SL: Randers vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: SL: Randers vs. Midtjylland

Indlæg af hviid »

Til det med de to sidste udskiftninger: Kroon og Bruninho var jo på vej til at blive sat ind kort før scoringen til 2-0 for at trække tiden. Efter der bliver scoret er der så en lang spilsekvens, hvor bolden ikke ryger ud af banen, så de ikke kan komme ind før.
Husk i øvrigt på, at spillerne får en bonus, hvis de kommer på banen i løbet af en kamp, som er højere end hvis de bare sad på bænken hele kampen. Derfor tror jeg ikke, at Kroon og Bruninho føler sig specielt pisset på - økonomidirektøren er nok den, der er mest utilfreds over de udskiftninger ;-)

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Sniper skrev:
25. feb 2017, 09:18
Så vælger man som sædvanlig at skifte ynglingen Borring ind, i stedet for en mand med 10 gange så meget udviklings potentiale og gennemslagskraft(Andersson) eller give debut til Kroon. Hvad er det der er imellem Borring og Thorup?-et eller andet forhold har de i hvertfald det er jeg sikker på.
Synes det er meget simpelt. JT er ansat til at vinde kampe, med Borring ved han hvad han får. En stærk fysisk indsats og en spiller som passer sine defensive pligter. Andersson er stadig en luksusspiller og Kroon er først på vej i form. Synes det var den helt rigtige indskiftning og det var da også med til at sikre at Randers nærmest ikke fik en eneste chance i slutfasen.

Alt i alt en god udekamp. Vi skal lige have justeret ind så vi undgår for mange dumme boldtab, med omstillinger imod som følge. Store fremskridt i det etablerede forsvarsspil og i det chanceskabende spil.

Desuden er det pisse fedt vi igen har en grundstamme af dygtige egenudviklede spillere.

Bobar

Indlæg af Bobar »

Paul har intet at lave på den bane. Men ok.. blind høne finder også korn en gang imellem. Wikheim og Duelund bliver bedre og bedre og dejligt med noget teknik, for det lossen bolde i luften er til at få spat af. Bruninho ville jo være klart at foretrække. Giv ham nogle kampe, hvor jeg tror at kombinationen af Wikheim, Duelund og Bruninho vil give modstanderen hovedpine.
Forsvaret ser egentligt godt ud efterhånden, så ingenting at sige der.

Rasmus Ankersen kan vel lige så godt kronrage sig med det samme!

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg ved ikke helt hvorfor, men det lykkes jo slet ikke for midtbanen at sætte spillet i går. Der var i momenter gode ting på den sidste 1/3 fra Duelund og til dels Wikheim og Hassan. Men Poulsen evnede da slet ikke at styre spillet centralt. Den offensive organisation synes at være fuldstændig fraværende og bero primært på enkelte spillers evner og aktioner. Ligeledes virkede presspilelt blandt de forreste at være mærkeligt usammenhængende - der var få erobringer højt i banen.

Passningsspillet var for langt det meste af holdet også håbløst. Det var ikke mange gange, at der blev sat 5 afleveringer sammen. Jeg synes, der manglende tålmodighed til at bygge spillet op (hvilket igen - synes jeg - var et vidne om at Poulsen ikke var god nok centralt).

Målet fra Paul er godt, og det er det han er med for, men det ville godt nok være dejligt, hvis han kunne hæve sit bundniveau. Udover at lægge bolden af så synes jeg det er meget lidt han bidrager med i løbet af en kamp. Men mål afgør kampe og så længe han scorer dem, så er det svært at være rigtig utilfreds.

Jeg er meget imponeret af Riis. Han virker til at være trådt ind på en rigtig flot måde. Derimod tænkte jeg i går, at Nissen havde en sløj kamp, der var få gode bidrag fremad. Og både Nissen og Novak mulighed og lyst til at søge med frem blev udstillet ved flere lejligheder i går, det skal de være mere opmærksomme på.

