Live Tråden: Lyn - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
bruno

Re: Kampen set fra VG.no

Indlæg af bruno »

Lyn havde kun nogle få forsøg på mål de sidste 15 min, fordi de skulle lægge en ultra pres til sidst. Jeg fornemmede at FCM havde kontrol over det og det var kun spøgsmål om tid om hvor længe de kunne holde FCM fra en kontra mål med den pres.
FCM styrede kampen i 75 min og havde foruden 3 mål 1 skud og 1 hovdestød på stolpen.
Jeg syndes dog ikke vi spille super godt,men Lyn var barer piv ringe.
Ok de havde nogle skadet spiller men vi havde også nogle vigtige spiller ude.
De Normænd der skulle få lyst til at komme til Herning kunne vi jo dele tude kiks ud til.

FC Lyn Oslo

Re: Live Tråden: Lyn - FCM 1 - 2

Indlæg af FC Lyn Oslo »

Peter Ross skrev:
-------------------------------------------------------
> Men Lyn opfylder fint alle ens fordomme om norks
> fodbold. Lange bolde, og intet andet.
>

Det er helt tydelig at du ikke så kampen! Greit nok at du tydeligvis har fordommer mot Lyn/norsk fotball, men du kan holde deg for god til å publisere usakligheter!

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jo, jeg så kampen.

I lige netop kampen i torsdag spillede i med mange lange bolde, dog har jeg også set andre kampe med jer, hvor I i det mindste prøvede på, at spille pasningsspil langs jorden.
Kommentatorne på Kanal 5 sad endda og snakkede om, at det var tydeligt, at Henning Berg havde spillet mange år i England, sådan som I spillede.

Hvis ikke det var lange bolde i spillede på, hvad var det så ?

Peter Ross

Hr: Larsen

Indlæg af Hr: Larsen »

Helt enig Peter !

I spillede præcis som i de 2 kampe mod "mit hold" AaB. Lange bolde op til ham Tessem angriberen i har eller hvad fanden han hedder :)

FC Lyn Oslo

Indlæg af FC Lyn Oslo »

Jeg var i Tønsberg på torsdag og jeg synes ikke Lyn spilte flere lange baller enn FCM. Som eksempel kan jeg nevne at vår keeper som regel alltid trillet ballen ut til forsvaret. FCMs keeper spilte konsekvent lange baller. Dere har også en høy spiss/midtbane som det stadig ble spilt langt (og høyt) på. Å påstå at Lyn spilte med utpreget lange baller i denne kampen er nonsense.
Det er kun en av våre spillere som har en tendens til å slå langt innimellom. Det er Steven Lustü...

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Det er nu en gang vores taktik, at keeperen spiller en lang bold, hvorefter bolden bliver erobret på midten, og så bliver spillet startet derfra, så det var der intet nyt i.

Du har ret i, at vi spillede mange lange bolde i 2. halvleg, hvor I lagde et højt pres på os, hvilket medførte de lange bolde op til vores angribere.
Hvis også du mener vi spillede udpræget på lange bolde i 1. halvleg, så tror jeg ikke du fulgte kampen særligt nøje. Pasningsspillet i 1. halvleg var med til fuldstændig at udradere jer, og hvis ikke det var for vores uskarphed/uheld (bl.a. skud på stolpen), så havde vi ført med 3-1 eller 4-1.

Jeg kan se at flere på jeres forum (Bastionen.no) mener, at I vandt chance-statistikken klart. Det kan såmænd godt være, men hvad hjælper en chance, hvis ikke man afslutter på den ?
RLs officielle statistik sagde 10-8 til os i afslutninger, hvor af vi ramte kassen 9 gange, mens I blot ramte målet 5 gange... Hvis man går mere i dybden med chancerne, så er det vel også til at overse, hvor mange farlige forsøg I havde ? 1 i 2. halveg, mens I ikke havde en eneste farlig afslutning i 1. halvleg, ud over Jo Tessems svage "lob" fra kanten af feltet ?

Peter Ross

FC Lyn Oslo

Indlæg af FC Lyn Oslo »

Dere dansker har for mange fordommer mot nordmenn. Mitt råd til dere: gå og se noen kamper! På våre to hjemmekamper mot danske lag så jeg én (1) supporter (han var fra FCM).

YahooSeeker [Bot]

Fordomme om Norsk fodbold.

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

FC Lyn Oslo skrev:
-------------------------------------------------------
> Dere dansker har for mange fordommer mot nordmenn.
> Mitt råd til dere: gå og se noen kamper! På våre
> to hjemmekamper mot danske lag så jeg én (1)
> supporter (han var fra FCM).

Jeg tror du har ret i at vi har nogle fordomme mod Norsk fodbold. Men da vi spillede mod START var der ingen snak om "Norsk" fodbold. De spillede med en 4-3-3 og med meget udpræget kantspil.

Spillestilen kan altså også have en hel del at gøre med årstiden og underlaget.

FC Lyn Oslo

Re: Fordomme om Norsk fodbold.

Indlæg af FC Lyn Oslo »

Godt! Jeg er enig at underlaget betyr mye. Hvis dere besøker Oslo i tidsrommet april til oktober skal jeg spandere billetten for dere på en av Lyns hjemmekamper. Da skal dere få se god fotball!

Besvar