Træningskamp mod Hamburger SV d. 23 jan

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

efterrationalisering

Indlæg af Hausser »

Mange tak for et fint indlæg og en god og grundig evaluering af kampen!

Opmærksomhedspunkter eller ting som er værd at bide mærke i, som jeg ser det:

- Florescu. Hvis han er så god som det beskrevne, så virker han jo virkelig som et scoop! At han endvidere har fighterkvaliteter, syntes jeg er fremragende, han er måske alligevel en spillertype som kan løfte os ud af den elendighedssuppe som vi til tider har befundet os i.

- Reid. Han er guld værd den knægt og i efterårets sidste kampe syntes jeg han viste at han har overhalet Troest, derfor er det også lidt ærgeligt hvis vi ikke får Troest solgt i dette vindue.

- Klimpl. Vælger at tro han endnu ikke er fit efter sin operation, så hæfter mig ikke ved at han ikke startede, men derimod at han spillede højre back og gjorde det fint. Vi har måske allerede det alternativ til højre back i truppen som vi har skreget efter?

- Franke. Vi mangler virkelig en stor angriber, syntes det er noget kritisk hvis vi ikke får signet en sådan. Frank kan både blive skadet og spille dårligt, derfor går det altså ikke hvis vi ikke har noget alternativ! Går ud fra man havde en plan med at udleje Dadu, den mangler vi stadig at se.

- Danny Olsen. Lyder fremragende med ham, hvis han kommer i gear og får en vitaminindsprøjtning med selvtillid, så kan han blive en vigtig brik i forsøget på at hente medaljer. Han skylder efterhånden også og ved at han skal præstere i foråret hvis han skal fortsætte i truppen, så det vil være et godt tidspunkt at finde storspillet frem!

- Adeola. Syntes det er lidt en skam man ikke fik prøvet Adeola i Hamburg, kunne godt tænke mig at vide hvordan han agerede på højeste niveau, men okay vi havde jo også så mange midtbanespillere med, at man kunne fodre svin med dem.

Hausser

efterrationalisering

Indlæg af Hausser »

Dobbeltpost, Arrivas skyld..

Dennis (BW2479)

Re: Småforelsket

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Det var lige en smutter at jeg glemte vores lille ven Nick Ragus. Han fik nogle gode minuter på toppen og viste mere potentiale end i samtlige de 2 div kampe jeg har set ham i. Skulle så heller ikke så meget til at imponere igår da han skulle afløse en helt usynlig Franke. Men han spillede sit spil og fik faktisk skalbt mere de få min han fik end franke fik resten af kampen. Havde nogle gode løb ude i på kanterne. Men han er jo ikke lige typen der skal alene på spids i et system som vores, nok også derfor han ikke er i a-truppen. Men han havde en dejlig optemistisk og direkte indstilling igår.

ikastbo

Indlæg af ikastbo »

Hej Dennis
Meget enig i dit syn på kampen... Frank kunne godt have brugt Thyge som hængende angiber.. kort sagt, en kamp fcm kunne være tilfredse med.. 2-1 havde nok været en fair slut resultat... Men hvor vi dog savnede flere fcm fans på syd tribunen, vi mødte heldigvis nogle danskere som boede i Hamburg som hjalp os med at "prøve" at skabe bare lidt "sas arena" stemning... tror ikke helt det lykkes ;-) tilbage til fodbold... det skal nok blive et super forår for FCM

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Dennis (BW2479) Skrev:
-------------------------------------------------------
> Klimpl: Vores kære figther fik spilletid på højre
> back i stedet for kolja. Ikke mange minuter at
> vurdere ham på. Men han efterlader et godt
> indtryk, han kom virkeligt over kanterne og havde
> 2 rigtigt gode forsøg. Han kommer ind og begynder
> straks at komandere med danny, han bringer en
> smule af den vildskab jeg har savnet i efteråret.
> Kunne se at han stod og evaluerede lidt med
> trænerne lige efter kampen, så måske han skal være
> backup eller udfordrer til Kolja. Mener os at han
> tidligere i karrieren har spillet back. ( nogen
> der kan huske noget)

Først tak for en lang og god vurdering af spillernes præstationer i gårsdagens kamp : )

Vil lige vurdere lidt på det citerede ovenfor...

