Zimling til FCM?
-
Kent
Re: Esbjerg smider Zimling på bænken ...
I dagens EB optrappes konflikten ved at Zimlings agent siger, at han vil pudse en advokat på EfB, hvis de gør alvor af truslen om at bænke ham.
Samtidig fortælles det at Zimling er en af de lavstlønnede i EfB, hvilket stemmer godt overens med at han blev hentet som et talent for et par år siden, og stadig spiller på den kontrakt. I marts i år skulle de have talt om en forlængelse, men Zimling var utilfreds med den løn EfB tilbød.
Man kan vist roligt sige at fronterne er ved at blive trukket op, og det ligner mere og mere et salg af Zimling i dette vindue. Spørgsmålet er, om pressevirakken gør at EfB går ned i pris, så det bliver muligt for Zimling at score et større sign-on (det er sikkert det, der er agentens plan). Samtidig skal agenten så passe på, at Zimling ikke kommer til at fremstå som alt for grådig og usympatisk.
Vi kender jo selv denne situation fra sidste vindue, hvor salget af Thyge blev diskuteret livligt i pressen især fra hans fars side.
Samtidig fortælles det at Zimling er en af de lavstlønnede i EfB, hvilket stemmer godt overens med at han blev hentet som et talent for et par år siden, og stadig spiller på den kontrakt. I marts i år skulle de have talt om en forlængelse, men Zimling var utilfreds med den løn EfB tilbød.
Man kan vist roligt sige at fronterne er ved at blive trukket op, og det ligner mere og mere et salg af Zimling i dette vindue. Spørgsmålet er, om pressevirakken gør at EfB går ned i pris, så det bliver muligt for Zimling at score et større sign-on (det er sikkert det, der er agentens plan). Samtidig skal agenten så passe på, at Zimling ikke kommer til at fremstå som alt for grådig og usympatisk.
Vi kender jo selv denne situation fra sidste vindue, hvor salget af Thyge blev diskuteret livligt i pressen især fra hans fars side.
-
Altoriso
Jeg kan godt forstå Zimling og hans agent
Det er ikke speciel høj klasse at sætte deres bedste spiller på bænken et HELT år
De kunne jo bare have sørget for at forny kontrakten tidligere
Og selv om det måske ikke var aktuelt, så må man jo forholde sig til en indgået kontrakt
At sætte ham på bænken så længe finder jeg direkte barnligt
Det er ikke speciel høj klasse at sætte deres bedste spiller på bænken et HELT år
De kunne jo bare have sørget for at forny kontrakten tidligere
Og selv om det måske ikke var aktuelt, så må man jo forholde sig til en indgået kontrakt
At sætte ham på bænken så længe finder jeg direkte barnligt
-
Kent
Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg kan godt forstå Zimling og hans agent
>
> Det er ikke speciel høj klasse at sætte deres
> bedste spiller på bænken et HELT år
>
> De kunne jo bare have sørget for at forny
> kontrakten tidligere
> Og selv om det måske ikke var aktuelt, så må man
> jo forholde sig til en indgået kontrakt
> At sætte ham på bænken så længe finder jeg direkte
> barnligt
Tjaa.... jeg synes ikke det er så simpelt. Jeg er sådan set enig i at det er barnligt, men det er både fra EfBs og NZs side.
Fodboldklubber er forretninger, og skal tjene penge, ligesom spillerne er selvstændige erhvervsdrivende og skal tjene penge. I bedste fald går det op i en højere enhed og begge parter tjener penge på samme tid, men som nu, hvor Zimling har stillet sig på bagbenene og nægter at blive solgt, udelukkende fordi han enten vil undgå et EfB skal tjene penge, eller at han selv vil score kassen (mere end han ellers vil gøre), så er det jo modstridende interesser.
Zimling har kontrakt med EfB og det kan han naturligvis henholde sig til, men jeg er også sikker på, at der ikke står i den kontrakt, at han skal spille. Dermed er det op til EfB at bestemme hvorvidt han skal spille eller ej, sålænge de bare betaler hans løn. At han ikke vil sælges kan sagtens forstås som illoyal opførsel overfor klubben, og dermed kan sanktioner fra EfBs side sagtens forsvares.
