Onside stinker

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Thomas Lund

Onside stinker

Indlæg af Thomas Lund »

Ja de når konstant nye dybder for hvor dårlig et sportsprogram kan være. Siden Jacob Kjeldberg smuttede er kvaliteten styrtdykket og vi må nøjes med to pauseklovner, der ikke fatter hvad der foregår uden for KBH og omegn.

Personlig mener jeg at det er på tide at vi fans, der ikke er underlagt den medieliderlighed som klubberne nødvendigvis må have, grundet slaveriet af sponsorater og TV aftaler, må tage den holdning at vi ikke ønsker at deltage i deres latterlige fankonkurrencer, evt interviews de måtte ønske sig med officielle repræsentanter for fanklubben (undertegnede f.eks.) og generelt afholder os fra at se det reklamespækkede program.

Lund
Senest rettet af Thomas Lund 24. jul 2006, 22:04, rettet i alt 1 gang.

Martin

Re: Onside stinker

Indlæg af Martin »

Thomas Lund skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja de når konstant nye dybder for hvor dårlig et
> sportsprogram kan være. Siden Jacob Kjeldberg
> smuttede er kvaliteten styrtdykket og vi må nøjes
> med to pauseklovner, der ikke fatter hvad der
> foregår uden for KBH og omegn.
>
> Personlig mener jeg at det er på tide at vi fans,
> der ikke er underlagt den medieliderlighed som
> klubberne nødvendigvis må have, grundet slaveriet
> af sponsorater og TV aftaler, må tage den holdning
> at vi ikke ønsker at deltage i deres latterlige
> fankonkurrencer, evt interviews de måtte ønske sig
> med officielle repræsentanter for fanklubben
> (undertegnede f.eks.) og generelt afholder os fra
> at se det reklamespækkede program.
>
> Lund

Der er godt nok ekstrem lidt med om andet end FCK & BIF som sædvanlig, og så henter man en gammel sag fra 2001 med aftalt spil og bruger en masser tid på det istedet for, at vise guderne...

Men om man kunne trække sig, så skulle man måske have fat i de andre fanklubber og høre, hvad de synes ellers bliver det aldrig ændret jo, hvis vi er de eneste...

Kent

Indlæg af Kent »

Martin skrev:
> Men om man kunne trække sig, så skulle man måske
> have fat i de andre fanklubber og høre, hvad de
> synes ellers bliver det aldrig ændret jo, hvis vi
> er de eneste...

Hvis man vil gøre noget, så skal man netop have fat i alle fanklubber og lave noget fælles. Ellers hjælper det ikke. Det kan man så tvivle på om det gør alligevel (og vi skal også lige huske, at TV3's dækning af Superligaen er lysår foran den dækning, der var før de fik rettighederne).

Evt en fællestifo, hvor alle fanklubber holder et enslydende banner op før kampene i den samme spillerunde. Evt "Der spilles også fodbold i Herning/Silkeborg/osv"

Kent

jj

Indlæg af jj »

ja, sad og tænkte på noget lignende, da man så deres "beviser" for aftalt spil i 2001(CHL. kval. FCK-Lazio).

Den journalist, som var taget til Italien for at lave et interviez med en redaktør fra Rai1, fordi der ikke blev vist klip i langsom gengivelse ved Lazio scoringer, må da have haft en dejlig ferietur.

Er der nogen, som har klarhed over, hvilke forpligelser TV3 har til at vise holdene i superliagen.

Persian_Wolf

Re: Onside dufter!

Indlæg af Persian_Wolf »

Syntes Onsides nye "totalfodbold" samt Onside1 og Onside2, er super. Syntes det fedt og modernt. Det er sådan det skal være. Konstant udviklende og altid på forkanten. Syntes det er super sådan det er gået hen og blevet.
At der så er så mange reklamer, er så en hel anden diskussion. Selve udsendelserne og programmet i sig selv, er helt top. Det er det samme man ser i Norsk, Svensk og Tysk fodbold(hvis ikke flere steder).

Det gamle, konservative og meget statiske metode, er efterhånden gået død. Det her dækker langt mere bredt.

- Og taget i betragtning af at det er et live udsendelse, samt første gang idag; så gik det utrolig godt. Syntes Friman og Werge gør det utrolig godt.

Jeg og bunke venner herfra har også sendt en e-mail afsted med masser af ros og uddybende kommentarer for deres nye "metode" .

Stort ros til Onside studiet herfra.

bjarkemarkussen

Indlæg af bjarkemarkussen »

skide godt program hvis man kom fra fck eller brøndby ellers ikke de skal huske det ikke kun er de københavnske klubber der er i superligaen.

jj

Indlæg af jj »

Jeg er meget uening i, at det var et godt program. Dertil er deres fokusering på FCK og Brøndby for stor.

Selve konceptet er godt og egentlig en fornuftig måde at dække fodbolden i sas-ligaen på.

Men de to værter, Werge og Frimann, er efter min mening ikke de rigtige. De "roder" rundt og laver en hakket præsentation. Jeg savner en ordentlig vært i den grad.

bjarkemarkussen

Indlæg af bjarkemarkussen »

frimand sagde as-fc midtjylland

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Nu har jeg ikke selv set deres "Totalfodbold", men efter hvad jeg har hørt, så er det bare en billig kopi af det norsk tv sender hver søndag aften fra kl. 18 ?

