Tåbeligt at købe Demba

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Arff

Re: Tåbeligt at købe Demba

Indlæg af Arff »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Mht købet, så er jeg, på trods af min personlige
> holdning til Demba, noget ambivalent for jeg mener
> egentligt han er en klar forstærkning, men det vil
> højst sandsynligt betyde vi er nødt til at skille
> os af en angriber. Hverken Christian O. eller Dadu
> vil være tilfredse med at spille 2 division, og
> Frank Kristensen virker stadig som værende et
> niveau over disse to. Desuden er det jo vores
> afrikanske stjerner.

Hvorfor vil du sælge en? Flere af vores "angribere" kan bruges på andre pladser,hvor de også har kvaliteter.
F.eks. så kan Chr. Olsen spille på kanten, og så har vi pludselig "kun" fire angribere, inc. Demba :)

> Kombinationen af disse,
> betyder egentlig jeg mener at, vi har en rigtig
> god offensiv trup som jeg ikke syntes man behøver
> forstærke for at være et tophold.

Hvorfor ikke gøre truppen endnu stærkere, når man har chancen? Jeg ved godt han ikke er billig, overhovedet - men Demba er en af de bedste angribere i ligaen, hvorfor ikke skaffe ham når/hvis det kan lade sige gøre? :)

Arff

Indlæg af Arff »

Jeg er næsten sikker på de fik ham på en fritransfer :)
Jeg kan ikke finde ud af det med hans kontrakt, men mener det er til og med 2009.

Mose

Indlæg af Mose »

Du synes altså ikke man kan få for mange spillere i truppen? De angribere du nævner, hvor skal de spille?

På Simons plads? Femis Plads? Eller kan de alle spille højrekant hvor vi i forvejen har Claus Madsen, Danny Olsen og Sivebæk.

Vi får en urolig trup, hvis vi tror vi kan bænke profiler blot for at holde alle i gang.

Aaes

Indlæg af Aaes »

Nu må indkøbet af talenter snart stoppe ! Vi har Danmarks bedste akademi, derigennem vil vi få alle de talenter vi skal bruge, og af samme grund mener jeg ikke at vi skal gå ind og blive ved med at hente unge spillere...

Vi bliver nødt til at have nogle rutinerede herrer med inde omkring start 11'eren og der mener jeg at Demba ville være en god forstærkning..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Som Mose også skriver, så er der jo mange årsager til ikke at blot at købe. Hvis argumentet blot omhandlede om hvorvidt en spiller kan forstærke truppen eller ej, så syntes jeg klart vi skal købe, men så skal vi jo altså også lige så godt købe Prica, Würtz, Silberbauer og Allbäck, vurderingsgrundlaget er nødt til at være mere nuanceret end som så..

Kan godt se argumenterne for at købe, men kan også godt se argumenterne imod. Mener som sagt selv, at vi kan bruge vores penge bedre andetsteds og opnå et højere akkumuleret niveau i truppen ved at forstærke os centralt i stedet..

Mose

Indlæg af Mose »

Hvis man ser på dåbsattesten, når man skal finde erfaring, er man efter min mening naiv.

Demba kan ikke bringe erfaring vi kan bruge. Han er udisiplineret og har hverken kunnet hæve sit eget eller medspillernes niveau i dette forår. Når han er på toppen, er han en god spiller, men helt ærligt tror jeg Troest kan bringe mere til kollektivet end Demba.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg citerer lige mit indlæg fra tråden lidt længere nede

"Jeg ser måske lidt Demba-Nyrén som en spiller, der skal bruges internationalt i efteråret, og måske foråret, og derved forhåbentligt være med at til at skaffe nogle gode resultater, men frem for alt også bruges som salgsudstillingsvindue !

Dette kunne også være hans eget incitament for at skifte til FCM"

Det fører jo sådan set frem til at man også kan bruge ham som en salgsvare, som har den store fordel at være EU-borger

Kent

Indlæg af Kent »

Altoriso Skrev:
> Det fører jo sådan set frem til at man også kan
> bruge ham som en salgsvare, som har den store
> fordel at være EU-borger

Logikken i dette understøttes af, at han kun kan være 1 år længere på forskerordning, så han skal faktisk væk fra DK næste sommer - medmindre han vil have sin løn halveret.

