundt et
> eller andet sted.
Nu bliver jeg i tvivl om der er noget jeg har overset; Har klubben meldt ud at der vil blive hentet forstærkninger i vinterpausen? Jeg troede faktisk ikke man ville gå ud og spenderer millionbeløb på nye spillere før en af profilerne blev solgt. Så skulle det da lige være på den omdiskuterede højreback plads, som vi jo f.eks. så Madsen vikariere på i Aalborg med moderat succes. Eller hvis man har en unik chance for at sikre sig en klassespiller. (som jeg faktisk vil mene Zimling er - og måske i endnu højere grad kan blive efter lidt tid med vores trænserstab og dygtigere medspillere)
> Jeg lurer på, om vi monstro ser BIF lave en
> "Chelsea" ved det danske transfermarked i dette
> vindue. Med det mener jeg, at være villig til at
> betale overpris for spillere, og dermed presse
> markedet op. De har jo desperat brug for at komme
> tilbage i toppen, og det at betale 2 mio ekstra
> for en spiller betyder ikke det stor ift de penge
> de taber i øjeblikket på manglende UEFA osv.
>
> Det danske transfermarked er i forvejen lidt
> overophedet, da flere klubber incl os selv er
> kommet til penge. Så vi risikerer at de få gode
> danske spillere, der er ledige på markedet, som fx
> Zimling, vil blive presset op i alt for høje
> transfers, hvis OB eller vi vil lege med BIF.
Tjaa... Det er da en mulighed, men historisk set ligger det jo ikke til BIF at hente profiler fra andre SAS liga klubber, det er mere FCK's stil, men det kan jo være at deres seneste talrige fiaskoer på transfermarkedet har fået doktoren på andre tanker... Håber det personligt ikke, netop pga. det scenario du selv nævner. Er desuden heller ikke sikker på lige netop Zimling er den spiller Bjerregård helst ser i klubben, det er jo unægteligt noget af en kamel for BIF at sluge når man tænker på at han nærmest blev "skubbet" ud af døren for ikke alt for længe siden.
> Så jeg må indrømme, at jeg er lidt nervøs forud
> for det kommende transfervindue. Jeg tror ikke det
> ender med, at vi henter spillere fra SAS-ligaen,
> da priserne er blevet for høje (i hvert fald hvis
> det er spillere til start-11 vi taler om). Mon
> ikke blikket igen er rettet mod østeuropa, hvor
> der sikkert render en billig højre back rundt et
> eller andet sted.
Nu bliver jeg i tvivl om der er noget jeg har overset; Har klubben meldt ud at der vil blive hentet forstærkninger i vinterpausen? Jeg troede faktisk ikke man ville gå ud og spenderer millionbeløb på nye spillere før en af profilerne blev solgt. Så skulle det da lige være på den omdiskuterede højreback plads, som vi jo f.eks. så Madsen vikariere på i Aalborg med moderat succes. Eller hvis man har en unik chance for at sikre sig en klassespiller. (som jeg faktisk vil mene Zimling er - og måske i endnu højere grad kan blive efter lidt tid med vores trænserstab og dygtigere medspillere)
-
Kent
BW - 665 Skrev:
> Nu bliver jeg i tvivl om der er noget jeg har
> overset; Har klubben meldt ud at der vil blive
> hentet forstærkninger i vinterpausen?
Nej, de har ikke meldt noget ud, men det skulle da være underligt, om der ikke skete noget i løbet af transfervinduet, specielt når man jo kan høre, at vi har snøren ude efter Zimling. Desuden er det nok åbenlyst, at vi mangler en ekstra højreback, men spørgsmålet er selvfølgelig om man der vælger at satse på en profil eller en gardering.
Vi mangler også en gardering for Simon Poulsen, da man nok kan forvente at han ryger om max 1 år, så enten skal vi hente en profilerstatning på det tidspunkt, eller hente en gardering nu, der kan udvikle sig, evt. Marc Olsen. - det kommer naturligvis lidt an på, hvordan man ser på Sivebæks fremtidsudsigter.
> Nu bliver jeg i tvivl om der er noget jeg har
> overset; Har klubben meldt ud at der vil blive
> hentet forstærkninger i vinterpausen?
Nej, de har ikke meldt noget ud, men det skulle da være underligt, om der ikke skete noget i løbet af transfervinduet, specielt når man jo kan høre, at vi har snøren ude efter Zimling. Desuden er det nok åbenlyst, at vi mangler en ekstra højreback, men spørgsmålet er selvfølgelig om man der vælger at satse på en profil eller en gardering.
Vi mangler også en gardering for Simon Poulsen, da man nok kan forvente at han ryger om max 1 år, så enten skal vi hente en profilerstatning på det tidspunkt, eller hente en gardering nu, der kan udvikle sig, evt. Marc Olsen. - det kommer naturligvis lidt an på, hvordan man ser på Sivebæks fremtidsudsigter.
-
Bobby
Kent Skrev:
>
> Vi mangler også en gardering for Simon Poulsen, da
> man nok kan forvente at han ryger om max 1 år, så
> enten skal vi hente en profilerstatning på det
> tidspunkt, eller hente en gardering nu, der kan
> udvikle sig, evt. Marc Olsen. - det kommer
> naturligvis lidt an på, hvordan man ser på
> Sivebæks fremtidsudsigter.
Så vidt jeg er orienteret, er Sivebæk højrebenet og spiller helst på højrekanten.
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,646 ... #msg-64714
Jeg mener ikke, vi i truppen har noget seriøst alternativ til Simon. CO har været brugt uden success, og jeg mener bestemt ikke, han er fremtiden på den plads. Så er der Flinta, men han er vel også bedst i højre side.
Jeg mener helt sikkert, vi skal hente en gardering (som kan udvikle sig) for Simon. Ja, Marc Olsen kunne være et bud. Hvis ER/Thomasberg mener, han har talentet, så tror jeg alt andet lige, de er bedre til at udvikle ham, end Tom Køhlert er. Samtidig er han "gratis".
>
> Vi mangler også en gardering for Simon Poulsen, da
> man nok kan forvente at han ryger om max 1 år, så
> enten skal vi hente en profilerstatning på det
> tidspunkt, eller hente en gardering nu, der kan
> udvikle sig, evt. Marc Olsen. - det kommer
> naturligvis lidt an på, hvordan man ser på
> Sivebæks fremtidsudsigter.
Så vidt jeg er orienteret, er Sivebæk højrebenet og spiller helst på højrekanten.
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,646 ... #msg-64714
Jeg mener ikke, vi i truppen har noget seriøst alternativ til Simon. CO har været brugt uden success, og jeg mener bestemt ikke, han er fremtiden på den plads. Så er der Flinta, men han er vel også bedst i højre side.
Jeg mener helt sikkert, vi skal hente en gardering (som kan udvikle sig) for Simon. Ja, Marc Olsen kunne være et bud. Hvis ER/Thomasberg mener, han har talentet, så tror jeg alt andet lige, de er bedre til at udvikle ham, end Tom Køhlert er. Samtidig er han "gratis".