Transfervinduet sommer 2013

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Gubbi77

Re: Transfervinduet sommer 2013

Indlæg af Gubbi77 »

Jeg kan sagtens forstå jer som argumenterer for, at vi pt er i en økonomisk skidt situation og derfor bliver nød til at sælge profiler og bruge akademispillere.
Men faktum er desværre også, at når holdet ikke præsterer og ikke får de nødvendige point, så spiller de for halvtomme tribuner, hvilket heller ikke kan være godt for økonomien.

Samt hvis prisen på Albæk var ca.5. mio kroner, så er det da lige før vi smider guld på gaden!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Gubbi77 skrev:
Samt hvis prisen på Albæk var ca.5. mio kroner, så er det da lige før vi smider guld på gaden!
Vores problem pt. er at der skal penge i kassen. Hvis økonomien havde været bedre, tror jeg såmænd også, at fcm havde afvist buddet på Albæk. Han burde have kostet mindst 8-10 millioner ( min mening ).
Håber Albæk får en god tid i Reims og husker hvor han kommer fra, men han har jo en kæmpe ulv i hjertet, så ingen tvivl om det. Det bliver spændende hvem der ellers forlader fcm, inden vinduet lukker.

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

TrueWolfMidt skrev:
Gubbi77 skrev:
Vores problem pt. er at der skal penge i kassen. Hvis økonomien havde været bedre, tror jeg såmænd også, at fcm havde afvist buddet på Albæk. Han burde have kostet mindst 8-10 millioner ( min mening ).
Håber Albæk får en god tid i Reims og husker hvor han kommer fra, men han har jo en kæmpe ulv i hjertet, så ingen tvivl om det. Det bliver spændende hvem der ellers forlader fcm, inden vinduet lukker.

Ja også alt mulig held og lykke til Albæk herfra.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Jens Stryger Larsen?
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Hekler skrev:Jens Stryger Larsen?
Det ville være lige i skabet, men jeg tvivler. Han har så vidt jeg husker snakket om, at han primært var interesseret i at komme til udlandet

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Stryger Larsen skal være velkommen; han kan vel spille både Albæks og Dannys position, men jeg tvivler på, at pengene er til ham. Set i lyset af Brøndbys friske signing af Lukas Hradecky, vil jeg formode, at der er ganske god luft i deres lønbudget lige nu. Larsen står angiveligt til en helt pæn lønforhøjelse, hvis han alligevel skulle vælge at forlænge med Brøndby nu og her. Kan vi matche det? Næppe.

Spicker

Indlæg af Spicker »

Acebone skrev:Stryger Larsen skal være velkommen; han kan vel spille både Albæks og Dannys position, men jeg tvivler på, at pengene er til ham. Set i lyset af Brøndbys friske signing af Lukas Hradecky, vil jeg formode, at der er ganske god luft i deres lønbudget lige nu. Larsen står angiveligt til en helt pæn lønforhøjelse, hvis han alligevel skulle vælge at forlænge med Brøndby nu og her. Kan vi matche det? Næppe.
Enig.
Hvis vi ikke havde råd til Danny eller Dennis Sørensen har vi ikke råd til Stryger.
Hvis han kan få et tilbud fra Holland eller Tyskland kan vi slet ikke være med lønmæssigt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ikke noget overraskende eller nyt fra Steinlein her: http://kanalsport.dk/indslag/steinlein- ... 2-spillere
Det har længe været tydeligt, at Julle skal væk i dette vindue, og det er også det han siger.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Kent skrev:Ikke noget overraskende eller nyt fra Steinlein her: http://kanalsport.dk/indslag/steinlein- ... 2-spillere
Det har længe været tydeligt, at Julle skal væk i dette vindue, og det er også det han siger.
Der er vel ingen tvivl om at FCM endnu ikke har nået den økonomiske målsætning for dette vindue og vi vil stadig, MEGET, gerne sælge flere spillere. Nok hellere 2 end 1 tror jeg, fordi jeg ikke mener de tilbageværende transferemner er så frygtelig meget værd, minus Andersson.

Julle går billigt, det er han vel næsten lovet. Sly er billig efter et forår hvor han ikke ramte tidligere tiders niveau og kort tid tilbage af kontrakten. Sviatchenko har nok også være for ustabil hen over sæsonen og har nogle tydelige svarheder i sit spil omkring sin fart, højde og til dels fejlprocenten. Sviatchenko bør dog være den dyreste af dem, men går næppe for mere end 6-8 millioner.

