Leon Jessen udtaget til landsholdet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Leon Jessen udtaget til landsholdet

Indlæg af 974 »

Dennis skrev:
974 skrev:Altså jeg vil da også gerne se Simon Poulsen, men siger bare at der sikkert har været en eller anden grund til at han ikke er kommet med...
Ja at Morten ikke er rigtigt klog :D Hvilken grund tænker du ellers på?
Jeg synes at Morten Olsen er en hel fin landstræner, så vil ikke deltage i koret af folk som tuder når vi taber, og jubler vildt fordi vi faktisk har kvalificeret os med en god turnering :-)

Måske Simon har en mindre skade, eller Klubben har bedt om at han kunne træne med mens der var pause - Måske mener Olsen bare ikke at han er god nok

Herinde har de fleste åbenbart haft muligheden for at se det meste af hans efterår, og mener tilsyneladende at han er skide god, og folk der har sådan en viden, må man jo bare bukke sig i støver for :P

Alagoas

Indlæg af Alagoas »

Et link som relaterer sig til jeres diskussion:
Poul Hansen undrer sig over fravalget af Simon Poulsen:
http://www.sporten.dk/fodbold/vm-2008-2 ... mon-morten

Dennis

Indlæg af Dennis »

974 skrev: Jeg synes at Morten Olsen er en hel fin landstræner, så vil ikke deltage i koret af folk som tuder når vi taber, og jubler vildt fordi vi faktisk har kvalificeret os med en god turnering :-)

Måske Simon har en mindre skade, eller Klubben har bedt om at han kunne træne med mens der var pause - Måske mener Olsen bare ikke at han er god nok

Herinde har de fleste åbenbart haft muligheden for at se det meste af hans efterår, og mener tilsyneladende at han er skide god, og folk der har sådan en viden, må man jo bare bukke sig i støver for :P

Det har da intet at gøre med om han er god træner eller ej at gøre. Kan da sagtens være en god træner selvom han er lidt gal i hovedet. Det er ikke første gang at MO har nogle underlige valg og der er jo en grund til at folk stadig tuder over ham, selvom han har kvalificeret dk. Iøvrigt en utrolig heldig kval, nok den anden heldigste kval i verdenshistorien. Så vi vinder nok næste sommer :D

Snakker jævnligt med Simon og der har ik været småskader, han er ikke slidt. Og klubben vil hellere end gerne slippe ham, han har 2 timers transport til landsholdlejren. Morten må åbenbart mene at Leon er bedre. Og selvom Simon er glad på Leons vejene må det være bittert.

http://www.bold.dk/nyt/Simon-P-Skuffet- ... -udtagelse

Jeg har som sagt kun set 3-4 kampe hvor han har spillet dette efterår. Han har haft næsten alle kampe fra start og for gode karakter og roser. Og det er simpelthen for dumt at gøre nar med nogen når du tydeligtvis ikke selv har sat dig ind i hans efterår i AZ. :!:

Hvor mange danske spillere har vi der spiller fra start i en større liga en hvores egen. Hvor mange spillere har landsholdet der iår spiller CHL? Lige meget hvad så er det simpelthen for dumt at MO ikke ser ham an i de her to testkampe. At han i det mindste ikker med oppe at træne sammen med dem. Vi har en mand der spiller fra start i CHL men han kan ikke komme med i truppen selv med et hav at skader. DK må virkeligt være fremragende stillet i den venstre side.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Hørt... Jeg har længe undret mig over at MO ikke til testkampe har udtaget hverken KBN eller SP.... Især når man hele tiden tuder over de skader og mangler vi har i vores trup. Der findes utroligt mange (knap så profilerede) spillere i ligaer bedre end den danske, der burde få chancen ikke mindst i testkampe.

