Transfer sommer 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Steffen am »

ABT skrev:
21. jul 2022, 11:39
Bold skriver, at Randers kun giver knap 1 mio. for Høegh. Fair, dumt eller god stil at lade ham komme videre til andre græsgange for et minimalt beløb?
Vel ok.
Man kunne godt have håbet på lidt mere, men omvendt.

Han blev vel hentet transferfri som reserver, og har overpræsteret i den rolle.
Han har ikke SÅ mange år tilbage af karrieren, og modsat da han blev hentet, har vi faktisk en del forsvarer nu.
Så vel fint nok at han kan blice hjulpet videre, og frigør lidt plads/spilletid.

Det eneste der er lidt ærgerligt, er timingen mens Erik ikke er på 100. Men sådan er der jo altid noget. Fint det var efter Randers kampen.

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af BMBrandt »

Kraev er ifølge hans insta skiftet til wellington i New Zealand

JBT
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af JBT »

Nogen bud på hvem der skal erstatte Bo?

En nordmand? En tysker? Hvem er ledige?

6256
Indlæg: 380
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af 6256 »

JBT skrev:
22. jul 2022, 20:26
Nogen bud på hvem der skal erstatte Bo?

En nordmand? En tysker? Hvem er ledige?
Glen er ledig ;)

FCM2000
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

lige nu så er der brug for klasseindkøb til midtforsvar, målmand og angriber

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 1227
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af ABT »

FCM2000 skrev:
22. jul 2022, 22:34
lige nu så er der brug for klasseindkøb til midtforsvar, målmand og angriber
Lige nu vil du kunne skifte tæt på hele start XI… Der er INGEN der holder et acceptabelt niveau, eller kæmper for logoet. Vi er vidende til grov inkompetence på trænerbænken fra ende til anden og overbetalte tøsedrenge på banen.

Der kommer vel et par no names og lottokuponer på deadline day, hvor vi allerede har nået at køre helt i hegnet inden da…
/ ABT

Billede

Dondinho
Indlæg: 527
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Dondinho »

FCM2000 skrev:
22. jul 2022, 22:34
lige nu så er der brug for klasseindkøb til midtforsvar, målmand og angriber
Faktisk synes jeg det vi mangler en midtbanespillere!

Forsvaret skal over i en 4 back kæde - Erik S skal nok blive stærk igen og indtil da så Lad Gartenmann styre defensiven.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 1227
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af ABT »

Dondinho skrev:
22. jul 2022, 22:45
FCM2000 skrev:
22. jul 2022, 22:34
lige nu så er der brug for klasseindkøb til midtforsvar, målmand og angriber
Faktisk synes jeg det vi mangler en midtbanespillere!

Forsvaret skal over i en 4 back kæde - Erik S skal nok blive stærk igen og indtil da så Lad Gartenmann styre defensiven.
Jeg tror mange sætter for stor lid til Erik. I mine øjne har han toppet. Han kan ikke have kontinuiteten længere, da hans krop ikke kan klare belastningen og de mange kampe længere. Det betyder, at han kommer til at miste timing, lave flere fejl og generelt bare ikke er den samme spiller længere. Synes allerede vi ser tegn på det. Nærmest alle kan efterhånden slå ham på fart, og han begår flere og flere professionelle frispark, som til tider er unødvendige og koster kort og dødbolde fra farlige positioner.

Jeg tror desværre, at Erik er færdig som en top top spiller og som en mand kan stole på (primært qua skader, men også grundet dalende niveau).
/ ABT

Billede

Sahl
Indlæg: 938
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Sahl »

Dondinho skrev:
22. jul 2022, 22:45
FCM2000 skrev:
22. jul 2022, 22:34
lige nu så er der brug for klasseindkøb til midtforsvar, målmand og angriber
Faktisk synes jeg det vi mangler en midtbanespillere!

Forsvaret skal over i en 4 back kæde - Erik S skal nok blive stærk igen og indtil da så Lad Gartenmann styre defensiven.
Der er vi faktisk helt enige, måske endda to, hvis man ikke mener Sørensen og Kouakou skal have tid i år og ikke lejes ud.

