Træningsrapport uge 28
-
Bjerg90
Re: Træningsrapport uge 28
Danny Skrev:
-------------------------------------------------------
> Men burde han ikke få chancen fra start hvis han
> gør det super godt i kampen før, eller til
> træning?? Er det ikke nærmest mest fair? Jeg ville
> da føle mig lidt snydt hvis jeg blev kampens
> spiller i den ene kamp, og så ikke fik genvalg i
> den næste (medmindre jeg var floppet til træning
> eller skadet)..
Det fik han også et par gange sidste sæson, men slog ikke til, men jeg tror han får
flere chancer i den nært forstående sæson!
> Men burde han ikke få chancen fra start hvis han
> gør det super godt i kampen før, eller til
> træning?? Er det ikke nærmest mest fair? Jeg ville
> da føle mig lidt snydt hvis jeg blev kampens
> spiller i den ene kamp, og så ikke fik genvalg i
> den næste (medmindre jeg var floppet til træning
> eller skadet)..
Det fik han også et par gange sidste sæson, men slog ikke til, men jeg tror han får
flere chancer i den nært forstående sæson!
-
Arff
Kan det ikke være lige meget om Speedy spiller 30 minutter og scorer 2 mål, eller om han spiller 90 minutter og scorer 2 mål?
Når han kommer ind i slutningen af en kamp, og skal ind og løbe med en halvtræt forsvarsspiller er det da en klar fordel.
Samtidligt så rykker alle forsvar lige en tand længere ned, når han kommer ind.
Når han kommer ind i slutningen af en kamp, og skal ind og løbe med en halvtræt forsvarsspiller er det da en klar fordel.
Samtidligt så rykker alle forsvar lige en tand længere ned, når han kommer ind.
-
Bjerg90
Arff Skrev:
> Kan det ikke være lige meget om Speedy spiller 30
> minutter og scorer 2 mål, eller om han spiller 90
> minutter og scorer 2 mål?
> Når han kommer ind i slutningen af en kamp, og
> skal ind og løbe med en halvtræt forsvarsspiller
> er det da en klar fordel.
> Samtidligt så rykker alle forsvar lige en tand
> længere ned, når han kommer ind.
Jeg tror ikke det er helt lige meget hvis man tænker på videresalg?!
> Kan det ikke være lige meget om Speedy spiller 30
> minutter og scorer 2 mål, eller om han spiller 90
> minutter og scorer 2 mål?
> Når han kommer ind i slutningen af en kamp, og
> skal ind og løbe med en halvtræt forsvarsspiller
> er det da en klar fordel.
> Samtidligt så rykker alle forsvar lige en tand
> længere ned, når han kommer ind.
Jeg tror ikke det er helt lige meget hvis man tænker på videresalg?!
-
Hausser
Re: Rasmus G Hansen til Sønderjyske
Syntes det lyder som en god løsning for alle parter. Sønderjyske er vel noget nær en optimal klub for RH, de har ambitioner og må betragtes som værende en af favoritterne til oprykning sammen med VB og SIF. Indenfor en overskuelig fremtid kan vi meget vel se ham tilbage i Herning, som forsvarskrumtap for sønderjyske..
-
Danny
Jeg tror ikke at det er ligemeget for Christian Olsen.. Men ellers jo.. Så er det ligemeget..
-
YahooSeeker [Bot]
Peter Ross Skrev:
> Den kan derudover nævnes, at Simon Kjær kommer med
> ekspresfart bagfra. Han skulle eftersigende have
> fået at vide af Erik, at han ikke er langt fra
> Winston, så det lover jo kun positivt med endnu et
> godt supplement i forsvaret.
Jeg har en kilde der siger at der går 1-1½ år inden han er med fysisk, men derfor kan man jo godt være backup. (min kilde har lyttet sig til det)
> Den kan derudover nævnes, at Simon Kjær kommer med
> ekspresfart bagfra. Han skulle eftersigende have
> fået at vide af Erik, at han ikke er langt fra
> Winston, så det lover jo kun positivt med endnu et
> godt supplement i forsvaret.
Jeg har en kilde der siger at der går 1-1½ år inden han er med fysisk, men derfor kan man jo godt være backup. (min kilde har lyttet sig til det)
-
YahooSeeker [Bot]
Du siger det faktisk selv.
