Zimling til FCM?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dennis (BW2479)

Re: Muligheder på midten

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Nu handler min uenighed med dig næsten udelukken i din betragtning om retov kunne tilspille sig en plads i start 11. Jeg tror sagtens han kan og du tror ik han har en chance. Men alligevel er du enig med mig i at femi og salami ikke skal spille sammen, at de er for ens?

Ingen tvivl om at salami var bedre før skaden, men det gir ham vel næppe ekstra point. Ronaldinho var også verdens bedste vær en enkelt uges landsholds pause, men selv han kan komme på bænken. Jeg ville nyde en KBN type på midten. Ved godt at vi har Simon som gerne prøver at indpiske lidt i de andre. Men hans temprament er bare ikke til det, han bevæger så alt for tæt på grænsen. For slet ik at tale om skud ude fra. Alle hold vi møder ved at vi intet har at komme med udefra andet end simon og til dels dadu. En retov ville ikke kun være mere målfarlig men han ville os give kanterne mere plads.

Vil du nu have Zimling? Jeg troede ikke vragede brøndbyspillere var gode nok:-) Syntes jeg kan mindes at zimling ikke var god nok til BIF?
Det er da god humor.

Zimling ville da heller ik være helt ringe, men tror som sagt at pris og kvalitet ikke rigtigt hænger sammen. Men ved jo selvf heller ik hvad bif vil have for retov.

Lad os nu bare hente retov og ailton til jylland.

Nicolai Kammersgaard

Re: Den ideelle makker til Femi

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Her midt i debatten om en ny midtbane spiller vil jeg komme med min karateristik af den ideelle makker til Femi, hvor jeg vil tage udgangspunkt i hvordan Salami spillede før Chelsea og før hans skade.
Nedenfor har jeg derfor skrevet elleve ting i uprioteret rækkefølge, som jeg mener at den ideelle makker til Femi skal besidde.

1. Han skal kunne slå lange præcise afleveringer til fløjene, så vi slipper for at det altid er backerne som skal gøre det.

2. Han skal være pasningssikker ligesom Femi og kunne gå med i et-to kombinationer.

3. Han skal kunne løbe solen sort og samtidig være forholdsvis hurtig.

4. Han skal være en leder og en fighter, fordi vi har brug for en som går forrest når der er brug for det.

5. Han skal kunne skyde udefra, men heller ikke være for egoistisk.

6. Han skal have et højt bundniveau.

7. Han skal helst have rutine fra internationale kampe.

8. Han skal helst være fra skandinavien, Slovakiet, Tjekkiet, Nigeria eller et andet land som sprogligt og kulturelt beslægtet med Nigeria, så vi ikke får for mange forskellige nationaliteter, som deler sig op i grupper og derfor ville kunne komme til at splitte truppen.

9. Han skal have et ønske om at spille i FCM over en lang årerække, så vi kan bruge ham som krumtap og general på de forskellige hold der kommer i fremtiden(Forskellige hold = at spillerne udskiftes).

10. Han skal helst være mellem 25 og 28, fordi at man så kan forvente at han har erfaring, men også at han har prøvet sit og vil spille i FCM i omkring 5 år, så vi kan få noget kontuitet i truppen.

11. Han skal gå godt i spænd med Femi og helst skal de spille som et par siamesiske tvillinger.

Da jeg kun har et rigtig godt kendskab til de store europæiske hold og så superligaen kan jeg desværre ikke komme på et godt bud til hvem vi kan hente, så jeg håber Ørgaard har en lidt større viden end :)

Ang. Zimling så er jeg ikke sikker på om hans teknik er god nok og så er han jo urotineret. Desuden er det altid svært at se spillernes niveau når de spiller på et bundhold (bare spørg FCK).
Mht. hans skyde egenskaber så kunne man jo ligeså godt tage en Tidiane Sane fra Randers som faktisk har scoret flere mål end Zimling(5-3), men jeg tror bare at han ligner Femi for meget.

Det var alt.