Det ville være noget andet, hvis EfB bænkede Zimling og nægtede at slippe, men sådan er tilfældet jo ikke. Det er jo ikke sådan, at klubben ikke giver Zimling muligheden for at komme ud af kontrakten - han kan blot acceptere de tilbud der er til ham, som klubben allerede har acceptereret.
Så for mig at se er begge parter lige gode om det. De spiller begge højt spil for at score så stor en gevinst som muligt til sig selv.
Sådan som retorikken optrappes i øjeblikket er mit gæt, at Zimling er solgt indenfor en uge.
> Jeg kan godt forstå Zimling og hans agent
>
> Det er ikke speciel høj klasse at sætte deres
> bedste spiller på bænken et HELT år
>
> De kunne jo bare have sørget for at forny
> kontrakten tidligere
> Og selv om det måske ikke var aktuelt, så må man
> jo forholde sig til en indgået kontrakt
> At sætte ham på bænken så længe finder jeg direkte
> barnligt
Tjaa.... jeg synes ikke det er så simpelt. Jeg er sådan set enig i at det er barnligt, men det er både fra EfBs og NZs side.
Fodboldklubber er forretninger, og skal tjene penge, ligesom spillerne er selvstændige erhvervsdrivende og skal tjene penge. I bedste fald går det op i en højere enhed og begge parter tjener penge på samme tid, men som nu, hvor Zimling har stillet sig på bagbenene og nægter at blive solgt, udelukkende fordi han enten vil undgå et EfB skal tjene penge, eller at han selv vil score kassen (mere end han ellers vil gøre), så er det jo modstridende interesser.
Zimling har kontrakt med EfB og det kan han naturligvis henholde sig til, men jeg er også sikker på, at der ikke står i den kontrakt, at han skal spille. Dermed er det op til EfB at bestemme hvorvidt han skal spille eller ej, sålænge de bare betaler hans løn. At han ikke vil sælges kan sagtens forstås som illoyal opførsel overfor klubben, og dermed kan sanktioner fra EfBs side sagtens forsvares.
Det ville være noget andet, hvis EfB bænkede Zimling og nægtede at slippe, men sådan er tilfældet jo ikke. Det er jo ikke sådan, at klubben ikke giver Zimling muligheden for at komme ud af kontrakten - han kan blot acceptere de tilbud der er til ham, som klubben allerede har acceptereret.
Så for mig at se er begge parter lige gode om det. De spiller begge højt spil for at score så stor en gevinst som muligt til sig selv.
Sådan som retorikken optrappes i øjeblikket er mit gæt, at Zimling er solgt indenfor en uge.
-
Kent
Åbenbart kun danske klubber Zimling ikke vil til
http://www.bt.dk/article/20071230/sport01/71230006/
Så vidt jeg husker har han tidligere talt om Italien eller Frankrig, men jeg tror han er mere end almindelig naiv hvis han regner med at kunne komme til den øverste række i de to lande og blive fast mand.
Den centrale midt er ikke det sted hvor ret mange klubber eksperimenterer med unge uerfarne spillere, og Zimling bør nok stile efter en midterklub i Holland el.lign., hvis han skal have fast spilletid.
Jeg tror han har lidt for travlt med at komme afsted, og han burde tage ved lære af alle de andre håbefulde danske spillere, der er endt på bænken rundt omkring. Jeg tror han vil have godt af et år eller to mere i den danske liga, og gerne i en af topklubberne. At han har spillet godt i 1½ sæson i EfB gør ham altså ikke klar til den store udenlandske scene. Men pengene er naturligvis større i udlandet, og det er åbenbart det, der betyder mest for Zimling.
Så vidt jeg husker har han tidligere talt om Italien eller Frankrig, men jeg tror han er mere end almindelig naiv hvis han regner med at kunne komme til den øverste række i de to lande og blive fast mand.
