karaktere til spillerne..

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BW#2264

Re: karaktere til spillerne..

Indlæg af BW#2264 »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Hvilket nye karektersystem???

Må være det der nye latterlige påfund en eller anden stiv politiker har fået, hvor den højeste karakter er 12 og den laveste -3...

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Cortez Skrev:
> Jeg synes vores forsvar gør det udemærket rent
> defensivt i dag. Men backsene var bestemt ikke ret
> gode i det fremadrettet spil.

Hvor stiv er du?
Leon boede i perioder nede på den baglinje!!!

Elo

Indlæg af Elo »

Man får ikke høje karakter af at løbe rundt på modstanderens baglinje. Indlæggene var fåtallige og Leon og i særdeleshed Kolja skal øve sig mere på træningsbanen vedr konstruktiv fremadrettet spil. Der var alt for mange skæverter!!!

Dahl Nielsen

Nyt karaktersystem

Indlæg af Dahl Nielsen »

Det nye system der har været brugt i et års tid.
Laveste karakter er -3, og højeste karakter er 12. Hele skalaen er som følger:
-3, 00, 02, 4, 7, 10, 12.

Det er efterhånden blevet indført over hele landet. Bliver alligevel lidt spændende at se, hvornår man begynder at gå over til det inden for fx fodbold.

Xort

Re: Nyt karaktersystem

Indlæg af Xort »

forhåbentligt aldrig...

og er glad for at vi heller ikke ser det indenfor håndværker uddannelserne endnu..

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Xort Skrev:
> forhåbentligt aldrig...
>
> og er glad for at vi heller ikke ser det indenfor
> håndværker uddannelserne endnu..

Det kan da være fløjtenes ligegyldigt hvordan karakterne ser ud, om du får 7 (den gamle) eller 4 (den nye) går lige op eller om man får 8/9 (den gamle) eller får 7 (den nye) er vel også lidt ligegyldigt ?

Den eneste forskel der er, er at det er blevet lettere at bestå, når man skal have et snit på 2, hvor snittet tidligere skulle være på 6.
Hvis du f.eks. får 00 på den nye, så skal du kun have 4 for at bestå samlet, mens man tidligere skulle score et 9-tal, hvis man havde præsteret et 03...

Men man kan jo også bare tage den lette løsning, og så score 10-taller i de fleste fag, så er der slet ingen forskel på de 2 skalaer ;)

Peter Ross

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Cortez Skrev:
> Jeg synes vores forsvar gør det udemærket rent
> defensivt i dag. Men backsene var bestemt ikke ret
> gode i det fremadrettet spil.

Enig i at forsvaret gør det godt, specielt Troest - Bak bliver tørret stort en enkelt gang

> Faktisk var vores kanter heller ikke specielt gode
> i dag, hvor især Simon Poulsen falder igennem. Han
> er slet ikke kommet op i gear efter vinterpausen,
> hvis jeg skal sige min mening. Dennis laver
> sporadiske fine ting i dag.

Jeg synes altså at Simon Poulsen gjorde det ganske fint idag , og vil mene at han bare er mere og mere på rette vej

> Madsen og Mikkelsen gør det fornuftigt. Dog vil
> jeg - i modsætning til visse andre i denne tråd -
> fremhæve Mikkelsen fremfor MAdsen. Hvilket ERs
> indskiftning af Røll da også er et udtryk for.

Arh.. mon ikke det er den sædvanlige med at Madsen ikke typisk klarer en hel kamp ;-)

Mikkelsen skuffede mig noget idag - til gengæld kæmpede han forbilledligt hele kampen, og det er jo ret vigtigt på den plads, men han havde mange dårlige afleveringer og clearinger

> I angrebet var FK en konstant trussel, mens Baba
> altså bare mangler en del for at slå igennem. Jeg
> synes, han minder lidt om Agbetu i sin spilmåde,
> og hvis han vil have succes bør han blive bedre
> til sine dybdeløb OG at se op og SPILLE sine
> holdkammerater.

Frank var helt klart min absolut bedste mand idag ! og han krydrede det hele med en super tackling i første halvleg, hvor alle vores forsvarsspillere var oppe ved et hjørnespark - Her fik han fat i Esbjergs kontraløb helt tilbage på vores banehalvdel :-)

> Hvem mangler jeg? Jo, Heinze... ok indsats - men
> jeg er og bliver altså usikker på Heinzes evner i
> luftrummet. En evne som også Anders Rasmussen
> manglede.

Han gjorde det fint, og mere er der ikke at sige til det fra min side

> En kommentar vedr. kampen så er det bedste vist at
> vi vandt og at forsvaret holder Esbjerg fra de
> helt store chancer. Vores eget fremadrettede spil
> var bestemt ikke godkendt, når man tager i
> betragtning, at vi spiller på hjemmebane.

