SL R3 - AGF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT

Re: SL R3 - AGF - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Lupus1999 skrev:
3. aug 2025, 18:18
Stærk disciplineret indsats og især efter det røde kort..
Alle leverer alt de har i holdets tjeneste og det er lækkert.

Dejligt med et point omstændighederne taget i betragtning.

Putros, af for en envejs præstation. Vildt nok at en århusianer skal dømme den kamp.
Synes faktisk han lod spillerne gå til den og var ok fair i dag.. det er bare fcm som spiller af pis.. gør agf så også.. men vi leger at vi har ambitioner.. fint med x på en skidt og træt dag men som i troen flagskib for dansk fodbold skal man vinde i Aarhus

JBT

Indlæg af JBT »

Vijen skrev:
3. aug 2025, 18:18
Godt kæmpet, med lidt held kunne vi have stjålet alle 3 point.

Brumado ser jeg gerne blive i klubben, noget mere værdi end chili. Stærk i opspillet og god til at holde bolden. Udemærket 4-5 valg.
Brumado skal sgu videre, men ikke hvis man ikke kan finde højere kvalitet og gerne vil betale for det.. så det fair.. synes vi er tyndt besat efterhånden også når man tænkernpå niveauet.. der skal penge til

Kejle

Indlæg af Kejle »

JBT skrev:
3. aug 2025, 18:50
Stimme skrev:
3. aug 2025, 18:03
Hvem end der får Putros som dommer de næste 29 runder har jeg ondt af, hans niveau er simpelthen for lav til superligaen, jeg kan simpelthen ikke finde en rød tråd i hans måde at dømme kampe på, forket rød kørt og mange gule der kunne være givet det er håbløst. Og dertil en håbløs kamp af os det er så skuffende.
Han giver ham chancen for at dømme den så stop nu.. det er bare lav fodboldintellegens og intet andet
Wrong. Han tackler hverken hensynsløst eller med overdreven brutalitet. Jeg er så skuffet over den danske dommerstandard, når vi skal diskutere et klart gult kort, som bliver rødt.

JBT

Indlæg af JBT »

Kejle skrev:
3. aug 2025, 18:54
JBT skrev:
Stimme skrev:
Hvem end der får Putros som dommer de næste 29 runder har jeg ondt af, hans niveau er simpelthen for lav til superligaen, jeg kan simpelthen ikke finde en rød tråd i hans måde at dømme kampe på, forket rød kørt og mange gule der kunne være givet det er håbløst. Og dertil en håbløs kamp af os det er så skuffende.
Han giver ham chancen for at dømme den så stop nu.. det er bare lav fodboldintellegens og intet andet
Wrong. Han tackler hverken hensynsløst eller med overdreven brutalitet. Jeg er så skuffet over den danske dommerstandard, når vi skal diskutere et klart gult kort, som bliver rødt.
Han tackler højt og med fart.. se den nu.. ved godt der ikke er ensretning på de hændelser der som Tt også siger i interview efter kampen, men den kan sagtens gives alle dage ligesåvel som ikke..

Stimme

Indlæg af Stimme »

JBT skrev:
Stimme skrev:
Hvad mener du med stop nu? Den der ville aldrig blevet dømt samme vej hver enes gang, jeg holder på der mangler kvalitet på dagens dommer.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Fejldom mht det røde kort. Han blev holdt i omkring livet og i skulderen, der får ham ud af balance. Sad på A-tribunen… selv gf fans synes, den var fejldømt. Og ingen kaldte situationen.

Status: Fck nu vundet ni af seneste ti kampe ( incl 1-1 mod os)

Fcm kun vundet en af fem kampe i ordinær spilletid i denne sæson. Vi har en stærk offensiv, men vi har ikke scoret seneste to kampe i ordinær spilletid. Til gengæld har vi holdt nullet.

Kunne leve med uafgjort i dag, hvis vi havde vundet mod OB. Husk ingen Franculino og Buksa i dag - det kan mærkes.

For to år siden var vi bagud med otte point mod Fck i løbet af efteråret, men man må formode og håbe, at i denne sæson skal begge hold spille ligaspil, så så meget henter vi ikke igen.

JBT

Indlæg af JBT »

Stimme skrev:
3. aug 2025, 19:51
JBT skrev:
Stimme skrev:
Hvad mener du med stop nu? Den der ville aldrig blevet dømt samme vej hver enes gang, jeg holder på der mangler kvalitet på dagens dommer.
Mener bare det ikke kan diskuteres at det skulle være ok at give rødt på den.. chili ved det os godt selv kan man se.. at der måske er frispark forinde, tja.. sådan er det jo.. mbabu skal aldrig give ham bolden, han er omringet af 3 hvide.. igen, svage beslutninger på simple ting koster dyrt

JBT

Indlæg af JBT »

Danand123 skrev:
3. aug 2025, 20:41
Fejldom mht det røde kort. Han blev holdt i omkring livet og i skulderen, der får ham ud af balance. Sad på A-tribunen… selv gf fans synes, den var fejldømt. Og ingen kaldte situationen.

