Jeg kan ikke lade være med at glæde mig en lille smule over, hvor godt FCM-konceptet allerede virker. Nu er den fjerde profil (Thyge, Bak, Dennis og nu Simon) på vej væk inden for ét kalenderår - til en udenlandsk klub og til angiveligt et tocifret millionbeløb i kroner. Jeg græder naturligvis også en lille smule, når en personlighed forlader "min" klub, men jeg har for længst accepteret, at det er vilkårene.
Der er vist ikke andre danske klubber, der lige nu kan "tillade" sig at være ligeså aktive på sælgermarkedet som FCM har været, uden at det har kunnet mærkes nævneværdigt i præstationerne. Det store ? er nu om bukserne bliver ved med at holde.... Er der virkelig også en til at tage over efter Simon, eller vil vi rasle ned igennem tabellen? Jeg tror og håber selvfølgelig det bedste og heldigvis er der en lang vinterpause til at få arvtageren kørt ordentligt på plads, hvis han altså findes.
Jeg synes i første omgang IKKE, at man skal gå på markedet for at købe erstatningen, men i stedet kigge i den store talentmasse i den eksisterende trup, om afløseren findes. Det synes jeg fordi indkøbene i det seneste år efter min mening ikke har kunnet stå mål med salgene. Så derfor hellere bruge kræfter på at få vores "egne" talenter kørt i stilling end på integration af indkøbte spillere.
mvh og glædelig jul
Holger
Ikke så ringe endda...
-
Hausser
Re: Ikke så ringe endda...
Jeg er enig i dine betragtninger, men én undtagelse, vi er NØDT til at gå på transfermarkedet, vi har ingen i truppen eller blandt talenterne, som kan overtage Simons plads. Vi har en række interessante højre kanter, men desværre ingen venstre kanter..
-
Kent
Holger Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg kan ikke lade være med at glæde mig en lille
> smule over, hvor godt FCM-konceptet allerede
> virker. Nu er den fjerde profil (Thyge, Bak,
> Dennis og nu Simon) på vej væk inden for ét
> kalenderår - til en udenlandsk klub og til
> angiveligt et tocifret millionbeløb i kroner. Jeg
> græder naturligvis også en lille smule, når en
> personlighed forlader "min" klub, men jeg har for
> længst accepteret, at det er vilkårene.
Men samtidig er det jo stort set også rygraden på "sølvholdet", der er forsvundet. Hvis man også medregner Chr. Olsen, så var de 5 spillere jo nogle af de allervigtigste ift sidste sæsons succes. Det er efter min mening alt for stor udskiftning, og forhåbentlig går det ikke så stærkt de næste par sæsoner.
-------------------------------------------------------
> Jeg kan ikke lade være med at glæde mig en lille
> smule over, hvor godt FCM-konceptet allerede
> virker. Nu er den fjerde profil (Thyge, Bak,
> Dennis og nu Simon) på vej væk inden for ét
> kalenderår - til en udenlandsk klub og til
> angiveligt et tocifret millionbeløb i kroner. Jeg
> græder naturligvis også en lille smule, når en
> personlighed forlader "min" klub, men jeg har for
> længst accepteret, at det er vilkårene.
Men samtidig er det jo stort set også rygraden på "sølvholdet", der er forsvundet. Hvis man også medregner Chr. Olsen, så var de 5 spillere jo nogle af de allervigtigste ift sidste sæsons succes. Det er efter min mening alt for stor udskiftning, og forhåbentlig går det ikke så stærkt de næste par sæsoner.
-
HauG
Du siger selv at vi indenfor et kaldender år har solgt de nok fire største profiler som vi havde. Jeg syntes bare ikke det stemmer helt overens med de udmeldinger omkring at sælge en spiller i hvert vindue. Nogle gange kan man også godt betvivle 2011 visionen en smule hvis der sælges så kraftigt ud af profilerne. Måske endda tænke brøndby tendenser (Er mini-ørgaard ikke kommet til FCM for at spille lidt fodbold
?)
Men min pointe er at for at kunne holde stabiliteten er det vigtigt at ikke at sælge for meget ud af guldet, som ER f.eks. snakker om i ugens artikel i TIPS-bladet. Det er jeg bange for vi gør, selvom jeg godt er klar over penge også er en faktor i denne sag. Mener folk vi sælger for meget ud af profilerne for tidligt? Jeg syntes f.eks. at Dennis S er et godt eksempel på fremragende salg. Han blev i FCM så lang tid som man følte at FCM kunne holde på ham. Den fornemmelse har jeg ikke helt omkring KBN og Simon P. En 2007/08 sæson med et salg af KBN til vinter når talenterne Ried og Kjær banker på døren og vil have mere spilletid havde i mine øjne været fint. Mens et Simon P salg til næste sommer havde efterladt os med en nærmest perfekt trup med henblik på at blive mester i denne sæson. Dette kunne muligvis have medført en sparret sum penge på Kimpl, da man til denne vinter måske føler sig mere sikre på at Troest, Ried og Kjær vil være en fin/sikker samling midtforsvarer til FCMs trup. At man nu stoler på alle kan spille i ligaen.
