Plan B

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: Attityde anderledes

Indlæg af Altoriso »

Martin Skrev:
-------------------------------------------------------

> Jeg syntes vi skal kigge imod Sunderland - det
> kunne være vi kunne få Roy Keane igang igen - det
> ville ihvertifald kunne lære de unge at komme frem
> og stepperne... :)

Sunderland er også virkelig en klub der er med fremme hvor medaljerne uddeles... NOT...

Lederskab behøver altså slet ikke at være noget med en eller anden hidsigprop, der rundt og råber af alle sine medspillere
Men jeg er enig i at det på mange hold gavner, og jeg skal heller ikke udelukke at vi kunne have brug for en sådan type

FCM har valgt at køre sit "eget" spilkoncept - et koncept der ikke røres så meget ved rent taktisk
Det kan måske opfattes meget naivt, men har trods alt skaffet os ganske mange flotte resultater
Man kunne frygte at det vil gå ned af bakke, hvis man begyndte at lave om på dette

ikastbo

Re: Plan B

Indlæg af ikastbo »

Jens Ø sagde på sidste generalforsamling, at hvis en top spiller forlader truppen, ville de få fat i ny top spiller, den erfaring havde de gjort sig... og råd til, efter aktie udvidlsen så mon ikke de har en "joker" de kan fremtrylle.... ellers må vi holde JØ op på hvad han ha sagt....

damp

Re: Attityde savnes

Indlæg af damp »

Nu er jeg jo Aab fan, men også fodbold fan sådan generelt.
Hvis jeg skal give mit syn på FCM´s "problem", så er det på det taktiske.
FCM har en fantastisk trup, spiller flot fodbold, og har en masse talenter.
Er sikker på, at Erik Rasmussen, er god til manskabspleje og til at give talenter chancen, men mener han mangler noget taktisk som træner.
FCM ændrer ikke spille stil ret meget, alt efter hvem de møder.
Fcm er dårlig til at indstille sig efter modstanderne, og presser tit alt for meget på, for at styre spillet mod gode hold, istedet for at overlade initiativet, og spille kontra. Man ser det tydeligt i europæiske kampe, hvor FCM tit spiller godt og flot, men mangler resultaterne.
Selvom jeg godt kan lide Erik Rasmussen, så er jeg overbevist om, at FCM vil blive et bedre hold, med en taktisk god træner.
Dette er blot mit syn på sagen udefra, og ikke noget med rød/hvide briller osv.
Er vild med FCM´s spillestil, men den bliver nogen gange lidt for naiv, især mod gode modstandere, eller hold der pakker sig helt ned, og her er det trænerens taktiske egenskaber, som kan vinde kampen.

C Mørup

Re: Attityde savnes

Indlæg af C Mørup »

damp Skrev:

> Er sikker på, at Erik Rasmussen, er god til
> manskabspleje og til at give talenter chancen, men
> mener han mangler noget taktisk som træner.
> FCM ændrer ikke spille stil ret meget, alt efter
> hvem de møder.

Efter hvad jeg husker, så mener jeg det er Thomasberg der står for det taktiske, eller er det bare mig? Ingen tvivl om at ER også spiller en rolle for det taktiske, men det er Thomasberg som står for det.

Martin

Indlæg af Martin »

ikastbo Skrev:
> Jens Ø sagde på sidste generalforsamling, at hvis
> en top spiller forlader truppen, ville de få fat i
> ny top spiller, den erfaring havde de gjort sig...
> og råd til, efter aktie udvidlsen så mon ikke de
> har en "joker" de kan fremtrylle.... ellers må vi
> holde JØ op på hvad han ha sagt....

Ret beset - så er det vel kun Simon Poulsen som kan betragtes som rigtig topspiller der har forladt os, og han er allerede erstattet med Fureseth...

Derudover kan man sige Dadu kunne gå under denne katogori, men omvendt, har han så været en topspiller værdig ?

Så min vurdering er, at der allerede er hentet den erstatning som der skulle, og dermed har Ørgaard udført sin mission...

Arff

Indlæg af Arff »

Er det kun en angriber klubben er ude efter, eller kan der også være tale om andre pladser på holdet?

ulv865

Indlæg af ulv865 »

Vi er lidt tynde på højre back. Der har jo også været noget herom, men det gik i vasken pga. han ikke kunne klare lægetjekket...

ULV865

Hausser

Frank: Vi har brug for en angriber mere

Indlæg af Hausser »

Frank Kristensen udtaler til 24 timer at vi har brug for en stor, stærk angriber mere, bl.a fordi han ikke er sikker på hans egen fysik kan holde til så mange kampe i foråret.

Han udtaler også at han tror Ørgaard har noget oppe i ærmet, så nu må vi se :)

mancitydk

Re: Frank: Vi har brug for en angriber mere

Indlæg af mancitydk »

endelig kommer der da lidt nyt:) Hmm... spørgsmålet er så om Frank ved noget, eller bare tror, at Ørgaard har noget i ærmet:)

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> Frank Kristensen udtaler til 24 timer at vi har
> brug for en stor, stærk angriber mere, bl.a fordi
> han ikke er sikker på hans egen fysik kan holde
> til så mange kampe i foråret.
>
> Han udtaler også at han tror Ørgaard har noget
> oppe i ærmet, så nu må vi se :)

Her er direkte link: http://jp24timer.livepaper.dk/license2/ ... ml?page=20

Bobby

Indlæg af Bobby »

Det er naturligvis svært at vurdere, hvor meget Frank ved, men mon ikke det ligger helt fast at Ørgaard forsøger at signe en ny angriber til klubben. Både set i lyset af ER's udtalelser om at der sandsynligvis kommer en spiller mere til i dette transfervindue og set i lyset af Frank's nylige udtalelser. Desuden er det vel også klubbens filosofi, at vi ikke skal gå svækket ud af et transfervindue.

Men som Kent er inde på, er der rigtige mange faktorer, der spiller ind. Og vi skal bestemt ikke købe bare for at købe. Jeg håber Ørgaatd får fat i en ny bomber, men jeg har mine tvivl. I det hele taget er det ikke ligefrem væltet ind med store profiler i SAS ligaen generelt i dette transfer vindue.

Vinding

Indlæg af Vinding »

Bobby Skrev:
>
> Men som Kent er inde på, er der rigtige mange
> faktorer, der spiller ind. Og vi skal bestemt ikke
> købe bare for at købe. Jeg håber Ørgaatd får fat i
> en ny bomber, men jeg har mine tvivl. I det hele
> taget er det ikke ligefrem væltet ind med store
> profiler i SAS ligaen generelt i dette transfer
> vindue.

Jeg er også enig i at vi ikke bare skal købe ind, bare for at købe ind.
Det er vel også det samme vi ser i Brøndby. ANders Bjerregaard og Køhlert
har langt fra brugt de penge de har fået tildelt.

Vinding

Besvar