Spørgsmål fra Brøndby fan

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Spørgsmål fra Brøndby fan

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hej Fcm Fans

Kan godt forstå i er skuffede over i går, det er aldrig fedt at tabe en finale og slet ikke for 2 gang på 3 år, men sådan er fodbold, det kan være meget meget ondt, det kan jeg som Brøndby fan tale med om :)

Men hvorfor i ALVERDEN at i skulle have Nesa er jeg efter kampen endnu mere forvirret over. Havde i haft Coca cola som os havde i rent visuelt fyldt meget mere, men nu i var på Nesa betød at der var huller i siderne af nedre og øvre var ikke engang 1/4 fyldt, lidt ærgerligt for FCM vil jeg mene, men sådan er der så meget....

Men ang tifo. Nu har Der været utallige af sponsor bannere på Sas Arena siden dengang i lancerede jeres i øvrigt utrolig flotte stadion og det er der mange andre fangrupper i landet der ikke synes om, men et eller andet sted er det jo jeres stadion og det må i selv om.

Men hvordan er den meninge FCM fans holdning? i går brillerede i med sponsor flag med spar og faxe kondi logoer, er det cool nok? personligt synes jeg det er at sælge ud at lade et firma sponsore ens tifoer.

Er bare interesseret i at starte en debat, kommer ikke herind for at starte en omgang mudderkast :)
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 9. maj 2005, 13:10, rettet i alt 1 gang.

Ravnen

Re: Spørgsmål fra Brøndby fan

Indlæg af Ravnen »

Vi fik Nesa fordi vi havde Coca Cola sidst. Der er ingen tvivl om at Coca Cola tribunen er et rent uland. Aftalen er at når vi næste år mødes igen i finalen så skifter vi atter, og I får Nesa.

Jeg synes personligt det er fedt at Spar og Faxe går ud og laver en enorm mængde flag som de så forærer væk. Det er fedt at have nogle sponsorer som ikke bare sidder i sponsorloungen og folder fingrene på mavsen.. Spar sponsorerer jo også Black Wolves, og så er det naturligt at vi hjælpes ad til begges fordel.

Det er lidt småsvært som FCM fan at forstå hvis I, BIFere, kan tale med om onde nederlag. I har trods alt vundet pokalen hele fem gange, mens vi drømmer våde drømme om den første gang. Ret beset havde det vel været fair hvis det havde været vores tur i går? (-;

Men FCMs udvikling fra pokalfinalen 2003 og til den i går viser at vi har nået meget. Og det lover trods alt godt for de kommende år.

YahooSeeker [Bot]

Jeg syntes ikke om vores sponsertifoer hvor det åbenlyst står firma navne på, men flagene fra finalen var ikke en del af BW tifo, det var en gave fra FCM til alle de medrejsende.

YahooSeeker [Bot]

hmm lad mig nævnte

Brøndby-lodz vi ryger ud på 2 scoringer i de sidste minutter, var ellers på vej i CL

Brøndby-roma Var et par minutter fra en uefa cup finale, men så kom en lille tysker

Brøndby-FCK HJaltefanden scorer i det 94 og vi taber mesterskabet

Ja fodbold er ONDT!!! :)

Simon

Indlæg af Simon »

Lazio/Brøndby-Inferno skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Fcm Fans
>
> Kan godt forstå i er skuffede over i går, det er
> aldrig fedt at tabe en finale og slet ikke for 2
> gang på 3 år, men sådan er fodbold, det kan være
> meget meget ondt, det kan jeg som Brøndby fan tale
> med om :)

Selvfølgelig er vi skuffede, men bare det at være vidne til en sådan fantastisk fodboldkamp, sætter i hvert fald en "lille" stopper for det...;-)
Men alligevel er man stadig meget skuffet!

> Men hvorfor i ALVERDEN at i skulle have Nesa er
> jeg efter kampen endnu mere forvirret over. Havde
> i haft Coca cola som os havde i rent visuelt fyldt
> meget mere, men nu i var på Nesa betød at der var
> huller i siderne af nedre og øvre var ikke engang
> 1/4 fyldt, lidt ærgerligt for FCM vil jeg mene,
> men sådan er der så meget....

Det ville da være det samme visuelt, da vi ville være lige så mange. Desuden er Nesa en bedre tribune, men bedre forhold, så jeg synes da det er fair at vi byttede i forhold til sidste gang.

> Men ang tifo. Nu har Der været utallige af sponsor
> bannere på Sas Arena siden dengang i lancerede
> jeres i øvrigt utrolig flotte stadion og det er
> der mange andre fangrupper i landet der ikke synes
> om, men et eller andet sted er det jo jeres
> stadion og det må i selv om.

