Stemningen på MCH!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Stemningen på MCH!

Indlæg af Kent »

TrueWolfMidt skrev:
29. jun 2017, 14:21
Hvis vi skal gro som klub, så skal vi også blive bedre på tribunerne og her mener jeg, at vi kan rykke os meget hvis vi gider. Ja spil bare "Hedens drenge" men få Black flag med, op på storskærmen også. Gerne fra i aften.
Problemet med black flag er, at den på trods af vel mere end 10 års indsats og utallige forsøg på at re-boote den, ikke er blevet til mere, end noget som ca 50 mennesker synger med på. Det er jo fint nok, hvis det bare er en normal sang, men historikken taler for, at den aldrig bliver til noget, som får stadion op at køre på den store fællesskabsklinge før kampen.

Det ville være fedt, hvis det kunne lade sig gøre, at skabe sådan en sang, og det er vel det, som 'Hedens drenge' er et forsøg på. Ift at nå det mål, har den nogle fordele fremfor Black flag, fx at den er på dansk og den er indspillet professionelt med tilhørende tekstet video. Det er så ikke rigtig lykkedes, at få den til at fungere (selvom jeg vil mene, at den faktisk til Southampton-kampen fungerede bedre end Black flag nogensinde har gjort).

Man kunne derfor godt ønske et nyt forsøg, hvor man fik involveret de stemningsskabende fans i udviklingen af sangen, så der var opbakning til den. Den nuværende situation er i hvert fald uholdbar. Det kræver dog, at begge parter er villige til at tænke nyt og forfra. Det er håbløst af de stemningsskabende fans at holde fast i Blag Flag, fordi den har vist sig ikke at fungere som fællessang (så kan man jo synge den hvornår man vil, men at ville have teksten op på storskærm holder ikke) ligesom det er håbløst fra ledelsens side at holde fast i 'Hedens drenge' når den bare bliver modarbejdet.

Man kunne ønske sig mere dialog og samarbejde på dette område. Måske er det en opgave for fankoordinatoren?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kent skrev:
29. jun 2017, 15:40
TrueWolfMidt skrev:
29. jun 2017, 14:21
Hvis vi skal gro som klub, så skal vi også blive bedre på tribunerne og her mener jeg, at vi kan rykke os meget hvis vi gider. Ja spil bare "Hedens drenge" men få Black flag med, op på storskærmen også. Gerne fra i aften.
Man kunne ønske sig mere dialog og samarbejde på dette område. Måske er det en opgave for fankoordinatoren?
Måske kunne en fanskare sammen med spillertruppen lave en ny indspilning med tilhørende video og på den måde reboote sangen.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg er enig med Kent. Den rigtige løsning er også den svære, nemlig at indse, at hverken "Black Flag" eller "Sammen vi står" kommer til at være noget, der får en hel eller blot en halv tribune til at synge med. "Black Flag" har måske en smule kultværdi, men der kommer ingen nye med på den. "Sammen vi står" giver for mange krummede tæer. Der er brug for noget lidt mindre klistret og noget mere tidløst, men jeg erkender, at det er lettere sagt end gjort.

Jeg tror heller ikke på et reboot af "Black Flag." En dansk sang er en god idé, det skal bare ikke være efter Nik & Jay-forbillede. Det skal være en oprigtig fodboldhymne, som man også kan synge uden hjælp fra højtalerne - når man er på udebane eksempelvis.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Har i set denne.
Data skal bringe flere tilskuere på stadion.

https://www.tvmidtvest.dk/nyheder/04-04 ... biXWzOYSwE

Altså generelt er jeg fan af data, og også initiativer om få flere fans på stadion, men forstår ikke helt det her.
Data er jo blevet lidt et pop ord. Men hvordan måler man data, hvordan opbevarer man og hvordan bruger man data'erne. Data for data's skyld er jo som bekendt ligegyldigt.

Det eneste meningsfulde er at spørge folk, men hvis man spørger dem der kommer på stadion så:
1. Spørger man ikke dem der ikke er der
2. Man kan sige hvad man interessere sig for, men kan man virkelige svare på hvad der får en på stadion?
3. Hvad hvis svaret er noget man ikke kender.

I klippet er der noget med happenings, Sisto tilbage, øl, quiz og noget.
Jeg ville måske nævne bedre højtalere hvis jeg var på stadion.

