FCM-VFF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Esben

Re: FCM-VFF

Indlæg af Esben »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Esben Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det ville have været fint, hvis bestyrelsen
> bare
> > havde sagt, at busudvalget ikke arrangerede en
> > tur, og så stoppe der. Så kunne det jo være
> folk
> > af sig selv fandt på noget.
>
>
> I mine øre lyder det som om du bestiller en tur,
> hvis du så ikke kan få den så kan du begynde at
> overveje selv at gøre noget.

Ja hvad er problemet i det?
Da vi har et busudvalg, kan man vel ikke fortænke ham i at spørge. Selvom de fleste andre nok godt vidste at der ikke bliver arrangeret BW tur til en træningskamp;)

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Du synes at det var tydeligt at han spurgte om der var interesse.
Jeg skrev også tidligere at jeg havde den anden opfattelse, og det mener jeg stadigvæk. Indlæg 1 kan jeg (og andre) altså kun læse som om at de sender aben videre og beder om at få lavet en tur til VFF.

Bhomaszz

Re: OT

Indlæg af Bhomaszz »

Thomas Lund Skrev:
> - og så får jeg smækket ordet arrogant og
> bedrevidende i hovedet af Bhomaszz.
>

Ja du må da undskylde hvis jeg har stødt dig, det eneste jeg har sagt er at du kan komme til at virke sådan mdd den måde du skriver tingene på. Jeg sagde også at det måske var bedre at bruge den pædagoiske form, i stedet for at skrive til folk i noget der ligner bydeform.

I øvrigt er jeg meget enig i at hvis man vil have gjort noget må man også selv gøre noget for det.

Xort

Indlæg af Xort »

Thomas Lund Skrev:
> Kasper_Nielsen Skrev:
> -----

>
> Det gider jeg heller ikke. Derfor foreslog jeg at
> du gjorde det. Hvad er der galt i det?
>

Hov... synes du ikke selv det lyder underligt... må du foreslå Kasper at lave en bustur, men han må ikke foreslå en "tilfældig" anden at lave den?

Som jeg læser det så vil Kasper gerne på sådan en tur, hvorfor han så vælge at komme med en ide til det. så vidt jeg ved, (og jeg ved ikke alt) så har der aldrig været arrangeret en bustur til en træningskamp... om det er fordi der ikke har været interesse eller man simpelthen ikke har tænkt over det kan jeg ikke svare på.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Xort Skrev:
> Thomas Lund Skrev:
> -----
> > Kasper_Nielsen Skrev:
> >
>
> > -----
>
> >
> > Det gider jeg heller ikke. Derfor foreslog jeg
> at
> > du gjorde det. Hvad er der galt i det?
> >
>
> Hov... synes du ikke selv det lyder underligt...

Nej!

> må du foreslå Kasper at lave en bustur, men han må
> ikke foreslå en "tilfældig" anden at lave den?

Nu er det jo Kasper, der opretter tråden og ikke mig og derfor foreslår jeg at han selv tager initiativet. Men jeg har aldrig sagt at hen ikke må foreslå en tur uden selv at være den der afholder den. Måske skulle du læse mine indlæg igennem?
>
> Som jeg læser det så vil Kasper gerne på sådan en
> tur, hvorfor han så vælge at komme med en ide til
> det. så vidt jeg ved, (og jeg ved ikke alt) så har
> der aldrig været arrangeret en bustur til en
> træningskamp... om det er fordi der ikke har været
> interesse eller man simpelthen ikke har tænkt over
> det kan jeg ikke svare på.

De år jeg har siddet i bestyrelsen har der ikke været interesse. Men vi var nogle få der kørte til Struer i en minibus engang (tror det var i sommerpausen 2000 eller 2001). Så vidt jeg husker var Kim Hagelskjær og Hekler med i den bus og vi hørte med al tydelighed hvordan Thomasberg med al tydelighed råbte "så er det ned med ham", da en spiller fra Struer Boldklub slap forbi vores midtbane (dengang var han jo spiller).

Lund

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Bhomaszz Skrev:
> Thomas Lund Skrev:
> -----
> > - og så får jeg smækket ordet arrogant og
> > bedrevidende i hovedet af Bhomaszz.
> >
>
> Ja du må da undskylde hvis jeg har stødt dig, det
> eneste jeg har sagt er at du kan komme til at
> virke sådan mdd den måde du skriver tingene på.
> Jeg sagde også at det måske var bedre at bruge den
> pædagoiske form, i stedet for at skrive til folk i
> noget der ligner bydeform.

