SL R3: FC Midtjylland - Esbjerg fB
Re: SL R3: FC Midtjylland - Esbjerg fB
Synes at vi virker paniske i forsvaret idag. Sviatchenko har ikke sin bedste kamp og det er måske medvirkende til forvirringen. Vi bør kunne dominere EFB og ikke omvendt som det sker i 2 halvleg.
Kraev bliver kritiseret meget, men det kunne jo være at man brugte ham forkert. Som jeg ser det er han manden der skal tage løbene ind i feltet. Det gjorde han godt i sidste sæson.
Lige lidt om mit syn på Poulsen i de 3 første kampe.
For det første kan han ikke spille alle kampe - hvem er afløseren ?
For mig at se virker han langsom i tanke og handling, og hvis modstanderen går lidt tæt på ham synes jeg vi ser at han ikke afvikler så godt som sidste år = han bringer sig selv i problemer.
Synes han virker langsom og dermed også et godt bytte for modstanderne, og dermed ikke så styrende som vi ønsker.
Vi bliver simpelthen nødt til at få en afløser for ham på plads snarest. Det må alle kunne se.
Kraev bliver kritiseret meget, men det kunne jo være at man brugte ham forkert. Som jeg ser det er han manden der skal tage løbene ind i feltet. Det gjorde han godt i sidste sæson.
For mig at se virker han langsom i tanke og handling, og hvis modstanderen går lidt tæt på ham synes jeg vi ser at han ikke afvikler så godt som sidste år = han bringer sig selv i problemer.
Synes han virker langsom og dermed også et godt bytte for modstanderne, og dermed ikke så styrende som vi ønsker.
Vi bliver simpelthen nødt til at få en afløser for ham på plads snarest. Det må alle kunne se.
-
mousebreaker
Kan være jeg tager fejl, men jeg synes ikke at have læst at nogen direkte afskriver Kraev. Han har kun været her et år og jeg tænker at han mindst har et år mere til at overbevise om hans udvikling, før en evt udlejning kommer på taleStoffer skrev: ↑28. jul 2018, 23:44Herligt at det lykkedes med nye spillere fra start. Dog var indsatsen ikke helstøbt, men det var heller ikke at forvente.
Jeg håber Polle er frisk mod Astana, der bliver godt nok trukket tunge veksler på ham, når man indregner, hvad han leverede sidste sæson.
I øvrigt er folks utålmodighed forunderlig. Særligt med tanke på al den succes klubben har haft netop med at være tålmodig med unge spillere. Det er jo et notorisk træk for unge spillere, at de leverer ujævnt. Man kan med fordel slå alderen op på MoM kandidaterne Wikheim og Mabil og så dagens sorte får Kraev, hvis man er ubekendt med det. - Jeg synes jeres lineære forventninger til udvikling er unuancerede. Der er naturligvis ikke garanti for succes med Kraev, men at afskrive en 97’er, som klubben ser mening i at anvende er pjattet.
Jeg synes IKKE vi har set den store udvikling hos ham fra da han kom og så til nu. Den er der garanteret på træningsbanen og set fra trænerens øjne (hvordan han placerer sig ifht til taktikken eksempelvis). Det kan sagtens være at han fra den ene dag til den anden får det til at klikke, eks hvis han får en ny start og scorer tidligt i den kamp - så kan selvtillid gøre meget. Det er set før - eks med Sørloth.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Det vigtigste, som Thorup fandt en løsning på, var midtbanen. Onyekas løbepensum og agressivitet for Jakob Poulsen til at se bedre ud, da han så kan bruge hans mere ro på bolden og hans bedre placeringsevne.
Jeg synes dog modsat mange, at Jakob stadig ikke var god i går. Jovist var han bedre end sidste kamp, men der skulle heller ikke så meget til. Jeg ser stadig en mand der er enormt afhængig af at der ligger nogle typer omkring ham, som gør ham bedre, og jeg synes det er helt forkert. For mig skal en anfører gøre de andre bedre.
