Rygning i loungen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: Minus rygning = minus omsætning (fakta)

Indlæg af Altoriso »

nej nej bare rolig :-)

Jeg vil nu også hellere læne mig op af de undersøgelser der åbenbart fortæller, at omsætningen i Irland IKKE er faldet, som én vist henviser til !

Jeg prøvede såmænd bare at lave en lidt skæv/skæg vinkel på debatten :-)

Der er jo altid mange flere parametre end bare dem nogle forskere kommer med, og mht omsætning i feks loungen, så kunne den jo bestemt lige så godt stige, da der måske vil komme nye folk til, som hidtil er blevet væk (deraf mit forslag om soft ice og kinder æg)

Jeg er nu mest tilhænger af at man måske får fat i en god gang udsugning, og så laver et rygehjørne
Jeg ved godt at det ikke gavner ret meget for dem der er megaallergiske, men det kunne jo godt hjælpe for dem, der bare generelt synes at der er for røgfyldt
Problemet er nok mest det økonomiske, da der måaske alligevel om nogle år bliver totalt rygeforbud

Men jeg synes helt ærligt godt at vi kunne give rygerne et lille break !
Og tro mig jeg har haft mange anti-rygningdiskussioner med rygere :-)

BW # 163

Re: Rygning i loungen

Indlæg af BW # 163 »

Det er jo rent vrøvl:

" Skal vi ikke prøve at vende den om, og så lade dig der tyder ufattelig meget finansiere "buret" hvis du ikke kan tåle røgen? "

Ja bare lad ikke-rygerne betale ekstra for at kunne slippe for rygernes røg.

Det giver jo kæmpe mening. Eller noget.

BW # 163

Ravnen

Bestyrelsen?

Indlæg af Ravnen »

Det eneste vi efterhånden mangler her, er at bestyrelsen tager stilling til det og kommer med en udmelding.

Hvis vi da har en bestyrelse? - Det er ikke meget info (læs: intet) der er lagt ud på foreningens hjemmeside om hvem der er blevet valgt. Man kunne evt. smide referatet fra generalforsamlingen ind under login-delen :-)

Altoriso

Re: Bestyrelsen?

Indlæg af Altoriso »

Arh Ravnen - nu skal de jo lige have lov til at konstituere sig, og alt det der ;-)

Og det er jo ikke bare lige til at beslutte det fordi vi er nogen der har diskutteret det på graven ( pudsigt ord i denne sammenhæng hehe )

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Altoriso skrev:
-------------------------------------------------------
> Arh Ravnen - nu skal de jo lige have lov til at
> konstituere sig, og alt det der ;-)

Absolut, nu var det heller ikke hvilke poster de forskellige har fået jeg spurgte om. Men okay referatet kommer nok, den kom da på sidste år. Så det lader vi bare ligge :-)

> Og det er jo ikke bare lige til at beslutte det
> fordi vi er nogen der har diskutteret det på
> graven ( pudsigt ord i denne sammenhæng hehe )

Så vidt jeg kan se, er alle der har deltaget i denne debat medlem af fanklubben, så jeg kan ikke se hvorfor det skulle være et problem at tage det seriøst at nogen ikke kan bruge foreningens lokale under de nuværende omstændigheder. Om man får problematikken fremlagt her, eller et andet sted, bør da ikke være det afgørende. Hvor skulle man iøvrigt ellers gøre det, dem der ikke kan tåle røgen kommer jo ikke i lokalet, og det er under alle omstændigheder ikke til at skulle redegøre for sådan noget på en kampdag hvor alle har travlt, eller naturligt nok har opmærksomheden rettet mod den forestående kamp.
Ulvegraven er jo også Black Wolves officielle forum, ikke en eller anden uafhængig FCM-debat :-)

Men okay, vi kan da selvfølgelig godt bare lade det hele gå i sig selv, så der ikke sker mere ved det. Blot en skam, når man lige har oplevet at en del medlemmer simpelthen ikke kan få glæde af foreningens lokaler som det er nu.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg er helt overbevist om at bestyrelsen er klar over problemstillingen, og den har jo også været oppe og vende et par gange før, og nu også omkring busturene..

Vi ved jo også at de fleste da læser herinde en gang imellem :-)

Jeg synes ikke at vi skal afkræve nogen her og nu løsning, men give dem den mulighed de nu har for at diskuttere det ved et kommnende møde, for så evt. der at tage en beslutning !

Nu kan man jo passende sige at emnet igen har fået folk op og ringe ;-)

For lige som at sætte den på en spids, så kunne vi jo også begynde at tage nogle andre emner op, som feks om der skal sælges spiritus, og fandt vi så 10 mennesker, der kunne have en fuldstændig afstandstagende holdning til dette; Ja så skulle de vel også høres på lige vilkår med dem som ikke kan tåle røgen !

( og nu minder jeg om, at emnet lige her er om bestyrelsens "ansvar" og ikke om rygning specifikt som andre steder )

Men lad os se om hele denne debat måske kan føre til nogle ændringer - måske bestyrelsen kunne finde på at lave et "statement" om deres nuværende holdning og om deres tilsvarende fremtidige holdning -
MEN kræv det ikke - så er det jo netop at de kan blive ved og ved, omend det her da er et større emne !

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Kent > Man kunne også formode at færre ville komme i loungen hvis der blev indført total rygeforbud.

Om ikke andet så tror jeg problemet løser sig selv i takt med at vejret bliver bedre, frem med nogle borde og stole udenfor loungen når sommeren melder sig, mon ikke rygerne (eller størstedelen) så hellere sidder der og ryger? Ellers kunne man ved hjælp at skilte gøre opmærksom på at man helst ser folk ryge udenfor når vejret er til det, og derigennem på en sober måde appelere til at rygerne viser hensyn.

