Fcm interesse i Ankergren...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: FCM tager risici

Indlæg af Altoriso »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Altoriso Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hekler Skrev:
> >
>
> > -----
> > > Altoriso Skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > >
> > > > Det har jo før vist sig at FCM har modet
> til
> > at
> > > > tage nogle risici,....
> > >
> > > Hvad hentyder du til?
> >
> >
> > Hele FCM-konceptet har da fra starten været med
> en
> > vis risiko..
>
> Kom med eksempler?
>
>
> > Men selve holdningen og økonomien til et
> akademi
> > har da været en stor risiko at tage
>
> Men man har brugt penge man havde, har man ikke?
>
> > Derudover har man turde satse på feks unge
> > spillere osv osv
>
> Osv. hvad? At satse på unge spillere er vel ikke
> det samme som at satse hele butikken økonomisk?
>
> > Jeg er sikker på at vi kan finde flere
> eksempler
> > på at FCM tør, hvor andre måske tøver
>
> Som fx?

Hold nu op Hekler, så uvidende er du jo ikke..

Siden 1999 har det vist været temmeligt begrænset med overskud i økonomien, og hvis det ikke var fordi at man turde satse på fremtiden, så havde forretningen nok været lukket for længe siden

Jeg synes at det i høj grad vidner på at man i FCM godt tør satse

Du prøver jo kun at få drejet det over til at AR skal stå på mål fremover ;-)

Takito

Indlæg af Takito »

> Hold nu op Hekler, så uvidende er du jo ikke..
>
> Siden 1999 har det vist været temmeligt begrænset
> med overskud i økonomien, og hvis det ikke var
> fordi at man turde satse på fremtiden, så havde
> forretningen nok været lukket for længe siden
>
> Jeg synes at det i høj grad vidner på at man i FCM
> godt tør satse
>
>
> Du prøver jo kun at få drejet det over til at AR
> skal stå på mål fremover ;-)

Eller også keder han sig bare hjemme her lørdag aften, og har en af de dage hvor han skal sætte spørgsmålstegn ved alt som folk skriver i stedet for at bruge den sunde fornuft og selv regne lidt ud.

YahooSeeker [Bot]

Re: Fcm interesse i Ankergren...

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Vi for at se! Men det vil ikke komme som en chock for mig hvis DS skifter til BIF i pausen. Det er hvad rygterne siger ude i byen, men håber da også at der ikke er noget hold i dem.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Jeg er egentlig enig med Hekler. Jeg kan ikke se at FCM har brugt penge man ikke har. Hvis den tidligere risiko Altoriso hentyder til er, at spillerkøb og kontraktforlængelser er foregået i samme år, som man også har haft underskud på driften, så mener jeg at de år er spillerkøbene foretaget EFTER spillersalg, altså at man har været klar over at man har fået ekstraordinære indtægter, der samtidig kunne bære de ekstraordinære udgifter.

Problemet er bare at FCM nu har en spillertrup, der er så løntung at det tærer betydeligt på egenkapitalen. At give 2 millioner for Ankergren, der samtidig skal have en pæn slat penge i lønningsposen lyder af ret meget, med den begrænsede egenkapital. At der måske kommer kapitalindsprøjtning eller spillersalg er svært at forholde sig til i en diskussion om at bruge 2 millioner på Ankergren, når vi ikke aner om det rent faktisk sker.

Men en ting er sikkert: Bruger FCM 2 millioner på Ankergren og beholder man den nuværende spilertrup intakt til sommer, uden kapital indsprøjtning eller bedre sponsorater, så sidder man i en dårligere forhandlingssituation, når der skal sælges spillere, da egenkapitalen er ved at være reduceret så kraftigt, at det er kritisk og man derfor er tvunget til at afhænde mindst en af profilerne på holdet. Men viser Thygesen samme styrke i forårssæsonen, kan det selvfølgelig være ligegldigt, for så handler det ikke om han bliver solgt, men om hvilken klub der vil betale mest.

Lund

YahooSeeker [Bot]

Altoriso Skrev:

> Hold nu op Hekler, så uvidende er du jo ikke..

Hvis du har noget at sige så må du bakke det op ellers så kan jeg jo ikke tage dig serriøst!

> Siden 1999 har det vist været temmeligt begrænset
> med overskud i økonomien, og hvis det ikke var
> fordi at man turde satse på fremtiden, så havde
> forretningen nok været lukket for længe siden

Kom med eksempler det antyder din påstand, jeg synes faktisk at FCM har vist at man altid har satset når man hadve pengene at gøer det med. En satsning inden man har pengene vil være ude af karakter efter min mening.

> Jeg synes at det i høj grad vidner på at man i FCM
> godt tør satse

Hvilket vidner om ar FCM tør satse. Vær konkret!

> Du prøver jo kun at få drejet det over til at AR
> skal stå på mål fremover ;-)

Hvor har jeg skrevet det?

Du lægger ord i munden på mig.

Men ja jeg tror ikke Ankergren kan slå Arved af!