Salami er boldbryderen, Femi er spilfordeleren.
Salami er defensiv , Femi er offensiv.
Nu skal man ikke lægge så meget i denne opdeling som Peter også skriver, på banen ligge de begge på linje og stempler op.
Salami er boldbryderen, Femi er spilfordeleren.
Salami er defensiv , Femi er offensiv.
Nu skal man ikke lægge så meget i denne opdeling som Peter også skriver, på banen ligge de begge på linje og stempler op.
-
Bhomaszz
Det er ikke ligegyldigt for Don O. Det tror jeg bestemt heller ikke. Har han ikke også udtalt at han håbede/regnede med mere spilletid fra start fremover?
Med hensyn til videresalg tror jeg det er ligegyldigt om han starter eller ikke. Det er jo også en force at kunne komme ind og score med det samme. Det er positivt at han kan det, og ikke negativt at han ikke er nær så god fra start. Han fungerer som super-sub, og det kan jo også være meget godt. Mange tyske klubber er jo lige nu ude efter Schalkes super-sub Søren Larsen - så jo der er helt klart en salgsmulighed i ham! Desuden har han også fået så utrolig megen positiv omtale atflere har fået øjnene op for ham - det må også trække en evt. pris op.
Hvad vil i gætte på vi evt. kunne få for ham??
Med hensyn til videresalg tror jeg det er ligegyldigt om han starter eller ikke. Det er jo også en force at kunne komme ind og score med det samme. Det er positivt at han kan det, og ikke negativt at han ikke er nær så god fra start. Han fungerer som super-sub, og det kan jo også være meget godt. Mange tyske klubber er jo lige nu ude efter Schalkes super-sub Søren Larsen - så jo der er helt klart en salgsmulighed i ham! Desuden har han også fået så utrolig megen positiv omtale atflere har fået øjnene op for ham - det må også trække en evt. pris op.
Hvad vil i gætte på vi evt. kunne få for ham??
-
Bobby
Scirocco Skrev:
> Ifølge dagens HF udlejes Rasmus Hansen ud til
> Sønderjyske resten af året, indtil hans
> FCM-kontrakt udløber. Sikkert derfor at han ikke
> deltog i træningen.
>
> Lidt ærgeligt da han på andetholdet har gjort det
> godt...
Ifølge denne artikel fra Tipsbladet ser det ud til han er solgt?
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=136234
En lejekontrakt havde i mine øjne været bedre, men Ok hvis han er et stykke fra en fast plads er det vel OK at hjælpe manden videre.
> Ifølge dagens HF udlejes Rasmus Hansen ud til
> Sønderjyske resten af året, indtil hans
> FCM-kontrakt udløber. Sikkert derfor at han ikke
> deltog i træningen.
>
> Lidt ærgeligt da han på andetholdet har gjort det
> godt...
Ifølge denne artikel fra Tipsbladet ser det ud til han er solgt?
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=136234
En lejekontrakt havde i mine øjne været bedre, men Ok hvis han er et stykke fra en fast plads er det vel OK at hjælpe manden videre.
-
Kent
Bobby Skrev:
> En lejekontrakt havde i mine øjne været bedre, men
> Ok hvis han er et stykke fra en fast plads er det
> vel OK at hjælpe manden videre.
FCM har klart tilkendegivet over for Rasmus at man ikke satser på ham, og at hans kontrakt ikke vil blive forlænget, når den udløber til vinter. Et "salg" var derfor at foretrække, da man så slap for lønudgiften. Salg er i " " fordi han så vidt jeg ved er fri til at skifte uden at vi skal have en transfer. Så han er gratis at hente for en ny klub.
Ifølge HF er der tale om en lejekontrakt resten af året, hvorefter Rasmus jo er fri til at skrive ny kontrakt med anden klub. For mig indikerer det, at SønderjyskE ikke vil betale samme løn som vi gør (ellers kunne de ligeså godt "købe" ham, da han er gratis). Jeg formoder derfor at vi betaler differensen mellem SE's løn og Rasmus' løn i FCM resten af kontraktperioden.
> En lejekontrakt havde i mine øjne været bedre, men
> Ok hvis han er et stykke fra en fast plads er det
> vel OK at hjælpe manden videre.