Nicolai Kammersgaard

levis

Indlæg af levis »

Nicolai Kammersgaard Skrev:
-------------------------------------------------------
> Her midt i debatten om en ny midtbane spiller vil
> jeg komme med min karateristik af den ideelle
> makker til Femi.

Og han skal helst være gratis, og ikke kræve noget i løn. Det blir svært at finde lige præcis den idéelle makker til Femi:D Men tilslutter mig en lang række af dine forslag. Jeg ser som sagt allerhelst en der kan råbe kæben af led når drenge er ved at falde i søvn på bane. Hvem sagde Graversen;-)

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

levis Skrev:
> Nicolai Kammersgaard Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Her midt i debatten om en ny midtbane spiller
> vil
> > jeg komme med min karateristik af den ideelle
> > makker til Femi.
>
> Og han skal helst være gratis, og ikke kræve noget
> i løn.

Nej de må godt få Røll i bytte og så kan Spar sponsere alle hans fornødenheder :)

Det blir svært at finde lige præcis den
> idéelle makker til Femi:D Men tilslutter mig en
> lang række af dine forslag. Jeg ser som sagt
> allerhelst en der kan råbe kæben af led når drenge
> er ved at falde i søvn på bane. Hvem sagde
> Graversen;-)

Jeg sad pudsigt nok og tænkte på plæneklipperen som ung :)

BW - 665

Re: Muligheder på midten

Indlæg af BW - 665 »

Dennis (BW2479) Skrev:
> Nu handler min uenighed med dig næsten udelukken i
> din betragtning om retov kunne tilspille sig en
> plads i start 11. Jeg tror sagtens han kan og du
> tror ik han har en chance. Men alligevel er du
> enig med mig i at femi og salami ikke skal spille
> sammen, at de er for ens?

Ahhh ikke helt rigtigt! Jeg mener bestemt sagtens de kan spille sammen, og jeg synes egentlig ikke de er så ens igen, bortset fra at deres fysik og deres omgang med bolden er meget ens.

Jeg synes ikke de skal spille sammen fordi Salami ikke har niveauet til at spille hver kamp fra start over en hel sæson, og jeg tror det bedste for hans udvikling lige nu er at være i indskiftnings-rotation på midtbanen med en mere erfaren spiller, og så bygge på til træning.

> Ingen tvivl om at salami var bedre før skaden, men
> det gir ham vel næppe ekstra point. Ronaldinho var
> også verdens bedste vær en enkelt uges landsholds
> pause, men selv han kan komme på bænken.

Helt rigtigt, du glemmer bare én ting: Ronaldinho er en ældre herre efterhånden, og Salami er ikke engang fyldt 20 endnu - potentialet og chancen for han forbedrer sig markant er noget større i Salamis tilfælde, tror jeg ikke du kan være uenig med mig i?

> Jeg ville nyde en KBN type på midten. Ved godt at vi har
> Simon som gerne prøver at indpiske lidt i de
> andre. Men hans temprament er bare ikke til det,
> han bevæger så alt for tæt på grænsen. For slet ik
> at tale om skud ude fra. Alle hold vi møder ved at
> vi intet har at komme med udefra andet end simon
> og til dels Dadu. En Retov ville ikke kun være
> mere målfarlig men han ville os give kanterne mere
> plads.

Jeg er da enig i at det er det vi mangler, og jeg er også enig i at Retov er mere målfarlig end f.eks. Salami, men det ændrer stadig ikke på at jeg ikke mener han er en bedre spiller hvis man lægger tingene sammen, og jeg mener også stadig der er langt bedre alternativer til sådan en rolle end Retov.

> Vil du nu have Zimling? Jeg troede ikke vragede
> brøndbyspillere var gode nok:-) Syntes jeg kan
> mindes at zimling ikke var god nok til BIF?
> Det er da god humor.

