Dagens kampe i FCM
-
YahooSeeker [Bot]
Re: 2. div 5-1 ved pausen
Peter Ross Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis jeg umiddelbart skulle nævne hans bedst
> udviklede evne, så er det hans overblik, men det
> kan være det snyder, fordi han får forholdsvis god
> tid i 2. division til at "sigte", i forhold til
> hvad han vil få i SAS Ligaen, men det vil på ingen
> måde overraske mig, hvis han skifter til
> Silkeborg, bliver fast mand og dermed kommer til
> at spille SAS Liga, når de en gang rykker op
> igen.
>
> Peter Ross
Ja det kan du have ret i og tror ikke hans overblik og kølige sind er en kæmpe fordel hvis man skal på holdet ved ER. Jeg tror bestemt en af de grunde til at han ikke for eller har fået chancen er at han er "kedelig" som spiller type. Han gør altid det man forventer, han er fodbold taktisk utroligt klog og konservativ. Og det sammen med at han som person helt sikkert heller ikke virker som en der skejer ud og gør opmærksom på sig selv, gør at han simpelthen er for kedelig til ER. I mine øjne kunne det lige så vel være magnus trost vi nu gav væk og Rasmus der spillede fast. Tror det var rimeligt 50/50 dengang Trost fik chancen.Han har jo også været på en del af u holdene ind til trost slog ham af pinden i FCM.
Og så er jeg sådan set ligeglad med om det er 2 div han viser klasse i eller om det er DS? C Olsen er der da ingen der har brokket sig over hans SAS liga niveau selvom han kom direkte fra DS. Talentet har været der hos Rasmus Hansen lige siden vi fik. Der er jo en grund til at han blev tilknyttet klubben og vi har brugt penge på ham. Og det er helt sikkert ikke med det formål at skulle spille i 2 div resten af hans tid. Jeg syntes bare det er ærgeligt at han ikke har udviklet sig så meget i FCM som han tydeligtvis har potentiale til.
Og når i snakker om modstandernes forsvar er ringe er det så idag i mener eller i 2 div i det hele taget? For 13 mål tyder vel på at drengen kan finde ud af at lave mål selvom han spiller en plads som normalt vel ikke er kendt for at bringe en i top på topscorer listen. Og ja en del af målene er lavet på dødbolde bla. straffe. Men du ser da også forsvarsspillere i sas ligaen tage straffe frispark og ligende, men de havner da ikke på topscorer listen?
Det ville slet ikke undre mig hvis Rasmus med tiden går hen og bliver en af de bærende profiler på en af sas liga holdene. Vil undre mig mere hvis vi ikke ser ham spille sas liga mere.
> Hvis jeg umiddelbart skulle nævne hans bedst
> udviklede evne, så er det hans overblik, men det
> kan være det snyder, fordi han får forholdsvis god
> tid i 2. division til at "sigte", i forhold til
> hvad han vil få i SAS Ligaen, men det vil på ingen
> måde overraske mig, hvis han skifter til
> Silkeborg, bliver fast mand og dermed kommer til
> at spille SAS Liga, når de en gang rykker op
> igen.
>
> Peter Ross
Ja det kan du have ret i og tror ikke hans overblik og kølige sind er en kæmpe fordel hvis man skal på holdet ved ER. Jeg tror bestemt en af de grunde til at han ikke for eller har fået chancen er at han er "kedelig" som spiller type. Han gør altid det man forventer, han er fodbold taktisk utroligt klog og konservativ. Og det sammen med at han som person helt sikkert heller ikke virker som en der skejer ud og gør opmærksom på sig selv, gør at han simpelthen er for kedelig til ER. I mine øjne kunne det lige så vel være magnus trost vi nu gav væk og Rasmus der spillede fast. Tror det var rimeligt 50/50 dengang Trost fik chancen.Han har jo også været på en del af u holdene ind til trost slog ham af pinden i FCM.
