Slut med at buhe og pifte af spillerne...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Slut med at buhe og pifte af spillerne...

Indlæg af Ravnen »

http://www.bold.dk/nyt/-FCM-formand-lan ... efter-fans
Det har i flere omgange fået klubbens fans til at buhe af spillerne, og det gider FC Midtjyllands bestyrelsesformand, Bo Olesen, ikke længere at høre på.

- Det der med at pibe af spillerne, det gør man ikke i den her klub. Jeg vil gerne opfordre til, at tilskuerne opfører sig ordentligt og vi får genskabt en god kultur, hvor man bakker op også i modgangstider, siger Bo Olesen til Herning Folkeblad og understreger, at det ikke er "hardcore" fans, der er problemet.

- Det er ikke Black Wolves, der pifter. Det er den almindelige tilskuer, der er problemet. Og så synes jeg hellere, man skal overveje med sig selv, om man gider at komme til næste kamp, siger han.
Ja jeg er enig med ham, det er ikke i orden. I visse tilfælde har jeg haft forståelse for at folk fik nok.. selvom man nok bør overveje om man virkelig hjælper spillerne med det?

Men, hvordan kan han vide det ikke er Black Wolves medlemmer som pifter? Det er da næsten stensikkert at der er BW medlemmer blandt, andet ville da overraske mig.

Kommentaren er da også lidt ude af sync med tiden, jeg tvivler på der er ret mange der ønsker at pifte af spillerne i dag :D

Young Wolf

Re: Slut med at buhe og pifte af spillerne...

Indlæg af Young Wolf »

Ravnen skrev:http://www.bold.dk/nyt/-FCM-formand-lan ... efter-fans
Det har i flere omgange fået klubbens fans til at buhe af spillerne, og det gider FC Midtjyllands bestyrelsesformand, Bo Olesen, ikke længere at høre på.

- Det der med at pibe af spillerne, det gør man ikke i den her klub. Jeg vil gerne opfordre til, at tilskuerne opfører sig ordentligt og vi får genskabt en god kultur, hvor man bakker op også i modgangstider, siger Bo Olesen til Herning Folkeblad og understreger, at det ikke er "hardcore" fans, der er problemet.

- Det er ikke Black Wolves, der pifter. Det er den almindelige tilskuer, der er problemet. Og så synes jeg hellere, man skal overveje med sig selv, om man gider at komme til næste kamp, siger han.
Ja jeg er enig med ham, det er ikke i orden. I visse tilfælde har jeg haft forståelse for at folk fik nok.. selvom man nok bør overveje om man virkelig hjælper spillerne med det?

Men, hvordan kan han vide det ikke er Black Wolves medlemmer som pifter? Det er da næsten stensikkert at der er BW medlemmer blandt, andet ville da overraske mig.

Kommentaren er da også lidt ude af sync med tiden, jeg tvivler på der er ret mange der ønsker at pifte af spillerne i dag :D
det skal jo nok også mere ses som en opbakning til black wolves... ellers var der da nogle herinde der ville gå helt i selvsving over det..

;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jow det er jeg da godt klar over, men jeg vil satse hele min opsparing på at der var medlemmer af BW som buhede og piftede ;)

Momme

Indlæg af Momme »

A hva'?

Det er da fuldstændig galt.
Hvis ikke man må give sin mening til kende overfor professionelle spillere i form af lidt piften og buhen på stadion, hvor er i så?
Lige så vel, som de skal have ros, klapsalver og juhuu-råb eller hvad det nu hedder, når de spiller godt, så skal de saftsusemig også have at vide, når de spiller som en sæk kartofler.
Kan spillerne ikke klare det, bør de overveje, om det er profesisonel fodbold de skal beskæftige sig med.
Sådan som FCM har spillet de fleste af deres kampe i denne sæson, så har de simpelthen fortjent en pibekoncert af rang - lige så vel, som de fortjente en stor omgang ros for kampen i går i Esbjerg.