Utallige sponsorbannere? Den må du nok hellere forklare?
Så vidt jeg kan huske har vi kun haft det store rullebanner, hvor der stod "Ulvene regere på SAS Arena".

> Men hvordan er den meninge FCM fans holdning? i
> går brillerede i med sponsor flag med spar og faxe
> kondi logoer, er det cool nok? personligt synes
> jeg det er at sælge ud at lade et firma sponsore
> ens tifoer.

De flag havde intet med vores tifo at gøre, det var en fan-gave som fcm gav til alle der tog turen derover.
Personligt er jeg imod at man skriver sponsornavne på flag ovs.

> Er bare interesseret i at starte en debat, kommer
> ikke herind for at starte en omgang mudderkast :)

Det føler jeg heller ikke du gør, så du er velkommen...;-)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

joh jeg kender godt de der eksempler, men jeg havde landspokalbriller på (-:

Var megaskuffet dengang mod Roma, vi holdt jo ALLE med Brøndby dengang, det var en fantastisk tid for dansk klubfodbold. Enhver som har oplevet dette og levet med i det må selv i dag være en lille smule Brøndby fan, trods tilhørsforhold ellers. Og det er vel FCKs problem, de er "Byens hold" mens Brøndby er "Landets hold".

Og vind så for pokker det mesterskab denne gang, og ikke som i 2003 hvor I nappede pokalen fra os for derefter at smide mesterskabet, hvilket sammen med andre uheldige omstændigheder gjorde at FCM fra at være 99.9% sikker derpå, ikke kvalificerede sig til europæisk bold /-:

YahooSeeker [Bot]

Du kan være ganske rolig, vi vil gøre alt for at tage det mesterskab og jeg tror og håber at sejren i går betyder at spillerne får endnu mere selvtillid, får vi en sejr i odense og over Fck den 16, så ser det godt ud.

Kan jo være vi har råd til at gi jer en lille revanche i Herning snart hehe :)

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Det var vel fair nok at vi fik NESA. I havde den sidst. Vi er vel ikke derhenne, hvor en fanklubs størrelse m.v. skal være afgørende for tribunetildelingen, i neutrale kampe ?. Klubberne har indbyrdes aftalt at skiftes fra gang til gang, og det er vel ok ?. Coca-Colatribunen, er jo ikke nær så god som NESA. Udsynet er bla. bedre på NESA.

Mht. "utallige" sponsorbannere, kan jeg ikke helt følge dig. Da stadionet fik sit navn "SAS-arena" blev det rigtigt nok markeret med en TIFO med SAS-navnet på. Jeg vil tro at 95% af tifoerne på SAS-arena har været UDEN reklamer.

Flagene med Faxe-kondi og Spar-logo er jeg ikke vild med, men de var såvidt jeg ved ikke en del af den officielle tifo. Flagene blev uddelt pga. at Spar og Faxe medvirkede til at mange særtog kunne sendes afsted, og mange FCM-fans kunne få en god tur til parken. Hvis alternativet er "kun" 1500 100% dedikerede fans har jeg ikke ondt af, at der deles gratis flag ud på dagen. Ekstra bladet havde også en "tor-wand" hvor man bla. kunne vinde en sort-rød T-shirt. Det ser jeg heller ingen problemer i.

Når dette er sagt, synes jeg også du glemmer at der på SAS-arena sidst blev forhindret en ren sponsortifo fra et køkkenfirma af menige fans. Det fortæller vel meget godt om holdningen til disse sponsortifoer blandt menige FCM-fans ?. Det sidste mange ønsker er, at der skal gå hun-bold i den, det er sikkert.

Velkommen på SAS-arena ( ups ! ) til kampen mod FC Midtjylland. Jeg tror du vil blive overrasket over, hvor komplet det stadion er, og hvor god opbakningen er til FCM på fortet..
BW # 163

klt

Indlæg af klt »

> Aftalen er at når vi næste år mødes igen i
> finalen så skifter vi atter, og I får Nesa.

Næste gang.
Om det bliver næste år bliver afgjort af lodtrækningen til de forskellige runder :-)

Guller (AGF)

Indlæg af Guller (AGF) »

Nu kan det godt være, at dette indlæg bliver opfattet af jer ulvedrenge som en ren provokation, men sådan er det faktisk ikke ment.

