Zimling til FCM?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Colt Sivas

Re: Niki Zimling bliver i Esbjerg

Indlæg af Colt Sivas »

"Niki Zimling har afvist et tilbud fra FC Midtjylland, og har i stedet definitivt besluttet at blive i Esbjerg i resten af sæsonen".

"Der var faktisk enighed mellem Esbjerg og FC Midtjylland om prisen for et salg, men Niki Zimling har sagt nej. Han vil blive i Esbjerg, så han til sommer har frihed til at forhandle sin fremtid".

http://www.bold.dk/nyt/?vis=77708

Det kunne også være et vink med en vognstang til Esbjerg om at han ikke vil til FCM. At han ikke er tilfreds med at de ikke har accepteret nogle af de "andre" bud. Med andre ord: "sælg mig til den klub jeg gerne vil til eller jeg lader kontrakten løbe ud".

Det er ren spekulation, men kan ikke se hvorfor han ellers skulle afvise FCM udover at score pengene ved kontraktudløb. I så fald tror jeg ikke, at FCM eller andre danske klubber kommer i betragtning til den tid.

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Colt Sivas Skrev:
-------------------------------------------------------
> "Niki Zimling har afvist et tilbud fra FC
> Midtjylland, og har i stedet definitivt besluttet
> at blive i Esbjerg i resten af sæsonen".
>
> "Der var faktisk enighed mellem Esbjerg og FC
> Midtjylland om prisen for et salg, men Niki
> Zimling har sagt nej. Han vil blive i Esbjerg, så
> han til sommer har frihed til at forhandle sin
> fremtid".
>
> http://www.bold.dk/nyt/?vis=77708
>
> Det kunne også være et vink med en vognstang til
> Esbjerg om at han ikke vil til FCM. At han ikke er
> tilfreds med at de ikke har accepteret nogle af de
> "andre" bud. Med andre ord: "sælg mig til den klub
> jeg gerne vil til eller jeg lader kontrakten løbe
> ud".

Eller også er det fordi, han om et halvt år kan vælge og vrage mellem diverse klubber og med al sandsynlighed score ikke bare en fed kontrakt men også en høj sign-on fee? Personligt havde jeg ikke regnet med (og regner stadig ikke med), at han ville forlade Esbjerg nu. Det skulle have været senest i sommers så...

Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Dahl Nielsen Skrev:
> Eller også er det fordi, han om et halvt år kan
> vælge og vrage mellem diverse klubber og med al
> sandsynlighed score ikke bare en fed kontrakt men
> også en høj sign-on fee? Personligt havde jeg ikke
> regnet med (og regner stadig ikke med), at han
> ville forlade Esbjerg nu. Det skulle have været
> senest i sommers så...

Det kan godt være at han kan forhandle med hvem han vil, men han kan jo stadigvæk ikke skifte før 1/1-2009 - medmindre der er en form for klausul i hans kontrakt.

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Colt Sivas Skrev:

> Det kan godt være at han kan forhandle med hvem
> han vil, men han kan jo stadigvæk ikke skifte før
> 1/1-2009 - medmindre der er en form for klausul i
> hans kontrakt.

Han kan skrive kontrakt til sommer med skifte fra 01.01.09, men hvis han skriver med en anden klub til sommer vil EFB sikkert slippe ham forholdsvis billigt til hans næste arbejdsgiver. Hjælper jo ik at have en spiller løbende rundt hele efteråret der ved han skal skifte. Og så kan EFB vel lige så godt tage de småpenge de kan få. Så det fx. skete med Simon P da vi hentede ham i sin tid. Et gæt kunne være at EFB kan få 1-2 mil for at slippe ham et halvt år før tid. Det kan betyde 5 mil ekstra til Zimling selv. Plus at der sikkert vil være endnu flere klubber der vil være ude efter ham. Om det så er helt fair over for klubben er så en helt anden ting. Hvis SP ikke havde forlænget så kunne han os havde forhandlet frit til sommer, det ville helt sikkert havde betydet et stort millionbeløb i sign on, helt sikkert større end det han fik nu. Men der er jo forskel på spillere og hvor meget de værdsætter deres klubber. Hvis alle gør som Zimling ville en del danske klubbers eksistensgrundlag forsvinde.

Kent

Indlæg af Kent »

Det bliver interessant at se, hvordan EfB reagerer på denne melding fra Zimling.

I sommers ville EfB ikke sælge Zimling til BIF, og derfor sagde han, at han ville blive kontraktperioden ud i EfB.