Klimpl har tidligere optrådt på både højre og venstre back. Desuden er han god med begge ben, dog er venstre det foretrukne, og venstre back-pladsen er også den foretrukne "garderingsplads". Vi kunne sagtens stille med en bagkæde a la det her engang:

C. Poulsen - W. Reid - M. Troest - M. Klimpl

Jeg synes dog ikke, man bør stille med Klimpl på højre back, med mindre Kolja ikke er tilgængelig i en kamp. Dertil har Kolja simpelt hen været for godt spillende.

Dennis (BW2479)

ikastbo Skrev:
> Hej Dennis
> Meget enig i dit syn på kampen... Frank kunne godt
> have brugt Thyge som hængende angiber.. kort sagt,
> en kamp fcm kunne være tilfredse med.. 2-1 havde
> nok været en fair slut resultat... Men hvor vi dog
> savnede flere fcm fans på syd tribunen, vi mødte
> heldigvis nogle danskere som boede i Hamburg som
> hjalp os med at "prøve" at skabe bare lidt "sas
> arena" stemning... tror ikke helt det lykkes ;-)
> tilbage til fodbold... det skal nok blive et super
> forår for FCM

Ja men madsen og flinta fik altså heller ikke meget at arbejde med fra franke. Mindes ikke at han vandt noget i luften eller at han hentede en eneste bold ned til den hængende.

Hvor delen så du bold henne? Syd tribunen var da lukket. Kun nord og west der var åbne? Vi sad på West tribune og der sad Sponsorerne oppe bagved. Vi var dog nød til at flytte plads i pausen efter lidt små trusler fra et par tyskere der sad foran os :-) Men skuffende hjemmebane tilskurer, det havde vi gjort næsten lige så godt på Nordea med HSV på besøg.

ikastbo

Indlæg af ikastbo »

hvor jeg/vi så bold.... i Hamburg .. :-) tror jeg da.. nej ok.. det stod bare syd på vores biletter...men vi var på langsiden tæt på hvor udebane tilskurene normalt er.. ang kampen formåede vi at få nogle HSV til at heppe på FCM :-) de kom op til os og hjalp med at synge " Farlig frank" ;-) så heldigvis for os, mødte vi ikke "fjentelige" tyskere

Dennis (BW2479)

Er sådan set enig i din vurdering at Klimpl på højre back. Men han bringer noget helt andet til backpladsen end kolja så er svært at sammenligne. Kan sagtens se ham få nogle minuter derude alt efter hvordan kampen forløber. En dag som igår hvor franke ikke vinder noget med hovedet kan kolja jo løbe til baglinien og smide den ind over 250 gange uden det bliver farligt. Klimpel har et habilt skud på mål, hvis han for muligheden for at tage et træk ind i banen på kanten af feltet så bliver han altså farlig. Men jeg ser ham slet ik som en permanent løsning på højre back,men nok mere som en joker indskiftning. Begrænset hvor mange målfarlige højre backs der løber rundt i sas ligaen. Alene på dødbolde begynder det at ligene lidt med winston, trost, franke og klimpl i feltet kan ikke andet end give lidt mere plads til de andre. Og særlig nu når det ser ud til at vi skriver med en spiller der kan finde ud af at tage et hjørne:-) En anden ting er spilletid til drengene nede bagi. Hvis trost ikke ryger det her vindue så ville det være udemærket med lidt spilletid til Klimpl på back pladserne. Som jeg ser det har vi 4 centrale forsvarsspillere der har potentiale til at være top 3 spiller i DK. Og uden at beskylde JØ for at have en finger med i startopstillingen så bliver det mere end almindeligt svært at sætte Trost på bænken med et kommende salg i tankerne. Winston bliver utrolig svær at komme udenom i startopstillingen. Så har vi to klasse centrale forsvarer tiloverst som skal leve af karantæne dage og skader, det er måske lige lidt i overkanten.

