Det er Bak der buser, hvor han burde have et defensivt fokus i stedet for.
SL R30 - FC Midtjylland - Viborg
-
mousebreaker
Re: SL R30 - FC Midtjylland - Viborg
Om man har talt truppen for meget op?FCM2000 skrev: ↑4. maj 2026, 21:33Har man talt truppen mere op end den kan holde til ?
Det der igen ryster mig i dag, er at forsvaret virker meget usikker med og uden bold, det var noget vi så i TTs tid, at man skulle scorer mange mål for at vinde, det sidste mål de får i dag, ja Elias fejler endnu engang men det gør Bak også. BAK er ikke min type spiller der er simpelthen for meget indianer fodbold over det han laver. Jeg forstår overhovedet ikke at han er landsholdsaktuel.
Bagkæden virker tung og langsom begge veje, de har mere end svært i opspillet.
Det synes jeg bestemt ikke. Vores trup er voldsom. Vi skal helt ud til de yderste marginalspillere, for at finde nogle der burde være skiftet ud. Cho er ikke i den kategori, men hvis han ikke snart blive sit gamle jeg, så skal han ikke være her.
Vi har været voldsomt hårdt ramt af skader. Det er nærmest ufatteligt, at vi stadig har en lille chance for the double og har haft et super run i EL.
Vi døde med skaderne. Se bare den trup vi havde mod AGF hjemme. Det var trist at se den tynde bænk.
Jeg har flere ting, som jeg undrer mig over. Blandt andet Franculinos skade. Han humper rundt efter en scoring, hvorefter han laver en “just kidding”. Kampen efter rammer han en skade i samme baglår og spiller videre, hvorefter han er ude i fem måneder og aldrig kommet sig.
Det undrer mig også, at man har en ung Emifile, som scorer et flot mål i overtiden mod AGF. Noget der må give knægten voldsom selvtillid, men så har han ikke set så meget som et minuts spilletid efterfølgende!!!
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Sindssyg kamp på den rigtig negative måde. 2 mål taget væk af VAR. Men vi er simpelthen også for svage. Det er helt og aldeles utilgiveligt at sætte 3-2 overstyr på at være overmodige, den skal fa… bare køres hjem på det tidspunkt. Men Tullberg virker igen overstadig og laver nogle udskiftninger der ikke gør nogen gavn og bryder vores rytme.
Det her hold har ikke præsteret en ordentlig kamp, siden vi røg ud af Europa League. Jeg tror de af jer som siger truppen presses for hårdt med den her stil, rammer spot on. Holdet er drænet. Men værst er det at vores træner ikke har is i maven og kan køre noget hjem, sammenligningerne med Zorninger rummer også Brøndbys tabte mesterskab fordi det hele fes ud til sidst med samme kompromisløse stil.
Det er en skam med al den erfaring vi burde have opbygget at vi stadig skal optjene lærepenge. Med den bedste trup i klubbens historie. Med FCK helt ude at titelkampen.
Jeg er normalt optimist til det sidste. Men med Farum ude er vi på dybt dybt vand. Det bliver lykke og fromme, rent held, hvis mesterskabet ender i Midtjylland efter den her blunder. Sæsonen står og vakler med de sidste tre kampe, alt kan stadig vindes … og tabes.
Det her hold har ikke præsteret en ordentlig kamp, siden vi røg ud af Europa League. Jeg tror de af jer som siger truppen presses for hårdt med den her stil, rammer spot on. Holdet er drænet. Men værst er det at vores træner ikke har is i maven og kan køre noget hjem, sammenligningerne med Zorninger rummer også Brøndbys tabte mesterskab fordi det hele fes ud til sidst med samme kompromisløse stil.
Det er en skam med al den erfaring vi burde have opbygget at vi stadig skal optjene lærepenge. Med den bedste trup i klubbens historie. Med FCK helt ude at titelkampen.
Jeg er normalt optimist til det sidste. Men med Farum ude er vi på dybt dybt vand. Det bliver lykke og fromme, rent held, hvis mesterskabet ender i Midtjylland efter den her blunder. Sæsonen står og vakler med de sidste tre kampe, alt kan stadig vindes … og tabes.
Jeg fatter ikke hvorfor vi ikke bare stiller os ned og lukker rum og forsvarer den hjem efter 85 min.
Viborg kan ikke åbne et forsvar der står kompakt.
Det er fuldstændig utilgiveligt at give så meget rum og bagrum i det 89 min.