Men helt ærligt ville det måske være noget med bedre
- Kommunikation, tal til mig som jeg er en voksen person.
- Sammenhold fremfor cirkus.
- Bedre oplevelse på stadion i forhold til tv. (Flere gentagelser på stor skærm, forklaring på dommerkendelser, lad uret løbe efter minut 90, ja ok, og bedre højtalere).
- At sangene bredte sig til større dele af C.C. som i gamle dage.

Det næste er jo så den gamle historie om hvis Ford havde spurgt om hvad folk ville have haft, havde de svaret hurtigere heste, og så ville bilen aldrig have været opfundet. Begrænses innovationen af det?

Men min pointe er måske bare at jeg ikke forstår det, og FCM har nogen lavthængende frugter, som de nægter at plukke, hvilket jeg mangler at forstå. Hvis nogen kan hjælpe mig med at forstå, kunne det være super fedt :)

Ellers, hvad synes i?

Peter

Indlæg af Peter »

Uden at skulle ind i det helt store skriv så bliver der nævnt noget med at det næste nok er at sidde og svare på spørgsmål på telefonen under kampen.

Jeg er IKKE fan

Det var bare det

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Steffen am skrev:
5. apr 2019, 01:01
Det eneste meningsfulde er at spørge folk, men hvis man spørger dem der kommer på stadion så:
1. Spørger man ikke dem der ikke er der
2. Man kan sige hvad man interessere sig for, men kan man virkelige svare på hvad der får en på stadion?
3. Hvad hvis svaret er noget man ikke kender.

I klippet er der noget med happenings, Sisto tilbage, øl, quiz og noget.
Jeg ville måske nævne bedre højtalere hvis jeg var på stadion.

Men helt ærligt ville det måske være noget med bedre
- Kommunikation, tal til mig som jeg er en voksen person.
- Sammenhold fremfor cirkus.
- Bedre oplevelse på stadion i forhold til tv. (Flere gentagelser på stor skærm, forklaring på dommerkendelser, lad uret løbe efter minut 90, ja ok, og bedre højtalere).
- At sangene bredte sig til større dele af C.C. som i gamle dage.
Ellers, hvad synes i?
Baseret på det skriv de har lagt op på hjemmesiden https://t.co/DmUrmhP250, så tænker jeg at det giver god mening mht følgende:
1. Der vil komme mere statistik og bedre analyser til tilskuerne (I pausen tænker jeg at det vil give god mening, men ved ikke hvordan de målretter det, så det kun er dem på stadion som modtager det).
2. Statistik på hvorfor folk ikke kommer hver gang vil vel også være relevant, så vi har nogle data at skyde efter tv-selskaberne, når vi klager over kamptidspunkterne.
3. Mere målrettet annoncering og events (Tror det var i Mediano, at jeg hørte, at AGF har fredag = fest, lørdag = familie og mandag = business/sponsor). det vil også give god mening at gøre det samme
4. KMDIT er et stort selskab, hvilket båre for en hvis seriøsitet i projektet, så jeg glæder mig til at se hvad der kommer ud af det.

Personligt er mine største problemer ift. at komme oftere på stadion: Den dårlige infrastruktur med offentlig transport og de varierende kamptidspunkter, som gør det svært at planlægge efter.

Nicolai

Due

Indlæg af Due »

Har FCM nogensinde lavet en bruger undersøgelse? Synes kun der komme dem fra superligaen. Jeg er der sikker på de kunne få en masse ideer fra fansene til at lave det mere attraktiv at komme på stadion.
Ligesom de kunne få at vide hvorfor der ikke dukker flere op.

Due

Indlæg af Due »

Iøvrigt glemme folk og medierne også lige hvilket område vi kommer fra.

Vi var 7500 tilskuer til pokal semifinale. Brøndby 12-13000 til deres. I en radius af ca 30 km bor der ca 10 gange så mange mennesker omkring Brøndby i forhold til MCH Arena.

Har Brøndby et snit på 10 gange så mange som FCM? Nej vel.

Ikke en undskyldning for at vi ikke kan blive flere på MCH, for det kan vi. Men egentlig har vi et flottere snit end KBH klubberne hvis man ser på hvor mange mennesker vi bor i de forskellige områder.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Helt klart et spændende tiltag, tænker at hvis der
skal flere mennesker på stadion skal der bedre infra struktur
på at komme fra stadion.