Enig i det meste

> Cortez

Jan

mancitydk

Re: Nyt karaktersystem OT

Indlæg af mancitydk »

det er ikke trådt i kraft på universiteterne endnu.... så vi klarer os endnu ved hjælp af 13-skalaen

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Synes egentligt at Hekler har ret i sin vurdering af Leon Jessen. Var yderst imponeret af ham idag, noget jeg normalt ikke er. men synes han deltog godt i det fremadrettede og i første halvleg laver han måske flere fejl end Kolja, men det er også kun fordi de kommer i venstre siden hver gang i den første halve time.
Synes faktisk at både Leon, Jesper og Frank spiller en rigtig god kamp idag, og jeg synes ikke at Jesper var så usikker som andre mener.
Generelt set havde vi godt styr på Esbjerg og den eneste grund til at det bliver lidt usikkert til sidst i kampen er fordi de får en "heldig" reducering så kort inde i 2. halvleg. De havde faktisk ikke det vilde at byde på inden da. De havde måske nok mest spil, men kan man ikke i det mindste omsætte det til bare nogenlunde farlige forsøg så sker der jo ikke det store. I første halvleg ramte de jo knap nok hinanden.

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Personligt synes jeg også det er træls, at vi har fået det indført omme på gymnasiet. Især fordi, at vi havde det gamle system i 1.g, og nu i stedet bruger det nye. Det gør jo bare forvirringen total.

Nå, systemet er udviklet med henblik på at stille danske studenter bedre internationalt, så som udgangspunkt er det nye system en god ting. Med den nye karakterskala er det nemmere at få sig et højt gennemsnit, og dermed giver det større sandsynlighed for, at man kan komme ind på sin ønskede uddannelse - eller i den anden ende, at man ikke dumper eksamen ;)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes vi lod os presse for meget i bund i perioder. Der manglede lidt pondus på midtbanen og Esbjerg nåede alt for ofte helt ned i vores forsvarszone før vi fik gang i presset.
I anden halvleg, de 10 minutter inden 3-1 forløsningen, der blev det hele lidt rigeligt hektisk, vi tonsede bolden opad så snart vi fik den, i stedet for at spille os frem og få lidt ro på. Det kunne nemt være endt i 2-2 udligningen, men sådan gik det gudskelov ikke.

Synes Baba gjorde det godt bag Frank. Måske ikke på Thyge-niveau endnu, men det skal nok komme. Han blev udsat for en masse tricks hvor modstanderen holdt fast i ham, eller skubbede ham mens dommeren så væk, mon ikke han lige skal vænne sig lidt til niveauet trods alt, så han bliver bedre til at bevare koncentrationen når han bliver presset. Men han rummer alt det der skal til, så umiddelbart synes jeg Erik skal give ham chancen igen på torsdag bag Frank.

Synes Simon Poulsen manglede et gear mere, måske var det træthed ovenpå en masse nye oplevelser som landsholdsspiller.

Tror vi er kommet igang nu, den sejr er hvad der skal til mentalt. Det skulle ikke undre mig om vi viser stor styrke i de mange kampe den kommende tid.

Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Lasse Heinze 8
Kolja 7
Bak 10
troest 8
Leon 9
Dennis 8
Mikkelsen 8
Claus 6
Simon 9
Baba 05
Farlige Frank 8

Persian_Wolf

Re: Nyt karaktersystem OT

Indlæg af Persian_Wolf »

mancitydk Skrev:
> det er ikke trådt i kraft på universiteterne
> endnu.... så vi klarer os endnu ved hjælp af
> 13-skalaen

og gudskelov for det

Arff

Indlæg af Arff »

Persian_Wolf Skrev:
> Lasse Heinze 8
- enig med han skal have en middel karakter, ingen dumme fejl men sikker i de fleste indgreb

> Kolja 7
Fik det ikke til at køre offensivt, og hans clearinger var helt ude i skoven.
¨
> Bak 10
Banens bedste - lavede enkle fejl. Jeg ville give ham 11.

> troest 8
Jeg ville give Troest 9, da han spiller godt dernede, og vinder næsten alle luft dueller mod Demba Nyrén.

> Leon 9
Enig - god både offensiv og defensivt.

> Dennis 8
Enig.

> Mikkelsen 8
Stjæler en masse løse bolde, og gør det godt - fortjent 8'er.

> Claus 6
Jeg synes at Madsen gør det fint efter det ikke er hans vante plads - jeg ville give ham - 7.

> Simon 9
Simon Poulsen spillede som vi ved han kan - men ikke sagt han ikke kan spille bedre - 9

> Baba 05
Havde to store chancer, som han burde have scoreret på - han volder EfB's forsvar problemer og holder godt på bolden - jeg giver ham 7.

> Farlige Frank 8
Han får også 8 af mig, men det er kun på grund af første halvleg, han var alt for anonym i anden.

Persian_Wolf

Re: hvad gjorde baba godt?

Indlæg af Persian_Wolf »

Jeg er faktisk ret overrasket over flere som giver Baba 6+ for hans præstation i kampen. Jeg kan ærlig talt ikke finde noget positvt fra hans side i den kamp, selvom jeg virkelig har prøvet ivrigt.

Hvad er det Baba gør siden han får 7 ifl. dig arff? Jeg vil meget gerne se hvor det er, jeg har overset ham i kampen.

Jeg syntes hans afslutning var tør som Christian Lundbergs venstre fod, hans driblinger lignede Razak Pimpongs seneste driblinger for FCK, og hans overblik for spillet mindede mig om Abdul Sule i Herning Fremad dagene.

Jeg kan virkelig ikke se at Baba er klar til førsteholdet endnu.

Besvar