Den centrale midt er ikke det sted hvor ret mange klubber eksperimenterer med unge uerfarne spillere, og Zimling bør nok stile efter en midterklub i Holland el.lign., hvis han skal have fast spilletid.
Jeg tror han har lidt for travlt med at komme afsted, og han burde tage ved lære af alle de andre håbefulde danske spillere, der er endt på bænken rundt omkring. Jeg tror han vil have godt af et år eller to mere i den danske liga, og gerne i en af topklubberne. At han har spillet godt i 1½ sæson i EfB gør ham altså ikke klar til den store udenlandske scene. Men pengene er naturligvis større i udlandet, og det er åbenbart det, der betyder mest for Zimling.
-
Altoriso
Re: Åbenbart kun danske klubber Zimling ikke vil til
hitman202 Skrev:
> Jeg gider ikke sige det på en flink måde, Jeg
> synes Zimling er en idiot og Jeg håber ikke vi
> køber ham. Basta.
Men kunne du ikke prøve at forklare HVORFOR du synes han er en idiot ?
Er det fordi han ikke må have den samme ret til at vælge job fordi han er en dygtig fodboldspiller eller hvad er det du mener ?
Jeg synes stadig han ville være en klar forstærkning til et til tider lidt efterårstamt FCM-hold
Tvivler dog stærkt på at han kommer hertil...
PS
men mon ikke det er mere fordi du er lidt skuffet over at vi ikke kan få ham, når man tænker på dit tidligere indlæg
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,652 ... #msg-67426
> Jeg gider ikke sige det på en flink måde, Jeg
> synes Zimling er en idiot og Jeg håber ikke vi
> køber ham. Basta.
Men kunne du ikke prøve at forklare HVORFOR du synes han er en idiot ?
Er det fordi han ikke må have den samme ret til at vælge job fordi han er en dygtig fodboldspiller eller hvad er det du mener ?
Jeg synes stadig han ville være en klar forstærkning til et til tider lidt efterårstamt FCM-hold
Tvivler dog stærkt på at han kommer hertil...
PS
men mon ikke det er mere fordi du er lidt skuffet over at vi ikke kan få ham, når man tænker på dit tidligere indlæg
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,652 ... #msg-67426
-
Zolo
Altoriso Skrev:
> hitman202 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jeg gider ikke sige det på en flink måde, Jeg
> > synes Zimling er en idiot og Jeg håber ikke vi
> > køber ham. Basta.
>
>
> Men kunne du ikke prøve at forklare HVORFOR du
> synes han er en idiot ?
>
> Er det fordi han ikke må have den samme ret til at
> vælge job fordi han er en dygtig fodboldspiller
> eller hvad er det du mener ?
>
> Jeg synes stadig han ville være en klar
> forstærkning til et til tider lidt efterårstamt
> FCM-hold
> Tvivler dog stærkt på at han kommer hertil...
>
>
> PS
>
> men mon ikke det er mere fordi du er lidt skuffet
> over at vi ikke kan få ham, når man tænker på dit
> tidligere indlæg
>
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,65281,67426#ms
> g-67426
Rolig: nu Zimling bliver præsenteret som NY ULV efter årsskiftet
GODT NYTÅR TIL ALLE
> hitman202 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jeg gider ikke sige det på en flink måde, Jeg
> > synes Zimling er en idiot og Jeg håber ikke vi
> > køber ham. Basta.
>
>
> Men kunne du ikke prøve at forklare HVORFOR du
> synes han er en idiot ?
>
> Er det fordi han ikke må have den samme ret til at
> vælge job fordi han er en dygtig fodboldspiller
> eller hvad er det du mener ?
>
> Jeg synes stadig han ville være en klar
> forstærkning til et til tider lidt efterårstamt
> FCM-hold
> Tvivler dog stærkt på at han kommer hertil...
