EFB-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vinding

EFB-FCM

Indlæg af Vinding »

Jeg har det sikkert som mange af jer andre med kampene i Esbjerg. Jeg vil helst bare have kampene overstået i en fart.
Når vi begynder at vinde vores kampe i Esbjerg så er jeg for alvor sikker på at vi kan spille med om guldet.

I sidstesæson tabte vi begge kampe i Esbjerg. I første kamp smed vi sejren væk efter en 2-0 føring. Vi fik Esbjerg tilbage i kampen efter hjælp fra ARs side.
Dette sker ikke denne gang.
Vi tabte også den sidste kamp, men vores drenge var kun i Esbjerg for at hente deres medaljer. Derfor tæller denne kamp ikke i mine øjne, da der ikke var noget at spille om.

Jeg må indrømme at denne er jeg optimist ang. kampen på søndag. Specielt efter at FCN er foran 3-0 i pausen i dgens kamp imod EFB.

Vinding
Senest rettet af Vinding 26. sep 2007, 12:27, rettet i alt 1 gang.

Noes

Re: EFB-FCM

Indlæg af Noes »

Tror det bliver en meget intens kamp, hvor jeg tror vi vinder en snævert sejr, med 1 mål.

Idet at vi er bedre end sidste.. Dog er Esbjerg nede i en mindre "krise", dog er det bare et spørgsmål om tid, før de er tilbage igen..

Thomas N.

Indlæg af Thomas N. »

Vi taber i Esbjerg, sådan er det. Men vi skal nok generobre 1. pladsen.. men fiskekomplekset vil altid være en del af FCM.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Thomas N. Skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi taber i Esbjerg, sådan er det. Men vi skal nok
> generobre 1. pladsen.. men fiskekomplekset vil
> altid være en del af FCM.

Fedt !

Kim Sorensen

Indlæg af Kim Sorensen »

Jeg så Esbjerg i går på Farum Park.

Med den indsats de leverede burde vi en gang for alle kunne lægge et evt. kompleks bag os. Esbjergs defensive var igen meget meget svag og med vores pres og offensiv kræfter bør vi have muligheden for at slå dem klart.

Vi har kampen fra Lokomotiv i benene, men førstepladsen giver som den gule trøje vinger, derfor vinder vi med 3-1 på mål af speedy og Dadu (2), der begge spares mod Lokomotiv.

Kim

Vinding

Indlæg af Vinding »

Noes Skrev:
> Tror det bliver en meget intens kamp, hvor jeg
> tror vi vinder en snævert sejr, med 1 mål.
>
> Idet at vi er bedre end sidste.. Dog er Esbjerg
> nede i en mindre "krise", dog er det bare et
> spørgsmål om tid, før de er tilbage igen..

Jeg tror ikke på at Esbjerg kommer "tilbage" igen. De var et midterhold inden Ove P. kom til Esbjerg, og de er et midterhold igen.

Vinding

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg så kampen på TV og det var først i de sidste 15-20 minutter at Esbjerg kunne være deres indsats bekendt
Der havde de fået Jesper Bech og Jesper Lange ind, og samtidigt rykket Demba lidt længere ned
Det afstedkom et langt bedre spil, og ret mange chancer

Hvis de kan få de takter frem kan det godt blive lidt svært, men ellers må man sige at Esbjerg var et meget ordinært hold

Hekler

Indlæg af Hekler »

Ny høre det jo også med til historien at Høeg blev skiftet ud med hold i rykken og Derveld kom ind i midterforsvaret, hvilket jo ikke lige er pladsen. Derefter blev FCN angrebene farlige og de lavede hurtigt to mål.

Med et rigtigt midterforsvar er de nok ikke helt så lette at snakke med.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Der et i hvert fald ballade omkring Troels Bech i EfB. Tiden er kommet hvor fansene har fået nok, så der er en dårlig stemning blandt fans. Vel egentlig også blandt spillertruppen, hvor tingen ikke rigtig fungere – ikke mindst efter FCN-kampen.

Nu ser jeg fremad mod en ny kamp mod EfB, hvor FCM er rigtig godt kørende. Det håber jeg bliver selvforstærkende i forhold til, at skabe usikkerhed blandt spillerne, og stor utilfredshed blandt tilskuerne ( altså dem der gider komme).

Som jeg ser den kommende kamp, så er EfB pt. oppe mod mere end bare FCM. Det håber jeg på bliver udnyttet.

