Respekt for FCM?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
188

Respekt for FCM?

Indlæg af 188 »

Af mangel på diskussioner på Ulvegraven sad jeg lige og kiggede lidt på et par af de andre klubbers forums, og fandt det interessant at der efterhånden er supportere der har indset at vi skal tages seriøst, hvilket især har kunnet læses efter salget af Simon. Jeg har lige plukket nogle stykker som var interessante at læse. Det er interessant at se deres holdning både i forhold til at være en konkurent, og til vores Akademi.

Brøndbys forum:
"Jeg syns dog det efterhånden er lidt bekymrende, at fcm kan sælge den ene efter den anden, for et flot 2-cifret million beløb. Var mere tryk dengang de kørte med det ene store underskud efter det andet. De begynder efterhånden at blive mere end en seriøs konkurrent."
http://www.bif-support.dk/sso/forum_ent ... ast_answer

svarpå ovenstående:
Seriøs konkurrent?

På mig virker det som at de klart har overhalet os.

- De ligger bedre i tabellen.
- De skaber flere talenter, der vel at mærke slår igennem, i Suppen.
- De har overskud.
- De kan tiltrække talenter fra hovedstaden hvor det før var omvendt.
- De er begyndt at spille europæisk på regelmæssig basis.
- De har en sportsdirektør, der går benhårdt efter succes og også kan og tør åbne munden, uden at være indebrændt.

svar på ovenstående:

Ja når man sætter det så sort/hvidt op, så er det egenligt tankevækkende hvor langt vi har bombet os selv tilbage de sidste par år.

En ting er ihvertfald sikkert, situationen pt, er ikke holdbar, så der skal snart til at ske noget. Det bliver en spændende halvsæson vi går i møde, om det bliver nu eller ej vi kommer tilbage på sporet. Men sådan har det jo været efter de seneste 3 tranfervinduer.

FCKs forum:

--------------------------------------------------------------------------------

FCM's fodboldakademi giver nu for alvor bonus. Stortalentet Simon Kjær skulle angiveligt være på vej til Italien - nærmere bestemt Palermo, for ca 30 mio kr. Så kan man vel sige at de vel har fat i den lange ende. Der er vel pt. ingen spiller på vores 1. hold der kan blive solgt for samme beløb. Dertil skal lægges evt penge for videresalg.

Det bliver bestemt spændende at se hvilke muligheder fodboldakademiet giver FCM i fremtiden.
http://www.sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=30316
Senest rettet af 188 27. feb 2008, 10:34, rettet i alt 1 gang.

Hausser

Re: Respekt for FCM?

Indlæg af Hausser »

Tror egentlig nok de andre klubbers fans godt ved vi har haft fat i den lange ende, hvad talentudvikling angår, de har bare undgået emnet :) Så markant og historisk salg som Kjærs har dog utvivlsomt konsolideret det vi alle vidste.

Måske pånær Bifferne, der skal nok være nogen som er blevet rystet i deres grundvold at et sådant salg, deres identitet og egenforståelse har jo altid været, at de er nationens bedste når det kommer til talenter.

Ali D

Indlæg af Ali D »

We still are. det ændre salget af kjær ikke på.
Vi kunne sagtens have solgt Agger for ligeså meget, før han fik debut, men nu solgte vi ham til dobbelt så meget og til en langt større klub som spiller i en langt bedre liga.

Men tillykke med salget, han må være god, selvom man efter Regginas indkøb af danske spiller, må være skeptisk over Italianernes dømmekraft ;)

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Ali D Skrev:
-------------------------------------------------------
> We still are. det ændre salget af kjær ikke på.

Du har ret, det havde allerede ændret sig før han blev solgt.

> Vi kunne sagtens have solgt Agger for ligeså
> meget, før han fik debut, men nu solgte vi ham til
> dobbelt så meget og til en langt større klub som
> spiller i en langt bedre liga.

Tjaa, det er en fair pointe, men har du overvejet det faktum at grundet BIF's og FCK's økonomi og øgede kendskab rundt om i Europa, at de dermed har mulighed for at forlange flere penge for deres spillere og har råd til at vente på det rigtige tilbud og forlange mere?

Desuden, Agger er ikke fra jeres nuværende talentmasse, hvilket er det relevante i denne sammenhæng. BIF har uden tvivl været DK's største "talentfabrik" indtil for nyligt, men nu har FCM så overtaget rollen. I har ikke en Agger eller en Kahlenberg løbende rundt i jeres ungdomsafdelinger længere.