>
>
> PS
>
> men mon ikke det er mere fordi du er lidt skuffet
> over at vi ikke kan få ham, når man tænker på dit
> tidligere indlæg
>
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,65281,67426#ms
> g-67426
Rolig: nu Zimling bliver præsenteret som NY ULV efter årsskiftet
GODT NYTÅR TIL ALLE
-
Dennis (BW2479)
Kan ikke bruge en mand der sætter penge over alt andet til noget som helst. Kan ikke bruge en mand der prøver at presse sin egen klub. Vi kan ikke bruge en mand der ikk værtsætter det arbejde klubben har gjort for ham og han karriere. Prøv at tænk hvis SP havde haft den samme igoistiske indstilling til tingene, det at sælge spillere er en del af EFB´s eksistensgrundlag. Det var Zimling klar over da han skiftede. Han skiftede til det EFB der lige siden har vist ham tillid en tillid han ikke havde i sin gamle klub mere. EFB har gavnet hans karriere utroligt meget, de er skyld i at han overhovedet er et salgsemne. Syntes hans udmelding er utroligt egoistisk og selvfed. Det er jo kun pga penge og ikke andet. Hvis det er fordi han gerne vil blive ind til sommer så kan han jo bare forlænge med en klausul og frikøbspris.
Helt sikkert ik en type jeg gider have i klubben, ik fordi han tænker på penge men fordi han ik tænker på andet. En spiller skal komme til FCM fordi vi har noget at byde på og så regner jeg også med at der bliver tænkt på klubben når man skal til at søge videre. Iøvrigt noget vi har set fra en del af vores spillere der vælger at forlænge lige op til en periode med et muligt salg.
Helt sikkert ik en type jeg gider have i klubben, ik fordi han tænker på penge men fordi han ik tænker på andet. En spiller skal komme til FCM fordi vi har noget at byde på og så regner jeg også med at der bliver tænkt på klubben når man skal til at søge videre. Iøvrigt noget vi har set fra en del af vores spillere der vælger at forlænge lige op til en periode med et muligt salg.
-
Altoriso
Dennis (BW2479) Skrev:
> Iøvrigt noget vi har set
> fra en del af vores spillere der vælger at
> forlænge lige op til en periode med et muligt
> salg.
og det er lige netop min pointe...
Det er ok at det foregår den anden vej ?
Alle disse kontraktforlængelser har handlet om overskud ved et videresalg, og så vidt jeg ved har alle disse kontraktforlængelser også kostet en del i engangsbeløb og højere løn
Det eneste jeg tænker på er selve arbejdsforholdet
> Iøvrigt noget vi har set
> salg.
og det er lige netop min pointe...
Det er ok at det foregår den anden vej ?
Alle disse kontraktforlængelser har handlet om overskud ved et videresalg, og så vidt jeg ved har alle disse kontraktforlængelser også kostet en del i engangsbeløb og højere løn
Det eneste jeg tænker på er selve arbejdsforholdet
-
Jesper BW1100
Dennis (BW2479) Skrev:
> Kan ikke bruge en mand der sætter penge over alt
> andet til noget som helst. Kan ikke bruge en mand
> der prøver at presse sin egen klub. Vi kan ikke
> bruge en mand der ikk værtsætter det arbejde
> klubben har gjort for ham og han karriere. Prøv at
> tænk hvis SP havde haft den samme igoistiske
> indstilling til tingene, det at sælge spillere er
> en del af EFB´s eksistensgrundlag. Det var Zimling
> klar over da han skiftede. Han skiftede til det
> EFB der lige siden har vist ham tillid en tillid
> han ikke havde i sin gamle klub mere. EFB har
> gavnet hans karriere utroligt meget, de er skyld i
> at han overhovedet er et salgsemne. Syntes hans
> udmelding er utroligt egoistisk og selvfed. Det er
> jo kun pga penge og ikke andet. Hvis det er fordi
> han gerne vil blive ind til sommer så kan han jo
> bare forlænge med en klausul og frikøbspris.