Noe

Indlæg af Noe »

Satans, vi vandt! Heldigvis vandt vi ikke på den rigtige måde..

Sniper

Indlæg af Sniper »

Jacob skrev:
25. feb 2017, 10:14
Sniper skrev:
25. feb 2017, 09:18
Så vælger man som sædvanlig at skifte ynglingen Borring ind, i stedet for en mand med 10 gange så meget udviklings potentiale og gennemslagskraft(Andersson) eller give debut til Kroon. Hvad er det der er imellem Borring og Thorup?-et eller andet forhold har de i hvertfald det er jeg sikker på.
Synes det er meget simpelt. JT er ansat til at vinde kampe, med Borring ved han hvad han får. En stærk fysisk indsats og en spiller som passer sine defensive pligter. Andersson er stadig en luksusspiller og Kroon er først på vej i form. Synes det var den helt rigtige indskiftning og det var da også med til at sikre at Randers nærmest ikke fik en eneste chance i slutfasen.

Alt i alt en god udekamp. Vi skal lige have justeret ind så vi undgår for mange dumme boldtab, med omstillinger imod som følge. Store fremskridt i det etablerede forsvarsspil og i det chanceskabende spil.

Desuden er det pisse fedt vi igen har en grundstamme af dygtige egenudviklede spillere.
Ja han ved hvad han får med Borring og jeg kan sagtens følge dit argument, problemet er bare at han også er ansat til at udvikle klubben og spillerne og man udvikler ikke talenter ved at de sidder på bænken og i stedet bruger spillere som for længst har peaket og i nogles øjne kun spiller for at hive de sidste slanter ud af karrieren. Jeg forstår godt at Thorup nok har tænkt på de 3 point da Borring kom ind, men det var jo det samme i sidste weekend. Hvis Borring er så god defensivt så vil jeg foreslå at rykke ham ned som back og så give plads til de unge.
Vi havde Riss, NK og Duelund med i går og i mine øjne var de nogle af de eneste der spillede godt, jeg tror bestemt ikke vi havde tabt hvis man havde skiftet Andersson ind i stedet.

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Et par kommentarer til kampen igår.

Udskiftninger
Kroon og Bruninho er - som en anden bruger også nævner - på vej til at blive skiftet ind inden 2-0 målet. Så kan det godt være, at vi er midt i overtiden, men sejren igår skulle under igen omstændigheder i fare, og så er det da helt fint at bruge et halv minut på at foretage to udskiftninger. Helt ærligt, så tror jeg hverken Bruninho eller Kroon ligger søvnløse af arrigskab over deres korte indhop. De skal nok få masser af spilletid.

Paul Onuachu
Paul har nogle vilde spidskompetencer, som i teorien kunne bringe ham rigtig langt. Han har højden og fysikken, men 2-0 målet er jo også et bevis på, at han teknisk har potentiale. Men.. Hvis man kan snakke om fodboldintelligens, så er han jo helt tabt. Det er helt vildt, så mange dårlige beslutninger han tager. Han er fin til at reagere på instinkt(igen illustreret ved målet), men så snart en situation er kompleks(eksempelvis i kontrafasen: Jeg har bolden nu, hvem spiller jeg den til og hvor løber jeg så hen bagefter), så er han på herrens mark. Det er virkelig ærgelig, for potentielt er han jo et million-salg, men han mangler bare så meget i spilintelligens.

Overordnet syntes jeg han gør det fint igår. På grund af banens tilstand, som jo var elendig efter 20 minutters spil, var det umuligt at basere kampen på possession. Derfor gav det også fint mening med Paul på toppen. Han involvererede sig i samtlige dueller, og op til flere gang tæmmer han/får lagt bolden af med brystet. Det var tydeligs en del af gameplanen, og på det punkt opfylder han sin rolle.
Men af en angriber bør man også forlange mere. Det er vel også derfor vi sukker efter Bruninho(selvom vi ikke aner hvor han står).