Bliver det så for meget for ikke-rygerne som også ønsker at sidde i solen, at de måske sidder i vindretningen eller noget, så har vi et problem...

Det er da klart at det ikke er en langsigtet løsning, dog mener jeg det ville kunne lægge en dæmper på debatten, så vi alle ønsker at være der. Så må man fra bestyrelsens side tage stilling til problemet, og handle derfra.

Ege

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

"derigennem på en sober måde appelere til at rygerne viser hensyn."

Kan du forklare mig, hvorfor dette skulle være nødvendigt?
-Mener du at rygere generelt ikke er klar over at deres røg genere andre?

Poulsgaard

Kasper_Nielsen

Altoriso

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Jeg har umiddelbart ikke læst dine links, men forstår budskabet og må samtidig sige, at jeg ikke giver meget for dit argument.

Om du er ryger eller ej, afspejler det sig ikke i dit alkoholforbrug. Det handler om hvilke værdier du forbinder med at gå til fodbold.

Hvis du inden en kamp beslutter dig for, at du ikke vil drikke, drikker du ikke. Og det er sådan set fuldstændig ligemeget om du er ryger eller ikke-ryger.

Hvis du derimod beslutter dig for, at du vil drikke igennem, fordi du vil i by bagefter, drikker du igennem - ENdnu engang uanset om du er ryger eller ej.

Om du drikker til en fodboldkamp er altså ikke afhængig af om du er ryger eller ej, men et spørgsmål om de værdier du værdsætter.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Lad nu være med den heksejagt, Poulsgaard ;-)

rygerne ved sgu godt at de er et jaget folk, og jeg synes at det lyder som en foreløbig meget god mellemløsning
Det vil også give bestyrelsen den tid og ro til at få gennemarbejdet en permanent løsning på problemstillingen

Noget alá "vi henstiller til at rygere fortrinsvis ryger udenfor"

Og så sætter man lidt borde op, og gør det lidt hyggeligt, så der er noget ved at sidde der - skal man bruge noget læhegn af en slags, indkøber man det
Evt. må man i en periode sætte barpriserne lidt op

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jammen det er jo ikke noget problem hvis vejret er så godt at folk af sig selv trækker ud, men sådan er det bare ikke 2/3 af fodboldåret.

Der er vel ikke noget tidspunkt hvor det er mere relevant at få taget en beslutning end oven på en debat?

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg henviser igen til at MIT ønske er, at bestyrelsen bruger den tid de nu mener er relevant at bruge, nu når emnet er blusset kraftigt op igen

Og der kan man da godt sige, at sommersæsonen er en kærkommen tid til at få styr på det

Så kan man passende have noget klart til efteråret

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg forstår ikke helt hvad det er du siger?

Altoriso skrev:
> Jeg henviser igen til at MIT ønske er, at
> bestyrelsen bruger den tid de nu mener er relevant
> at bruge, nu når emnet er blusset kraftigt op
> igen

Skal de bruge tid på det fordi det er blusset op? - eller mener du det kræver tid at beslutte hvad der skal gøres?

> Og der kan man da godt sige, at sommersæsonen er
> en kærkommen tid til at få styr på det

Mener du dermed at man så kan lade være med at gøre noget?

> Så kan man passende have noget klart til efteråret

...og så vente med at komme med en baslutning til senere, Hvorfor?

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Poulsgaard> Nej det mener jeg ikke som jeg også tidligere har skrevet, jeg tror næppe at rygerne sidder og ryger for at genere andre, hvilket ikke-rygerne åbenbart ikke kan se (er nødt til at generalisere som du gør).

Jeg kan dog kun tale for mig selv og sige at jeg, når jeg kan, tager hensyn til ikke-rygere ved f.eks. så vidt muligt ikke at pulse dem direkte ind i hovedet, ryge så vidt muligt væk fra dem og aldrig ryge mens der spises..

Der vil altid være nogen som ikke tager hensyn overhovedet og dem kunne man appelere til... evt. ved skiltning om at vise hensyn og måske gå udenfor, ville nogle bare tage skiltene til sig, ville det alt andet lige appelere til de rygere som bliver siddende, og til sidst få dem til at gå ud også..

Kald det et "uskreven regel forbud" et "dårlig stil forbud".... Jeg erkender at det måske ikke er en holdbar løsning i længden, men det er en start....

Ege

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Egebjerg skrev:
> Jeg kan dog kun tale for mig selv og sige at jeg,
> når jeg kan, tager hensyn til ikke-rygere ved
> f.eks. så vidt muligt ikke at pulse dem direkte
> ind i hovedet, ryge så vidt muligt væk fra dem og
> aldrig ryge mens der spises..
>
> Der vil altid være nogen som ikke tager hensyn
> overhovedet og dem kunne man appelere til... evt.
> ved skiltning om at vise hensyn og måske gå
> udenfor, ville nogle bare tage skiltene til sig,
> ville det alt andet lige appelere til de rygere
> som bliver siddende, og til sidst få dem til at gå
> ud også..

Det er fint nok du har nogle forslag. Men problemet er bare at det stadig er enten eller. Dem som ikke kan bruge foreningens lokale nu pga. røgen, kommer jo aldrig til at sidde ved siden af dig mens du ryger, uanset hvor meget "hensyn" du tager. Røg bevæger sig med luftcirkulationen, og uanset hvor meget du prøver kan du ikke holde det væk fra andre.

Besvar