Sig nej til fanregister!
-
Hekler
Re: Politiet handler imoralsk!
Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu har jeg desværre ikke lige overblik over evt.
> sager der har været kørt eller kører, men kunne du
> ikke ved lejlighed prøve at finde nogle af disse
> gentagne eksempler frem, så vi kan bruge det i
> debatten også, for det er naturligvis også
> interessant
Svenskere i parken...
> Nu har jeg desværre ikke lige overblik over evt.
> sager der har været kørt eller kører, men kunne du
> ikke ved lejlighed prøve at finde nogle af disse
> gentagne eksempler frem, så vi kan bruge det i
> debatten også, for det er naturligvis også
> interessant
Svenskere i parken...
-
Kent
Hekler Skrev:
> Svenskere i parken...
Nu er det jo et meget kortfattet eksempel du giver, men hvis det er håndteringen af tilskuerurolighederne ifm en (træning-(?))kamp mellem FCK og et svensk hold for et par år siden, så synes jeg du anvender en dobbelt-logik, der ikke hænger sammen.
Det er korrekt at politiet/kontrolører havde problemer med at håndtere de optøjer der foregik i Parken, men det er ikke en pointe IMOD hooliganregisteret, men derimode en pointe FOR indførslen af et sådan. Hooliganregisteret skal jo fungere præventiv, så hvis det havde fungeret på det tidspunkt, så var ballademagerne aldrig kommet ind i Parken, og dermed var balladen aldrig opstået - og dermed havde politiet ikke håndteret det dårligt. Forebyggelse af optøjer må altid være at foretrække frem for bedre håndtering af optøjer.
Dit argument svarer til at sige, at 11. september er et argument MOD terror-lovgivning. Vi så jo at NYs politi og brandvæsen var elendige til at håndtere en terroraktion, og derfor skal vi undlade at overvåge og forebygge terrorisme. Det hænger ikke sammen. Fordi man ikke kan helbrede AIDS skal man lade være med at bruge kondom.....Fordi man ikke kunne håndtere tilskuerurolighederne i Parken, skal vi undlade at forsøge at forebygge at de opstår.... Kan du ikke se, at det er en fuldstændig omvendt logik? Det er netop logisk at løsningen er, at man skal forsøge at forebygge optøjer.
Hooliganregisteret handler jo ikke om hvordan man skal håndtere tilskueroptøjer, men skal være med til at FOREBYGGE optøjer, ved at fjerne de voldelie fans. Det er da netop fornuftigt at forsøge at forebygge det, der foregik i Parken. Så du skalsgu finde bedre eksempler, hvis du vil overbevise mig om det ufornuftige i hooliganregisteret, for optøjerne i Parken var netop et sted hvor et sådan (internationalt) register kunne have hjulpet (ligesom man allerede i dag ved fx EM og VM udelukker kendte hooligans).
> Svenskere i parken...
Nu er det jo et meget kortfattet eksempel du giver, men hvis det er håndteringen af tilskuerurolighederne ifm en (træning-(?))kamp mellem FCK og et svensk hold for et par år siden, så synes jeg du anvender en dobbelt-logik, der ikke hænger sammen.
Det er korrekt at politiet/kontrolører havde problemer med at håndtere de optøjer der foregik i Parken, men det er ikke en pointe IMOD hooliganregisteret, men derimode en pointe FOR indførslen af et sådan. Hooliganregisteret skal jo fungere præventiv, så hvis det havde fungeret på det tidspunkt, så var ballademagerne aldrig kommet ind i Parken, og dermed var balladen aldrig opstået - og dermed havde politiet ikke håndteret det dårligt. Forebyggelse af optøjer må altid være at foretrække frem for bedre håndtering af optøjer.
Dit argument svarer til at sige, at 11. september er et argument MOD terror-lovgivning. Vi så jo at NYs politi og brandvæsen var elendige til at håndtere en terroraktion, og derfor skal vi undlade at overvåge og forebygge terrorisme. Det hænger ikke sammen. Fordi man ikke kan helbrede AIDS skal man lade være med at bruge kondom.....Fordi man ikke kunne håndtere tilskuerurolighederne i Parken, skal vi undlade at forsøge at forebygge at de opstår.... Kan du ikke se, at det er en fuldstændig omvendt logik? Det er netop logisk at løsningen er, at man skal forsøge at forebygge optøjer.