Alternativt hvis Kaba og pfeiffer sælges, så mangler vi også en new target/komplet angriber, i mine øjne.

Der er ikke behov for flere forsvarsspillere, der er vi faktisk godt dækket ind med en 4 bagkæde (også på backs) faktisk kan nogle jo spille både CB og WB, det er bare et plus.
Tænker Erik kan være i en situation, hvor han ikke starter alle kampe og spares i nogle. Tænker at vi er fint dækket ind alligevel.

Det vigtigste er dog, at få skiftet system og ikke købe ind til a 3-4-3

AltidFCM
Indlæg: 589
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af AltidFCM »

Man skal i hvert fald have kigget på noget offensivt, synes jeg. Specielt hvis man ikke har planer om at satse på Kaba på ny. Pfeiffer anser jeg som 'gone'. Den her offensiv med Dreyer centralt er alt for tandløs. Der mangler i hvert fald noget, som hverken Isaksen eller Chilufya har lige pt.

Dog ser jeg også gerne noget ske med formationen - NU. At spille med så mange defensive spillere gavner jo tydeligvis hverken defensivt eller offensivt.
Er det Henrik Jensen, der er 'geniet' bag det her? "Joel ligger jo på midtbanen". Synes det er på tide, at man tænker lidt anderledes..

En profil/peak-spiller til midtbanen er også/har været drømmen længe. Sælges Evander, så må det også være en prioritet og et must, tænker jeg.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Ravnen »

Jeg så gerne at både Kaba og Pfeiffer fik chancen nu. De har begge bevist hvad de kan på udlejningen, hvordan skal vi dog kunne gå ud og købe bedre angribere. Det kunne skisme være forfriskende med en god gang 4-4-2 og sætte de to op i front, som dengang med Sørloth og Onuachu.

Men skal vi nu ikke bare se at finde en ny klub til Bo Henriksen i stedet ;-)

mnm123
Indlæg: 876
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af mnm123 »

Et ønske må være en målmand som kan sætte spillet hurtigt igang og sikker på fødderne. Elias og Jonas har ikke de kvaliteter, Jesper Hansen havde dette i sit spil, desværre begik klubben karakter mord på ham. Spillet kalder jo på en midtbanespiller, offensiven en ny og anderledes kant ind det vi har (Valles) centerforward når nu Pfeiffer ikke kan bruges. Sælg Løssl og Kaba og Juninho.

FCM2000
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

Ravnen skrev:
23. jul 2022, 00:04
Jeg så gerne at både Kaba og Pfeiffer fik chancen nu. De har begge bevist hvad de kan på udlejningen, hvordan skal vi dog kunne gå ud og købe bedre angribere. Det kunne skisme være forfriskende med en god gang 4-4-2 og sætte de to op i front, som dengang med Sørloth og Onuachu.

Men skal vi nu ikke bare se at finde en ny klub til Bo Henriksen i stedet ;-)
Jeg tror også det vil være bedst for FCM og Bo, at begge skilles, der er brug for nye ideer og se spillerne med nye øjne.

Den sportslige ledelse specielt Graversen bør gå samme vej.

JBT
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af JBT »

Enig, Gravesen er kraftedme ligeså uduelig at høre på som Bo er det

Hvis man har Kaba og Lucca så brug dem, eller få dem skippet, så der kan komme noget blod nyt ind.

Men der er godt nok mange der skal sælges hvis man ser på øjebliksbilledet

Det nuværende hold er ikke bedre end lige at snige sig med i top 6 i år, og havner man et sted mellem 3er og 6er så sabler man hele svineriet på bænk og ledelsesgang

sonderskov
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af sonderskov »

Tror I ikke at det er Steinlein der er den store stopklods og slet ikke er professionel nok til at føre FCM videre, for mig at se sejler det på mange fronter
og en udrensning kan måske få spilleglæden tilbage, for den eksisterer ikke , prøv at se spillernes attitude på banen.

Låst