Og så er jeg sådan set ligeglad med om det er 2 div han viser klasse i eller om det er DS? C Olsen er der da ingen der har brokket sig over hans SAS liga niveau selvom han kom direkte fra DS. Talentet har været der hos Rasmus Hansen lige siden vi fik. Der er jo en grund til at han blev tilknyttet klubben og vi har brugt penge på ham. Og det er helt sikkert ikke med det formål at skulle spille i 2 div resten af hans tid. Jeg syntes bare det er ærgeligt at han ikke har udviklet sig så meget i FCM som han tydeligtvis har potentiale til.
Og når i snakker om modstandernes forsvar er ringe er det så idag i mener eller i 2 div i det hele taget? For 13 mål tyder vel på at drengen kan finde ud af at lave mål selvom han spiller en plads som normalt vel ikke er kendt for at bringe en i top på topscorer listen. Og ja en del af målene er lavet på dødbolde bla. straffe. Men du ser da også forsvarsspillere i sas ligaen tage straffe frispark og ligende, men de havner da ikke på topscorer listen?
Det ville slet ikke undre mig hvis Rasmus med tiden går hen og bliver en af de bærende profiler på en af sas liga holdene. Vil undre mig mere hvis vi ikke ser ham spille sas liga mere.
-
Nicolai Kammersgaard
BW 2479 Skrev:
> Peter Ross Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Hvis jeg umiddelbart skulle nævne hans bedst
> > udviklede evne, så er det hans overblik, men
> det
> > kan være det snyder, fordi han får forholdsvis
> god
> > tid i 2. division til at "sigte", i forhold til
> > hvad han vil få i SAS Ligaen, men det vil på
> ingen
> > måde overraske mig, hvis han skifter til
> > Silkeborg, bliver fast mand og dermed kommer
> til
> > at spille SAS Liga, når de en gang rykker op
> > igen.
> >
> > Peter Ross
>
>
> Ja det kan du have ret i og tror ikke hans
> overblik og kølige sind er en kæmpe fordel hvis
> man skal på holdet ved ER. Jeg tror bestemt en af
> de grunde til at han ikke for eller har fået
> chancen er at han er "kedelig" som spiller type.
> Han gør altid det man forventer, han er fodbold
> taktisk utroligt klog og konservativ. Og det
> sammen med at han som person helt sikkert heller
> ikke virker som en der skejer ud og gør opmærksom
> på sig selv, gør at han simpelthen er for kedelig
> til ER. I mine øjne kunne det lige så vel være
> magnus trost vi nu gav væk og Rasmus der spillede
> fast. Tror det var rimeligt 50/50 dengang Trost
> fik chancen.Han har jo også været på en del af u
> holdene ind til trost slog ham af pinden i FCM.
>
> Og så er jeg sådan set ligeglad med om det er 2
> div han viser klasse i eller om det er DS? C Olsen
> er der da ingen der har brokket sig over hans SAS
> liga niveau selvom han kom direkte fra DS.
> Talentet har været der hos Rasmus Hansen lige
> siden vi fik. Der er jo en grund til at han blev
> tilknyttet klubben og vi har brugt penge på ham.
> Og det er helt sikkert ikke med det formål at
> skulle spille i 2 div resten af hans tid. Jeg
> syntes bare det er ærgeligt at han ikke har
> udviklet sig så meget i FCM som han tydeligtvis
> har potentiale til.
>
> Og når i snakker om modstandernes forsvar er
> ringe er det så idag i mener eller i 2 div i det
> hele taget? For 13 mål tyder vel på at drengen kan
> finde ud af at lave mål selvom han spiller en
> plads som normalt vel ikke er kendt for at bringe
> en i top på topscorer listen. Og ja en del af
> målene er lavet på dødbolde bla. straffe. Men du
> ser da også forsvarsspillere i sas ligaen tage
> straffe frispark og ligende, men de havner da ikke
> på topscorer listen?
>
> Det ville slet ikke undre mig hvis Rasmus med
> tiden går hen og bliver en af de bærende profiler
> på en af sas liga holdene. Vil undre mig mere hvis
> vi ikke ser ham spille sas liga mere.
Personligt synes jeg ikke han har grebet chancen de gange han har fået den på SAS-liga holdet og hvem vil du lige have han skulle slå af, vi kan jo ikke forlænge med alle spillere bare fordi at de er talentfulde.
