David skal væk efter sommeren....

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sir Lago

David skal væk efter sommeren....

Indlæg af Sir Lago »

Tjek

http://www.bolddk.com/nyt/?vis=55711

Syntes ikke det er skidt, andet end hvis de går glip af nogle penge pga tidligere muligheder for salg....

Sir Lago
Senest rettet af Sir Lago 3. maj 2006, 21:27, rettet i alt 1 gang.

Kent

Re: David skal væk efter sommeren....

Indlæg af Kent »

Økonomisk set er det naturligvis lidt skidt, at det kommer ud, da det jo ikke ligefrem presser prisen på ham op. Men vi fik ham self. billigt i Aab, så med lidt held kan vi vel stadig holde skindet på næsen.

Kent

Le compte

Indlæg af Le compte »

Jeg syntes altid at David har kæmpet for holdet . Og hans vindermentalitet har gjort at jeg har altid har syntes godt om ham, selvom han ikke har scoret nok mål.

Jeg tror dog nok at det er en rigtig beslutning. Forhåbentlig bliver der råd til en anden spiller, nu da Davids løn spares væk.

felisan

baggrunden for beslutningen?

Indlæg af felisan »

det kunne være rart at vide lidt mere til baggrunden for beslutningen end blot de få kommentarer fra bold.dk.
for inde på banen er der ingen der er mere tændte end David.

Altoriso

Re: baggrunden for beslutningen?

Indlæg af Altoriso »

felisan skrev:
-------------------------------------------------------
> > det kunne være rart at vide lidt mere til
> baggrunden for beslutningen end blot de få
> kommentarer fra bold.dk.
> for inde på banen er der ingen der er mere tændte
> end David.

der kommer sikkert den ene eller anden historie frem de næste dage; nogle bliver skrevet i BT andre i EB, så man skal nok huske at fjerne en vis procentdel af sandhedsværdien, men det er jo næsten en omvendt Morten Bruun, hvor det her er ledelsen der ikke er tilfreds, hvorimod spillere nok har syntes at han var en fin og omgængelig fætter !

Jeg mener, at han har gjort det habilt i FCM, og så heller ikke mere...
Man kan vel sige at man måske havde regnet med bare lidt flere mål fra ham, men han har da for det meste viste en gejst og vilje som har været helt fin !

Hvis man mener at han påvirker truppen negativt ( eller positivt om man vil hehe.. ) så er det nu nok det bedste at han stopper

Pope

Re: baggrunden for beslutningen?

Indlæg af Pope »

Enig - kom nu på banen alle jer med insiderviden. Jeg er også nysgerrig ligesom felisan....

Sir Lago

Indlæg af Sir Lago »

Han har nu altid været den, der har gået forest, og kæmpet r.... ud af buksen...
Det tror jeg vi kommer til at mangle nu! Med mindre de selvfølgeligt, finder en ny en af slagsen.

Cee-Jay

Indlæg af Cee-Jay »

Har altid været en fighter ja, men så heller ikke mere. Vi mangler en skarp mand, og David har udspillet sin rolle på dette hold. Hvis han så tilmed skaber uro, bør vi skille os af med ham.

Vinjets

Indlæg af Vinjets »

Endelig skete det....

David var engang en rigtig skarp, driblestærk og nærgående angriber, men både i Aab og FCM har han ikke vist de samme ting.

Begrundelsen er som jeg også mener at han ikke bidrager med noget konstruktivt i truppen udenfor banen. Han har ikke en gennemsyret professionel tilgang, og han er ikke en spiller som de unge spillere i klubben skal have som øverste i hirakiet..
Gambling, store fester og øslen med pengene m.m. er ikke det der skal ligge højest i FCMs interne hiraki i spillertruppen!! Der har vi brug for rutine med en prof indstilling sås om Jess Thorup, Marcus Albäck bare for at nævne et par af de gode spillere der spiller er eller har spillet i DK...