Status: Fck nu vundet ni af seneste ti kampe ( incl 1-1 mod os)

Fcm kun vundet en af fem kampe i ordinær spilletid i denne sæson. Vi har en stærk offensiv, men vi har ikke scoret seneste to kampe i ordinær spilletid. Til gengæld har vi holdt nullet.

Kunne leve med uafgjort i dag, hvis vi havde vundet mod OB. Husk ingen Franculino og Buksa i dag - det kan mærkes.

For to år siden var vi bagud med otte point mod Fck i løbet af efteråret, men man må formode og håbe, at i denne sæson skal begge hold spille ligaspil, så så meget henter vi ikke igen.
FCK ser enormt stærke ud, mens fcm fortsat har kronisk rod i penalhuset.. resten giver vel sig selv. Andre boller på suppen ellers bare giv den til fck igen.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

det er næsten hver gang at vi skal hører undskyldninger og beskyldninger fra TT, det minder mig om da han var i Randers, så var dommeren, så var det banen, så var det vinden, så var det 120 minutter, uheldet var efter os, osv..

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

JBT skrev:
3. aug 2025, 20:49
Stimme skrev:
3. aug 2025, 19:51
JBT skrev:

Mener bare det ikke kan diskuteres at det skulle være ok at give rødt på den.. chili ved det os godt selv kan man se.. at der måske er frispark forinde, tja.. sådan er det jo.. mbabu skal aldrig give ham bolden, han er omringet af 3 hvide.. igen, svage beslutninger på simple ting koster dyrt
Jeg syntes heller ikke i situationen, at den er til mere end gult, men det er jo kun fordi han næsten ikke rammer ham. Havde den siddet midt på skinnebenet, så håber jeg alle kan blive enige om at det er til rødt. Handlingen i sig selv er dermed til rødt, for hvorvidt han rammer ham midt på eller om han blot snitter, det er Chili ikke herre over.
I fodboldjuridisk forstand tænker jeg at rødt kan forsvares, måske endda soleklart er til rødt, da han har hævet benet op over modstanderens fod. Havde han ramt foden var det sandsynligvis ikke blevet til mere end gult.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg var forhindret i at se kampen, men efterfølgende har jeg set hændelsen. Det er godt nok et hårdt rødt kort, han bliver jo trukket omkuld. Men omvendt kan den nemt dømmes fordi det er så voldsomt og ser aggressivt ud, så det er altså en risiko han tager ved at gå så voldsomt ind i den.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg var forhindret i at se kampen, men efterfølgende har jeg set hændelsen. Det er godt nok et hårdt rødt kort, han bliver jo trukket omkuld. Men omvendt kan den nemt dømmes fordi det er så voldsomt og ser aggressivt ud, så det er altså en risiko han tager ved at gå så voldsomt ind i den.

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

Med det røde kort in mente er et x ok i Århus. Jeg synes kampen igen viser, at vi er mangler noget i bolværket foran forsvaret, enten taktisk eller i form af en ny ekstra defensiv mand. AGF spiller sig for let igennem på midten, også 11 mod 11.

Er vi ved at blive sat af FCK lige nu? Jeg synes man skal spise rigtig meget brød til. Jeg er ikke imponeret, heller ikke af spillet, af at FCK har slået 2 x Drita, Vejle, Fredericia og Viborg - stabilt og solidt, men heller ikke mere. Hold som de har et et mellem 6 (Viborg) til 20 gange (Fredericia) større spillerbudget end (Drita måske mere end 20 gange større). Lad os nu lige se, hvordan det går når de møder hold med mere kvalitet og økonomi, som fx Malmø i aften.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Læste Morten Bruun beskrive FCK som kedelige, men stabile som under Ståle. Det er jo sådan vi også helst skulle være, stabile og gerne lidt kedelige. Så jo, jeg tror desværre du har ret i at FCK er ved at rende fra os.

Vores trup er for smal til alle de kampe i øjeblikket, vi kan ikke undvære både Buksa og Franculino i angrebet, uden det koster voldsomt på kvaliteten.

Selv med den nye mand, er vores forsvar tyndt besat. Bredde er altafgørende i den her lange fase med mange kampe.

3316

Indlæg af 3316 »

Ravnen skrev:
5. aug 2025, 15:32
Læste Morten Bruun beskrive FCK som kedelige, men stabile som under Ståle. Det er jo sådan vi også helst skulle være, stabile og gerne lidt kedelige.
Stabilt gode er selvfølgelig at foretrække, men jeg vil hellere vinde 4-2 end 1-0.
Tror jeg i øvrigt også er klubbens tankegang pt.

Besvar