Nicolai Kammersgaard
> Peter Ross Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Hvis jeg umiddelbart skulle nævne hans bedst
> > udviklede evne, så er det hans overblik, men
> det
> > kan være det snyder, fordi han får forholdsvis
> god
> > tid i 2. division til at "sigte", i forhold til
> > hvad han vil få i SAS Ligaen, men det vil på
> ingen
> > måde overraske mig, hvis han skifter til
> > Silkeborg, bliver fast mand og dermed kommer
> til
> > at spille SAS Liga, når de en gang rykker op
> > igen.
> >
> > Peter Ross
>
>
> Ja det kan du have ret i og tror ikke hans
> overblik og kølige sind er en kæmpe fordel hvis
> man skal på holdet ved ER. Jeg tror bestemt en af
> de grunde til at han ikke for eller har fået
> chancen er at han er "kedelig" som spiller type.
> Han gør altid det man forventer, han er fodbold
> taktisk utroligt klog og konservativ. Og det
> sammen med at han som person helt sikkert heller
> ikke virker som en der skejer ud og gør opmærksom
> på sig selv, gør at han simpelthen er for kedelig
> til ER. I mine øjne kunne det lige så vel være
> magnus trost vi nu gav væk og Rasmus der spillede
> fast. Tror det var rimeligt 50/50 dengang Trost
> fik chancen.Han har jo også været på en del af u
> holdene ind til trost slog ham af pinden i FCM.
>
> Og så er jeg sådan set ligeglad med om det er 2
> div han viser klasse i eller om det er DS? C Olsen
> er der da ingen der har brokket sig over hans SAS
> liga niveau selvom han kom direkte fra DS.
> Talentet har været der hos Rasmus Hansen lige
> siden vi fik. Der er jo en grund til at han blev
> tilknyttet klubben og vi har brugt penge på ham.
> Og det er helt sikkert ikke med det formål at
> skulle spille i 2 div resten af hans tid. Jeg
> syntes bare det er ærgeligt at han ikke har
> udviklet sig så meget i FCM som han tydeligtvis
> har potentiale til.
>
> en i top på topscorer listen. Og ja en del af
> målene er lavet på dødbolde bla. straffe. Men du
> ser da også forsvarsspillere i sas ligaen tage
> straffe frispark og ligende, men de havner da ikke
> på topscorer listen?
>
Personligt synes jeg ikke han har grebet chancen de gange han har fået den på SAS-liga holdet og hvem vil du lige have han skulle slå af, vi kan jo ikke forlænge med alle spillere bare fordi at de er talentfulde.
Nicolai Kammersgaard
-
Altoriso
BW 2479 Skrev:
> en i top på topscorer listen.
Der er vel stadig ikke nogen der rigtigt taler om kvaliteten af modstandernes FORSVAR..
Derimod bliver der hentydet til at Rasmus Hansen i 2. division ikke kommer til at spille overfor de allerskarpeste ANGRIBERE i Danmark..
Vil igen fremhæve, at jeg netop mener, at RH har solgt sig selv på bedste vis, og Jonas Dal fremhæver ham jo også næsten efter hver kamp, og efter sidste kamp, tror jeg nok det var, sagde han også at han ville blive savnet meget
Så jo; Rasmus Hansen skal nok komme til at vise endnu mere, der har åbenbart bare ikke været plads til ham hos FCM
> en i top på topscorer listen.
Der er vel stadig ikke nogen der rigtigt taler om kvaliteten af modstandernes FORSVAR..
Derimod bliver der hentydet til at Rasmus Hansen i 2. division ikke kommer til at spille overfor de allerskarpeste ANGRIBERE i Danmark..
Vil igen fremhæve, at jeg netop mener, at RH har solgt sig selv på bedste vis, og Jonas Dal fremhæver ham jo også næsten efter hver kamp, og efter sidste kamp, tror jeg nok det var, sagde han også at han ville blive savnet meget
Så jo; Rasmus Hansen skal nok komme til at vise endnu mere, der har åbenbart bare ikke været plads til ham hos FCM
-
Bhomaszz
Re: Nick Ragus
Hvornår har han da kontraktudløb - nu her?? Det lyder ikke godt, eftersom han er en af vores venste wings, og dem har vi ikke så mange af...