Men MO har jo sagt at han ikke ønsker flere nye navne i truppen (altså lige bort set fra Leon åbenbart)...
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Claus J

Indlæg af Claus J »

Hvis man skal tro BT, skal Leon Jessen starte inde i aften:

http://www.sporten.dk/fodbold/vm-2008-2 ... arter-inde

Hvoffor man så lige kalder det et chok at han starter inde fatter jeg ikke helt, nu da han er udtaget. De andre udtagne på pladsen, har da heller ikke den store erfaring på landsholdet.
Claus J

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Claus J skrev:Hvis man skal tro BT, skal Leon Jessen starte inde i aften:

Hvoffor man så lige kalder det et chok at han starter inde fatter jeg ikke helt, nu da han er udtaget. De andre udtagne på pladsen, har da heller ikke den store erfaring på landsholdet.

Det lyder fandeme godt, så skal vi bare have lavet pandebånd allesammen.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Claus J

Indlæg af Claus J »

Undskyld, jeg mener selvfølgelig Lørdag aften og ikke i aften.
Claus J

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hvor er det lækkert for Leon og for os som FCM'ere. Men hvis man ser objektivt på det er dette blot endnu en af MO's hjerneblødninger. At man ikke udtager en venstre back der holder en belgisk landsholdsspiller på bænken i en europæisk sub-topklub og som spiller CL er mig en gigantisk gåde. MO er en senil gammel mand, som man IKKE skal forlænge med til sommer.
Og inden jeg bliver haglet ned: NEJ, jeg har ikke deltaget i jubelkoret der vil have MO ophøjet til helgen fordi vi red på en mængde held, som ville gøre selv Fætter Højben misundelig, og vi derfor kvalificerede os til VM.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Syntes folk har en lidt forkert vinkel på det. Det er jo ikke kun Jessen som er kommet med på bekostning af Simon Poulsen, det samme er Lumb og Michael Jacobsen jo også.

Jeg er helt enig i at Simon Poulsen burde prøves af på landsholdet igen. Han får fast spilletid på et hold som er et niveau over samtlige danske og det alene burde være nok til at hive ham med igen og i min optik burde han være førsteudtaget til venstre backen, altså også før Lumb, Jacobsen. Dog skal det lige understreges at jeg har set Simon P. et par gange i C.L og der har han altså ikke imponeret. Men okay, hvordan mod M. Jakobsen, Lumb, Jessen, Chris Sørensen eller andre ville have klaret sig overfor Arsenals spydspidser? Ved ikke hvordan han har præsteret i Æresdivisionen, men det kan jo være det er sådan lidt halvsløjt dernede også.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Hvem sørger for hyldest pandebåndene???

Kan de købes i shoppen???
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

.... og søreme om de ikke havde ret. STORT tillykke til Leon med pladsen i startopstillingen. Det er sgu imponerende. Lad os håbe han spiller en god kamp, og ikke laver en "Michael Jakobsen mod Chile".

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Super første halvleg af Leon, han har vel været en af de bedste. Der er ikke en finger at sætte på hans indsats, og han kom til baglinien og lagde et smukt indlæg til Duncan som desværre ikke fik noget ud af det.
Leon er hele tiden aktiv på venstre kanten, han passer perfekt ind i landsholdets spillestil

Olsen, du har fundet din venstre back!!

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Han har da ikke spillet sig af holdet i 1. halvleg, tværtimod har han vel nærmere overhalet Michael J, eller minimum kommet op på siden af ham. Flot debut må man sige.

Lazki

Indlæg af Lazki »

Rigtig god kamp af Jessen, han kommer rigtig godt med over venstre kanten, og giver det danske spil en ekstra dimension. Nu mangler vi bare at se en Leon holde niveau over længere tid.

Påstanden bliver desuden bakket op af en Onside.dk journalist:

Karakteren 7 - Leon Jessen
- Debutanten med Christian Poulsen-håret havde mange gode løb uden bold. Godt indlæg efter 20 minutter og ved flere lejligheder nærmest fremme som wing. Længe siden Danmark har set så offensiv back. Viste desuden prøver på god teknik og fik også lukket godt af i venstresiden.

Link til alle de andre karakterer: http://onside.dk/node/46246

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

På dit link kan man stemme om hvem der var kampens bedste spiller. Hele 40% af 115 stemmer er gået til Leon Jessen!
Nr 2 er Duncan med sølle 16%.

Super debut!! Fantastisk tidspunkt at få sådan en debut, kun et halvt år før en VM slutrunde :mrgreen:

Besvar