>
> Helt sikkert ik en type jeg gider have i klubben,
> ik fordi han tænker på penge men fordi han ik
> tænker på andet. En spiller skal komme til FCM
> fordi vi har noget at byde på og så regner jeg
> også med at der bliver tænkt på klubben når man
> skal til at søge videre. Iøvrigt noget vi har set
> salg.
Fuldstændig enig. Zimling er en dygtig fodboldspiller. Men jeg kan ikke døje den måde han skider på EFB på. Og når hans agent så efterfølgende går ud og truer EFB i medierne bliver det da bare værre og værre. Nej lad ham sidde på EFB's bænk det kommende år. Så kan han passende skifte den ud med en tysk eller engelsk bænk til den tid...
> Kan ikke bruge en mand der sætter penge over alt
> andet til noget som helst. Kan ikke bruge en mand
> der prøver at presse sin egen klub. Vi kan ikke
> bruge en mand der ikk værtsætter det arbejde
> klubben har gjort for ham og han karriere. Prøv at
> tænk hvis SP havde haft den samme igoistiske
> indstilling til tingene, det at sælge spillere er
> en del af EFB´s eksistensgrundlag. Det var Zimling
> klar over da han skiftede. Han skiftede til det
> EFB der lige siden har vist ham tillid en tillid
> han ikke havde i sin gamle klub mere. EFB har
> gavnet hans karriere utroligt meget, de er skyld i
> at han overhovedet er et salgsemne. Syntes hans
> udmelding er utroligt egoistisk og selvfed. Det er
> jo kun pga penge og ikke andet. Hvis det er fordi
> han gerne vil blive ind til sommer så kan han jo
> bare forlænge med en klausul og frikøbspris.
>
> Helt sikkert ik en type jeg gider have i klubben,
> ik fordi han tænker på penge men fordi han ik
> tænker på andet. En spiller skal komme til FCM
> fordi vi har noget at byde på og så regner jeg
> også med at der bliver tænkt på klubben når man
> skal til at søge videre. Iøvrigt noget vi har set
> salg.
Fuldstændig enig. Zimling er en dygtig fodboldspiller. Men jeg kan ikke døje den måde han skider på EFB på. Og når hans agent så efterfølgende går ud og truer EFB i medierne bliver det da bare værre og værre. Nej lad ham sidde på EFB's bænk det kommende år. Så kan han passende skifte den ud med en tysk eller engelsk bænk til den tid...
-
Ravnen
99% af spillerne sætter vel deres egen karriere over klubben. Det er ovre de dage hvor en spiller blev i en klub af ren klubfølelse.
Spillerne nu om dage er lejesoldater, købt for den tid de er hos os.
Det eneste man egentlig kan forvente eller håbe, er at profiler som har fået deres gennembrud klubben, i det mindste ikke skifter til konkurrenter eller løber på fri transfer.
Men Zimling er jo ikke Esbjerg mand, han er fra Brøndby, det er klart han har en anden tilgang til klubben end f.eks. Jan Kristiansen havde. Zimling har allerede en gang skiftet til en konkurrent, og har tilsyneladende ikke fået nogen videre klubfølelse i Esbjerg. En lejesoldat som nu vil videre. Jeg forstår ham, men jeg forstår også at Esbjerg vil bænke ham.
Spillerne nu om dage er lejesoldater, købt for den tid de er hos os.
Det eneste man egentlig kan forvente eller håbe, er at profiler som har fået deres gennembrud klubben, i det mindste ikke skifter til konkurrenter eller løber på fri transfer.
Men Zimling er jo ikke Esbjerg mand, han er fra Brøndby, det er klart han har en anden tilgang til klubben end f.eks. Jan Kristiansen havde. Zimling har allerede en gang skiftet til en konkurrent, og har tilsyneladende ikke fået nogen videre klubfølelse i Esbjerg. En lejesoldat som nu vil videre. Jeg forstår ham, men jeg forstår også at Esbjerg vil bænke ham.