Jeg bliver ikke så nemt stødt, og jeg ER meget direkte i min tone. (det er jeg for øvrigt også IRL), så måske er det derfor at jeg stiller mig uforstående for at mange debattører bliver så let fornærmede. Det er i orden at andre deltager i debatten, men det irriterer mig når andre debattører bliver fornærmede på andres vejne.
>
> I øvrigt er jeg meget enig i at hvis man vil have
> gjort noget må man også selv gøre noget for det.

Det er jeg også enig i, men jeg er ikke så kategorisk som f.eks. Hekler. Folk kan fint komme med forslag som andre kan tage op, men derfor kan jeg godt opfordre dem til selv at tage initiativet.

Lund

Mads

Indlæg af Mads »

Hej Alle

Tak for en meget morsom debat! Min sædvanlige lyst til at more mig over læserbreve i EB er helt væk. Jeg læser bare lidt i denne tråd hver dag! Mange tak og forsat god debat!

Alt det bedste
Mads

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Thomas Lund Skrev:

> Ja det er det nogle gange, men der er andre der er
> af samme overbevisning:
> Hekler:
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,78073,78089#ms
> g-78089
> Claus:
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,78073,78156#ms
> g-78156
> Altoriso:
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,78073,78237#ms
> g-78237
>
> Men som jeg skrev, så kan du bortforklare i tid og
> alt evighed, men du kommer ingen vejne med det hos
> mig.

Du mangler stadig at påpege, hvilke bortforklaringer der er tale om. Jeg mener jeg fra start har klarlagt, hvad denne tråd omhandlede. At du og 3 andre vælger at tolke det anderledes/blive stødt heraf, må godt nok stå for egen regning.

> > Prøv at
> > fjerne skyklapperne og se, hvor mange der rent
> > faktisk ikke har den samme fortolkning som dig.
> >
> Mancitydk og Jeppe o.

Tja, igen har du skyklapper på, såfremt du kun kan spotte 2 i denne debat, som tolker den på anden måde end dig. Men det er vel nemmere at føre sig frem i en debat, hvis man fortæller halve sandheder?

> Jeg henviser udelukkende til det du har skrevet,
> som i øvrigt er selvmodsigende.
> 1. Du skriver at det kun er en forespørgsel om
> interesse
> 2. Du skriver herefter at det ER et forslag, men
> ikke en opfordring.

Det er jo ordkløveri af højeste klasse, og om du har en kandidatgrad i kommunikation ved jeg ikke, men jeg synes ikke der er nogen iøjenfaldende forskel? Et forslag til et fremtidig event, eller en forespørgsel om der er interesse for den - Det kan sq da komme ud på ét.

> Du skærer absolut intet ud i pap, men tåger rundt
> i argumenterne.

Jeg har håbløst forsøgt at få dig til at fatte budskabet af tråden, men din påståelighed er åbenbart så dybt forankret i dig, at du ikke er åben over for andres fortolkninger. "Min fortolkning er den korrekte", som du så flot siger.

> "Det har så ikke været muligt for mig, rent
> faktisk at måle interessen, idet folk som dig
> tilsyneladende blot kommer for at kaste smuds,
> fremfor at se det positive i, at nogle folk udover
> jer "garvede" BWer rent faktisk har nogle forslag
> af en udmærket standard."

Hvad finder du krænkende? Snakkede du ikke om at være nærtagende?

> "Synes jeg har svaret, men du har tilsyneladende
> forståelsesproblemer."

Når du konstant ignorerer hvad man siger til dig, og konstant stiller spørgsmålstegn ved det man lige har forklaret, har du jo forståelsesproblemer.

> "Det får jeg ikke ved at skrive til busudvalget.
> Og lad mig gætte, havde jeg skrevet til
> busudvalget, uden selv at have gjort en aktiv
> indsats, var det vel heller ikke godt nok."

Kan ikke se noget stødende?

> "Læg nu 2 og 2 sammen, trods det er svært for
> dig"

Den vil jeg gerne tage på min kappe, men det var så også et resultat af Heklers spydige indlæg, som intet havde at gøre med saglig debat.

> og så kommer den allebedste:
> "- Jeg har på ingen måder problemer med at stå
> ved, det jeg i tråden har skrevet"

Hvad er det helt præcis der er galt med den sætning?

> Eller også har jeg fortolket rigtigt. Du kunne
> bare skrive, at det VAR en opfordring, men at du
> ikke selv gad. Det havde du nok fået høvl for, men
> det er en ærlig sag. Som sagt gider jeg heller
> ikke selv arrangere.

Ja, for ingen fortolker mere rigtigt end dig - Ironisk nok er der i denne debat flere, som tolker debatten anderledes end du gør. Ren matematik.

> Det gjorde jeg da også. Jeg opfordrede dig til at
> sætte igang. At du bliver sur over at jeg
> opfordrer dig til at lave noget frivilligt arbejde
> (eller tonen eller hvad der nu end gjorde, at du
> blev så tøsefornærmet) er ikke mit problem.