Nu vil EfB gerne sælge ham, men Zimling vil ikke sælges. Det er jo umiddelbart ikke ligefrem en god situation for klubben, og kan godt medføre sanktioner. Senest så vi i foråret, at EfB smed Lucena på bænken, da han havde meldt ud, at han ikke ville blive i klubben. Eftersom det stort set er den samme udmelding Zimling er kommet med, samtidig med at han spænder ben for at klubbem kan sælge ham, er det meget nærliggende at klubben i slutningen af transfervinduet lægger pres på Zimling ved at sige, at han kan se frem til en bænkeplads resten af kontraktperioden, hvis ikke han accepterer et salg. EfB har tidligere vist at de gør alvor af den slags trusler, samtidig med at de ikke har det store at spille for i foråret, og dermed med god fornuft kan begynde at spille en ny mand ind i stedet for Zimling, som man ved man mister. Et halvt år på bænken vil ikke ligefrem gavne Zimlings muligheder for at vise sig frem overfor interesserede klubber, så det er ikke i hans interesse.

Jeg tror bestemt ikke vi har set det sidste til en Zimling-transfer i dette vindue, og hvis ikke der er sket noget d. 31.1. kl. 22.45, så ville jeg ringe til Zimling og forhøre mig en sidste gang, for jeg tror EfB lægger pres på ham.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Kent Skrev:
> Det bliver interessant at se, hvordan EfB reagerer
> på denne melding fra Zimling.
>
> I sommers ville EfB ikke sælge Zimling til BIF, og
> derfor sagde han, at han ville blive
> kontraktperioden ud i EfB.
>
> Nu vil EfB gerne sælge ham, men Zimling vil ikke
> sælges. Det er jo umiddelbart ikke ligefrem en god
> situation for klubben, og kan godt medføre
> sanktioner. Senest så vi i foråret, at EfB smed
> Lucena på bænken, da han havde meldt ud, at han
> ikke ville blive i klubben. Eftersom det stort set
> er den samme udmelding Zimling er kommet med,
> samtidig med at han spænder ben for at klubbem kan
> sælge ham, er det meget nærliggende at klubben i
> slutningen af transfervinduet lægger pres på
> Zimling ved at sige, at han kan se frem til en
> bænkeplads resten af kontraktperioden, hvis ikke
> han accepterer et salg. EfB har tidligere vist at
> de gør alvor af den slags trusler, samtidig med at
> de ikke har det store at spille for i foråret, og
> dermed med god fornuft kan begynde at spille en ny
> mand ind i stedet for Zimling, som man ved man
> mister. Et halvt år på bænken vil ikke ligefrem
> gavne Zimlings muligheder for at vise sig frem
> overfor interesserede klubber, så det er ikke i
> hans interesse.

Det er jo lige som det der har været kernen i hele miseren omkring Zimling-salget, så det er jo ikke helt nyt
Men du har ret i at det bestemt ikke er befordrende for hverken EFB eller Zimling, og det kan vel næsten kun ende med at begge parter "taber" på det
Man kunne måske også forestille sig at de tager det proffessionelt, og at han yder en god indsats til den dag han stopper ( hvornår det så bliver... )

> Jeg tror bestemt ikke vi har set det sidste til en
> Zimling-transfer i dette vindue, og hvis ikke der
> er sket noget d. 31.1. kl. 22.45, så ville jeg
> ringe til Zimling og forhøre mig en sidste gang,
> for jeg tror EfB lægger pres på ham.

" God aften mit navn er Kent - Kunne du tænke dig at skifte til FCM Århus? " :-)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Haha ja jeg synes også du skal ringe Kent :-D

Ørgaard ville falde ned af stolen hvis du ringede og sagde du havde en kontrakt klar ;-)

Kent

Indlæg af Kent »

Altoriso Skrev:
> " God aften mit navn er Kent - Kunne du tænke dig
> at skifte til FCM Århus? " :-)

I fald han takker ja, så sidder både Dennis og Claes løst på holdkortet, for de præsterede godt nok ikke noget imponerende niveau ved sommerfesten ;-)

Dennis (BW2479)

ot

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Kent Skrev:
> Altoriso Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > " God aften mit navn er Kent - Kunne du tænke
> dig
> > at skifte til FCM Århus? " :-)
>
> I fald han takker ja, så sidder både Dennis og
> Claes løst på holdkortet, for de præsterede godt
> nok ikke noget imponerende niveau ved sommerfesten
> ;-)