-
Jesper BW1100
Ravnen Skrev:
> Men Zimling er jo ikke Esbjerg mand, han er fra
> Brøndby, det er klart han har en anden tilgang til
> klubben end f.eks. Jan Kristiansen havde. Zimling
> har allerede en gang skiftet til en konkurrent, og
> har tilsyneladende ikke fået nogen videre
> klubfølelse i Esbjerg. En lejesoldat som nu vil
> videre. Jeg forstår ham, men jeg forstår også at
> Esbjerg vil bænke ham.
Det er vel også fair nok. Men så skal hans agent sq ikke fare ud og true EFB. Hvis Zimling vil være pigesur, og snyde EFB for penge ved et salg, blot fordi de ikke ville sælge ham for håndøre til BIF i sommers, så må han og hans agent også accepterer at EFB sætter hårdt mod hårdt!
> Men Zimling er jo ikke Esbjerg mand, han er fra
> Brøndby, det er klart han har en anden tilgang til
> klubben end f.eks. Jan Kristiansen havde. Zimling
> har allerede en gang skiftet til en konkurrent, og
> har tilsyneladende ikke fået nogen videre
> klubfølelse i Esbjerg. En lejesoldat som nu vil
> videre. Jeg forstår ham, men jeg forstår også at
> Esbjerg vil bænke ham.
Det er vel også fair nok. Men så skal hans agent sq ikke fare ud og true EFB. Hvis Zimling vil være pigesur, og snyde EFB for penge ved et salg, blot fordi de ikke ville sælge ham for håndøre til BIF i sommers, så må han og hans agent også accepterer at EFB sætter hårdt mod hårdt!
-
Ravnen
Fuldstændig enig, jeg forsvarer ham heller ikke, siger bare at det er sådan det er.
Der er kommet for mange penge i fodbold, det er vel det der er galt, i gamle dage var det en ære.
Der er kommet for mange penge i fodbold, det er vel det der er galt, i gamle dage var det en ære.
-
Zolo
Jep er også enig, han kan være glad for det ikke er i en udenlandsk klub f.eks. Tysk, Hollandsk eller Spansk så ville han såmænd være glad for at komme hjem til de muggrønne for en lavere løn
-
Glen
@ Ravnen
Det kan godt være at Zimling har spillet i Brøndby, men tror ikke han er "Brøndby mand" Han skiftede fra KB til Brøndby, og ifølge hans Blåbog fra U17 landsholdet var han FCK fan, da han spillede i Brøndby. Om han stadig er dette, skal dog være usagt. Men Brøndby mand, det tvivler jeg på. EFB mand er han åbenbart slet ikke
)
Som du selv skriver er fodboldspillere lejesvende og spiller der hvor de får de bedste arbejdebetingeler, spilletid & løn. Men gør vi andre ikke også det, arbejder der hvor arbejdsforholdene, udfordring og løn er bedst.
Tror at Zimling går efter at lave en "hjalte" smutte til udlandet på en free transfer, og score den fed pensionsopsparing. Hjalte gjorde det. Han er idag tilbage i FCK, tilgivet af FCK fans med 10 mill ekstra på bankbogen. Hvor mange kan med på hånden på hjertet, sige sig fri for at ville gøre det samme, hvis de havde udsigt til en personlig fortjeneste på 7-10 mill.
Link til Blåbog: http://uv-mat.dbu.dk/seTekst.asp?id=107 ... ksttype2=1
Det kan godt være at Zimling har spillet i Brøndby, men tror ikke han er "Brøndby mand" Han skiftede fra KB til Brøndby, og ifølge hans Blåbog fra U17 landsholdet var han FCK fan, da han spillede i Brøndby. Om han stadig er dette, skal dog være usagt. Men Brøndby mand, det tvivler jeg på. EFB mand er han åbenbart slet ikke
Som du selv skriver er fodboldspillere lejesvende og spiller der hvor de får de bedste arbejdebetingeler, spilletid & løn. Men gør vi andre ikke også det, arbejder der hvor arbejdsforholdene, udfordring og løn er bedst.