Mine tanker omkring et muligt mesterskab til FCM i fremtiden er udskudt en smule. Hvis vi sælger så forholdsvis mange profiler ret hurtigt, som jeg syntes vi gør, tror jeg ikke vi når at få helt samme stabilitet ind i truppen. Så skal man virkelig ramme en gylden årgang på akedemiet hvor vi hente 3-4 spillere op som alle slå igennem som profiler på samme tid og bliver i klubben cirka lige lang tid.
Hvis ikke den "gyldne årgang" kommer, tror jeg måske nærmere vi skal 10år frem før vi truppen til en mesterskab. Med det mener jeg at vi finder nogle profiler som kan holde niveau og bliver i klubben cirka 3sæsoner. Til den tid håber jeg at vi kan få mulighed for at hente nogle tidligere spillere hjem fra udlandet, som på det tidspunkt har erfarring og har bevidst sit værd på den internationale scene. Og gennem disse spillere, vores akedemi og den trup som vil være i FCM på dette tidspunkt, kan gøre os forhåbninger om et mesterskab, via en god blanding af spillere alders-, erfarrings-, -mæssigt osv. Derfor kan det også forsvares at vi nu lader vores profiler gå til udlandet når de selv har lyst og FCM kan få acceptabel pris, fordi de så forlader klubben med en god måde og muligvis/forhåbentligt at fået nogle følelser for FCM som gør de gerne vil spille her igen eller på anden måde bidrage med noget til klubben (træner, ass. træner, ungdomsarbejde, anbefaling af andre spillere til klubben (eller spilleren) mm.)
Det var lidt mine tanker om, om det nu er så ringe endda i FCM...
Men min pointe er at for at kunne holde stabiliteten er det vigtigt at ikke at sælge for meget ud af guldet, som ER f.eks. snakker om i ugens artikel i TIPS-bladet. Det er jeg bange for vi gør, selvom jeg godt er klar over penge også er en faktor i denne sag. Mener folk vi sælger for meget ud af profilerne for tidligt? Jeg syntes f.eks. at Dennis S er et godt eksempel på fremragende salg. Han blev i FCM så lang tid som man følte at FCM kunne holde på ham. Den fornemmelse har jeg ikke helt omkring KBN og Simon P. En 2007/08 sæson med et salg af KBN til vinter når talenterne Ried og Kjær banker på døren og vil have mere spilletid havde i mine øjne været fint. Mens et Simon P salg til næste sommer havde efterladt os med en nærmest perfekt trup med henblik på at blive mester i denne sæson. Dette kunne muligvis have medført en sparret sum penge på Kimpl, da man til denne vinter måske føler sig mere sikre på at Troest, Ried og Kjær vil være en fin/sikker samling midtforsvarer til FCMs trup. At man nu stoler på alle kan spille i ligaen.
Mine tanker omkring et muligt mesterskab til FCM i fremtiden er udskudt en smule. Hvis vi sælger så forholdsvis mange profiler ret hurtigt, som jeg syntes vi gør, tror jeg ikke vi når at få helt samme stabilitet ind i truppen. Så skal man virkelig ramme en gylden årgang på akedemiet hvor vi hente 3-4 spillere op som alle slå igennem som profiler på samme tid og bliver i klubben cirka lige lang tid.
Hvis ikke den "gyldne årgang" kommer, tror jeg måske nærmere vi skal 10år frem før vi truppen til en mesterskab. Med det mener jeg at vi finder nogle profiler som kan holde niveau og bliver i klubben cirka 3sæsoner. Til den tid håber jeg at vi kan få mulighed for at hente nogle tidligere spillere hjem fra udlandet, som på det tidspunkt har erfarring og har bevidst sit værd på den internationale scene. Og gennem disse spillere, vores akedemi og den trup som vil være i FCM på dette tidspunkt, kan gøre os forhåbninger om et mesterskab, via en god blanding af spillere alders-, erfarrings-, -mæssigt osv. Derfor kan det også forsvares at vi nu lader vores profiler gå til udlandet når de selv har lyst og FCM kan få acceptabel pris, fordi de så forlader klubben med en god måde og muligvis/forhåbentligt at fået nogle følelser for FCM som gør de gerne vil spille her igen eller på anden måde bidrage med noget til klubben (træner, ass. træner, ungdomsarbejde, anbefaling af andre spillere til klubben (eller spilleren) mm.)
Det var lidt mine tanker om, om det nu er så ringe endda i FCM...
-
Peter Ross
Salget af Bak var ikke planlagt, men han fik et tilbud fra Heerenveen, han ikke havde til sinde at afslå, hvorfor Ørgaard måtte sælge ham nødtvunget.
Som jeg har nævnt herinde i en anden tråd, så anskaf dig det nye fodboldmagasin "90 minutter", hvor der er en laaaaaang artikel om Ørgaard.
Peter Ross
Som jeg har nævnt herinde i en anden tråd, så anskaf dig det nye fodboldmagasin "90 minutter", hvor der er en laaaaaang artikel om Ørgaard.
Peter Ross