Jeg kunne godt forestille mig, at det vil være en pestilens at høre på Werge og Frimann i 5-7 timer (14.00-17.00 - Totalfodbold, 17.00-18.00 - Onside 1, 18.00-19.45 - Kamp, 19.45-21.00 - Onside 2), men heldigvis kommer jeg nok ikke til at se programmet foreløbigt, så jeg vil ikke brokke mig ;-)

Peter Ross

mie

Indlæg af mie »

Jeg kan kun bakke op om kommentarerne der fylder mest i denne tråd. Jeg kom hjem fra fodbold idag med en rigtig god fornemmelse, vi havde tæsket Viborg på deres hjemmebane, et lokalopgør med stor betydning for de fleste fans af både FCM og Viborg og jeg glædede mig til at se alle high lights´ne, fx hvordan kunne Dennis brænde hans første chancer og var der måsk ikke på et tidspunkt straffe til FCM i løbet af første halvleg... Nøj (for at sige det på jysk) hvor skulle det blive godt og se det igen når Onside startede..

Og hvad fik vi så, ca. 20 sekunder, det var i hvert tilfælde sådan det føltes. Vi fik målet, en enkel chance og så tude Frandsen.. Helt ærligt. Skuffelsen var total, jeg greb straks røret og ringede til min Tatiana og jeg nåede ikke engang at sige hej, før hun fik luft for hendes skuffelse over Onside.

Jeg er simpelthen så skuffet at det ikke kan beskrives i en tråd på graven, men jeg kan da give min mening til kende.

Onside STINKER af djævleø!!!!

Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Tja, der er nok en grund til hvorfor det netop KAN være BWere som er lidt muggen over dagens udsendelse. Der er rimelig meget fokus på alle hold, undtagens Horsens og FCM. Ellers var der sådanset action i alle de andre klubber.

Det som skuffede mig lidt, var nok at VFF - FCM kampen ikke blev vist på VS2 men derimod VS3. Mange kan nemlig tag VS2, og det ville være oplagt med sådan et lokalopgør, nu hvor man ved det bliver intens. Istedet blev det Esbjerg - Aab.
VS1 er jo spækfyldt med US Open (Golf) for tiden.

Men syntes godtnok det er overdrevet at sige udsendelsen idag kun dækkede FCK/BIF. Dækkede nu også de mange andre "mid-table"klubber, dog ikke så meget FCM.

Den med at få fans samlet, om at "boycutte" Onside, tror jeg ikk man kommer langt med overhovedet.

Spørgsmålet er om hvor de mister flest seere, på at vise en FCM-Esbjerg kamp, istedet for en BIF eller FCK kamp; eller om at en lille gruppe fans fra de øvrige klubber.

Det ikk en hemmelighed, at vi er langt mere afhængig af dem end de er af os. Hvem skulle ellers dække det ? Det lidt a lá Arriva/Arla and u name it =)

However, uanset hvor meget vi prøver, vil det ikke nytte.
Vi har sammendrag, vi har stadion, ellers må vi købe Viasat pakken; så er man garanteret samtlige kampe

godnat

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

mie skrev:

> Og hvad fik vi så, ca. 20 sekunder, det var i
> hvert tilfælde sådan det føltes. Vi fik målet, en
> enkel chance og så tude Frandsen.. Helt ærligt.
> Skuffelsen var total, jeg greb straks røret og
> ringede til min Tatiana og jeg nåede ikke engang
> at sige hej, før hun fik luft for hendes skuffelse
> over Onside.

Jeg ringede til Jannick og han havde noge ligende den same reaktion som indledning på samtalen.

Helt ærligt jeg troede de havde fået ædt noget i båndmaskinen så lidt som der kom.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Hvis din pointe i dine indlæg er at Onside dækker ligaen ligeligt og at kvaliteten af deres programmer er i orden er jeg uenig. Værterne er et par tegninger og det er dem der skal bære programmet.

Hvis din pointe er at de er en kommerciel TV station og derfor skal vise det flest vil se, kan jeg ikke se hvad det har at gøre med det jeg skriver.

MIN pointe er jo netop at jeg ikke er afhængig af hverken Onside eller hvad de dækker og derfor kan vælge dem fra og derved se mig selv i spejlet og vide at de tifos, sange og tiltag BW laver, ikke laves for at tækkes medierne eller en eller de selvudnævnte "politifans" der mener at have opfundet supporterbegrebet her i DK, men derimod af vores kærlighed til klubben. Det jeg opfordrer til er ikke nogen happening eller et stort fanklubsarbejde. Det er bare at vi i BW bestemmer os for at sådan gør vi fra nu at, officielt melder det ud og så må de andre følge trop hvis de lyster og hvis ikke, så fred være med det.

Onside stinker stadig!

Lund

YahooSeeker [Bot]

Fnys!

Jeg fnyser med!

YahooSeeker [Bot]

kL 00,00 Versionen havde så en fyldig dækning af kampen

Besvar