Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
pr0j3ct

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af pr0j3ct »

Jeg er enig med indtil flere ang. Sparv, han er aldrig kommet tilbage på samme høje niveau som inden hans skades pause og han ser ikke ud til at kunne følge med længere. Han laver utroligt mange fejl og hænger ofte efter i løb, tanke og tacklinger.
Sparv burde videre, desuden er den defensive midtbane med Sparv, Drachmann og Poulsen, prøvet og fejlet så mange gange at det burde være direkte forbudt at stille med den i en kamp igen.
Senest rettet af pr0j3ct 27. apr 2018, 15:21, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Og uagtet hvor vigtig Poulsen og hans gyldne fod har været for os, så bliver han ikke yngre, så der skal også snart kigges efter en fuldgod erstatning til at styre midtbanen i fremtiden.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

korrekt de 3 midtbanefolk over the hill, og det vindue der kommer nu, her er man nød til at hente 2 klasse spillere til midten.

Hvis CP bliver i PL, så får FCM 22 mill kr. og ja for mig at se er man nød til at hæve standarden på midtbanen, hvis man skal hænge på FCK og Brøndby.

Jeg mener man er nød til at hente 2 stk a 15 mill kr. hver, for at hæve niveauet, det skal være nogle der er mere boldfast end Sparv og drachman, og gerne nogle med mål i, hvor mange mål har Poulsen, Sparv og Drachman scoret på almindeligvis i den her sæson, vi holder lige dødbolde væk ?

Nogle nævner Albæk og egne talenter, men helt ærligt, så er man nød til at være realistisk, og det er man ikke når man begynder på den snak.

Kanterne ser heller ikke for gode ud, her er der også plads til forbedringer i spillet, det er sjældent at Del hende kommer til baglinjen og slår et kvalificeret indlæg. Ja han scorer, men i spillet synes jeg ikke han er noget særligt.

Nogle nævner A. Poulsen, men for mig er det helt sikkert han ryger til sommer, 15-20 mill til mønchengladbach. han har ikke forlænget med FCM.

For mig er duoen "Del hende, Sparv, Drachman, Poulsen og Thy." det svage led i spillet på banen, det er her niveauet skal hæves.

Kan man få 22 mill fra CP og 15-20 mill for A. poulsen, så skal de penge klart bruges i det her vindue,

Benzo

Indlæg af Benzo »

FCM2000 skrev:
27. apr 2018, 17:04
Jeg mener man er nød til at hente 2 stk a 15 mill kr. hver, for at hæve niveauet, det skal være nogle der er mere boldfast end Sparv og drachman, og gerne nogle med mål i, hvor mange mål har Poulsen, Sparv og Drachman scoret på almindeligvis i den her sæson, vi holder lige dødbolde væk ?

Nogle nævner Albæk og egne talenter, men helt ærligt, så er man nød til at være realistisk, og det er man ikke når man begynder på den snak.
Lidt ironisk at du mener andre skal være realistiske, i afsnittet efter at du har bedt om 2 indkøb af 15 millioner stykket.. Det kommer ikke til at ske, det tror jeg simpelthen ikke på.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Benzo skrev:
27. apr 2018, 17:23
FCM2000 skrev:
27. apr 2018, 17:04

Lidt ironisk at du mener andre skal være realistiske, i afsnittet efter at du har bedt om 2 indkøb af 15 millioner stykket.. Det kommer ikke til at ske, det tror jeg simpelthen ikke på.
Ankersen har selv udtalt, at man sagtens kan hente spillere i det prisleje, jf. podcast, en ny spiller i Václav Kadlec prislejet, er han ikke afvisende overfor at man henter, og skal man hæve overliggeren i FCM, så er det netop nu man kan gøre det.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Hvorfor skal dødbolde holdes væk, det er også en del af fodbold, dertil kan du tilføje Poulsen`s mange assist. Poulsen har været rigtig vigtig for os og det er han stadig.
For mig er duoen "Del hende, Sparv, Drachman, Poulsen og Thy." det svage led i spillet på banen, det er her niveauet skal hæves.
Sjovt du spørger indtil hvor mange mål nogle spillere har lavet og så mener du samtidig at eks. Dal Hende er et svagt led.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

pr0j3ct skrev:
27. apr 2018, 17:31
Hvorfor skal dødbolde holdes væk, det er også en del af fodbold, dertil kan du tilføje Poulsen`s mange assist. Poulsen har været rigtig vigtig for os og det er han stadig.
Sjovt du spørger indtil hvor mange mål nogle spillere har lavet og så mener du samtidig at eks. Dal Hende er et svagt led.
Jeg har ikke sagt at dødbolde skal holdes væk, men hvad hvis Poulsen bliver skadet ?, og ja alderen kan han ikke lyve fra, og det ser har man set i de her kampe mod FCK og Brøndby, han kan ikke være med, og det er sikkert også den konklusion landstræneren har. Når tempoet går op, så kan Poulsen ikke være med.

Jeg har ikke sagt, at Del Hende ikke scorer tværtimod, men i forhold til spillet på midten, her er jeg ikke særlig overbevist.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Salg af Sisto i den her sommer med VM, kan også give penge i kassen, FCM får 15 pct af salg over 45 mill kr.

Southampton står i dag i pressen som en af bejlerne, og Celta V. vil lade ham gå for 150 mill kr. men hvis Sisto kan lave et godt VM så kan det give mere.

Så hvis FCM får 22-23 mill kr. fra Crystal Palace + 15- 20 mill kr. fra et Sisto videresalg i det her vindue + salg af Awer Mabil og David, det kan give små 50 mill kr. i kassen, som må betegnes som løse penge, der kan investeres med i det her vindue.