-
Mose
Afgang af klassespillere
Jeg er også ked af at vi skal af med Rasmus Hansen, men vi kan jo ikke have så mange unge forsvarstalenter gående.
Troest, Winston og Kjær er tydeligvis de tre spillere, som de forskellige trænere har udvalgt som makkeren til Bak. Derfor er der ganske enkelt ikke plads til flere unge forsvarstalenter. Hansen kunne imidlertid spille midtbane, men også her er konkurrencen åbenbart for høj.
Vi ser helt klart Hansen i SASligaen indenfor 1-2 år, men han bliver altså bare en i en lang række af fcm talenter der bliver til overs i FCM.
Et andet eks:
Marc Pedersen spillede fantastisk igår på ynglingeholdet, og var blandt banens bedste. Men hvad skal han næste år, når han rykker op som senior?
Der er utrolig hård konkurrence på pladserne i det centrale forsvar blandt de helt unge, og for Marc gælder det også, at han har potentialet til at spille SASliga på sigt, men det er jo ikke sikkert det bliver i FCM.
Troest, Winston og Kjær er tydeligvis de tre spillere, som de forskellige trænere har udvalgt som makkeren til Bak. Derfor er der ganske enkelt ikke plads til flere unge forsvarstalenter. Hansen kunne imidlertid spille midtbane, men også her er konkurrencen åbenbart for høj.
Vi ser helt klart Hansen i SASligaen indenfor 1-2 år, men han bliver altså bare en i en lang række af fcm talenter der bliver til overs i FCM.
Et andet eks:
Marc Pedersen spillede fantastisk igår på ynglingeholdet, og var blandt banens bedste. Men hvad skal han næste år, når han rykker op som senior?
Der er utrolig hård konkurrence på pladserne i det centrale forsvar blandt de helt unge, og for Marc gælder det også, at han har potentialet til at spille SASliga på sigt, men det er jo ikke sikkert det bliver i FCM.
-
Kent
Re: Afgang af klassespillere
Og jeg synes det er vigtigt, at man husker at se på det, som et positivt problem. Det er fordi vi har rigtig mange gode spillere, og der er hård konkurrence om pladserne, at vi må lade nogle gode smutte.
Forhåbentlig er det så de rigtige vi beholder, men der vil næsten naturligt ske det, at enkelte vil slå igennem i andre klubber - uden at det dog betyder, at de ville have slået igennem hos os.
Men hellere have for mange talenter, og at vi så slipper dem til andre klúbber, end have for få, så førsteholdet bliver ringere, og vi skal ud og hente spillere.
I vurderingen af RH synes jeg det er lidt tyndt at lægge for meget vægt på det faktum, at han har scoret mange mål. Det er hans forsvarsmæssige kvaliteter, der skal få ham på 1. holdet. Det er lettere at score i 2. div, og to af de primære grunde til at han er topscorer er, at han tager straffe, samt at han har spillet mange kampe. Fx var Poku jo topscorer indtil han rejste, og Dadu scorede 3 mål i den ene kamp han fik. Så hvis fx Poku, Dadu, Christian Olsen eller Baba havde spillet lige så mange kampe på 2. div som RH, så var det nok ikke RH, der havde været topscorer.
Forhåbentlig er det så de rigtige vi beholder, men der vil næsten naturligt ske det, at enkelte vil slå igennem i andre klubber - uden at det dog betyder, at de ville have slået igennem hos os.
Men hellere have for mange talenter, og at vi så slipper dem til andre klúbber, end have for få, så førsteholdet bliver ringere, og vi skal ud og hente spillere.
I vurderingen af RH synes jeg det er lidt tyndt at lægge for meget vægt på det faktum, at han har scoret mange mål. Det er hans forsvarsmæssige kvaliteter, der skal få ham på 1. holdet. Det er lettere at score i 2. div, og to af de primære grunde til at han er topscorer er, at han tager straffe, samt at han har spillet mange kampe. Fx var Poku jo topscorer indtil han rejste, og Dadu scorede 3 mål i den ene kamp han fik. Så hvis fx Poku, Dadu, Christian Olsen eller Baba havde spillet lige så mange kampe på 2. div som RH, så var det nok ikke RH, der havde været topscorer.