Defensiven
Riis og Hansen gør det egentlig rigtig fint. Der er par fejl fra sidstnævntes side, men intet der koster. Defensiven fungerede dog samlet set, slet ikke ligeså godt som mod Viborg, hvilket jeg tilskriver fraværet af Sparv, samt en enorm bevægelig duo i Randers offensiv.
Som sidebemærkning er det her værd at nævne, at Pourie og Fisker jo simpelthen er indbegrebet af Randers. Pourie med afbleget hår og attitude som en evigt fornærmet 7-klasse elev, og Kasper Fisker, som foruden at være indbegrebet af en idiot, også har formået gro Superligaens dårligste frisure. Altså hvad fuck ligner det? Man bun og langt hår..

Nå, men Fisker og Pourie var bevægelige, og gjorde det svært for os. Jeg kan godt lide Rømer, og 6-eren passer langt bedre til ham end backen, men han fylder virkelig ikke meget i defensiven, og giver slet ikke stopperne den sikkerhed vi mangler. Der er virkelig langt fra Sparv til Rømer, og jeg håber at Drachmann kan udfylde pladsen på en bedre måde.

Offensivt
Jeg syntes offensiven ser langt bedre ud end i foråret. Igen, banen tillader ikke tiki-taka, så uanset hvor meget folk hader Onuachu-bolden, så er det bare sådan det må være, på den her tid af året. Men trods det, er vi stadig blevet langt bedre til at få sat de offensive spillere i scene.
Tre observationer:
- Vi formår flere gange, at få isoleret Wikheim mod Thomsen, og i den slags situationer er Wikheim uhyggelig.
- Duelund tager kvantespring for tiden. Han formår igennem hele kampen at finde plads centralt på den sidste 1/3-del, og resten af holdet lykkedes med at få bolden frem til ham.
- Rilwan laver småfejl, men han skaber så meget dynamik fremadrettet. Gid han havde et bedre slutprodukt.

Målmand
Jeg har hele tiden været fortaler for Johan Dahlin, og overordnet mener jeg at han er en bedre målmand. Men hans skadehistorik er efterhånden så omfattende, at jeg mener vi bør komme af med ham hvis chancen byder sig. Mikkel Andersen har gentagne gange vist sig som en kvalitetsmålmand. Attitudemæssigt bringer han også en masse. Han er en fed type, der efterhånden er blevet ret god til at stå på mål, og som udstråler en enorm vindermentalitet.
Igår laver han flere afgørende redninger, og så markerer han sig selv i feltet, hvilket førhen har manglet.

Konklusion
Vi får 3 point i Randers, og det er pisse vigtigt. Det er altså en direkte konkurent vi sætter på plads på udebane, og så kan man ikke forlange mere. Vi er heldige i et par situationer, hvor vi ikke får lukket af i forsvaret, men offensivt giver vi også dem masser af problemer.

Kampens store profil: Mikkel Duelund.
- Han virker næsten forvandlet. Attituden er blevet langt bedre og spillemæssigt giver han holdet så meget kvalitet. Trænerteamet har lavet et godt stykke arbejde med ham henover vinterpausen.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Meget enig, levis!
Omkring Duelund er det værd at nævne, at han har fået lov til at spille en 10'er-rolle og ikke en normal 8'er ved siden af Poulsen. Det er måske det, der har gjort forskellen i forhold til hans spil. Han nævnte også selv i et interview, at han tidligere var for meget fokuseret på at score mål og levere assists, mens han nu fokuserer mere på at hjælpe holdet - heraf den forbedrede attitude.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Synes der var mange opløftende momenter i denne kamp. Mikkel Andersen var fremragende. Forsvaret omkring med Riis og Hansen virker driftsikkert og bliver formentlig stærkere og stærkere med flere kampe sammen. Duelund sprudlede med sin kreativitet og vilje. Wikheim gjorde næsten hvad han ville, bl.a. en flot Laudrup-vending! Paul fik scoret, selvtillid er alt for en angriber, forhåbentlig rammer han en stime nu.
Det er tidligt på forårs-sæsonen, spillet sprudler aldrig på denne tid, men ikke desto mindre spillede vi rigtig godt i flere perioder af kampen. Vi scorer to mål, mere kan man næsten ikke bede om.