Jeg tror de fleste er enige med mig når jeg siger, at det er den sædvanlige smøre man bliver træt af. Jeg kan da godt medgive dig, at hvis man ønsker et tiltag gennemført, må man selv bære sin del af byrden. Men hver evig eneste gang, at nogen kommer med et forslag lige fra sange til events, så får man slynget i hovedet "Jamen du kan jo bare starte sangen" eller "Du kan jo bare bestille en bus". Jeg er hamrende ligeglad, om du taler pædagogisk til mig eller ej, jeg kan sagtens tage kritik. Men hvad med, såfremt du intet positivt har at bidrage med, blot skriver hvorvidt du synes det er en god eller dårlig idé. Du kan evt. med den erfaring du har fortælle, hvorvidt der før i tiden har været interesse for en tur som denne?

> Se nu bliver du jo personlig igen, men igen så er
> det dit problem, men nej jeg vil selvfølgelig
> debattere når det passer mig. Måske skulle du
> overveje om du selv gider at benytte et debatforum
> hvis du ikke har det så godt med at folk
> debatterer med dig?

Har jeg været mere personlig end dig? Jeg har ikke noget imod lidt modstand i en debat, men husk på, at det ikke er en politisk debat hvor vi diskuterer ulandsbistanden. Vi er "på samme side" i den forstand, at vi begge holder med FCM og begge ønsker et BW i vækst. Hermed må det vel være hensigten, at vi arbejder sammen om at skabe nogle gode rammer i fremtiden, og du skal ikke komme og fortælle mig, at et forslag som dette er skadeligt.

A-B

Indlæg af A-B »

Thomas Lund Skrev:
> A-B Skrev:
> -----
> > Thomas Lund Skrev:
> >
>
> > >
> > > For det andet, så kan det være fuldstændig
> > > ligegyldigt hvad Hekler og jeg har gjort for
> > BW.
> >
> > Jeg siger bare at nogle gange virker det som om
> at
> > i lever højt på hvad i har gjort, og dermed har
> > nye medlemmer og andre ikke noget at skulle ha
> > sagt
>
> Hvis jeg nu hele tiden nævnte at jeg havde siddet
> i bestyrelsen og himlede op om alt det frivillige
> arbejde jeg havde lavet kunne jeg forstå
> retorikken, men det kan jeg ikke se, at jeg har
> gjort.
>
> Måske er der nogle debattører der har stemplet mig
> som arrogant i forvejen og så er der altid noget
> galt med det jeg skriver?
>

Ja imo når det kommer til emner som disse

> > > For det femte, så er jeg uenig i din
> opfordring
> > > til ikke at tage initiativ til noget, (med
> > mindre
> > > man ikke kan klare en smule kritik).
> >
> > okay.. Men man skal i hvert fald ha det hele
> > planlagt inden det bliver postet herinde.
>
> Hvis du mener at man bør tænke sig om inden man
> poster et indlæg, så ja det mener jeg faktisk er
> en god ide. Hvis jeg styrtede ind til min chef
> eller himlede op på kontoret med ugennemtænkte
> ideer ville jeg ikke holde ret lang tid på mit
> arbejde.

Nej jeg mener ik at man bør tænke sig om. Jeg mener at man skal have det hele planlagt inden man poster et for ikke at blive svinet til herinde.

A-B

Indlæg af A-B »

Altoriso Skrev:
> Senere virker det jo faktisk som om nogen lige
> skal komme med den snart lidt for"sædvanlige
> sviner", som sådan set mere burde klares over PM
> eller i debat om debat

Nu er det første gang jeg skriver herinde, da jeg oftest synes at niveauet er så lavt og emner tit ligegyldige. Ligeså snart der kommer lidt kritik bliver tråden enten slettet ellers må det klares pm

Jeg retter bare kritik imod Hekler og Lund. Og hvis de ikke var store nok til at klare det havde de nok skrevet det til mig.

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Kasper_Nielsen Skrev:

.... At du og 3 andre vælger at tolke det anderledes/blive stødt heraf, må godt nok stå for egen regning.

Hmmm, vend den lige om. Når der er mindst 3 der læser dit indlæg på den måde, så burde du tage kritikken til dog og indrømme at din formulering var for dårlig.
Jeg har altså læst dit første indlæg flere gange, og kan stadigvæk ikke se andet end at du lægger op til at det må være nogle fra busudvalget/bestyrelsen/mm som skal arrangere turen.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Jeg gider ikke lege citatleg mere, men jeg kan konstatere, at du glemmer et vigtigt punkt når du debatterer med mig, og det er at jeg aldrig har sagt at dit forslag var en dårlig ide.