Andersson, hvis FCK er klar, bør han koste 12-15 millioner.

Og vi skal jo aflevere de fleste af pengene til playerinvest folkene.

Med mindre vi laver et talentsalg (Pione?), vil jeg tro at to af ovenstående forsvinder, hvis vi da kan finde købere :? , selv til udsalgspris er der ingen garantier lige nu.

Vi kan dog håbe at man kan afhænde Janssen og spare lønnen, det satser man helt sikkert også på.

Mange ubekendte, men hvis nu Julle forsvinder (70-80% sandsynlighed) og man finder en aftager til Janssen (? sandsynlighed, AaB?) , så efterlader det os med følgende startopstilling, med Kolja, Rilwan, Hedi og Villafane ude i længere tid:

Lössl

Bak - Sviatchenko - Patrick - Lauridsen

Danny - Izunna - Andersson

Pione - Duncan - Sly

Bænk:
Oliver Kahn, Rømer, Møller, Oliseh, Musifu, Marco Larsen, Paul

Status vil være en okay kompetent startopstilling, med et stort spørgsmålstegn omkring Laur's niveau og hvad Patrick Jensen og Pione dur til, når de skal præstere fra kamp til kamp. De er stadig meget uprøvede.

Bredden vil være væk og tror ikke Riddersholm vil skifte meget ud, men i stedet forsøge sig med omrokeringer på banen (Bak, Danny, Andersson, Sly kan spille flere pladser). Det vil betyde hårdere belastning på spillere med skadeshistorik som Duncan, Bak, Andersson m.fl.

Hmm, det bliver et spændende efterår :) Håber ihvertfald Kolja snart er tilbage. Hedi og Rilwan skal vi nok ikke forvente lige foreløbigt.

Spekulation, lad os se hvad juli efterlader os med...

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Acebone skrev:Stryger Larsen skal være velkommen; han kan vel spille både Albæks og Dannys position, men jeg tvivler på, at pengene er til ham. Set i lyset af Brøndbys friske signing af Lukas Hradecky, vil jeg formode, at der er ganske god luft i deres lønbudget lige nu. Larsen står angiveligt til en helt pæn lønforhøjelse, hvis han alligevel skulle vælge at forlænge med Brøndby nu og her. Kan vi matche det? Næppe.
Måske var tilbuddet fra Brøndby ikke så vildt endda. Der er i hvert fald to udlægninger af sagen:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 030263.ece

Jeg tvivler stadig på, at vi økonomisk har kræfterne til at hamle op med de bejlere, der må være til ham. Det lugter lidt af en OB-signing, synes jeg. Men hvis Stryger mod forventning er frisk på at rykke teltpælene op og rejse til Midtjylland, vil han blive modtaget med åbne arme. Jeg tror helt sikkert, vi kan bruge ham.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Kent skrev:Det kan hurtigt tynde ud: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... sk-fodbold
Hmm, kan vi spille uden midtbane mon?

Izunna får vi dog næppe alverden for. Han dykkede jo voldsomt i foråret og blev jo decideret vraget.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Der vist løbet meget vand under broen siden denne udmelding så mon ikke vi kan trække en 12-15 mio af det beløb..

http://tipsbladet.dk/content/fcm-kræver ... baneprofil

Jeg siger max samme pris som Albæk med 1 år tilbage. (4-5mio) dystre udsigter må man sige..

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Spicker

Indlæg af Spicker »

Sylvester skrev:
Kent skrev:Det kan hurtigt tynde ud: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... sk-fodbold
Hmm, kan vi spille uden midtbane mon?

Izunna får vi dog næppe alverden for. Han dykkede jo voldsomt i foråret og blev jo decideret vraget.

http://www.bold.dk/nyt/Franskmaend-vil-koebe-FCM-profil
Udtalelse fra Izu's agent: "FC Midtjylland må forstå, at han kun har et år tilbage. Hvis de ikke vil sælge nu, forlader han dem gratis næste sommer. Det beløb de kræver, er for at være ærlig ikke realistisk at få, siger agenten."
Det er godt nok ikke meget loyalitet vi får fra de nigerianske spillere :(
Vi har heldigvis flere spillere der kan dække izu's position bla. Bak og Rømer så jeg er ikke så bekymret.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Hmm er frankrig stedet hvor vi skal sende vores profiler hen fremover? Det er da i hvert fald 3. gang en spiller rejser til frankrig hvis Izu smutter derned. Og generelt virker det til at de franske klubber er begyndt at røre mere på sig.. (anført af Monaco..)

Låst