Så man kunne godt forestille sig, at Demba var interesseret i at lave en "Grahn" - skifte til en anden klub med mulighed for at sælge sig selv gennem europæiske kampe.

Hvis man så køber ham nu for 7 mio, og sælger ham om et år for 15, så er det jo faktisk en win-win ;-)

Hoffmann

Indlæg af Hoffmann »

Mose Skrev:
> Samtlige medier er nu begyndt at tale om en handel
> mellem EFB og FCM, og da det i givet fald bliver
> FCMs største handel gennem tiderne, synes jeg det
> fortjener en selvstændig tråd, hvor vi alene
> forholder os til det evt. køb af Demba Nyren.
>
> Jeg er som overskriften antyder klart imod en
> sådan handel.
>
> Vi har Frank, som er en dansk angriber af god
> kvalitet, Olsen som har overrasket alle ved på
> forholdsvis lidt spilletid har leveret varen,
> Collins som af mange beskrives som det største
> talent i dansk fodbold i mange år, og endelig Dadu
> der endnu ikke har vist at væren den forholdsvis
> store transfersum værd.
>
> Skal vi købe en så dyr spiller, må vi forvente en
> går direkte ind i startformationen, men hvem skal
> ofres.
>
> Frank er en klubbens mand, der nærmer sig 100 mål
> for FCM. Vi ved, hvad han kan, og det er en type
> andre spillere (læs de unge) kan se op. Han må
> være en naturlig del af toppen af hirakiet.
>
> Olsen har kontraktudløb om et år, og vi skal vel
> til at finde ud af, hvad vi skal med ham. Jeg ser
> gerne han fortsætter i klubben, fordi han er en
> anderledes spillertype, som kan blive vigtig i de
> følgende sæsoner.
>
> Collins har endnu ikke helt vist sit store
> potentiale, men han har alligevel gjort det
> fornuftigt. Jeg har set ham et utal af gange, og
> jeg er ikke i tvivl om, at det er fremtidens mand
> helt i front. Det er muligt, at han gennem foråret
> har haft flere svage afslutninger, men
> sammenlignet med de afbrændere Demba har præsteret
> i EFB, er det ganske få. Collins er 18 år Demba
> 27. Der er vist ingen tvivl om hvem der har det
> største potentiale.
>
> Dadu har ikke leveret varen. Skal Demba købes,
> kunne det måske forsvares ved et slag af Dadu. Vi
> vil alle gerne give lidt mere tid til Dadu, så han
> får mere tid til at slå igennem, men omvendt må vi
> også indrømme, at vi er skuffede over det, han har
> leveret.
>
> Ud over disse fire har vi talentfulde afrikanere
> på vej. En af dem kan nydes på Ikast stadion idag.
> Jeg tør godt tage et vædemål på, at Jude også
> scorer idag. Han er suverent ynglingeligaens
> topscorer, og den position udbygger han kl. 15.00.
> Jude er blevet 18 år, så det er da muligt han
> allerede får et lille indhop i næste sæson.
>
> Konklusion:
> Køb ikke Demba for et historisk højt beløb. Stik
> tegnedrengen i lommen Ørgaard, der bliver sikkert
> hurtigt brug for de mange mil. et andet sted.

For første gang er jeg enig med dig mose!.. kan absolut ikke se logikken i at hente en afdanket spiller til klubben! Så hellere en ung spiller af egen avl..

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hoffmann Skrev:

> For første gang er jeg enig med dig mose!.. kan
> absolut ikke se logikken i at hente en afdanket
> spiller til klubben! Så hellere en ung spiller af
> egen avl.

27 år er vist nye standarder for afdankede spillere :-)

Måske er det et år for tidligt at købe spillere af højere klasse, men hvis holdet skal nå at skabe en vis pondus inden 2011, så er vi altså nødt til at få sådanne spillere til klubben...