Jakob må og skal have hvile i nogle kampe, så vi kan få mere ud af ham og han kan præstere, og så får vi mulighed for at prøve nogle nye konstellationer af på midtbanen.
I vores system, som det er nu, så er midtbanen det absolut vigtigste at få til at fungere.
Dernæst wingbacks.
Jeg synes dog modsat mange, at Jakob stadig ikke var god i går. Jovist var han bedre end sidste kamp, men der skulle heller ikke så meget til. Jeg ser stadig en mand der er enormt afhængig af at der ligger nogle typer omkring ham, som gør ham bedre, og jeg synes det er helt forkert. For mig skal en anfører gøre de andre bedre.
Jakob må og skal have hvile i nogle kampe, så vi kan få mere ud af ham og han kan præstere, og så får vi mulighed for at prøve nogle nye konstellationer af på midtbanen.
I vores system, som det er nu, så er midtbanen det absolut vigtigste at få til at fungere.
Dernæst wingbacks.
upstatoo skrev: ↑28. jul 2018, 23:49Synes at vi virker paniske i forsvaret idag. Sviatchenko har ikke sin bedste kamp og det er måske medvirkende til forvirringen. Vi bør kunne dominere EFB og ikke omvendt som det sker i 2 halvleg.
sæson 2018/2019 bliver formentlig den sidste for Poulsen
Tror at sandsynligheden for at nogen skriver noget du ikke har skrevet før, er mindre end det modsatteFCM2000 skrev: ↑29. jul 2018, 13:31upstatoo skrev: ↑28. jul 2018, 23:49Synes at vi virker paniske i forsvaret idag. Sviatchenko har ikke sin bedste kamp og det er måske medvirkende til forvirringen. Vi bør kunne dominere EFB og ikke omvendt som det sker i 2 halvleg.
Vi bliver simpelthen nødt til at få en afløser for ham på plads snarest. Det må alle kunne se.det er da det jeg har skrevet før ?
sæson 2018/2019 bliver formentlig den sidste for Poulsen
/Cortez
For mig at se gør Jacob da spillet bedre. Hvem skal ellers slå afleveringen til wikheim i går?Lupus1999 skrev: ↑29. jul 2018, 12:28Det vigtigste, som Thorup fandt en løsning på, var midtbanen. Onyekas løbepensum og agressivitet for Jakob Poulsen til at se bedre ud, da han så kan bruge hans mere ro på bolden og hans bedre placeringsevne.
Dernæst wingbacks.
Det er desuden ikke noget nyt at Jacob har brug for mere dynamiske spillere ved siden og foran sig, det var lige præscis derfor at Poulsen-anderssson fungerede så godt og olsson-Poulsen ikke gjorde.
-
mousebreaker
Jacob spiller en god kamp i går, men ikke uden grove svipsere. Hans fod er dog ved at blive til flødefod igen. Han strøede om sig med flere gode lange afleveringer, dødboldene var en smule bedre og et sublimt frispark. Hvis han ikke havde lavet den katastrofe tilbagelægning så ville han være i spil som MOM
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Helt enig i at Jakob spillede en fin kamp igår - godt at se at han nærmer sig sin gode form igen!mousebreaker skrev: ↑29. jul 2018, 15:43Jacob spiller en god kamp i går, men ikke uden grove svipsere. Hans fod er dog ved at blive til flødefod igen. Han strøede om sig med flere gode lange afleveringer, dødboldene var en smule bedre og et sublimt frispark. Hvis han ikke havde lavet den katastrofe tilbagelægning så ville han være i spil som MOM
Jeg tror at den dårlige aflevering til Jesper Hansen opstår fordi banen i løbet af 2. halvleg var blevet så tør, at bolden simpelthen ikke trillede så hurtigt, som han måske lige havde satset på (i skarp modsætning til banen i tirsdags iøvrigt )
Fair nok, jeg bed måske for meget mærke i Dondinhos kommentar. Jeg er enig i tidshorisonten, jeg vil dog tilføje, at hvis klubben fortsat viser ham tillid om 1,5 år, så har det sine årsager, og det bør vi tage bestik af.mousebreaker skrev: ↑29. jul 2018, 08:54Kan være jeg tager fejl, men jeg synes ikke at have læst at nogen direkte afskriver Kraev. Han har kun været her et år og jeg tænker at han mindst har et år mere til at overbevise om hans udvikling, før en evt udlejning kommer på taleStoffer skrev: ↑28. jul 2018, 23:44Herligt at det lykkedes med nye spillere fra start. Dog var indsatsen ikke helstøbt, men det var heller ikke at forvente.