Så alt i alt en god kamp og tre gode point. Er sikker på at vi bygger på herfra :-)

Cortez

Indlæg af Cortez »

+1 herfra, Levis.

Fin gennemgang og analyse som jeg er meget enig i.

Alt det had der kommer fra nogle, er decideret tåbeligt at høre på. Og det må jeg gerne sige, for jeg bor selv i et glashus. Jeg holdt mig bestemt ikke tilbage i efteråret, hvor man - med rette, synes jeg - kunne kritisere mangt og meget. Men at der kastes med disse typer tilsvininger efter 3 points på en svær udebane i kamp 2 efter vinterpausen, er meget svært for mig at forstå. Der må ligge noget forudtagenhed i baghovedet...

/Cortez

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

Stoffer skrev:
25. feb 2017, 10:47

Målet fra Paul er godt, og det er det han er med for, men det ville godt nok være dejligt, hvis han kunne hæve sit bundniveau. Udover at lægge bolden af så synes jeg det er meget lidt han bidrager med i løbet af en kamp. Men mål afgør kampe og så længe han scorer dem, så er det svært at være rigtig utilfreds.

Du glemmer vist, at det også var Paul, der var ophavsmand til Filips frie skud i 1. Halvleg, Rilwans "næsten-friløber", Duelunds friløber i anden halvleg. Ja, faktisk hovedparten af de farlige aktioner vi havde. Jeg synes også, at han klodser rundt mange gange, men han er altid garant for en 100% engageret indsats efter min mening.
Det sidste mål blev i øvrigt scoret efter en lang bold op på ham, hvilket mange kritiserer. At han så lykkes med at tørre to forsvarsspillere helt alene ...ja, faktisk ender den ene i pølsevognen (gad vide om det var Fenger, som er højt besunget), synes jeg aftvinger lidt respekt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Paul er jo en spiller, der det ene øjeblik viser fantastiske ting, mens han det andet øjeblik ligner en serie5-spiller. Vi så det også i går. Han havde et par indlæg/afleveringer som var helt håbløse, men samtidig scorer han et mål af meget høj kvalitet. Nogle stirrer sig så blind på de håbløse ting, og kan så blive bekræftet kamp efter kamp i, at Paul er håbløs. Det virker altså bare lidt unuanceret imo.

Det er klart, at Paul blegner, når han sammenlignes med Pusic eller Duncan. Men man skal også huske, at Duncan og Pusic var færdigudviklede spillere i deres bedste alder, da de spillede i FCM. Det er Paul ikke. Han er et talent. Paul har scoret 14 mål i 69 SL-kampe. Det er flere end Duncan scorede i sine første 69 kampe. Så det vil altså være dumt at afskrive Paul endnu.

Hvis man så alligevel vil kritisere Paul, så skal man måske lige kigge på, at på trods af hvor håbløs man mener, at han er, hvor talentløs han er, hvor få mål han scorer - ja, så er der rent faktisk kun 5 spillere, der har scoret flere mål end ham i hele superligaen i denne sæson. Det er vel objektivt set ikke så ringe. Dermed ikke sagt, at jeg mener, at Paul er en klassespiller. Det er han ikke. Og han burde heller ikke være førsteangriber på vores hold. Men han er et stort talent, som kan udvikle sig til en klassespiller. Men når man bedømmer ham, skal man have talentbrillerne på, og imo præsterer han ganske fint af et talent at være.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Kent skrev:
25. feb 2017, 15:20
Paul er jo en spiller, der det ene øjeblik viser fantastiske ting, mens han det andet øjeblik ligner en serie5-spiller. Vi så det også i går. Han havde et par indlæg/afleveringer som var helt håbløse, men samtidig scorer han et mål af meget høj kvalitet. Nogle stirrer sig så blind på de håbløse ting, og kan så blive bekræftet kamp efter kamp i, at Paul er håbløs. Det virker altså bare lidt unuanceret imo.