FCM har klart tilkendegivet over for Rasmus at man ikke satser på ham, og at hans kontrakt ikke vil blive forlænget, når den udløber til vinter. Et "salg" var derfor at foretrække, da man så slap for lønudgiften. Salg er i " " fordi han så vidt jeg ved er fri til at skifte uden at vi skal have en transfer. Så han er gratis at hente for en ny klub.
Ifølge HF er der tale om en lejekontrakt resten af året, hvorefter Rasmus jo er fri til at skrive ny kontrakt med anden klub. For mig indikerer det, at SønderjyskE ikke vil betale samme løn som vi gør (ellers kunne de ligeså godt "købe" ham, da han er gratis). Jeg formoder derfor at vi betaler differensen mellem SE's løn og Rasmus' løn i FCM resten af kontraktperioden.
-
Troldepus
Hmm.... har vi råd til at sælge flere defensive spillere? (JM, RGH, Ulle)
-
Peter Ross
Re: Træningsrapport uge 28, tirsdag
Fraværende var:
Dadu - barsel
Nick Ragus - forstrækning
Winston Reid - ?
Leon Jessen - ?
Der blev lagt ud med lidt løb, inden de gik over til 2 forskellige øvelser. Truppen blev delt i 2, hvor den ene flok kom under Thomasbergs vinger, hvad de lavede kiggede jeg dog ikke efter. Den anden flok kom til Erik, hvor de blev delt op i 4 hold, som skulle konkurrere i forskellige ting. Driblinger med den "rigtige" og "forkerte" fod, jongleringer osv., noget spillerne kunne lide.
Herefter gik de over til at spille i firkant, hvor der var høj intensitet på, måske endda for meget, hvor der opstod lidt tumult mellem Baba Collins og Simon Poulsen, men de blev hurtigt skilt fra hinanden.
Efter spillet i firkant blev der for første gang i lang tid, spillet på fuld bane, hvor det lignede rigtig fodbold. Holdene var:
Raska
Kolja - Klimpl - Troest - CP
Danny - Røll - Femi - Simon P.
Thyge - Frank
Flinta - Baba
Don O - Salami - Lawal - Claus Madsen
Juelsgård - Thomasberg - Simon Kjær - Sivebæk
Weinkouff/Heinze (byttede halvvejs)
Det kunne meget vel give et praj om, hvordan startopstillingen ser ud, når sæsonen indledes.
Den tumult Simon Poulsen var i med Baba Collins under det tidligere spil, så ud til stadigvæk at irritere ham (ellers var det noget andet), faktum er i hvertfald at Simon P. leverede en uacceptabel indsats i kampen, hvor han flere gange bare blev stående i protest, fordi bolden var pillet fra ham, eller slog op i banen. Han var dog efterfølgende også ovre ved Erik til en kammeratlig samtale.
Efter den lille interne kamp stod på den på løb med bold, hvor spillerne var delt ind 2 og 2, efter de var delt op i 3 hold. 1 hold i hver ende, med det 3. hold luntende rundt om banen. Spillet bestod af, at bolden blev kastet ud til 2 af spillerne, der så i tempo skulle føre bolden op, inden de stødte ind i 2 modstandere, boldholderne skulle selvfølgelig prøve at score, men hoved-ideen i spillet var løb. De 2 forsvarende spillere blev efter endt bold til angribende, og sådan vekslede det hele tiden frem og tilbage.
Efter dette spil sluttede træningen, der havde taget hårdt på en del af spillerne. Den sidste øvelse var dog også en dræber
Claus Madsen og Danny Olsen meldte sig utroligt nok frivilligt til en ekstra tur, selvom de havde haft de 2 gange, de skulle være med.
Jeg ved ikke om andre tilstedeværende vil tilføje noget ?
Peter Ross
Dadu - barsel
Nick Ragus - forstrækning
Winston Reid - ?
Leon Jessen - ?
Der blev lagt ud med lidt løb, inden de gik over til 2 forskellige øvelser. Truppen blev delt i 2, hvor den ene flok kom under Thomasbergs vinger, hvad de lavede kiggede jeg dog ikke efter. Den anden flok kom til Erik, hvor de blev delt op i 4 hold, som skulle konkurrere i forskellige ting. Driblinger med den "rigtige" og "forkerte" fod, jongleringer osv., noget spillerne kunne lide.