Kender mange som ikke har er sæson kort holder og går
ind på kamp dag for at kigge efter billetter er der udsolgt
i F.eks familie afsnittet, men masse af plads når kampen spilles.

Det er mange børne familier der søger billetter på kamp dag og
de ønsker i mange tilfælde ikke at sidde på nord tribuner at flere
grunde som tæt på udebane fans og svært at komme til og fra.

Tænker hvis vi skal have et snit på 10.000 skal Faxe kondi og
stemnings tribunen udviges.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Due skrev:
5. apr 2019, 10:44
Har FCM nogensinde lavet en bruger undersøgelse? Synes kun der komme dem fra superligaen. Jeg er der sikker på de kunne få en masse ideer fra fansene til at lave det mere attraktiv at komme på stadion.
Ligesom de kunne få at vide hvorfor der ikke dukker flere op.
Tja.. man kan i hvert fald sige at FCM jo får del i superligaens undersøgelse, og mangler at se hvordan de differencer.
Nicolai Kammersgaard skrev:
5. apr 2019, 09:34
4. KMDIT er et stort selskab, hvilket båre for en hvis seriøsitet i projektet, så jeg glæder mig til at se hvad der kommer ud af det.
Helt sikkert, KMD har en seriøs vægt. Men du kan kører data på solgte billeter, solgte øl, solgte pølser.
Måske endda hvor mange der er gået på toilettet eller i fanloungen.

Men hvordan måler man statistik på om hvorfor folk i virkeligheden kommer på stadion, eller hvorfor man ikke kommer?

Nicolai Kammersgaard

Nicolai Kammersgaard skrev:
5. apr 2019, 09:34
Steffen am skrev:
5. apr 2019, 13:13
Helt sikkert, KMD har en seriøs vægt. Men du kan kører data på solgte billeter, solgte øl, solgte pølser.
Måske endda hvor mange der er gået på toilettet eller i fanloungen.

Men hvordan måler man statistik på om hvorfor folk i virkeligheden kommer på stadion, eller hvorfor man ikke kommer?
Personligt vil jeg altid mene at kvalitative undersøgelser siger mest, men de er også de mest tidskrævende at lave. Jeg forestiller mig at de ved at forbedre app'en vil kunne se/måle hvor langt væk folk kommer fra, hvor lang tid de bruger på stadion, hvor meget de bruger i boderne og hvor lang tid de bruger på at læse FCM relateret stof i app'en. Desuden kan samarbejdet måske forbedre kvaliteten af app'en ved at give analyser og statistik før og efter kampen, samt i pausen. Måske endda med mulighed for at tracke sin yndlingsspiller eller checke om det er rigtigt at Evander smed 80 % af hans afleveringer væk. Hvis man kan målrette statistikken til dem, som kommer på stadion vil det for mig helt klart bringe ekstra værdi til stadionturen.

Nicolai

THenry

Indlæg af THenry »

Diskussionen om, hvordan vi får flere på stadion er bestemt interessant. Personligt synes jeg selv, at det er mere interessant at tage på stadion, når der er mange andre og god stemning osv. Sådan er der sikkert mange andre, der også har det!

Set fra klubbens side, så handler det sikkert også om, at mindske gabet til vores største konkurrenter (vi kommer ikke til at lukke hullet grundet parametre vi ikke kan gøre noget ved som bl.a. lav befolkningstæthed og dårlig offentlig infrastruktur), der har en "competitive edge" på os, når det handler om matchday-indtægter, bedre TV-tider og sikkert også større sponsorindtægter, da man bare kan tilbyde et bedre produkt overfor sponsorer, TV-selskaber, hvis man kan lokke mange på stadion. Tingene hænger sammen. Udover sportslige resultater så er en relativ stor fanbase vel også noget, som man skal have, hvis man vil opfattes som en storklub i DK over en længere periode.

Et ryk fra ca. 7.000 til 10.000 tilskuere på 2-3 år lyder (som altid) ambitiøst, men der er fint, at man fokuserer på dette område. Det er vel også et naturligt næste skridt (sammen med europæisk deltagelse, men alle teasere for den kommende strategi lader til at have dette som en væsentlig sportslig målsætning) i klubbens udvikling.