-
YahooSeeker [Bot]
2. div Anfører?
Jeg er helt enig i, at Rasmus, ikke er god nok til at slå igennem på 1. holdet, men hn har nogle kvaliteter, der gør at han godt kan gå ud og få en strålende karriere fx i silkeborg eller en anden klub på det niveau.
Rasmus har nogle fantastiske lederegenskaber, han dirregere og viser tydeligt hvad han gør og vil have de andre til. Jeg har altid været imponeret over hans insdstilling og atityde.
Hvis han kommer i et midterforsvar med en stærk hovedspils type, så er jeg sikker på, at han kan blive en succes.
Han har gennem lang tid været den samlende og stabiliserende kraft på 2. holdet. og der er nok ingen tvivl om at han vil blive savnet hvis han smutter....og det gør han jo nok, selvom der er ½ år tilbage af hans kontrakt.
Hvem bliver anøre nu?
Jeg tror det bliver Jungbloot. Han har fast plads på holdet, har alderen, og skal ingen steder lige med det første.
Rasmus har nogle fantastiske lederegenskaber, han dirregere og viser tydeligt hvad han gør og vil have de andre til. Jeg har altid været imponeret over hans insdstilling og atityde.
Hvis han kommer i et midterforsvar med en stærk hovedspils type, så er jeg sikker på, at han kan blive en succes.
Han har gennem lang tid været den samlende og stabiliserende kraft på 2. holdet. og der er nok ingen tvivl om at han vil blive savnet hvis han smutter....og det gør han jo nok, selvom der er ½ år tilbage af hans kontrakt.
Hvem bliver anøre nu?
Jeg tror det bliver Jungbloot. Han har fast plads på holdet, har alderen, og skal ingen steder lige med det første.
-
Mose
Re: 2. div Anfører?
Han har så bare ikke de spillemæssige kvaliteter. Han virker utrolig sympatisk med hans arbejdsraseri og gode indstilling, men det var en gåde for mange, at vi forlængede hans kontrakt.
I en tid hvor alle voksne ledere i FCM tilsyneladende kan spille 2. div har han jo ikke svært ved at spille sig på holdet, men det bliver svært for ham at holde pladsen i takt med at flere akademispillere bliver senior.
Jeg tror Kjær bliver anfører på 2 div. næste år.
I en tid hvor alle voksne ledere i FCM tilsyneladende kan spille 2. div har han jo ikke svært ved at spille sig på holdet, men det bliver svært for ham at holde pladsen i takt med at flere akademispillere bliver senior.
Jeg tror Kjær bliver anfører på 2 div. næste år.
-
YahooSeeker [Bot]
Kent Skrev:
> Og jeg synes det er vigtigt, at man husker at se
> på det, som et positivt problem. Det er fordi vi
> har rigtig mange gode spillere, og der er hård
> konkurrence om pladserne, at vi må lade nogle gode
> smutte.
>
> Forhåbentlig er det så de rigtige vi beholder, men
> der vil næsten naturligt ske det, at enkelte vil
> slå igennem i andre klubber - uden at det dog
> betyder, at de ville have slået igennem hos os.
>
> Men hellere have for mange talenter, og at vi så
> slipper dem til andre klúbber, end have for få, så
> førsteholdet bliver ringere, og vi skal ud og
> hente spillere.
>
> I vurderingen af RH synes jeg det er lidt tyndt at
> lægge for meget vægt på det faktum, at han har
> scoret mange mål. Det er hans forsvarsmæssige
> kvaliteter, der skal få ham på 1. holdet. Det er
> lettere at score i 2. div, og to af de primære
> grunde til at han er topscorer er, at han tager
> straffe, samt at han har spillet mange kampe. Fx
> var Poku jo topscorer indtil han rejste, og Dadu
> scorede 3 mål i den ene kamp han fik. Så hvis fx
> Poku, Dadu, Christian Olsen eller Baba havde
> spillet lige så mange kampe på 2. div som RH, så
> var det nok ikke RH, der havde været topscorer.
Nej det er jo også fint nok og ja det er da et posetivt problem. Men det gør det da ikke mindre ærgeligt. Jeg tror bare med et par chancer på sas liga holdet havde vi kunnet få penge for ham.