Hvis Andreas P., Paul og wickheim også ryger, så kan der hurtig være 120-140 mio kr. i kassen i det kommende vindue, inkl. de 50 mio ovenfor her nævnt.

wickheims pris er røget i vejret på det sidste.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Det bliver helt sikkert et spændende vindue til sommer.

Forsvar

Erik Sviatchenko ryger formentlig tilbage til Celtic når han lejeaftale udløber. Så har vi Sanneh, Kian og Korscmar plus Riis og Nicolajsen. Hvis vi forsat vil spille med 3 stoppere, så mener jeg man bør hente en profil ind. Korscmar er bare ikke god nok til toppen af ligaen og europæiske kampe. Riis og Nicolajsen er desværre begge plaget af skader.

Midtbane

Her bliver det utroligt spændende. Jeg håber vi forlænger med Sparv for en sæson mere. Ikke fordi jeg har været voldsomt imponeret af ham i denne sæson, men fordi han er en god og vigtig trupspiller. Sammen med Drachmann bør det være nok til 6'er positionen.

Jacob Poulsen har været fremragende i denne sæson, men man kan nok ikke forvente at han holder det samme niveau i 2-3 år mere. Enten skal et af midtbanetalenterne køres i stilling, ellers skal der hentes en dygtig spiller ind.

Så mangler vi i mine øjne en spillertype som Petter Andersson. En der kan tage nogle dybe løb og komme i feltet. En spiller med power, fart og med mål i støvlerne.

Angreb

Vi har allerede hentet en forstærkning i Mayron George i Randers/Lyngby. Her mener jeg egentlig ikke vi behøver gøre mere. Heller ikke hvis Paul bliver solgt. Så har vi stadig to 9'ere og Duelund, Wikheim og til dels Frank.

Mulige spillere/ønsker:

Mads Fenger
Bjelland
Tverskov
Mads Albæk
Gammelby
Bartolec

"Penis transfers"

Marcondes
Mathias Jensen
Pirre Emil Højbjerg

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Mathias Jensen er dybt urealistisk. Han står på affyringsrampen til udlandet; end ikke FCK kan stoppe det.

Højbjerg og Marcondes skulle være nogle cheeky lejeaftaler lige til sidst, men det sker næppe.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Vi skal helt klart have noget offensivt power ind. Due er på affyringsrampen og det samme er Paul. Hverken Dovbyk, Kraev eller George er i nærheden af at kunne agere 1.eller 2. angriber endnu. Så vi skal have nogle mål ind på holdet. Jeg er sikker på, at der kommer mindst 1 ny offensivspiller ind til start11 + erstatninger for Due og Paul hvis de ryger.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Kent skrev:
28. apr 2018, 18:18
Vi skal helt klart have noget offensivt power ind. Due er på affyringsrampen og det samme er Paul. Hverken Dovbyk, Kraev eller George er i nærheden af at kunne agere 1.eller 2. angriber endnu. Så vi skal have nogle mål ind på holdet. Jeg er sikker på, at der kommer mindst 1 ny offensivspiller ind til start11 + erstatninger for Due og Paul hvis de ryger.
Er det ham tyskeren dér, du er sikker på? ;) Du har vel også fået det bekræftet.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
28. apr 2018, 18:18
Jeg er fuldstændig enig i konklusionen. Jeg tænker at Due er væk til sommer, men jeg tror ikke på et Paul salg i dette vindue grundet hans skadesproblemer. Jeg tror næppe der er nogen der vil betale de pnge vi vil kræve for ham før de har set at han kan komme tilbage på niveau og at ryggen holder. Kan også blive en smule bekymret for lægetjekket hvis han har diskusproblemer.

Dovbyk er sandsynligvis mindst en hel sæson væk fra at blive førstevalg. Kraev skal nok også have en sæson mere. George er en lotto kupon. Vi behøver en kvalitetsspiller med fysik i dette vindue for at maksimere vores chancer for et EL gruppespil. Vi SKAL i dette gruppespil ellers er det “do or die” næste år i Europa for at bevare muligheden for fortsat seedning i 4 runde. Det kan ikke understreges nok hvor vigtigt det er, derfor SKAL det være nu hvor økonomien er stærkere end nogensinde før, så vi kan satse. Vores point fra sidste gruppespil er ved at løbe ud.

Rammer vi ikke et gruppespil i år eller næste år (hvis jeg husker rigtigt) så vil vores chancer for at nå fremtidige gruppespil blive ca halveret! Derfor er det vigtigt at klubben ikke fedtspiller i sommerens transfervindue og viser for stor tiltro til at akademiet kan tilføre den nødvendige klasse.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er meget enig med flere debatører herinde.

Jeg ser gerne nyt blod tilført her
Spidsangriber med fysik
Offensiv midt
Højre back (har ikke den nødvendige tro på MDTs kvaliteter i nuet)

Derudover ville det være fedt med
En ny 6`er og farvel til Sparv. Har dog fuld forståelse for en forlængelse men han er efter mening faldet for meget i niveau.
En ny forsvarer med fart til bagkæden. Her kan jeg dog også godt forstå det hvis man ikke henter en ny, specielt hvis Nicolaisen ikke bliver lejet ud. Vi mangler dog en fjerde spiller med høj klasse til de tre positioner når Erik forsvinder. De unge har endnu ikke vist at de er helt hvor de skal være for at kunne tage over. Der bliver nok af kampe i efteråret så de skal nok få spilletid selvom vi henter en klassespiller mere. Det bliver straks værre med spilletiden til foråret, men kan vi vise Riis tillid som 4. Valg efter det sammenbrud han havde sidst han var på Heden?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

ben2han

Indlæg af ben2han »

Mitchell Donald fra røde stjerne er transferfri, kunne være en interessant mand at se nærmere på.

Låst