Hvordan KMD/FCM i praksis vil gribe opgaven an ved jeg ikke, men de skal nok på en eller anden måde have kortlagt adfærd og mønstre på de forskellige målgrupper (stemningsskabende fans, børnefamilier, sponsorer m.v.), der besøger stadion i dag og kortlægge (deres forskellige) behov og adfærd og, hvad der i øvrigt lokker forskellige målgrupper på stadion. Viden om nuværende gæster på stadion kan sikkert give en platform i forsøget på at lokke nye folk på stadion og finde ud af, hvilken markedsføring, der skal til for at ramme forskellige segmenter og folk, der ikke i dag besøger MCH Arena. Der må allerede i dag ligge en del data, der kan give viden om, hvilke målgrupper der reagerer på hvilke kampagner? Hvilke tilbud (f.eks. billige fadøl 2 timer før kamp og oppustelig fodboldbane henvender sig til forskellige segmenter) skal man målrette mod hvilke segmenter? Hvis man ud fra billetdata kan se, at mange køber biletter i sidste øjeblik, så kan det være vejret har betydning etc.?

Det bliver spændende at se, om de kommer frem til noget, der kan rykke tallene op til 10.000 eller om for lang distance til stadion og dårlig infrastruktur ender med at spænde ben for ambitionen (indtil vi får svaret, så er det da om ikke andet lykkedes igen FCM at få brandet sig som en førende datadreven fodboldklub), men flere tilskuere/bedre stadionoplevelse lader til at blive et kommercielt satsningsområde i den kommende strategi, hvilket jeg kun kan hilse velkommen.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Rigtig godt initiativ, det er vigtigt at kende sine kunder/fans.

Vi har en udfordring med, at mange fans har en lang transport tid for at komme på stadion. Måske en FCM linie med tog/bus til opsamlingsstationer kunne hjælpe. Det vil data kunne vise os.

Derudover, så tror jeg også priserne på stadion kan være et problem. Det kan hurtigt blive dyrt at komme til fodbold som en familie. Prisen ned og frekvensen op vil give samme resultat økonomisk, men fyldte sæder.

En anden udfordring er sæsonkortholdere der ikke dukker op. Mener jeg læste et sted, at der var solgt 9000 billetter til OB kampen. Det vil da være meget rart at vide, hvorfor de ikke dukkede op nu de havde billet.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

mnm123 skrev:
5. apr 2019, 12:10
Helt klart et spændende tiltag, tænker at hvis der
skal flere mennesker på stadion skal der bedre infra struktur
på at komme fra stadion.
Har selv fremført dette foreslag tidligere, og synes helt bestemt, at de tiltag der er gjort omkring stadion, med hensyn til at komme væk fra området, er intet mindre end genialt. Her er der virkelig nogle mennesker der har tænkt stort og gjort nogle genialiteter, med hensyn til at komme væk. KÆMPE Kadot til Fcm m.fl. her kunne andre stadions lære noget, men måske pga. vores beliggenhed, er dette lettere her.

Nicolai Kammersgaard

Vijen skrev:
5. apr 2019, 15:39
Rigtig godt initiativ, det er vigtigt at kende sine kunder/fans.

Vi har en udfordring med, at mange fans har en lang transport tid for at komme på stadion. Måske en FCM linie med tog/bus til opsamlingsstationer kunne hjælpe. Det vil data kunne vise os.

Derudover, så tror jeg også priserne på stadion kan være et problem. Det kan hurtigt blive dyrt at komme til fodbold som en familie. Prisen ned og frekvensen op vil give samme resultat økonomisk, men fyldte sæder.

En anden udfordring er sæsonkortholdere der ikke dukker op. Mener jeg læste et sted, at der var solgt 9000 billetter til OB kampen. Det vil da være meget rart at vide, hvorfor de ikke dukkede op nu de havde billet.
Gode pointer, men er priserne virkelig så høje på stadion? pølse m. brød + øl og indgang er vel omkring 200 kr og børn er vel omkring 150 kr. Hvis man sammenligner med en biograftur, så synes jeg ikke priserne er for høje, specielt ikke hvis man er medlem af BW og har sæsonkort.

mht. sæsonkortholderne er det helt sikkert også noget jeg synes vi skal være opmærksom på, specielt hvis de ikke bliver solgt/delt videre, da stadion så kommer til at se noget tomt ud. Brøndby virker i øvrigt til at have samme problem, så man kan jo skele lidt derover og se hvad de gør.

Nicolai

Besvar