Og med hensyn til topscorer så er det ikke så meget FCM topscorer jeg hentyder til. Det er mere det at han ligger nummer 4 i 2 div vest. På sas liga listen finder du ikke en forsvarsspiller på top 10, det er enda svært at finde bare en der er midtbanespiller.
> Og jeg synes det er vigtigt, at man husker at se
> på det, som et positivt problem. Det er fordi vi
> har rigtig mange gode spillere, og der er hård
> konkurrence om pladserne, at vi må lade nogle gode
> smutte.
>
> Forhåbentlig er det så de rigtige vi beholder, men
> der vil næsten naturligt ske det, at enkelte vil
> slå igennem i andre klubber - uden at det dog
> betyder, at de ville have slået igennem hos os.
>
> Men hellere have for mange talenter, og at vi så
> slipper dem til andre klúbber, end have for få, så
> førsteholdet bliver ringere, og vi skal ud og
> hente spillere.
>
> I vurderingen af RH synes jeg det er lidt tyndt at
> lægge for meget vægt på det faktum, at han har
> scoret mange mål. Det er hans forsvarsmæssige
> kvaliteter, der skal få ham på 1. holdet. Det er
> lettere at score i 2. div, og to af de primære
> grunde til at han er topscorer er, at han tager
> straffe, samt at han har spillet mange kampe. Fx
> var Poku jo topscorer indtil han rejste, og Dadu
> scorede 3 mål i den ene kamp han fik. Så hvis fx
> Poku, Dadu, Christian Olsen eller Baba havde
> spillet lige så mange kampe på 2. div som RH, så
> var det nok ikke RH, der havde været topscorer.
Nej det er jo også fint nok og ja det er da et posetivt problem. Men det gør det da ikke mindre ærgeligt. Jeg tror bare med et par chancer på sas liga holdet havde vi kunnet få penge for ham.
Og med hensyn til topscorer så er det ikke så meget FCM topscorer jeg hentyder til. Det er mere det at han ligger nummer 4 i 2 div vest. På sas liga listen finder du ikke en forsvarsspiller på top 10, det er enda svært at finde bare en der er midtbanespiller.
-
YahooSeeker [Bot]
Jeg går ud fra du snakker om Rasmus Hansen?
Han har vel hele tiden været med for at give stabilitet og frem for alt kontinuitet?
Han har vel hele tiden været med for at give stabilitet og frem for alt kontinuitet?
-
Kent
Hekler Skrev:
> Jeg går ud fra du snakker om Rasmus Hansen?
Tror det var Jungbloot som Mose skrev om.
> Jeg går ud fra du snakker om Rasmus Hansen?
Tror det var Jungbloot som Mose skrev om.
-
Kent
Re: FC Roskilde i tilskuerproblemer
I EB i dag står der, at efter tilskueren havde overfaldet målmanden, jagtede målmanden tilskueren, fangede ham og holdt ham fast til politiet kom. Det afstedkom så et rødt kort til målmanden fra kampens dommer, da målmanden havde forladt banen under kampen.....
????
????
-
Jakob Jensen
Det er ikke helt hvad der står her - men det er måske i den trykte?
http://ekstrabladet.dk/112/article307393.ece
Venlig hilsen
Jakob Jensen
http://ekstrabladet.dk/112/article307393.ece
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
Kent
Jakob Jensen Skrev:
> Det er ikke helt hvad der står her - men det er
> måske i den trykte?
> http://ekstrabladet.dk/112/article307393.ece
>
Jep, det var i den trykte. Men jeg håber sgu det er forkert
> Det er ikke helt hvad der står her - men det er
> måske i den trykte?
> http://ekstrabladet.dk/112/article307393.ece
>
Jep, det var i den trykte. Men jeg håber sgu det er forkert
-
Arff
Der er et eller andet der siger mig han ender i Viborg.
- Jeg ved ikke hvad, men jeg har det på fornemmelsen, selvom jeg helst ikke så det skete (hvis det sker).
- Jeg ved ikke hvad, men jeg har det på fornemmelsen, selvom jeg helst ikke så det skete (hvis det sker).