Hausser

For og imod sejr i Esbjerg

Indlæg af Hausser »

På meget (u)videnskabelig vis har jeg opstillet de faktorer som ventes at influere resultatet af kampen. Disse faktorer er henholdsvis psykologiske og fysiologiske og vægtes på en skala fra 1-10, hvor 10 er meget vigtig og 1 er lidt vigtig. Vægtningen foretages ud fra en fuldstændig subjektiv vurdering af undertegnede.

Imod sejr i Esbjerg

- Vi har et kompleks mod fiskerne i Esbjerg (psy 10)

- Vi har spillet en hård kamp om torsdagen hvilket kan trætte spillerne (fys 10)

- Esbjerg er det klart mest scorende hold i ligaen (fys 5)

- Esbjerg lugter af fisk (psy 1)

- Bolden er rund (psy 5)

For sejr i Esbjerg

- Truppen udstråler gejst og selvtillid for tiden (psy 4)

- Fiskerne er ikke startet specielt godt i år, ej heller på hjemmebane (psy 3)

- Vi har en god bredde i truppen og kan skifte 3 mand ud, uden det svækker starteren (fys 3)

- Spillerne i Efb virker utilfredse og truppen er generelt disharmonisk (psy 6)

- Objektivt set har vi en klar bedre start-11er, med bedre spillere næsten på alle pladser (fys 10)

- Esbjerg har det mest hullede forsvar i ligaen (fys 4)

- Vi har et gennemarbejdet spilkoncept med glimrende rollefordeling og indbyrdes forståelse, mens Esbjerg stadig har problemer med deres (fys 8)

Konklusion

- Psykologisk score imod sejr i Esbjerg = 16
- Fysiologisk score imod sejr i Esbjerg = 15

- Psykologisk score for sejr i Esbjerg = 13
- Fysiologisk score for sejr i Esbjerg = 25

Samlet

Psykologisk score - 3
Fysiologisk score + 10

Sagt på en anden måde, det mentale vil være den største hindring i bestræbelserne på at hente en sejr i Esbjerg og fastholde førstepladsen i ligaen. På trods af kampen på torsdag, så peger de fysiologiske determinanter i retning af sejr, endda i sådan en grad, at de bør ophæve de psykiske udfordringer.

Så skulle den ged vist være barberet, håber i kan bruge det til noget :)

Casper Søe

Re: For og imod sejr i Esbjerg

Indlæg af Casper Søe »

@ Hausse: Du tror virkeligt at det påvirker spillerne så meget, at vi ikke har vundet i Esbjerg, det er jeg meget ueing i, og mener gejsten fra vores spiller skal give mere end 4.
Derudover er bolden os rund for de andre, så det gir vel os 5+ psykologisk.

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> - Vi har et kompleks mod fiskerne i Esbjerg (psy 10)

Har du ikke glemt et par nuller her? Jeg sige at den min tæller 1.000.000.000.000. og så ender regnskabet med at hedde:

Psykologisk score -999.999.999.993
Fysiologisk score + 10

;-) eller rettere :-(

Hausser

Indlæg af Hausser »

Faktoren "bolden er rund" er en konstatering af alt kan ske i fodbold. Vi er, objektivt set, et bedre hold end Esbjerg og bør kunne skabe et resultat i Esbjerg, men bolden er jo som sagt rund. Mod Moskva, vil "bolden er rund"-faktoren være i vores favør.

Mht komplekset så mener Kent faktisk den bør tælle en billion i minus, så syntes minus 10 lyder fornuftigt :)

FCM_Aarhus

Indlæg af FCM_Aarhus »

Spændende tankegang og fodbold-logik.

Kom lige i tanke om en Aab'er som også har leget lidt med logikken.
http://www.bold.dk/nyt/?vis=73717&rss=true

Uden sammenligning selvfølgelig.

Spøg til side; og med al respekt for dine subjektive vurdering - har du formentlig ret i at der vil være et psykologisk kompleks i kampen. Tror dog ikke at den rager dybere; så længe Brøndby har patent på forside-komplex'er. :)

FCM support Vejle

Indlæg af FCM support Vejle »

Jeg tror nu på en sejr i Esbjerg. Der skal bare startes for fulde gardiner og højt tempo som vi plejer..!!

Det kunne sku være lækkert hvis så også Brøndby mod alle odds vandt over fck samtidig, ville man jo pludselig have en 5 points føring på 1. pladsen..!!

Besvar