Jeg har heller aldrig sagt at du selv skal stå for det for at det blev gennemført(det var Hekler), jeg har derimod bare forslået det. Så derfor argumenterer du på helt forkerte præmisser.

At du ikke selv synes at din måde at svare Hekler på er over stregen og barnlig må du selv rode med.

Du påstår at der matematisk set er flere der er enige med dig i at du ikke mente det du skrev. Jeg nævner de pågældende i tråden som jeg kan finde der er enige med din udlægning og min udlægning. Der står 3-2 på den konto. Det er da ikke så kompliceret at regne det ud?

Grunden til at jeg skriver at du tåger rundt i argumentationen er at du ikke står ved de ting jeg citerer dig for. Det er jo ikke noget jeg siger at du har skrevet, men noget der rent faktisk står i denne tråd. Så kan du forklare i øst og vest, men et citat er da et citat uanset hvad du derefter skriver af "forklar-mig-røv".

Jeg tror at du og et par stykker andre i denne tråd kører op i sjette gear fordi at jeg foreslår dig selv at gøre det og Hekler samtidig gør det og i har (som Bhomaszz eks. indrømmer det) en opfattelse af Hekler og jeg er arrogante og at alt hvad vi skriver gør vi for at banke jer i hovedet og fortælle hvor fantastiske vi selv er.

Er det nogen sinde faldet dig ind at det jeg skrev rent faktisk bare var et forslag til at sætte igang med nogle få stikord til hvad det krævedes og at jeg synes det ville være godt hvis nogle arrangerede sådan en tur?

Jeg kan abstrahere fra at jeg ved hvem Hekler er og vi kan være rygende uenige men jeg kan godt drikke en øl med ham før næste kamp alligevel. Hvis vi alle sammen skal agere tudeprinsesser hver gang vi bliver gået på klingen kan vi ikke lave andet.

Så er der dit sidste afsnit om at "de fleste" er enige om at det er synd for dem, at hver eneste gang man poster et indlæg på et DEBATforum, så er det træls at man får at vide at man selv skal tage initiativ: Har du nogen sinde overvejet, om det rent faktisk er så sandt, og der findes så mange folk der ikke har fattet det, at det er nødvendigt at pointere?

Hvis du vil have rygklapning, så ring til dine venner og forslå en tur. På ulvegraven debatteres tingene.

Lund

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

Thomas Lund Skrev:
>
> Jeg tror at du og et par stykker andre i denne
> tråd kører op i sjette gear fordi at jeg foreslår
> dig selv at gøre det og Hekler samtidig gør det og
> i har (som Bhomaszz eks. indrømmer det) en
> opfattelse af Hekler og jeg er arrogante og at alt
> hvad vi skriver gør vi for at banke jer i hovedet
> og fortælle hvor fantastiske vi selv er.

Wow wow wow. Nu tor jeg vidst at det er dig der skal stoppe med at tolke på ting.

Jeg har ALDRIG sagt at jeg opfatter jer som værende konstant arrogante. Jeg har ALDRIG sagt at i gør det for at banke folk i hovedet. Jeg Har ALDRIG sagt at i hele tiden hylder jer selv. Hvor finder du det?

Jeg HAR til gengæld sagt at i kan komme til at virke arrogante når i sådan bare skyder folk i hovedet med at de selv må gøre det på den måde. Det er ikke indholdet men måden. Når du selv forlanger perfekt udlægning, skal du sgu også selv overholde det.

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

Hekler Skrev:
> Jeg ser frem til Bhomaszz, at du gør det på den
> rigtige måde og hverver folk...

Jeg har ikke sagt at jeg vil hverve folk, bare at du ikke kan finde ud af det!

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,780 ... #msg-78174

Citat "Ja du virker arrogant og bedrevidende." (punktum!)
Men i stedet for at skrive:

"i har (som Bhomaszz eks. indrømmer det) en
> opfattelse af Hekler og jeg er arrogante og at alt
> hvad vi skriver gør vi for at banke jer i hovedet
> og fortælle hvor fantastiske vi selv er."

Skulle jeg have skrevet:

i har (som Bhomaszz eks. indrømmer det) en
opfattelse af Hekler og jeg er arrogante. (Punktum, nyt afsnit)

Desuden at alt hvad vi skriver gør vi for at banke jer i hovedet og fortælle hvor fantastiske vi selv er.

I øvrigt forlanger jeg ikke en perfekt udlægning (Hvis det er Kaspers oprindelige indlæg du hentyder til), men når man bagefter ikke vil stå ved hvad man har skrevet og begynder at forklare at det slet ikke var ment som ordlyden er, så kan det jo kun ende i ordknepperi.

Fuck jeg elsker agurketidsdebatter.

Lund

Besvar