FCM aktierne

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vinding

FCM aktierne

Indlæg af Vinding »

Som en rigtig fodbold fan har jeg selvfølgelig købt aktier i min klub.
Jeg kan nu se at de er steget til det højeste siden de blev udstedt for 3 år siden.
De er faktisk steget til over det dobbelte i perioden siden sommerferien hvilket må gøre dem til nogle af de bedste fodbold aktier hvis man sammenligner stigningen i procent.
Selvfølgeligt er det godt når ens aktier stiger som de gør i øjeblikket, men det får mig også til at frygte at man ser folk sælger deres aktier pga. af stigningen. For det er vel ikke kun os fans der har købt alle disse aktier, for med den stigning vil der vel altid nogen som der vil lave nogle hurtige penge.

Man skulle have købt en masse da de var helt nede, men jeg frygtede at vores aktier ville ende som Silkeborg og AGF aktier, og dermed havde man kun støttet en god sag.

Vinding
Senest rettet af Vinding 12. feb 2007, 16:52, rettet i alt 1 gang.

bsj

Re: FCM aktierne

Indlæg af bsj »

Hmm.. hurtige penge? tvivler.. ~100% på 6mdr. var der nok ingen der kunne gætte, og det skyldes jo også vi har fået skudt mikkel af og haft et konge efterår. Økonomisk set har vi også fået nogle sponser aftaler der holder maks!

Tror de fleste der har købt fcm aktier, er folk der er tilhængere af FCM, og/eller ser det mere eller mindre som et sponsorat (som jeg f.eks gør! sælger sku ikke før jeg er tvunget, om så kursen er 10 eller 100)

Fakta er spekulationer aldrig kan gå i fodbold aktier, hvis man kun er ude efter en gevinst på kort sigt.

/bsj

Mose

Indlæg af Mose »

Du har ganske enkelt ikke ret i det du siger.

Fodboldaktier kan være en særdeles god foretning. FCK aktierne er fx. steget mange hundrede procent de sidste år, og personligt har jeg et overskud på over 100% på mine FCM aktier.

Jeg købte ikke FCM aktier for at støtte min hjeteklub, men fordi jeg rent faktisk så en god forretning i aktien, og jeg sælger ikke mine aktier endnu.

Jeg mener aktierne er betydeligt mere værd end de 29 kr. pr.stk.

Mine beregninger giver en fair værdi på 59 kr. stk, så jeg skal ikke have solgt foreløbig. (tvivler måske på jeg nogensinde for solgt)

bsj

Indlæg af bsj »

Mose: Ja ved godt der er en undtagelse med "FCK", men tag alle andre fodbold aktier? sagen er jo den PS&E (Parken Sport & Entertainment) er mange andre ting end FCK fodbold..

100% er ganske flot ja, men som vinding mener at folk køber dem for at få en hurtig gevinst holder sku ikke, hvis man tænker i de baner er der mange meget mere interesante papir på OMX.

Mht til fair værdien, tror jeg ikke du er helt galt på den, har dog ikke selv lavet et større regnestykke.

Har selv godt 150 % på mine FCM'er (som sagt tidligere sælger heller ikke)

/bsj

GamleHoffmann64

Indlæg af GamleHoffmann64 »

Vinding Skrev:
-------------------------------------------------------
> Som en rigtig fodbold fan har jeg selvfølgelig
> købt aktier i min klub.
> Jeg kan nu se at de er steget til det højeste
> siden de blev udstedt for 3 år siden.
> De er faktisk steget til over det dobbelte i
> perioden siden sommerferien hvilket må gøre dem
> til nogle af de bedste fodbold aktier hvis man
> sammenligner stigningen i procent.
> Selvfølgeligt er det godt når ens aktier stiger
> som de gør i øjeblikket, men det får mig også til
> at frygte at man ser folk sælger deres aktier pga.
> af stigningen. For det er vel ikke kun os fans der
> har købt alle disse aktier, for med den stigning
> vil der vel altid nogen som der vil lave nogle
> hurtige penge.
>
> Man skulle have købt en masse da de var helt nede,
> men jeg frygtede at vores aktier ville ende som
> Silkeborg og AGF aktier, og dermed havde man kun
> støttet en god sag.
>
> Vinding

Klap nu lige hesten Vinding..

Uanset hvor mange aktier du måtte have købt er det vist ikke vejen til velfærd, i og med de står i 29,- stykket?

Som jeg ser det i øjeblikket er det vel en form for support til vores hold, og ikke en måde at lave hurtige penge på? Og det gælder i øvrigt også på længere sigt.

Mose

Indlæg af Mose »

Hurtig gevinst:

Min storebror købte den 12/10 2006 til kurs 10,0 kr.

Her mindre end fire måneder efter kan de sælges til kurs 30,20 kr.(laveste bud idag).

Pengene er altså tredoblet på fire måneder. Det kalder jeg en hurtig gevinst.

Der er ingen OMX aktier, der er steget tilsvarende de sidste fire måneder.

Alt for mange holder ved den gamle sandhed, at fodboldaktier kun var for patriotiske fans. Men fakta er, at mange mennesker har tjent godt på fodboldaktier den sidste tid. Og sådan skal det også være. Aktier er ikke et støttebevis men en investering.

bsj

Indlæg af bsj »

Mose Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hurtig gevinst:
>
> Min storebror købte den 12/10 2006 til kurs 10,0
> kr.
>
> Her mindre end fire måneder efter kan de sælges
> til kurs 30,20 kr.(laveste bud idag).
>

16-10-06 10:37 15 17,50
12-10-06 12:49 250 10,00
11-10-06 09:21 5000 15,00

så han da lige ramt den rigtige dag hva? (og samtidlig et fjols der vilel sælge til den latterlige kurs) :p

Men ok.. mente at man på meget kort sigt kunne ramme sygere stigniner på OMX tag etc nanocover 212,9% på 1 uge.

Vinding

Indlæg af Vinding »

Hej Gamle Hoffman

Hvorfor skal jeg klappe hesten? Jeg skriver da ikke noget om at jeg vil lave hurtige penge, men jeg frygter at folk begynder at spekulere i "vores" aktier.

Men hvorfor er det ikke vejen til velfærd med en kurs 29 når den er gået fra kurs 10 på 4 måneder? Havde jeg satset hele min opsparing ville jeg have tredoblet min indsats hvilket jeg syntes ville have været en rigtig god handel.

Vinding

bsj

Indlæg af bsj »

hehe vinding.. du havde ikke fået den til kurs 10 for 4 måneder siden, hvis du ville købe en god stak.. det er jo kun 1 trader der havde et bud på 250stk (hvilket er næsten ingenting) og en klovn der solgte..

hvis du kigger lidt i handlerne kan du se kurs 15-17 på hver side!

hvis mange vil købe stiger prisen.. kursen i efteråret begynde jo først at blive reel da der kom en del køber til, og det skete først de sidste måneder på året !!

Besvar