Herefter gik de over til at spille i firkant, hvor der var høj intensitet på, måske endda for meget, hvor der opstod lidt tumult mellem Baba Collins og Simon Poulsen, men de blev hurtigt skilt fra hinanden.
Efter spillet i firkant blev der for første gang i lang tid, spillet på fuld bane, hvor det lignede rigtig fodbold. Holdene var:
Raska
Kolja - Klimpl - Troest - CP
Danny - Røll - Femi - Simon P.
Thyge - Frank
Flinta - Baba
Don O - Salami - Lawal - Claus Madsen
Juelsgård - Thomasberg - Simon Kjær - Sivebæk
Weinkouff/Heinze (byttede halvvejs)
Det kunne meget vel give et praj om, hvordan startopstillingen ser ud, når sæsonen indledes.
Den tumult Simon Poulsen var i med Baba Collins under det tidligere spil, så ud til stadigvæk at irritere ham (ellers var det noget andet), faktum er i hvertfald at Simon P. leverede en uacceptabel indsats i kampen, hvor han flere gange bare blev stående i protest, fordi bolden var pillet fra ham, eller slog op i banen. Han var dog efterfølgende også ovre ved Erik til en kammeratlig samtale.
Efter den lille interne kamp stod på den på løb med bold, hvor spillerne var delt ind 2 og 2, efter de var delt op i 3 hold. 1 hold i hver ende, med det 3. hold luntende rundt om banen. Spillet bestod af, at bolden blev kastet ud til 2 af spillerne, der så i tempo skulle føre bolden op, inden de stødte ind i 2 modstandere, boldholderne skulle selvfølgelig prøve at score, men hoved-ideen i spillet var løb. De 2 forsvarende spillere blev efter endt bold til angribende, og sådan vekslede det hele tiden frem og tilbage.
Efter dette spil sluttede træningen, der havde taget hårdt på en del af spillerne. Den sidste øvelse var dog også en dræber
Jeg ved ikke om andre tilstedeværende vil tilføje noget ?
Peter Ross
-
Kent
Peter Ross Skrev:
> Raska
> Kolja - Klimpl - Troest - CP
> Danny - Røll - Femi - Simon P.
> Thyge - Frank
>
> Det kunne meget vel give et praj om, hvordan
> startopstillingen ser ud, når sæsonen indledes.
Det er jeg enig med dig i, og der er vel ikke de store overraskelser. Det eneste interessante er, at det ser ud til at Røll bevarer pladsen på den centrale, som han erobrede fra Salami i efteråret.
Ellers er eneste spørgsmålstegn vel, hvorvidt en evt ny højre back bliver købt direkte til startopstillingen.
Hvis man læser interviewet med Ørgaard inde på fcm.dk, så siger han vedr. højre back: "Vi har flere, der kan spille der. Kolja Afriyie spiller højre back, og Claus Madsen kan også spille back". Den tror jeg godt han selv ved ikke holder
> Raska
> Kolja - Klimpl - Troest - CP
> Danny - Røll - Femi - Simon P.
> Thyge - Frank
>
> Det kunne meget vel give et praj om, hvordan
> startopstillingen ser ud, når sæsonen indledes.
Det er jeg enig med dig i, og der er vel ikke de store overraskelser. Det eneste interessante er, at det ser ud til at Røll bevarer pladsen på den centrale, som han erobrede fra Salami i efteråret.
Ellers er eneste spørgsmålstegn vel, hvorvidt en evt ny højre back bliver købt direkte til startopstillingen.
Hvis man læser interviewet med Ørgaard inde på fcm.dk, så siger han vedr. højre back: "Vi har flere, der kan spille der. Kolja Afriyie spiller højre back, og Claus Madsen kan også spille back". Den tror jeg godt han selv ved ikke holder
-
Ravnen
Jeg kunne da umiddelbart godt forestille mig Salami som højre back hvis Røll tager hans plads på den centrale midtbane. Salami er hurtig, nærkampsstærk og god til at føre bolden frem, gode ingredienser for en back. Spørgsmålet er bare om det ville være en bjørnetjeneste.
Lawal kunne måske også?
Hvad er der af højre backs på 2 div holdet/akademiet?
Lawal kunne måske også?
Hvad er der af højre backs på 2 div holdet/akademiet?