Hooliganregisteret handler jo ikke om hvordan man skal håndtere tilskueroptøjer, men skal være med til at FOREBYGGE optøjer, ved at fjerne de voldelie fans. Det er da netop fornuftigt at forsøge at forebygge det, der foregik i Parken. Så du skalsgu finde bedre eksempler, hvis du vil overbevise mig om det ufornuftige i hooliganregisteret, for optøjerne i Parken var netop et sted hvor et sådan (internationalt) register kunne have hjulpet (ligesom man allerede i dag ved fx EM og VM udelukker kendte hooligans).
-
Altoriso
Hekler Skrev:
> Altoriso Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu har jeg desværre ikke lige overblik over
> evt.
> > sager der har været kørt eller kører, men kunne
> du
> > ikke ved lejlighed prøve at finde nogle af
> disse
> > gentagne eksempler frem, så vi kan bruge det i
> > debatten også, for det er naturligvis også
> > interessant
>
> Svenskere i parken...
Ja den er vist blevet nævnt af dig andetsteds i tråden, men du må da have nogle flere eksempler kan jeg forstå ?
> Altoriso Skrev:
> -----
> > Nu har jeg desværre ikke lige overblik over
> evt.
> > sager der har været kørt eller kører, men kunne
> du
> > ikke ved lejlighed prøve at finde nogle af
> disse
> > gentagne eksempler frem, så vi kan bruge det i
> > debatten også, for det er naturligvis også
> > interessant
>
> Svenskere i parken...
Ja den er vist blevet nævnt af dig andetsteds i tråden, men du må da have nogle flere eksempler kan jeg forstå ?
-
Hekler
Kent Skrev:
> Hekler Skrev:
> -----
> > Svenskere i parken...
>
> Nu er det jo et meget kortfattet eksempel du
> giver, men hvis det er håndteringen af
> tilskuerurolighederne ifm en (træning-(?))kamp
> mellem FCK og et svensk hold for et par år siden,
> så synes jeg du anvender en dobbelt-logik, der
> ikke hænger sammen.
Hvis du læser min udveksling med Alto så ser du at det ikke er registeret vi er ved længere med, hvor vidt vi trygt kan lægge tingene i hænderne på politiet.
Episoden i parken, viser tydeligt 1. at politiet ikke har styr over deres beføjelser og 2. at det system med statsadvokaten der skal føre tilsyn med politiet ikke gør det. Når man samtidigt lægger til at politet ikke "Kan" identifisere deres egne folk trods billeder selvom fansene har kunnet det, så giver det alt mulig dokumentation for at man ikke kan været tryk ved at udvide de beføjelser som politiet har.
> Det er korrekt at politiet/kontrolører havde
> problemer med at håndtere de optøjer der foregik i
> Parken, men det er ikke en pointe IMOD
> hooliganregisteret, men derimode en pointe FOR
> indførslen af et sådan. Hooliganregisteret skal jo
> fungere præventiv, så hvis det havde fungeret på
> det tidspunkt, så var ballademagerne aldrig kommet
> ind i Parken, og dermed var balladen aldrig
> opstået - og dermed havde politiet ikke håndteret
> det dårligt. Forebyggelse af optøjer må altid være
> at foretrække frem for bedre håndtering af
> optøjer.
Bare fordi de har en ide om at det kan forebygge så betyder det jo ikke det gør. Vi ved fx også at højere straffe ikke afskrækker, men det afholder ikke folk fra at blive ved amed at bruge det som argument.
Ser vi på et andet aktuelt eksempel, knivene, så siger politiet selv at de ikke ønsker flere beføjelser, de de redskaber de har er fine og antalle af knive de sidste år har været stærkt faldende.