Ikke helt sådan jeg husker det. Ved at jeg var på det vindende hold http://www.fcmaarhus.dk/FotoAlbum/Feste ... 20015.html og så vidt jeg husker var det ene og alene pga svinsk spil på midtbanen fra min side. Det var da påstanden fra det tabende hold http://www.fcmaarhus.dk/FotoAlbum/Feste ... 20016.html . Men du kan have ret i at claes ik bliver det store tab efter som om han brugte 90% af kampen på det her. http://www.fcmaarhus.dk/FotoAlbum/Feste ... 20013.html I baggrunden ser man alle os andre i fuld vigør imens Claes guffede isterninger og lagde an på talle. Dog tror jeg at du fuldt forståeligt glemmer Michael i denne udregning, manden magtede at brænde mere end en håndfuld 110% chancer. Regner med at Hekler ligger over i busken med hans cam til sommer, for en del af Michaels stunts kunne mangedoble antal af hits på Hekler4U.

Hekler

Re: ot

Indlæg af Hekler »

Dennis (BW2479) Skrev:

> Ikke helt sådan jeg husker det. Ved at jeg var på
> det vindende hold
> http://www.fcmaarhus.dk/FotoAlbum/Fester/Sommerfes
> t07/slides/Sommerfest07%20015.html og så vidt jeg
> husker var det ene og alene pga svinsk spil på
> midtbanen fra min side. Det var da påstanden fra
> det tabende hold
> t07/slides/Sommerfest07%20016.html . Men du kan
> have ret i at claes ik bliver det store tab efter
> som om han brugte 90% af kampen på det her.
> t07/slides/Sommerfest07%20013.html I baggrunden
> ser man alle os andre i fuld vigør imens Claes
> guffede isterninger og lagde an på talle. Dog tror
> jeg at du fuldt forståeligt glemmer Michael i
> denne udregning, manden magtede at brænde mere end
> en håndfuld 110% chancer. Regner med at Hekler
> ligger over i busken med hans cam til sommer, for
> en del af Michaels stunts kunne mangedoble antal
> af hits på Hekler4U.

I sender bare en invitation så kringler vi den ;-)

Glen

Re: ønske indkøb (Kvist)

Indlæg af Glen »

micco Skrev:
> sys ikke det urealistisk for kvist er ikke god nok
> til fast plads på fcks midtbane hvor han vil
> spille..

Personlig mener jeg Kvist er bedre end både Hjalte & pølsen.

Noes

Esbjerg smider Zimling på bænken ...

Indlæg af Noes »

.. hvis han vil blive i klubben til sommer

http://www.bold.dk/nyt/?vis=77897

Kent

Re: Esbjerg smider Zimling på bænken ...

Indlæg af Kent »

Noes Skrev:
> .. hvis han vil blive i klubben til sommer
>
> http://www.bold.dk/nyt/?vis=77897

En forventet udmelding fra EfB: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,652 ... #msg-67665

Det bliver spændende at se hvad der sker....

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg synes det er helt i orden at bænke en spiller hvis han ikke makker ret. Det er en del af gamet, og lige så meget som når en spiller går i medierne for at skabe interesse for ham, så kan klubben sende en vink med en vognstang til spilleren, om at han må se at tage sig sammen.

Det er jo ikke ligefrem som om de er ved at putte ham i en kasse og skibe ham af til en eller anden obskur østerupæisk klub, menden kan jo stort set vælge hvor han vil hen i danmark.

At han evt. ikke kan komme til rette med andre klubber er en helt anden ting, end at nægte at forhandle.

Hvis man vil være prof. så må man jo i det mindste lade som om man er det...

Kent

Indlæg af Kent »

Fordelen for EfB i dette tilfælde er også, at de jo netop med Lucena har vist, at de gør alvor af trusler om at bænke spillere. Det er derfor tvivlsomt om Zimling tør satse på at EfB bluffer.

Jeg synes også det er fair nok at de bænker ham, men mest af alt synes jeg det er sørgeligt at det er kommet så langt. Klub og spiller burde ikke være modstandere, men samarbejde om at få spillerne sendt videre, så begge parter tjener penge. Det er vi heldigvis gode til i FCM, selvom folk måsk er sure når vi sælger profiler, så viser de samme spilleres villighed til at forlænge deres kontrakter med os, så vi kan få en bedre transfer, at der er tillid mellem klub og spillere ift at målet er at sende dem videre og ikke stå i vejen for deres karriere. Det er vel stort set kun Pimpong og Daugaard, som har forladt os på en fri transfer? Vi har fået penge for alle vores store profiler.

Besvar