Tror at Zimling går efter at lave en "hjalte" smutte til udlandet på en free transfer, og score den fed pensionsopsparing. Hjalte gjorde det. Han er idag tilbage i FCK, tilgivet af FCK fans med 10 mill ekstra på bankbogen. Hvor mange kan med på hånden på hjertet, sige sig fri for at ville gøre det samme, hvis de havde udsigt til en personlig fortjeneste på 7-10 mill.
Link til Blåbog: http://uv-mat.dbu.dk/seTekst.asp?id=107 ... ksttype2=1
-
YahooSeeker [Bot]
Jeg forventer højere intelligens fra FCM, end de laver snæversynede løsninger, som at ” bænke” deres anfører og en af deres bedste fodboldspiller, fordi der opstår en interessekonflikt. Det svare jo egentlig til ” lock out” uden EfBs trup er gået i sympatistrejke med deres kammerat, som er udelukket.
Det omvendt ville vel være, at vi kom i interessekonflikt med, fx Frank Kristensen eller Claus Madsen, hvor klubbens reaktion var detronisering til en bænkplads. Mon sådan en reaktion hos de unge spiller, skaber frygt eller respekt?
Næppe, det skaber splid i en homogen trup, ledelsen vil komme i et modforhold til deres personale. En krig som på lang sigt koster mere end der var at vinde ved udelukkelsen. ”EfB står i lort til halsen”, men det er en situation de selv har skabt hovedløst, og der er ikke meget andet at gøre, når de har tænkt sig om, at komme af med NZ lyn hurtigt. NZ er nu det ” rådne æble” i æble kurven.
Men mit ønske ( måske nærmere drømme-) scenario er, at NZ sad som ex-anfører (fordi han ikke vil skrive under på ledelsens papir) på bænken mens EfB tabte kampe og lå i bunden af ligaen. Det skal nok skabe glæde hos konkurrenterne – for NZ kan næppe gøre mere gavn ved at sidde og ” rådne” op på bænken i en fodboldklub. Det skal nok give god medieomtale og få nye talenter til at hige efter en kontrakt i EfB, samtidig med at det skaber ”en god stemning” ( eller god hold ånd).
Lad endelig EfB bruge den slags sanktioner. Samtidig kan jeg håbe på, at hvis det var et forsøg på, at kæmpe sig til en bedre kontrakt med EfB, at lysten til at spille i EfB er forsvundet.
Ja, lad os endelig få nogle flere topspiller og anfører i de konkurrerende klubber på bænken – det ville gøre det letter for FCM.
Det omvendt ville vel være, at vi kom i interessekonflikt med, fx Frank Kristensen eller Claus Madsen, hvor klubbens reaktion var detronisering til en bænkplads. Mon sådan en reaktion hos de unge spiller, skaber frygt eller respekt?
Næppe, det skaber splid i en homogen trup, ledelsen vil komme i et modforhold til deres personale. En krig som på lang sigt koster mere end der var at vinde ved udelukkelsen. ”EfB står i lort til halsen”, men det er en situation de selv har skabt hovedløst, og der er ikke meget andet at gøre, når de har tænkt sig om, at komme af med NZ lyn hurtigt. NZ er nu det ” rådne æble” i æble kurven.
Men mit ønske ( måske nærmere drømme-) scenario er, at NZ sad som ex-anfører (fordi han ikke vil skrive under på ledelsens papir) på bænken mens EfB tabte kampe og lå i bunden af ligaen. Det skal nok skabe glæde hos konkurrenterne – for NZ kan næppe gøre mere gavn ved at sidde og ” rådne” op på bænken i en fodboldklub. Det skal nok give god medieomtale og få nye talenter til at hige efter en kontrakt i EfB, samtidig med at det skaber ”en god stemning” ( eller god hold ånd).
Lad endelig EfB bruge den slags sanktioner. Samtidig kan jeg håbe på, at hvis det var et forsøg på, at kæmpe sig til en bedre kontrakt med EfB, at lysten til at spille i EfB er forsvundet.
Ja, lad os endelig få nogle flere topspiller og anfører i de konkurrerende klubber på bænken – det ville gøre det letter for FCM.