Opfordring herfra: Har du været tilfreds med FCMs kampe i efteråret, så kom fortsat på stadion - har du ikke, så bliv væk eller klap af en dårlig kamp.
Gad vide hvor mange tilskuere der kommer på stadion til næste kamp?
Mit gæt er, at der vil være flest tilskuere i udebaneafsnittet!

Hvad er det da for en forfinet holdning at have, at man ikke ønsker at publikum kommer med deres mening om holdets spil?!

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Når holdet har underpræsteret for 110ende gang i stræk og igen tabt på hjemmebane til SønderjyskE, efter en pinlig og ligegyldig præstation, så kan jeg ikke holde kæft og det mener jeg sådan set heller ikke resten af stadion bør.

Det er sgu os der betaler gildet og så har vi altså også krav på at vores spillere tager sig bare en smule sammen og i det mindste kæmper for det, det er trods alt det de får en direktørløn for og syntes ikke det er andet end rimeligt at publikum lader vide at indstillingen er helt uacceptabel.

Syntes dog man skal holde kritikken kollektiv og ikke pive af enkeltspillere, også selv om de har været bundelendige og syntes ikke det klæder stadion at man buher af en tilbagelægning efter 15-20 minutter, bare fordi spillet ikke har fungeret.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Må egentlig tilslutte mig hans udtalelser, ihvertfald første del.

Dertil hvor det bliver et problem for mig, er i det sekund han siger, at de folk der piber burde blive hjemme. Så har han altså lige opfordret 90% af stadion til at blive hjemme til næste kamp, en mærkværdig udtalelse fra en mand som roder med en økonomi der sejler rundt i minus!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:Når holdet har underpræsteret for 110ende gang i stræk og igen tabt på hjemmebane til SønderjyskE, efter en pinlig og ligegyldig præstation, så kan jeg ikke holde kæft og det mener jeg sådan set heller ikke resten af stadion bør.
Men det er jo ikke det, der er tilfældet. Mod HBK i søndags begyndte de første at buhe efter 2 min (!). Sikke en opbakning! Sgu ikke noget under, at vi pt spille bedre på udebane end hjemmebane.
Hausser skrev:Det er sgu os der betaler gildet
Troede du havde læst regnskabet så meget, at du var klar over, at det ikke er tilskuerne, der betaler gildet. Det er tv og sponsorerne, der betaler.
Med den indstilling må man gå ud fra, at du råber og skriger af alle offentlige ansatte, der ikke lige lever op til din målestok.
Jeg er personligt helt på linie med Bo Olesen. Klap i eller skrid. Hvis ikke man vil klubben noget godt, så har vi ikke brug for folk.
Hausser skrev:Syntes dog man skal holde kritikken kollektiv og ikke pive af enkeltspillere, også selv om de har været bundelendige og syntes ikke det klæder stadion at man buher af en tilbagelægning efter 15-20 minutter, bare fordi spillet ikke har fungeret.
Helt enig, og hvis man endelig skal buhe, så gør det efter kampen. Sålænge kampe er igang bør man enten støtte eller holde kæft.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg er "heldig" med at jeg hører dårligt, for havde jeg hørt den piften i sidste kamp mod HB Køge var jeg blevet pinligt berørt over sådan nogle slapsvanse som ikke vil støtte deres hold! :evil:

Når det er sagt så har der altså været kampe, hvor man må sige at et buh eller et pift, egentlig har været på sin plads. :?

Jeg undrer mig bare over at han fritager hele BW for ansvar, det virker totalt usandsyneligt at der ikke har været et eneste BW medlem som har piftet eller buhet :shock:
Han skulle have undladt at fritage BW, så er det egentlig okay at han råber vagt i gevær, særligt hvis der virkelig er blevet piftet i den seneste hjemmekamp!