Jeg håber Polle er frisk mod Astana, der bliver godt nok trukket tunge veksler på ham, når man indregner, hvad han leverede sidste sæson.
I øvrigt er folks utålmodighed forunderlig. Særligt med tanke på al den succes klubben har haft netop med at være tålmodig med unge spillere. Det er jo et notorisk træk for unge spillere, at de leverer ujævnt. Man kan med fordel slå alderen op på MoM kandidaterne Wikheim og Mabil og så dagens sorte får Kraev, hvis man er ubekendt med det. - Jeg synes jeres lineære forventninger til udvikling er unuancerede. Der er naturligvis ikke garanti for succes med Kraev, men at afskrive en 97’er, som klubben ser mening i at anvende er pjattet.
Jeg synes IKKE vi har set den store udvikling hos ham fra da han kom og så til nu. Den er der garanteret på træningsbanen og set fra trænerens øjne (hvordan han placerer sig ifht til taktikken eksempelvis). Det kan sagtens være at han fra den ene dag til den anden får det til at klikke, eks hvis han får en ny start og scorer tidligt i den kamp - så kan selvtillid gøre meget. Det er set før - eks med Sørloth.
Nej, vi har ikke set den store udvikling, men lad os ikke glemme, at vi i det hele taget ikke har set så meget(!). Jeg glæder mig til at følge ham videre, og jeg synes han besidder nogle spændende kompetencer, som adskiller sig fra de mere direkte spillere. Jeg savner netop, at holdet har spillere, der fungerer i mellemrummet, så det kreative ikke alt sammen skal flyde igennem og fra JP.
Jeg synes netop at Kaan Kairinen har det i sit spil, og jeg tror hvis han spillede ved siden af Frank Onyeka og Sparv ville blive løftet helt enormt. Jeg synes det er forkert ikke at prøve ham af. Jakob bliver ikke yngre. Misforstå mig ikke, vi har stadig brug for Jakob, men vi har brug for Jakob på 100% og ikke 85-90% fordi så er han ganske ordinær.SimonH skrev: ↑29. jul 2018, 13:47For mig at se gør Jacob da spillet bedre. Hvem skal ellers slå afleveringen til wikheim i går?Lupus1999 skrev: ↑29. jul 2018, 12:28Det vigtigste, som Thorup fandt en løsning på, var midtbanen. Onyekas løbepensum og agressivitet for Jakob Poulsen til at se bedre ud, da han så kan bruge hans mere ro på bolden og hans bedre placeringsevne.
Dernæst wingbacks.
Det er desuden ikke noget nyt at Jacob har brug for mere dynamiske spillere ved siden og foran sig, det var lige præscis derfor at Poulsen-anderssson fungerede så godt og olsson-Poulsen ikke gjorde.
Hvis vi gave ham nogle pauser, så er jeg overbevist om at han kunne top-præstere i 30 kampe pr. sæson i stedet for at være middelmådig i 45 kampe.
Jeg tror egentlig at Jakob som den erfarne spiller han er, og i sin position som anfører, selv bestemmer om han har brug for en pause. Han er en af vores vigtigste nøglespillere, derfor spares han også sjældent.
Helt enig. JP er vores største aktiv og hans spilintelligens er vigtig i duellen om guld