Nej, det er ikke god humor, det er et latterligt argument. Zimling er ikke en bænkevarmer i BIF, han er en profil på midtbanen for Esbjerg. Han VAR en vraget spiller i BIF, men vi lever gudskelov ikke i fortiden :-)

Og må jeg så lige minde dig om at dengang Zimling blev vraged, var kvaliteten blandt spillerne foran ham VÆSENTLIGT højere end den er nu? Når det så er sagt, så var det stadig godt spottet af EfB at hente ham, men han var en ung spiller med potentiale, det er Retov ikke. Synes du burde overveje tingene lidt i dybden inden du erklærer et argument for "god humor".

> Zimling ville da heller ik være helt ringe, men
> tror som sagt at pris og kvalitet ikke rigtigt
> hænger sammen. Men ved jo selvf heller ik hvad bif
> vil have for retov.

"Heller ik være helt ringe"? Sådan kan man vel også sige det... I hvert fald bedre end Retov i stort set samtlige af spillets facéter, bortset fra erfaringen som Retov trods alt har.

Om prisen på Zimling er for høj skal jeg lade være usagt, men som jeg også tidligere har sagt, så mener jeg heller ikke vi skal sprænge budgettet for at hente ham.

> Lad os nu bare hente retov og ailton til jylland.

... let's not!

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

ham kan vi sikkert få billigt

micco

ønske indkøb (Kvist)

Indlæg af micco »

william kvist og zimling til henholdsvis højre og offensiv midtbane:

william kvist har ytret ønske om at komme væk trods spilletid som back i fck og vi har før hentet spillere den vej fra..

Zimling har jo været oppe på rygteplan..

kunne godt se en midtbane med Kvist, femi, zimling, poulsen og thyge til at ligge foran!! det lyder sku slagkraftigt i min verden..

micco

René

Re: ønske indkøb (Kvist)

Indlæg af René »

tror du selv på det?

Kent

Indlæg af Kent »

Det er nok ikke superrealistisk at hente spillere fra FCKs startopstilling, ligegyldigt om de så spiller på lige den position de ønsker eller ej. Kvist er da absolut en interessant spiller, men før FCK henter en anden højre back, og han har siddet på bænken i 1 års tid, så tror jeg ikke vi skal regne med at vi bare er i nærheden af at være interessante for ham - eller kan betale ham for den sags skyld.

Det gælder jo lidt om at se på "fødekæden" i ligaen, og med mindre der opstår ekstraordinære omstændigheder (udrensning eller interne stridigheder som i BIF) så ser fødekæden således ud:

Store fisk: FCK, BIF

Mellem fisk: AaB, OB, FCM

Små fisk: Esbjerg, FCN, Randers, AGF

Guppier: Lyngby, Horsens, Viborg

Man kan hente spillere fra startopstillingen hos klubberne i lagene under sig, mens man kan hente reservespillere fra samme lag og lagene over sig.

micco

Indlæg af micco »

Kvist er så vidt jeg ved ikke langt fra kontrakt udløb og har ytret han ikke ønsker at blive på trods af start plads hvis det som back.. vi var millimeter fra at hent Hjalte bo nørregard før han røg til hollansk fodbold sidst og han stod på det tidspunkt i nogenlunde samme situation som kvist idag..

sys ikke det urealistisk for kvist er ikke god nok til fast plads på fcks midtbane hvor han vil spille..

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

micco Skrev:

> sys ikke det urealistisk for kvist er ikke god nok
> til fast plads på fcks midtbane hvor han vil
> spille..

Han spillede da fremragende på midtbanen igår mod Atletico Madrid !

Arff

Re: Hvad med Petter Furuseth?

Indlæg af Arff »

Vor' hippie ven menes på vej til GF ;)
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... 44994.html

kopien

Indlæg af kopien »

hvorfra har du det med Hjalte??? det synes jeg da slet ikke at kunne huske..

Arff

Esben Hansen?

Indlæg af Arff »

Kunne han være en mulughed, hvis han var interesseret i at komme hjem til dansak fodbold?
http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=77173

Hausser

Re: Esben Hansen?

Indlæg af Hausser »

Esben Hansen er en defensiv midtbane med ca. de samme kompetencer som Femi, bare ringere. Syntes bestemt ikke han er interessant for os.

Besvar