> Men tillykke med salget, han må være god, selvom
> man efter Regginas indkøb af danske spiller, må
> være skeptisk over Italianernes dømmekraft ;)

Igen en god pointe, hvis man altså ser bort fra det faktum at Kjær er købt for en langt større sum penge, og at manden som har hentet ham også har en trackrecord med blandt andet at hente en ung Martin Laursen og senere solgt ham videre til Parma og dernæst AC Milan, som han i øvrigt kalder Kjær for et større talent end: http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=79976

Men bortset fra det, god pointe med at skære alle Italieneres dømmekraft over en kam...

Ali D

Indlæg af Ali D »

Er Agger ikke fra vores talentmasse? hvor er han så fra?

En Mike Jensen, kan komme på på Kahlenberg niveau, Daniel Wass kan også komme deroppe af.

Udeover Kjær har I da ikke solgt nogen som helst fra jeres akademi og det er vel kun Baba collins og Reid der har slået igennem.

Der er jo en grund til at Inter har aflyst jeres venskabskamp, udeover Kjær har I ikke flere interresante spillere.

vi har masser af store talenter på vej frem, også behøver vi ikke engang at gå på grænsen af reglerne :)

Forstår du ikke humor?

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

Ali D Skrev:
> Er Agger ikke fra vores talentmasse? hvor er han
> så fra?
Han skriver at Agger ikke er fra den talentmasse i har nu

> Udeover Kjær har I da ikke solgt nogen som helst
> fra jeres akademi og det er vel kun Baba collins
> og Reid der har slået igennem.
Nu er talentet jo heller ikke så nyt, men alligevel, har vi masser af U-Landsholdspillere

> vi har masser af store talenter på vej frem, også
> behøver vi ikke engang at gå på grænsen af
> reglerne :)

Jeg vil vove påstå, at vi har flere talenter på vej frem, og det er tilladt at gå til grænsen af alle regler.

188

Indlæg af 188 »

Ali D Skrev:
> så fra?
>
Han skrev jeres nuværende talentmasse, hvilket vel ikke kan diskuteres.

> En Mike Jensen, kan komme på på Kahlenberg niveau,
> Daniel Wass kan også komme deroppe af.
Det er muligt at han kan blive det, lyder til at han er kommet godt igang i træningskampene i denne sæson. Wass tror jeg kune jeg har set spille i en kamp, så ham kan jeg ikke vurdere på det grundlag. Det er selvfølgelig altid nemmere at vurdere sit eget holds kommende spillere, da man følger dem tættere, og der ikke er så meget mediefokus på det.

>
Det er nu ikke helt rigtigt, vi har også solgt Akem Agbetu til Kolding, selvom det nok ikke er det store salg, ham burde du kende ;-) http://www.brondby.com/kampinfo.asp?matchid=512#

>
> Der er jo en grund til at Inter har aflyst jeres
> venskabskamp, udeover Kjær har I ikke flere
> interresante spillere.
Tror ikke det er fordi vi ikke har nogen interessante spillere, det er nok nærmere at vi ikke har nogen der er lige så eftertragtet at de vil lave en træningskamp midt i turneringen med deres reserver. Mon ikke de stadig vil have en repræsentant til FCMs træningskampe dernede.

>
Det er vist diskuteret til ugenkendeligt :-)
>
> Forstår du ikke humor?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg vil nu også mene Salami har gjort det ganske udemærket, og Troest har trods alt også gået på Akademiet, selvom han kun godt der kort tid.

Der hvor det ville være relevant at sammenligne, ville være de nyeste årgange af talenter, dem der som de første har gennemført et længerevarigt akademiophold i FCM (88 og 89) og jeg ville ihvertfald ikke bytte vores talenter med jeres :)

Mht Inter, så kan vi utvivlsomt konkludere at de primært var interesserede i Kjær, men som Tipsbladet forklarede, så var der også blevet noteret andre navne på FCMs talenter i Italien. Om det var Inter der havde noteret andre navne er tvivlsomt, men hvis man ser på dansk fodbolds transferhistorisk, så er det altså næsten ingen spillere som bliver solgt direkte det en europæisk top-10 klub, så mindre kan også gøre det.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Ali D Skrev:
> så fra?

Han er ikke fra jeres nuværende talentmasse, men fra jeres daværende, som jeg også har anerkendt var datidens bedste talentmasse uden sammenligning.

> En Mike Jensen, kan komme på på Kahlenberg niveau,
> Daniel Wass kan også komme deroppe af.