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent skrev: Troede du havde læst regnskabet så meget, at du var klar over, at det ikke er tilskuerne, der betaler gildet. Det er tv og sponsorerne, der betaler.
Med den indstilling må man gå ud fra, at du råber og skriger af alle offentlige ansatte, der ikke lige lever op til din målestok.
Jeg er personligt helt på linie med Bo Olesen. Klap i eller skrid. Hvis ikke man vil klubben noget godt, så har vi ikke brug for folk.
Hvis publikum ikke var der, så var det jo nok begrænset hvor mange sponsorkroner der kom i kassen, ligesom TV-pengene også er afhængige af seer-interesse. Der er en ret tydelig sammenhæng mellem interesse og økonomi i disse underholdningsøkonomier, så jo, der er faktisk os publikummer der betaler gildet. Ligeså er det også noget offentlige instanser som må stå til ansvar hvis borgerne heller ikke får den ydelse de betaler for.

Syntes kan man passe på med at være alt for følsom her, det kan jo ikke passe at spillerne kun må modtage hyldest, er man så sart man ikke kan håndtere noget brok over at man har leveret helt uacceptabelt, så lever man vist i den forkerte verden.

Det sagt, så mener jeg dog at kritikken på stadion bør være kollektiv.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jeg har tilkendegivet min mening om sagen her i kommentarfeltet under artiklen i aoh.dk - http://aoh.dk/artikler/fcm-formand-til- ... ordentligt
Jeg får lyst til et le af sådan en svada fra vores formand.

Jeg er enig med dig så langt, at det ikke er acceptabelt at pifte af spillerne pga. lidt for mange tilbagelægninger i den seneste kamp. Men der hvor kæden i dén grad hopper af, er den manglende forståelse for fodboldfans følelser, som ovenstående udtalelser er et eklatant eksempel på.

Når bestyrelsen og direktionen i FCM melder ud, at vi (FCM) er mesterskabsaspiranter, at vi KUN vil købe top 3 spillere til de enkelte pladser og i det hele taget gør rigtig meget for at hele regionen skal føle, at vi har et hold, der kan være med der, hvor det er sjovt... Og når man selv personligt besidder enddog MEGET store følelser for den klub, hvor så meget godt - også frivilligt - arbejde foregår af så mange dedikerede mennesker... hvordan tror du så det føles at se en flok ugidelige spillere rende rundt og tjatte til bolden - selv efter at være bagud med 3 mod Silkeborg?

Hvis du ikke fatter den frustration, der opbygges blandt fans efter kontinuerligt at have været vidne til ovenstående blot mod andre modstandere, så har du ganske enkelt ikke fattet en snus!

Pas du hellere dit eget geschäft - du har sandt for dyden rigeligt at se til med de fantastiske investeringer din bestyrelse har sat iværk... ja, det sidste var blot en bedsk kommentar, når nu vi er igang med at kaste med mudder efter hinanden.
/Cortez

Dennis

Indlæg af Dennis »

Hausser skrev: Syntes kan man passe på med at være alt for følsom her, det kan jo ikke passe at spillerne kun må modtage hyldest, er man så sart man ikke kan håndtere noget brok over at man har leveret helt uacceptabelt, så lever man vist i den forkerte verden.

Det sagt, så mener jeg dog at kritikken på stadion bør være kollektiv.
Forstår ikke helt hvor i vil hen med alt det lort. Det er bare ikke ok at begynde at pifte efter 5 min spil imod HBK og så er den ikke længere. Kan give dig ret i kommentaren om BW er til grin, hovedparten af de klaphatte der står og pifter er med sikkerhed BW´r.

Og cortz hvis du så gerne vil stå og pifte 5 min inde i en 0-0 kamp pga af et par fejafleveringer så gør det hjemme foran tvet tak. Holdet kan ik bruge det til noget, de rigtige fans kan ik bruge det til noget, sponsorerne kan ik bruge det til noget og bestyrelse og aktionærene med Bo Olesen i spidsen har meldt ud at de ik kan bruge det til noget.