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Nu blander jeg mig helt sikkert på et område, hvor jeg ikke er vidende nok. Men så vidt jeg husker, så er Akadamiet (og samarbejdet i Afrika) en ikke helt billig løsning, og selvfølgelig havde i penge da det blev startet - men der blev vidst også sagt, at det ville koste mange, mange penge årligt at drive og derfor skulle der også flere penge ind, for at kunne holde hjulene kørende rundt på denne mølle.

Det samme kan man vel sige - i og med at præstere underskud, så er det med en hvis risiko indblandet, når det gentager sig - for egenkapitalen er ikke uendelig og derfor skal skuden før eller siden begynde at give plus, for at man kan fortsætte i den retning man at kursen, for ellers må man drosle ned. Så når man budgettere med spillersalg, så tager man en risici, og risikere underskud og store nedskæringer hvis de ikke kommer.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Kent

Indlæg af Kent »

BW 2479 Skrev:
> Vi for at se! Men det vil ikke komme som en chock
> for mig hvis DS skifter til BIF i pausen. Det er
> hvad rygterne siger ude i byen, men håber da også
> at der ikke er noget hold i dem.

Rygterne ude i byen siger også, at rygterne ude i byen er utroværdige. Af en eller anden grund vælger jeg at stole mere på FCMs bestyrelse end hvad du har hørt ude i byen.

Kent

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jakob Jensen Skrev:
> Nu blander jeg mig helt sikkert på et område, hvor
> jeg ikke er vidende nok. Men så vidt jeg husker,
> så er Akadamiet (og samarbejdet i Afrika) en ikke
> helt billig løsning, og selvfølgelig havde i penge
> da det blev startet - men der blev vidst også
> sagt, at det ville koste mange, mange penge årligt
> at drive og derfor skulle der også flere penge
> ind, for at kunne holde hjulene kørende rundt på
> denne mølle.
>
> Det samme kan man vel sige - i og med at præstere
> underskud, så er det med en hvis risiko
> indblandet, når det gentager sig - for
> egenkapitalen er ikke uendelig og derfor skal
> skuden før eller siden begynde at give plus, for
> at man kan fortsætte i den retning man at kursen,
> for ellers må man drosle ned. Så når man
> budgettere med spillersalg, så tager man en
> risici, og risikere underskud og store
> nedskæringer hvis de ikke kommer.
>
> Venlig hilsen
> Jakob Jensen

Du har helt sikkert fat i noget af det rigtige Jacob !

Og hvis du kigger på referatet fra feks generalforsamlingen,
( http://www.fcm.dk/index.php?ID=45&nyhed ... laes_nyhed ) synes jeg også klart, at det bevises, at de godt TØR at tage disse risici, som talentarbejdet i kroner og ører koster :

"Vi må erkende i bestyrelsen, at drift af et fodboldakademi og talentarbejde til en pris på ca. 6 mio. kr. årligt, samtidig med væsentlige kontraktforlængelser med en del spillere og den generelle udvikling i spillerlønninger gør det umuligt for FC Midtjylland at nå et driftsresultat på kr. 0 før spillersalg og med det nuværende forretnings-setup. Vi må konstatere, at det realistiske mål er et driftsresultat på kr. 0 før udgifter til talent og akademi. Talent- og akademiafdelingen skal fremover bevise sit eget værd ved salg af spillere."

"Indtil dato har vi investeret ca. 20 mio. kr. uden at vi endnu har solgt spillere. Vi har i bestyrelsen valgt at have ”is i maven” og foreløbig sige nej til tilbuddene. "

Derudover er det da blevet nævnt den senere tid, at man godt TØR vente med et salg af en af de hotte navne vi har for tiden, omend alle jo kan købes til den rette pris :-)

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

> > > Altoriso Skrev:

> > > > Det har jo før vist sig at FCM har modet tilat tage nogle risici,....

> > > Hekler skrev

> > > Hvad hentyder du til?

Hmm hele opstarten med akademiet, har da fra starten været en satsning fra FCM side. En satsning med risici indblandet.

1. Ser vi de millioner vi poster i akademiet igen?
2. Hvis akademiet ikke lykkes, skal vi så lukke butikken?

Altoriso skrev > >
> > Hele FCM-konceptet har da fra starten været med en vis risiko..

Hekler skrev > >
> Kom med eksempler?

Igen kan akademiet (hele vores økonomiske eksistensgrundlag på sigt) nævnes. Lykkes det ikke vil FCM aldrig få en forretning igang, for mig at se en enorm (god) satsning men med samme ovennævnte risici.
Ingen videre risikospredning, hvilket i sig selv er en meget målrettet satsning.

Hekler skrev:

> Osv. hvad? At satse på unge spillere er vel ikke
> det samme som at satse hele butikken økonomisk?

Nej Hekler det er det ikke, men når en af de tungeste poster er akademiet, og derved de unge spillere, så vejer de godt på vægtskålen.

Altoriso skrev > >
> > Jeg er sikker på at vi kan finde flere eksempler
> > på at FCM tør, hvor andre måske tøver

Hekler skrev > >
> Som fx?

Ja i er sikkert træt af at høre ordet igen, men igen akademiet. Netop her har FCM fra starten differentieret sig, hvor andre klubber har tøvet.