Viborg kan ikke åbne et forsvar der står kompakt.
Det er fuldstændig utilgiveligt at give så meget rum og bagrum i det 89 min.
Jeg sidder bare og tænker: Er der nogen, der kan overleve, hvis det her glipper? Vi taler i så fald om ét mesterskab på seks år.
Jeg ved godt, at man taler om at bygge på og blive 5 % bedre osv., og at man er et andet sted i dag. Men faktum er, at det vel ikke helt er tilfældet, hvis man ikke kan finde ud af at prioritere og slå til som en slange, så snart det går de andre storklubber dårligt.
Holdet til næste sæson skal jo også spilles ind på ny, hvor Tullberg selv får lov at vælge fra start. Mange kunne godt trænge til luftforandring, herunder Elias (har ytret sig om salg), Gabriel, Paulinho, Bak, D. Silva, Chili, Simsir, Cho (lad os se), Franculino (lad os se), Junior (lad os se), Dario (lad os se) og Uhre.
Vi mangler fem typer ala Petter, Evander og Polle, hvor bolden klistrer til fødderne uden tekniske fejl. Faktum er, at FCM fortsat kæmper med identiteten i spillet på banen, som jeg har råbt om i flere år herinde på Graven. Dyder som power, fysik og hårdt arbejde er jo ikke en spillestil.
Glemmer CS, at tingene flytter sig hurtigere end nogensinde? Alle kan gå ud og gøre det i dag. Samtidig er der for lidt kvalitet blandt breddespillerne, og truppen er for smal til alt det, man vil. Der mangler bundniveau, men også fylde, hvis man vil praktisere Tullberg-bold over en længere periode. Det ligner – som flere har set – at spillerne er udkørte og en form for mættede af det.
At Bak Bach lagde alle æg i Carrizo-kurven i vinter, er for mig også en kæmpe gåde, og her har man panisk købt for lidt og forkert. Det koster også. Men har Bak Bach overhovedet niveau, eller er det en vendekåbe-aftale ala SG’s utallige forsøg på at snakke sig ud af det?
Jeg synes, der er mange spørgsmål at stille i FCM. Uanset hvad har man heldigvis Holch Poulsen i ryggen, så på den front bør der ikke opstå udfordringer med at få det, som man gerne vil have det.
Jeg ved godt, at man taler om at bygge på og blive 5 % bedre osv., og at man er et andet sted i dag. Men faktum er, at det vel ikke helt er tilfældet, hvis man ikke kan finde ud af at prioritere og slå til som en slange, så snart det går de andre storklubber dårligt.
Holdet til næste sæson skal jo også spilles ind på ny, hvor Tullberg selv får lov at vælge fra start. Mange kunne godt trænge til luftforandring, herunder Elias (har ytret sig om salg), Gabriel, Paulinho, Bak, D. Silva, Chili, Simsir, Cho (lad os se), Franculino (lad os se), Junior (lad os se), Dario (lad os se) og Uhre.
Vi mangler fem typer ala Petter, Evander og Polle, hvor bolden klistrer til fødderne uden tekniske fejl. Faktum er, at FCM fortsat kæmper med identiteten i spillet på banen, som jeg har råbt om i flere år herinde på Graven. Dyder som power, fysik og hårdt arbejde er jo ikke en spillestil.
Glemmer CS, at tingene flytter sig hurtigere end nogensinde? Alle kan gå ud og gøre det i dag. Samtidig er der for lidt kvalitet blandt breddespillerne, og truppen er for smal til alt det, man vil. Der mangler bundniveau, men også fylde, hvis man vil praktisere Tullberg-bold over en længere periode. Det ligner – som flere har set – at spillerne er udkørte og en form for mættede af det.
At Bak Bach lagde alle æg i Carrizo-kurven i vinter, er for mig også en kæmpe gåde, og her har man panisk købt for lidt og forkert. Det koster også. Men har Bak Bach overhovedet niveau, eller er det en vendekåbe-aftale ala SG’s utallige forsøg på at snakke sig ud af det?
Jeg synes, der er mange spørgsmål at stille i FCM. Uanset hvad har man heldigvis Holch Poulsen i ryggen, så på den front bør der ikke opstå udfordringer med at få det, som man gerne vil have det.
-
mousebreaker
Det er jo ikke en farlig situation som sådan, vi får dækket meget bedre af end som så ofte før. Elias ser skidt ud, men Lee glemmer altså også at orientere sig. Må bare ikke ske
"There is a disconnect in what we know and what we do!