Ahhh ro på nu orakel, det der er vist mere end du kan udtale dig om. Mike Jensen synes jeg langt fra er imponerende, og Wass har jeg ikke set meget til personligt. Noget helt andet er at BIF's talenter er mere profilerede, hvorimod spillere fra vores ungdomsafdeling som Yakubu, Sivebæk, Juelsgaard, Albæk, Heinze osv. har været meget mindre fremme i medierne, men dog alligevel finder vej til diverse ungdomslandshold. Derudover kan man jo så nævne etablerede SAS liga spillere som Collins, Jessen, Reid og Salami som også tilhører vores nuværende talentmasse.

Som andre har nævnt er Agbetu som sagt solgt til Kolding for, mener jeg, 4 millioner. Kjær er vidst desuden et fint bevis på at man ikke behøver "slå igennem" for at blive anset som et kæmpe talent. Men lad os nu bare vente og se tiden an, jeg spår store handler i en ikke så fjern fremtid for Reid, Salami og Collins, også selvom det ikke ville falde i god jord hos mig personligt.

> Der er jo en grund til at Inter har aflyst jeres
> venskabskamp, udeover Kjær har I ikke flere
> interresante spillere.

Endnu en af dine gode pointer må jeg sige, hvis du så igen ser bort fra det faktum at en italiensk storklub som Inter naturligvis ikke har andet end en minimal kendskab til vores talentmasse, og eftersom at den eneste spiller de var interesserede i allerede er blevet solgt, naturligvis ikke længere har den store interesse i en træningskamp.

Masser? Tjaa... hvis du sammenligner med den gennemsnitlige SAS liga klub, så har i da en fin håndfuld unge spillere med potentiale. Men sammenligner du med det antal etablerede- og uetablerede talenter fra vores 1. holdstrup og akademi, så har i langt fra "masser", nærmere en brøkdel.

> Forstår du ikke humor?

Fisk? Var din lille smilende hentydning til vores sag med DBU et forsøg på humor? Så nej, åbenbart ikke...

188

4 millioner for Agbetu?

Indlæg af 188 »

<"Som andre har nævnt er Agbetu som sagt solgt til Kolding for, mener jeg, 4 <millioner."

Det lyder godt nok af meget at en midterklub i 1. div, har råd til at smide det. Det er næsten det samme som Aab købte Due for. Jeg ville sige max en million for ham, uden jeg dog har noget på det.

Persian_Wolf

Re: 4 millioner for Agbetu?

Indlæg af Persian_Wolf »

50% af de penge er fra sponsor, eller whatever man kalder de guys som investerer i de køb

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

188 Skrev:
> Kolding for, mener jeg, 4
> Det lyder godt nok af meget at en midterklub i 1.
> div, har råd til at smide det. Det er næsten det
> samme som Aab købte Due for. Jeg ville sige max en
> million for ham, uden jeg dog har noget på det.

Som jeg også sagde, så er det ikke noget jeg har kilde på eller ved hvor jeg har fra, mener bare at kunne huske det være nævnt som beløbet i forbindelse med handlen. Ved nærmere eftertanke var det vist en 4 årig kontrakt han fik, og ikke transfersummen, som nok nærmere var 1-2 millioner. Uanset hvad er der i hvert fald ingen tvivl om at det var for et millionbeløb, og hvor meget det præcis var er vel egentlig ikke så relevant for debatten.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

mht. agbetu, skriver de i FM det er 1,5 mil. ved ikk om man kan stole på dem, men det er hva de skriver..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Kolding var selv ude at sige at de eksempelvis var klar til at betale 1 mio for ham, så vi med sikkerhed det er mere end det, men hvor meget mere ved vi ikke. Der var dog rygter om en pris på omkring 2 millioner for Agbetu.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Respekt får man godtnok også når man tænker på at Aab "kun" fik 20 mio kr for superligaens bedste angriber Rade Prica, svensk landsholdsspiller osv.
Når vi efterfølgende henter ca. 30 mio kr for et uprøvet talent..

Lidt læsning: http://vip.bt.dk/bt-peter/index.php?id= ... ode=cancel

Solgte de mon mesterskabet for 20 mio kr? Jeg tror Brüchmann har fat i en pointe der, det bliver spændende om Lasse Nielson kan løfte arven.

Jeg tror DESVÆRRE også mesterskabet endnu engang ligger til FCK, medmindre Fagerberg går grasat og scorer mål på samlebånd og vi kommer spurtende bagfra ;-)

Besvar