Dennis (BW2479)

Re: Småforelsket OT

ikastbo Skrev:
> hvor jeg/vi så bold.... i Hamburg .. :-) tror jeg
> da.. nej ok.. det stod bare syd på vores
> biletter...men vi var på langsiden tæt på hvor
> udebane tilskurene normalt er.. ang kampen
> formåede vi at få nogle HSV til at heppe på FCM
> :-) de kom op til os og hjalp med at synge "
> Farlig frank" ;-) så heldigvis for os, mødte vi
> ikke "fjentelige" tyskere

Det var da klasse, man kan åbenart være heldig at finde nogle tyskere man kan syntes om:-) Vi havde fået pladsen lige foran to gutter der syntes at de skulle sidde at svine drengene konstant.De mente ik der nogensinde kunne være kommet en fodspiller ud af fcm. Så jeg bad dem om at sende Zidan tilbage:-) Men efter de kaldte Kolja for en dansk fc luder så stoppede de små venlige provokationer. Så 2 halvleg flyttede vi ned foran hvor der var lidt mere tomt så jeg kunne få lov til at råbe lidt med uden at blivet svinet alt for meget. Vi mødte os en lille gruppe tyskere i fcm trøjer, ved ik lige hvad der skete der. haha

ikastbo

Indlæg af ikastbo »

hvor sjovt den gruppe af tyskere i fcm trøjer mødte vi også... vi sankkede vældigt til dem indtil vi fandt ud af de ikke kunne et ord dansk... som du sagde meget mystisk... mærkelig der stod vist KUKU på en af trøjerne... en tidliger fcm spiller ...;.)eller kommende ;-)

Dennis (BW2479)

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

Nok lige hårdt nok at sige at han er inblandet i begge mål. Hvad han lige render rundt og laver i de to situationer er svært at se men direkte indblandet er knap nok med god vilje i det sidste. Men ganske som jeg husker det to lorte heldige mål. De store åbne chancer HSV havde tog raska.

Dennis (BW2479)

ikastbo Skrev:
> hvor sjovt den gruppe af tyskere i fcm trøjer
> mødte vi også... vi sankkede vældigt til dem
> indtil vi fandt ud af de ikke kunne et ord
> dansk... som du sagde meget mystisk... mærkelig
> der stod vist KUKU på en af trøjerne... en
> tidliger fcm spiller ...;.)eller kommende ;-)

De stod og drak øl på parkeringspladsen med et dansk flag på bilen. Så vi tænkte at vi lige kunne nasse en enkelt øl, men endte med at vi lige så stille og roligt sneg os ind i bilen og smuttede igen da vi fandt ud af at de ikke kunne dansk :-)

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Det ser lidt skidt ud, de ligner en flok kegler der bare glor fodbold, ved begge mål.

Kent

Indlæg af Kent »

LOOFT Skrev:
> Det ser lidt skidt ud, de ligner en flok kegler
> der bare glor fodbold, ved begge mål.

Ved det første mål har vi 9 spillere i og omkring feltet, og så er det sgu lidt skidt, at de kan komme til en afslutning, men det skyldes jo også at han kikser i første omgang.

Det andet mål er et rigtig, rigtig godt frispark, der er sparket perfekt. Det er lige sådan den type frispark skal placeres. Hårdt og fladt ind foran, hvor målmanden ikke har en chance for at reagere, hvis den bliver afrettet, samtidig med at der er fyldt med spillere lige foran ham. Det er skidt at vi ikke følger med folkene ved bagerste stolpe, men engang imellem er det jo også fordi de andre gør det godt, at de scorer ;-)

Arff

Indlæg af Arff »

Slet.

Edit: Fundet ;)

Besvar