En anden grund tror jeg også er Davids kærlighed til Kbh.. Jeg tror ikke han kan affinde sig med heden da der ikke sker nok!! Han vil gerne til FCK igen da det jo altid har været klubben i hans hjerte! Eller måske ønsker han en sidste tur til udlandet inden karrieren er forbi.. og hvis man ikke kan komme afsted på anden måde, så kan man jo altid være lidt utilbens i klubben! Jeg tror ikke David er den der ligger fingre imellem eller har den store klubfølelse for FCM..

Jeg synes alt i alt at det er en super udmelding!! De unge Akeem, Baba ( Som jeg så spille imod AGF YDM i lørdags) har ikke brug for en kontroversiel type som David til at være de unges mentor!!!

Sir Lago

Indlæg af Sir Lago »

Baba collins er ikke spilleberetiget før efter dec 2006. Og det er jo meget muligt, at han er et stort talent osv. Men det er stadig spørgsmålet, om han kan klarer sig, og måle sig med de forventninger, der er på ham!

Vinjets

Indlæg af Vinjets »

jeg så baba collins og resten af YDM imod AGFs bedste... og baba er en fantastisk angriber!!! Teknisk, styrkemæssigt, forståelsesmæssigt og ikke mindst en utrolig speed... han BLIVER fremragende!! slet ingen tvivl i mine øjne om det...
Men derfor skal klubben også finde en rutineret angriber der kan lære fra sig til de unge! En de kan læne sig op af....

Sir Lago

Indlæg af Sir Lago »

Og det har vi ik lige nu!!! Men vi skal altså passe på, ikke at lægge alt for meget pres på Collins..... Han er ikke så gammel, og kan have svært ved at holde til det! Det er set masser af gange, at unge lovende spillere, ikke har kunne stå for presset...

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det kunne jo tænkes at klubben finder en erstatning når DNs løn formentlig bliver frigivet i budgettet (hvis de da kan sælge ham..)

Måske Tømrer fra Bolton, han er da om nogen en rollefigur man kan have meget glæde af både på, og udenfor banen.

Ellers må man ud og tjekke markedet, der må rende nogle angribere rundt derude et sted som kan blive en stjerne i superligaen. Marcus Rosenberg er da vist gledet lidt ud af frontrækken i Ajax (er dog ikke helt sikker, synes bare jeg så det et sted..), han ville være på Allback niveau at hente ;-)

Lidt billigere (meget meget) kunne måske Mikael Dahlberg i Sundsvall. Han er i hverfald 1.91 høj, så burde da være en fysisk kapacitet, som vi meget vel kan have brug for ved siden af Agbetu og senere Collins.

Vinjets

Indlæg af Vinjets »

synes din tilgang er den rigtige... En tømrer ville være PERFEKT for holdet.. men er bare bange for at Silkeborg ligger ham for tæt til at kunne finde på at tage til FCM.. det er jo nok ikke ligefrem penge han mangler, så der kan kun lokkes med klubfølelser og sportslige ambitioner.. Og desværre tror jeg klubfølelserne vinder den diskusion!!
Har godt hørt om Dahlberg.. og det var da absolut en spiller man skulle se nærmere på...

Hvad angår Baba, så må jeg sige at han overraskede mig positivt uden at have set ham før, men kun hørt om ham!! han er en utrolig god og farlig angriber.. og med tillid til ham så kommer kasserne også i længden.. ;-)

HauG

Indlæg af HauG »

Ikke kan stå for presset? hvosdan skal han så kunne blive en top angriber... der skal være pres på han man skal præstere hele tiden, eller det er da sådan indstillingen skal være. Man skal være mentalt stærk for at kommer helt til tops. Spillere som agger og kahlenberg virkede på mig gennem deres udtaleser til pressen som om de kunne står for presset og de er da kommet videre. Selvfølgelig påvirker et pres spillere men det skulle da bare være en ekstra motivation til at præstere.

Jeg kender ikke babas metalitet, men hans talent kan man da ikke kommer uden om, så håber da han kan stå for presset...

Besvar