Ser vi på overvågnings debatten så siger Englænderne at det ikke forebykker vold, da de folk der gør det i forvejen er stive eller høje, og derfor ikke ænser overvågningen. Det afholder ikke folk fra at hule i kor at overvågningen forebygger, selvom statestikkerne siger noget andet.
> Hekler Skrev:
> -----
>
> Nu er det jo et meget kortfattet eksempel du
> giver, men hvis det er håndteringen af
> tilskuerurolighederne ifm en (træning-(?))kamp
> mellem FCK og et svensk hold for et par år siden,
> så synes jeg du anvender en dobbelt-logik, der
> ikke hænger sammen.
Hvis du læser min udveksling med Alto så ser du at det ikke er registeret vi er ved længere med, hvor vidt vi trygt kan lægge tingene i hænderne på politiet.
Episoden i parken, viser tydeligt 1. at politiet ikke har styr over deres beføjelser og 2. at det system med statsadvokaten der skal føre tilsyn med politiet ikke gør det. Når man samtidigt lægger til at politet ikke "Kan" identifisere deres egne folk trods billeder selvom fansene har kunnet det, så giver det alt mulig dokumentation for at man ikke kan været tryk ved at udvide de beføjelser som politiet har.
> Det er korrekt at politiet/kontrolører havde
> problemer med at håndtere de optøjer der foregik i
> Parken, men det er ikke en pointe IMOD
> hooliganregisteret, men derimode en pointe FOR
> indførslen af et sådan. Hooliganregisteret skal jo
> fungere præventiv, så hvis det havde fungeret på
> det tidspunkt, så var ballademagerne aldrig kommet
> ind i Parken, og dermed var balladen aldrig
> opstået - og dermed havde politiet ikke håndteret
> det dårligt. Forebyggelse af optøjer må altid være
> at foretrække frem for bedre håndtering af
> optøjer.
Bare fordi de har en ide om at det kan forebygge så betyder det jo ikke det gør. Vi ved fx også at højere straffe ikke afskrækker, men det afholder ikke folk fra at blive ved amed at bruge det som argument.
Ser vi på et andet aktuelt eksempel, knivene, så siger politiet selv at de ikke ønsker flere beføjelser, de de redskaber de har er fine og antalle af knive de sidste år har været stærkt faldende.
Ser vi på overvågnings debatten så siger Englænderne at det ikke forebykker vold, da de folk der gør det i forvejen er stive eller høje, og derfor ikke ænser overvågningen. Det afholder ikke folk fra at hule i kor at overvågningen forebygger, selvom statestikkerne siger noget andet.
-
Hekler
Altoriso Skrev:
> Hekler Skrev:
> -----
> > Altoriso Skrev:
> >
>
> > -----
> > > Nu har jeg desværre ikke lige overblik over
> > evt.
> > > sager der har været kørt eller kører, men
> kunne
> > du
> > > ikke ved lejlighed prøve at finde nogle af
> > disse
> > > gentagne eksempler frem, så vi kan bruge det
> i
> > > debatten også, for det er naturligvis også
> > > interessant
> >
>
>
> Ja den er vist blevet nævnt af dig andetsteds i
> tråden, men du må da have nogle flere eksempler
> kan jeg forstå ?
Du synes ikke det er et tydeligt nok eksempel??
Hvad med det interne notat der bekræftede at 0-tolerance taktikken overfor fodboldfans blev indført for at træne op til topmødet, så de kunne lære at bruge deres nye taktikker og hollænder vogne?
> Hekler Skrev:
> -----
> > Altoriso Skrev:
> >
>
> > -----
> > > Nu har jeg desværre ikke lige overblik over
> > evt.
> > > sager der har været kørt eller kører, men
> kunne
> > du
> > > ikke ved lejlighed prøve at finde nogle af
> > disse
> > > gentagne eksempler frem, så vi kan bruge det
> i
> > > debatten også, for det er naturligvis også
> > > interessant
> >
>
>
> Ja den er vist blevet nævnt af dig andetsteds i
> tråden, men du må da have nogle flere eksempler
> kan jeg forstå ?
Du synes ikke det er et tydeligt nok eksempel??