Ege

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Hekler Skrev:

>
> Men ja jeg tror ikke Ankergren kan slå Arved af!

Men nu vil jeg gerne spørge dig om noget og jeg ønsker konkrete, historiske eksempler.... Gerne med dato og situation:

Hvornår har AR vundet en kamp for os? Altså hvornår har han været den bærende forskel på point?

Mose

Indlæg af Mose »

Ankergren er ikke god nok til FCM.

Måske er han en anelse bedre, end dem vi har, men skal vi bruge penge på en ny målmand, skal det også virkelig være en, der forstærker os.

Arek Onysko ville være et bedre forslag til en forstærkning.

BWMØ

Indlæg af BWMØ »

Vel er han da god nok til FCM, og det må de kloge mennesker jo også vide, eftersom de er interesseret i ham så kort tid efter der blev re-signet med de målmænd vi pt. råder over.

FCM vil have Ankergren ind, AR ud, og vil ikke benytte de unge målmænd på 1. holdet, medmindre der ikke er andre valg.

Kent

Indlæg af Kent »

Jeg er enig i, at Arek er bedre end Ankergren. Prisen på Arek er dog nok højere end på CA. Desuden er CA yngre end Arek. Arek bliver ikke bedre end han er nu, mens CA stadig kan udvikle sig.

Desuden skal man måske ikke bedømme CA på den netop overståede halvsæson, hvor hele BIF-holdet har været under normal standard. CA holdt trods alt Zaza (der på det tidspunkt var SAS-ligaens bedste målmand) ude af BIF-målet i en længere periode, og i sidste ende forlod Zaza klubben. CA har størrelsen til at blive en rigtig god målmand.

Desuden er CA inde omkring landsholdet, og med på ligalandsholdet (i JC fravær godt nok). I øjeblikket er han vel 3. valg til landsholdet (efter Sørensen, Christiansen). Jeg tror hverken AR eller Heinze overhovedet er i nærheden af at være i MOs overvejelser. Så jeg mener det er en underdrivelse at sige, at han kun er en anelse bedre end de nuværende. Han vil efter min vurdering være en klar forstærkning.

Desuden er det også en fordel, at ER kender ham i forvejen fra Køge-tiden.

Kent

YahooSeeker [Bot]

Kent Skrev:
> Jeg er enig i, at Arek er bedre end Ankergren.
> Prisen på Arek er dog nok højere end på CA.
> Desuden er CA yngre end Arek. Arek bliver ikke
> bedre end han er nu, mens CA stadig kan udvikle
> sig.
>
> Desuden skal man måske ikke bedømme CA på den
> netop overståede halvsæson, hvor hele BIF-holdet
> har været under normal standard. CA holdt trods
> alt Zaza (der på det tidspunkt var SAS-ligaens
> bedste målmand) ude af BIF-målet i en længere
> periode, og i sidste ende forlod Zaza klubben. CA
> har størrelsen til at blive en rigtig god
> målmand.
>
> Desuden er CA inde omkring landsholdet, og med på
> ligalandsholdet (i JC fravær godt nok). I
> øjeblikket er han vel 3. valg til landsholdet
> (efter Sørensen, Christiansen). Jeg tror hverken
> AR eller Heinze overhovedet er i nærheden af at
> være i MOs overvejelser. Så jeg mener det er en
> underdrivelse at sige, at han kun er en anelse
> bedre end de nuværende. Han vil efter min
> vurdering være en klar forstærkning.
>
> Desuden er det også en fordel, at ER kender ham i
> forvejen fra Køge-tiden.
>
> Kent

Ved ikke om jeg er enig om at vores polske ven er bedre en CA. Men en ting er sikkert, jeg kunne slet ikke forestille mig at se ham i FCM. Syntes CA passer rigtigt godt ind. Og syntes stadigvæk også at folk skal droppe den der diskusion om at CA er en forstærkning eller ej. CA er en af ligaens bedste i mine øjne.Han er i sin bedste alder og ville passe perfekt ind i truppen, syntes jeg. Og hvis klubben skal overholde det med at have x antal landsholdspillere på holdet inden for de næste 5 år. Så for man dem vel ikke meget billigere en CA lige nu er??? Ved godt AR har mange fans herinde, men den følelse jeg har vær gang vi har et hjørne imod os eller vær gang der kommer en høj boldt ind i fæltet vil jeg gerne betale 2 mil for at slippe for.

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Kent Skrev:
> Jeg er enig i, at Arek er bedre end Ankergren.
> Prisen på Arek er dog nok højere end på CA.
> Desuden er CA yngre end Arek. Arek bliver ikke
> bedre end han er nu, mens CA stadig kan udvikle
> sig.
>
> Desuden er det også en fordel, at ER kender ham i
> forvejen fra Køge-tiden.

Og jeg tror ydermere også, at Ankergren vil passe bedre ind i truppen end Onyszko. Der har været en del snak om, at han skaber en smule splid nede i Odense, mens man før har hørt, at Ankergren er med til at skabe en positiv stemning i BIF-truppen.

Besvar