Det er klart, at Paul blegner, når han sammenlignes med Pusic eller Duncan. Men man skal også huske, at Duncan og Pusic var færdigudviklede spillere i deres bedste alder, da de spillede i FCM. Det er Paul ikke. Han er et talent. Paul har scoret 14 mål i 69 SL-kampe. Det er flere end Duncan scorede i sine første 69 kampe. Så det vil altså være dumt at afskrive Paul endnu.

Hvis man så alligevel vil kritisere Paul, så skal man måske lige kigge på, at på trods af hvor håbløs man mener, at han er, hvor talentløs han er, hvor få mål han scorer - ja, så er der rent faktisk kun 5 spillere, der har scoret flere mål end ham i hele superligaen i denne sæson. Det er vel objektivt set ikke så ringe. Dermed ikke sagt, at jeg mener, at Paul er en klassespiller. Det er han ikke. Og han burde heller ikke være førsteangriber på vores hold. Men han er et stort talent, som kan udvikle sig til en klassespiller. Men når man bedømmer ham, skal man have talentbrillerne på, og imo præsterer han ganske fint af et talent at være.
Ja, meget enig i dine punkter om Paul. Han har total spillet 94 kampe og scoret 22 mål + rigtig mange på træværket bare i denne sæson. Han har bare alt for mange håbløse aktioner. Jeg vil mene at han har 1.5 år til at blive en stabil spiller og målscore. På det tidspunkt er han fyldt 24. Hvis det ikke lykkedes, må det være tid for en thycosen at få vist den tillid som Paul er blevet vist det sidste år.

Christian

Indlæg af Christian »

I fodbold handler det rigtig meget om at have spidskompetencer og det har Paul.
jeg er meget begejstret og målet var ren verdensklasse.

Mål som det her, ser man sjældent i løbet af en superligasæson.

3 point og jeg er meget optimistisk.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Holger skrev:
25. feb 2017, 14:13
Stoffer skrev:
25. feb 2017, 10:47

Du glemmer vist, at det også var Paul, der var ophavsmand til Filips frie skud i 1. Halvleg, Rilwans "næsten-friløber", Duelunds friløber i anden halvleg. Ja, faktisk hovedparten af de farlige aktioner vi havde. Jeg synes også, at han klodser rundt mange gange, men han er altid garant for en 100% engageret indsats efter min mening.
Det sidste mål blev i øvrigt scoret efter en lang bold op på ham, hvilket mange kritiserer. At han så lykkes med at tørre to forsvarsspillere helt alene ...ja, faktisk ender den ene i pølsevognen (gad vide om det var Fenger, som er højt besunget), synes jeg aftvinger lidt respekt.
Jeg glemmer ikke nogen af de situationer. Men eks. Novak situationen er jo 98 % Novak - han tager et løb i et rum, som er fuldstændig affolket og tager siden bolden med sig. De andre situationer er gode refleksioner på at Paul også leverer noget godt, men det er ikke nok for en 1. angriber.

Jeg vil ikke mene, at jeg i højere grad stirrer mig blind på de dårlige momenter fra Paul end andre stirrer sig blind på hans gode. Paul har bunker af potentiale, men han bør ikke være 1. angriber. Netop fordi han skal have tid og mulighed for at udfolde sit potentiale fremfor at skulle "bære" rollen som 1. angriber på nuværende tidspunkt.

Besvar