Hvad med det interne notat der bekræftede at 0-tolerance taktikken overfor fodboldfans blev indført for at træne op til topmødet, så de kunne lære at bruge deres nye taktikker og hollænder vogne?
-
Lars
Førstebehandling
Så har lovforslaget været i førstebehandling i Folketinget.
Min opfattelse af debatten der blev transmiteret på DR2 var at der heldigvis er nogle partier der tager problematiken vedr. retssikkerheden og datasikkerheden alvorligt. Desvære virkede det til at de partier der at regeringsparterne ikke ser nogle problemer i at underminere retssikkerheden og direkte har været vildledene i deres taler. Fx kom blev der påstaet at fanklubberne bakkede op om lovforslaget det er vel ikke hele sandheden når BIF Support jo har meldt ud at det går de ikke. Men det kan man vel takke DFF for. Fodboldfans rettigheder ligger dem åbenbart ikke meget på sinde.
Ud over det fik man det til at lyde som om at den uge politiet har til at få en anke sendt ind i justitssystemet var lig med at en afgørelse. Det stod i skarp kontrast til argumentationen for at kunne give en karantæne uden dom, nemlig at det ville tage for lang tid at vente til nogen var dømt.
Min opfattelse af debatten der blev transmiteret på DR2 var at der heldigvis er nogle partier der tager problematiken vedr. retssikkerheden og datasikkerheden alvorligt. Desvære virkede det til at de partier der at regeringsparterne ikke ser nogle problemer i at underminere retssikkerheden og direkte har været vildledene i deres taler. Fx kom blev der påstaet at fanklubberne bakkede op om lovforslaget det er vel ikke hele sandheden når BIF Support jo har meldt ud at det går de ikke. Men det kan man vel takke DFF for. Fodboldfans rettigheder ligger dem åbenbart ikke meget på sinde.
Ud over det fik man det til at lyde som om at den uge politiet har til at få en anke sendt ind i justitssystemet var lig med at en afgørelse. Det stod i skarp kontrast til argumentationen for at kunne give en karantæne uden dom, nemlig at det ville tage for lang tid at vente til nogen var dømt.
-
Zolo
Re: fanregister!
Hekler Skrev:
> Zolo Skrev:
> -----
>
> > Hvad er der i dette lovforslag som du absolut
> ikke
> > kan sluge???
>
> Alt!
> Jeg mener det er totalt uacceptabelt at lave
> lovgivning, hvor man bruger gruppetilhørsforhold,
> frem for handling som grundlag!
>
> > mht. det at gå med kniv, pistoler og andre
> > våbentyper ser jeg gerne forbydes.
> > Ingen kan idag gi hinanden et par på skrinet og
> > bagefter drikke en forsonings pilsner, det
> ender
> > som regel med at en gruppe laver grov overfald
> og
> > tit med døden til følge.
>
> Dokumenter tak!
>
> > Alt for ofte ser man bølle optøjer efter en
> > fodboldkamp "er det sport"
>
> Dokumenter tak!
>
> > ja måske "kampsport" så burde det foregå et
> andet
> > sted hvor den slags er lovligt
> > ikke på eller uden for et fodboldstadion
>
> Dokumenter tak!
kan desværre kun sige at det er synd du ikke følger med i hvad der sker rundt om ved og på nogle danske og udenlandske stadions, men faldt lige over denne
http://www.angelfire.com/nf/hool/
> Zolo Skrev:
> -----
>
> > Hvad er der i dette lovforslag som du absolut
> ikke
> > kan sluge???
>
> Alt!
> Jeg mener det er totalt uacceptabelt at lave
> lovgivning, hvor man bruger gruppetilhørsforhold,
> frem for handling som grundlag!
>
> > mht. det at gå med kniv, pistoler og andre
> > våbentyper ser jeg gerne forbydes.
> > Ingen kan idag gi hinanden et par på skrinet og
> > bagefter drikke en forsonings pilsner, det
> ender
> > som regel med at en gruppe laver grov overfald
> og
> > tit med døden til følge.
>
> Dokumenter tak!