Da vi besøgte jer sidst, synes jeg faktisk, at I var ret mundlamme. Bevares, jeg stod i den hvide flok, og kunne derfor ikke høre jer.
Desuden gik kampen vores vej, men alligevel...
Vi kunne ikke høre jer, sådan er det vel i "udeburet". Men jeg så kun få gange, at I klappede taktfast, hvilket normalt viser, at der er gang i clacken.

Visuelt er I ret gode hjemme, selvom I har et problem med grundfarven. Sort er nu engang ret svær at se, men flag og rulleflag har I jo ret godt styr på.

Som jeg ser det, er jeres primære problem mangel på verbal support i modgang. Det kender vi hvide alt til, tro mig.

Og så er der altså liiige det med udebaneture, ikke ?

VHGuller (AGF)

P.S. Fedt stadion, helt sikkert.
Og ualmindeligt fint "personale", lige fra pølsedrenge over kontrabasser til poliser.

YahooSeeker [Bot]

Guller (AGF) skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu kan det godt være, at dette indlæg bliver
> opfattet af jer ulvedrenge som en ren provokation,
> men sådan er det faktisk ikke ment.
>
> Da vi besøgte jer sidst, synes jeg faktisk, at I
> var ret mundlamme. Bevares, jeg stod i den hvide
> flok, og kunne derfor ikke høre jer.
> Desuden gik kampen vores vej, men alligevel...
> Vi kunne ikke høre jer, sådan er det vel i
> "udeburet". Men jeg så kun få gange, at I klappede
> taktfast, hvilket normalt viser, at der er gang i
> clacken.
>
> Visuelt er I ret gode hjemme, selvom I har et
> problem med grundfarven. Sort er nu engang ret
> svær at se, men flag og rulleflag har I jo ret
> godt styr på.
>
> Som jeg ser det, er jeres primære problem mangel
> på verbal support i modgang. Det kender vi hvide
> alt til, tro mig.
>
> Og så er der altså liiige det med udebaneture,
> ikke ?
>
> VHGuller (AGF)
>
> P.S. Fedt stadion, helt sikkert.
> Og ualmindeligt fint "personale", lige fra
> pølsedrenge over kontrabasser til poliser.
>

Meget godt observaret.
Vi er fantastiske på hjemmebane i medvind. Hele stadion er med og det må være ubehageligt at opleve for modstanderne. Men i modgang er vi ca. lige så dårlige som vi er gode i medgang.
I GF har i jo prøvet modgangen, som få de senere år, det betyder at selve grundlaget i jeres identitet, er at i er fans på trods af resultaterne. Den slevironiske distance som spesielt Galehuset repræsentere er et tydeligt tegn på dette.
Jeg sad og legede med i ideen om at lave en kopi, vi kunne jo kalde os for Glashuset. (Man skal ikke kaste med håndtegn når man bor ved siden af en karateskole) Mest fordi jeg synes VI som gruppe er lige lovligt selvhøjtidelige, og godt kunne klare en stor dosis selvironi.

YahooSeeker [Bot]

Jeg syntes bare du skulle komme ud af vores ulvegrav!! Og det kan bare ikke gå stærkt nok!! Du kan squ starte nogle debatter på jeres eget sted!! Vi hedder ulvegraven ikke lav min egen grav!! Dit store fjols!! Du eer nok bare lige så meget medgangs fans som alle de andre gule bøsserøve

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Du har vist heller ikke været her så længe....

Vi plejer da godt at kunne behandle vores gæster fint ( bare de opfører sig rimeligt anstændigt..) !

Netop noget som jeg synes vi kan være stolte over :-)

kopien

Indlæg af kopien »

Hej BIF-mand...

Kan til din oplysning informere dig om at tifogruppen har brugt det rulleflag som du omtaler her 2 gange og da vores stadion nu hedder SAS Arena syntes vi det var okay, blandt andet fordi den dag fortet's nye navn blev præsenteret skulle have været den dag det rulleflag var lavet til...

Således at vi (tifogruppen) havde præsenteret navnet...

Dette blev som bekendt ikke tilfældet pga en spillerstrejke...
Grunden til vi brugte det 2. gang var at det gik knapt så heldigt første gang, så vi ville vise det på en ordentlig måde....

Angående de flag du snakker om til pokalfinalen kan jeg fortælle dig at tifogruppen intet havde med det at gøre, det var bestemt af FCM selv, både deres design og at det i det hele taget skulle være et flag...

Dog vil jeg godt benytte lejligheden til at rose folk for deres udemærkede disiplin med at støtte op om tifo'en og ikke bruge deres flag i det ene minut den varede.. max...

Kopi...

Besvar