Vis jeres utilfredshed efter kampen, under kampen er der ingen der kan bruge det til en skid ! Cortez vis du ikke fatter den frustration, der opbygges blandt rigtige fans efter kontinuerligt at have været vidne piften og tilsvining af spillere i tide og utide, så har du ganske enkelt ikke fattet en snus! (PS jeg har ingen anelse om hvad en snus er)

Hvis i vil have mesterskaber på stribe og stjernespillere hele vejen rundt så find en anden klub. Vær nu lidt realistisk for sulan, der er ingen grund til at skære sin ignorance ud i pap. FCM holder til i en by med 45.000 indbyggere. FCM er 10 år gammel. FCM havde et mål om et mesterskab inden 2011 et mål som var realistisk. Et mål som vi var nicolai vollquartz og en ensbjerg kamp fra at opfylde i 2008.

Hjælp med at støtte spillerne i 90 min så kan i for min skyld svine spillerne alt det i vil efter kampen. Når du går ind på MCH ARENA så ved du at du gå ind til en bundkamp, sådan er tingene lige nu. Det har du accepteret i det du kommer, så gider jeg heller ikke høre på piften 5 min inde i en HBK kamp bare fordi de har brændt en stor chance.

Jesper - BW415
Geografisk sted: Sunds

Indlæg af Jesper - BW415 »

Reaktionerne her viser jo bare, at en stor del af de, der kommer til kampene på MCH-Arena forventer, at vi skal spille - og vinde - Chl. hver eneste år. Det var ufatteligt, at der var folk der piftede så kort inde i HBK-kampen! Ufatteligt at nogen gør det i det hele taget - jeg er rimelig overbevist om, at spillerne vil det mindst lige så meget som fansne - det er så let at sige, at det er indstillingen - jeg synes faktisk der er blevet kæmpet stenhårdt for sagen!

I øvrigt er det slående, at opbakningen er MARKANT bedre på udebane end på MCH-Arena, de der gider rejse ud, er der for klubben uanset hvad, det er mere end man kan sige om mange af de øvrige på MCH - på trods af det roser klubben os stadig for opbakningen på hjemmebane - som jeg ser det, kun for at undgå at de pibende tågehorn skal have mere at svine klubben for!

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Tror der bliver snakket forbi hinanden, som jeg ser det er folk vel tæt på at være i enige i det meste i det der bliver skrevet i den her tråd.

Hvem er uenig i at det er dumt at buhe efter 10-15 minutters spil, buhe af enkeltpersoner, buhe ved udskiftninger og der generelt skal støttes op omkring holdet mens kampene spilles? Hvem er uenig i det er i orden at give udtryk for sin utilfredshed med holdet efter kampen, såfremt de har leveret langt under niveau og smidt point på en elendig baggrund? Så længe utilfredsheden altså er kollektiv og ikke rettet mod enkeltpersoner.

Cortez

Indlæg af Cortez »

@Dennis

Jeg gider ikke kommentere dit indlæg, for du har tydeligvis ikke læst mit...

/Cortez

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Hausser skrev:Hvem er uenig i det er i orden at give udtryk for sin utilfredshed med holdet efter kampen, såfremt de har leveret langt under niveau og smidt point på en elendig baggrund? Så længe utilfredsheden altså er kollektiv og ikke rettet mod enkeltpersoner.
Det er jeg!
Jeg synes det er hyklerisk, bagstræberisk og uværdigt at nedgøre og ydmyge de spillere, som man ønsker skal kæmpe røven ud af bukserne for en til hver eneste kamp. Man kan spørge sig selv om hvor motiveret man selv bliver af at blive skældt ud og råbt efter, af dem man burde kunne søge støtte hos, og svaret ligger lige for: Det gør man ikke. Det gør man aldrig!

Pifter og buh'er man af egne spillere, bør man IMO erkende, at det udelukkende er for at komme af med egne frustrationer og for at tilfredsstille egoet. Klubben er i hvert fald ikke hjulpet på nogen måde.
Jeg har aldrig, og vil aldrig pifte af de spillere, jeg ønsker alt godt og som jeg ønsker alt mulig succes!

Lund

Besvar