>
> > Alt for ofte ser man bølle optøjer efter en
> > fodboldkamp "er det sport"
>
> Dokumenter tak!
>
> > ja måske "kampsport" så burde det foregå et
> andet
> > sted hvor den slags er lovligt
> > ikke på eller uden for et fodboldstadion
>
> Dokumenter tak!
kan desværre kun sige at det er synd du ikke følger med i hvad der sker rundt om ved og på nogle danske og udenlandske stadions, men faldt lige over denne
http://www.angelfire.com/nf/hool/
-
Altoriso
Re: Førstebehandling
Lige i øjeblikket kan man endnu ikke læse referatet fra 1. behandlingen, men hvis ellers linket holder, så kan I læse mere på dette link
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/sam ... 000001.htm
eller måske endnu bedre dette link
http://www.folketinget.dk/Samling/20072 ... 396550.htm
Edit: skulle det direkte link forsvinde så burde det første link kunne føre Jer videre til den side hvor I klikker ved referater og derfra finder datoen
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/sam ... 000001.htm
eller måske endnu bedre dette link
http://www.folketinget.dk/Samling/20072 ... 396550.htm
Edit: skulle det direkte link forsvinde så burde det første link kunne føre Jer videre til den side hvor I klikker ved referater og derfra finder datoen
-
Thomas Lund
Re: fanregister!
lol Zolo hvis du vil have at vi skal tage dig seriøst skal du ikke linke til et site der får os til at ligge flade af grin.
Lund
Lund
-
Hekler
Hooligan register?
Ja så er sæsonen igang igen!
http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyh ... 072820.htm
Der er rigtigt forår i luften, hva?
Nogen til registeret?
Hvis man uyder vold uden for fodbolden snaktioneres men ved fodbolden.
http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyh ... 072820.htm
Der er rigtigt forår i luften, hva?
Nogen til registeret?
Hvis man uyder vold uden for fodbolden snaktioneres men ved fodbolden.
-
BW # 163
Re: Hooligan register?
Så vidt jeg kan se taler artiklen ikke om registeret.
Gisninger og hypotetiske spørgsmål synes jeg ikke vi kan bruge til ret meget.
BW # 163
Gisninger og hypotetiske spørgsmål synes jeg ikke vi kan bruge til ret meget.
BW # 163
-
Jacob
Jamen jeg synes da klart tåber, som dem der skejer ud på Næstved stadion lige nu, skal torturers og i fængsel - så fuck retssikkerhed, hvis det kan få idioter som dem væk fra de danske stadions.
Heldigvis er det kun FCK og Brøndby der kan prale af dem i stort antal.
Heldigvis er det kun FCK og Brøndby der kan prale af dem i stort antal.
-
BW # 163
Der er ihvertfald et par stykker på Næstved stadion til registeret.
Vi skal vel ikke til at råbe ulven kommer ved enhver episode der involverer voldelige fans(?). Giv da loven mulighed for at virke.
Til gengæld synes jeg sikkerheden i Næstved er under al kritik, og politiets indsats stinker. Det er mig også en gåde hvorfor kampen fortsætter - sportslig afbrydelse så længe mener jeg er forkert. FCK må straffes, de kom fra FCK sektionen, og FCK har egne kontrollører med. De burde let kunne udpeges og formenes adgang til stadion eller skride bedre ind. FCK er så stor en forretning, de kan ikke leve med så dårlig sikkerhed opstået i deres afsnit. Det for ringe.
BW # 163
Vi skal vel ikke til at råbe ulven kommer ved enhver episode der involverer voldelige fans(?). Giv da loven mulighed for at virke.
Til gengæld synes jeg sikkerheden i Næstved er under al kritik, og politiets indsats stinker. Det er mig også en gåde hvorfor kampen fortsætter - sportslig afbrydelse så længe mener jeg er forkert. FCK må straffes, de kom fra FCK sektionen, og FCK har egne kontrollører med. De burde let kunne udpeges og formenes adgang til stadion eller skride bedre ind. FCK er så stor en forretning, de kan ikke leve med så dårlig sikkerhed opstået i deres afsnit. Det for ringe.
BW # 163