Nu skal vi jo heller ikke gøre Chr. O og Collins til større spillere end de er på nuværende tidspunkt

Dadu ved vi stadig ikke hvad står for, men mon ikke vi får det at se i den kommende sæson

Frank er vist heller ikke den goalgetter han har været før, men dog stadig en vigtig spiller for sammen-holdet

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

Jamen Selvfølgelig skal vi da købe Demba, han er klassespiller. Vi skal formentlig/forhåbentlig spille op mod 50 kampe næste sæson, og dertil er fire angribere efter min mening ikke nok. 5 Angribere er det optimale - plus et par talenter:)

Farlige Frank - jo vist, han er god når det kører for ham og er skadesfri. Men Han er jo ikke den helt store målsluger. Han er dog vigtig for sammenholdet.

Christian O - Han er også god, men ikke god nok til en startelver. jeg ved ikke hvor meget han endnu mangler fysisk, men tvivler på at han nogensinde bliver særligt stærk fysisk. han er superhurtig, og er en rigtig supersub - men hvor god er han i europa??

Dadu - hmm, hva skal jeg sige? jeg forstår ikke dem som ikke kan lide ham, han er da rigtig sej. Godt skud, godt blik for spillet, gode pasninger og målfarlig - what's not to like?? Jeg tror han bliver en success.

Baba Collins - ja han er jo et talent. Det er svært at sige hvor godt han vil gøre det i næste sæson. Fysisk stærk og med godt psaningsspil. Hurtig. Men ærligt talt tror jeg det afhænger meget af hvordan det går for hans medspillere. Han kan blive rigtig god i næste sæson - han kan også lade vær.

Jude - han virker som en særdeles hurtig spiller med god teknik og en stor målfarlighed - I YNGLINGELIGAEN. Ingen ved hvor godt han evt. vil gøre det i ligaen. En lottokupon. hvad mener jer der ser ham jævnligt???

Adeola - hurtig og ??? hvor gammel er han???

Elgen - har ikke niveauet til andet end reserve efter min mening.

Alt i alt har vi 3-4 stærke etablerede spillere, hvoraf nogle har en del usikkerhedsmomenter. udover det har vi et par talenter til supplement.

hvad gør vi ved en skade eller to blandt etablerede spillere?? Hvad hvis vi kvalificere os til gruppespillet i UEFA - skal vi så ikke bruge en mere?? Hvad hvis vi generelt kommer rigitig langt i alle turneringer??

gnerelt er der en del spørgsmålstegn omkring et skifte - jeg er klart for!!!

Syrensen

Indlæg af Syrensen »

man kan efter min mening ikke tale om at hente Demba som en rutineret herre der giver engagement og styrke til holdet. hvis det er det man søger kan man ligeså vel hente toke morsing fra holbæk (han er også på fri transfer til sommer ;) ).

det er simpelthen ikke hvad demba står for. og med hensyn til at være en afdanket spiller, ja så kan jeg kun give hoffmann lidt ret. for hvornår er det lige han sidst har vist noget. ikke i foråret i hvert fald, en periode hvor han ellers som en, efter dåbsattesten rutineret herre skulle være med til at hive holdet op igen.

derimod syns jeg både argumenter for og imod at hente en nu angriber holder. for ja, vel har vi mange angribere og ja de unge skal have chancen. men men men.. de unge behøver altså ikke partout at have chancen som atten-årige. det er kun få spillere der har niveau til det i den alder. så efter min mening,kunne vi godt bruge en angriber til de næste par år og lade de afrikanske talenter modne sig inden de for alvor behøver springe ud.

dog skal det også, hvis vi henter en angriber, være en ordentlig angriber. en der kan forstærke truppen og score mål.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

I morgen leder de i Norge og bagefter i Mexico, så mon ikke der bliver kigget på en del spillere her i pausen. Det betyder ikke nødvendigvis det er sillere til dette vindue.

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

Hekler Skrev:
> I morgen leder de i Norge og bagefter i Mexico, så
> mon ikke der bliver kigget på en del spillere her
> i pausen. Det betyder ikke nødvendigvis det er
> sillere til dette vindue.

Hvilke positioner leder de så efter spillere på?? Og øhh hvordan vidste du lige det? :-)

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Ganske korrekt Hekler. Jeg er heller ikke sikker på at der egentligt er noget i den historie

Besvar