SL Midtjylland - Viborg 04.03.2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: SL Midtjylland - Viborg 04.03.2022

Indlæg af Ravnen »

Når blot vi vinder er jeg næsten klar til at accepteret det hele. Vi vandt. Men, der er altså som flere skriver, nogle problemer med vores taktiske opstilling, det fungerer ikke. Hvis Bo er en klog træner så justerer han sin taktik. Det skriger til himlen at vi skal væk fra den opstilling og skal have noget mere gods på midten, samt en rimelig stationær angriber oppe foran.

Tilbage til firmandsforsvar, Onyedika kan udmærket operere lige foran forsvaret og lukke det meste af, vi skal have flyttet vores spil højere op på banen, vi kommer til at stå for langt tilbage når vores wingbacks rykker helt ned på linie med tre mand i forsvaret. Det er en taktik man i mine øjne bruger hvis man er det dårligste hold og skal køre kontra. Når vi står så lavt er der ingen at spille højere oppe på banen, det bliver hele tiden hektiske løb fremad i stedet for rolig boldomgang.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Vi skal bare tilbage til en FCM-classic: 4-1-4-1.

Paulinho/Dyhr - Høegh/juninho - Sviatchenko/Dalsgaard- Andersson/døhr
Onyedika/Charles
Sisto/Chili - Meyer - Evander - Isaksen/Lind
Brumado/Love

(Navnet efter / er umiddelbart reserven i min verden)

Danand123

Indlæg af Danand123 »

6256 skrev:
5. mar 2022, 09:31

Var jeg iøvrigt den eneste, der lagde mærke til at Dyhr gav Sisto en skideballe til sidst i kampen og Høegh måtte skille dem af? Skal vi ligge noget i det?
Nej, jeg så det også. Kunne dog ikke se, hvad det drejede sig om. Til gengæld lagde jeg også mærke til at Bach Bak blev kaldt hen til fansene på cc…men denne gang ikke Bo Henriksen. Skal vi lægge noget i det?

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

mousebreaker skrev:
4. mar 2022, 13:29
Saemala skrev:
4. mar 2022, 00:41
Kæmpe stor kamp i dag. Vi er mange der har det som årets vigtigste kamp.
Nok af forskellige årsager. Tror der er lige så mange som er bedøvende ligeglade med en Viborgkamp (sammenlignet med andre), som der er folk der går op i det som et "Derby". Jeg tilhører selv gruppen som anser denne kamp på samme niveau som en kamp mod SønderjyskE.
Hvilket jeg på ingen måde forstår. Men det kan man jo ikke gøre så meget ved. Stemningen var helt i top, og den klart bedste tribunepræstation siden corona gjorde sit indtog.

Jeg synes det er tydeligt, hvor meget en god præstation på tribunen smitter af på spillerne, i forhold til lige at give dem de sidste procenter. De nød det og vidste hvor meget det betød for mange af os. Det kunne man også se på fejringen efter kampen!

Om man betragter det som et derby eller ej, så er kampene mod VFF altid intense med hård fight og skrald på tribunerne. Det er jo den type kampe både spillere og tilskuere elsker.

I forhold til spillet, så er det sørgeligt at vi falder så langt ned i banen og stopper med at spille når vi har et resultat.
Jeg mener stadig vi skal væk fra 5 bagerst, hvis vi skal have det offensive spil i gang. Der er simpelthen for få offensive muligheder for Evander at spille op på.
Høvdingen af Herning

Sahl

Indlæg af Sahl »

De første 30 min var rigtig gode, men jeg er stadigvæk lunken ved opstillingen og det taktiske.
Men det var vigtigt med en sejr og noget positivt, at snakke om. Næste kamp kommer til, at betyde meget, vinder vi den så er man jo helt med, men taber man den... ja så kan det godt se halv sort ud igen...

Der har været sæsoner hvor jeg aldrig var nervøs, hvis vi var foran med 2. Så tænkte man "den er hjemme, med stor sandsynlighed" men ikke engang når holdet er foran med 3 har jeg den følelse og det er mest fordi forsvaret og midtbanen virker så uorganiseret og ustabilt.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg sidder lige og genser målene fra Viborgkampen på superliga.dk

Må indrømme at jeg er rystet over Brumados placeringer på mål 1 især, men også mål 3

Det er helt vanvittigt så dårligt han er placeret i forhold til off side linjen og han kan se den hele vejen. Det er komplet tankeløst
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

mousebreaker skrev:
7. mar 2022, 11:55

Må indrømme at jeg er rystet over Brumados placeringer på mål 1 især, men også mål 3

Det er helt vanvittigt så dårligt han er placeret i forhold til off side linjen og han kan se den hele vejen. Det er komplet tankeløst
Ved mål 1 er Dyhrs løb til første stolpe super godt og man kan tydeligt se, hvordan han orienterer sig om off side linjen modsat Brumado. Fedt at se, specielt med tanke på hvor lidt offensivt Dyhr kunne i hans første periode som 18 årig
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

6256

Indlæg af 6256 »

mousebreaker skrev:
7. mar 2022, 12:17
mousebreaker skrev:
7. mar 2022, 11:55

Ved mål 1 er Dyhrs løb til første stolpe super godt og man kan tydeligt se, hvordan han orienterer sig om off side linjen modsat Brumado. Fedt at se, specielt med tanke på hvor lidt offensivt Dyhr kunne i hans første periode som 18 årig
Efter at have set højdepunkterne igen, synes jeg egentlig også det er nogle fine mål på nogle gode aktioner, fra flere spillere, at vi får scoret. Brumado deltager jo fint i opspillet til 1-0, (også i Odense til 0-1) men ellers er jeg enig, at hans placeringsevne og evne til at være de rette steder (læs: i feltet) ikke er god. Jeg ved ikke, om det jo f.eks. burde være ham, der fulgte op på riposten ved 2-0 målet. 3-0 målet behøves vi ikke at snakke om - det er helt skidt. I presset er han heller ikke god. Derudover ligner han også stadig en, der har et kæmpe efterslæb efter pausen.

Men jeg kan bare heller ikke lade være med at tænke om han savner nogle mere klare instrukser i forhold til løb, hvad han skal lave, hvor han skal spille bolden hen osv. eller om han også ha rimeligt frie tøjler til at lave noget på egen hånd. Det er der jo nok mere af i Brasilien. Men med taktikken fra en anden dag, kan der også hurtigt blive langt til næste mand, hvis ikke backsne kommer med frem, ligesom der er, når bolden bliver spillet op på ham. Men det har selvfølgelig ikke noget med hans evne til at være i feltet at gøre. Jeg sidder bare med en fornemmelse af, at hans holdkammerater kan være med til at gøre ham væsentligt bedre og vice versa, men hvordan har jeg svært ved at se lige nu.

Nå, det endte jo alligevel med at blive en klagesang, selvom vi scorede nogle gode mål, men jeg er godt nok træt af vores spil lige for tiden. Vi kan så meget mere end det, vi viser.

Besvar