Praktisk:
Tid: Søndag 20/11 kl. 20.00
Sted: Sydbank Park (Haderslev)
Vejret: Kig op
Dommer: Michael Johansen
Medie: TV3 Sport 1, ViaPlay og Radioens P3
Karantæner:
SønderjyskE: Ingen
Midtjylland: Ingen
Skader:
SønderjyskE: Mikael Uhre, Simon Kroon, Troels Kløve og Casper Olesen
Midtjylland: Tim Sparv og Bruninho
Bud på start XI'er
4-2-3-1 med
Dahlin
NK - Kian - Banggaard - Novák
Rømer - Poulsen
Rilwan- VdV - Borring
Onuachu
Tror godt banen kan blive en faktor. Sandsynligvis tung og våd, hvilket kan give en meget duelpræget kamp, som ikke egner sig til pasninger ved jorden.
Er alligevel lidt overrasket over Sparv er med, men mon ikke han starter på bænken.
20-30 min på det lidt hurtigere niveau (Superliga i forhold til reserveliga) burde han måske godt at kunne holde til.
Tak Jess Thorup, fordi din taktik igen lykkedes... så kunne man da osse vinde på Oddset....
På interviewet i pausen kunne man jo høre på ham. At kampen nu var solgt... for "i 2. halvleg skal vi prøve at se om vi kan stå imod det enorme pres, vi nu vil blive udsat for" ....... jeg er målløs!!! Thorup lægger sig simpelthen ned for et bundhold!!!!
dette er endnu et bevis på at Thorup ikke passer ind i en topklub, når det gælder mindsættet..... men efterhånden er vi jo osse ved at være et midterhold..... så måske det ER et godt match anyway...
Igen viser kampen, at FCMs forsvar absolut ikke ikke hører til i top 5.
Igen har Nissen en afgørende fod med i målet til modstanderen.
Ved udvisningen svigter FCMs forsvar totalt, Sønderjyske er på det tidspunkt 10 mand på banen, FCM har en dødbold, men guddømme om ikke det lykkes at rive FCMs defensiv over, Hassan kommer forsent ind til at stoppe et raid op ad banen, og ja en spiller fra Sønderjyske overløber Rømer, og spiller på rødtkort.
Men fuldstændig uacceptabelt.
Ved målet står en flok FCM spillere og sover.
FCM spillerne virkede ikke motiveret fra starten af, det virkede nærmest som om de ikke havde trænet i flere måneder, set i forhold til at Sparv går ind i 2.halvleg og virker som bedste spiller på dagen.
Poulsen virkede elendig og rollerne mellem Poulsen og Vaart virker uafklaret, for mig virker Vaart langt mere boldsikker end Poulsen, poulsen smider alt for mange bold væk i den her kamp.
Holdet virker usammenhængende og der er ikke noget spilkoncept.
Vedrørende kritik af Thorup, her vil jeg gå diplomatisk frem, og formulere det på den måde, """ Steinlein mener at FCM snart igen vil vinde mesterskabet, men er Thorup manden der kan gør FCM til mestre??? """
Tag det nu roligt. Det var en dag, hvor tingene ikke lykkedes. Vejret, dommeren og lidt uheld. Den gode periode vi er inde i, fortsætter i næste runde mod OB.
Det er helt galt at vi starter med medvind og spiller i old boys tempo, hvor er tempoet i en kamp som vi skal presse dem i bund med den vind og selvtillid vi må have efter sejr over Horsens.
Problemet som jeg ser det er at vi overhovedet ikke kan finde plads til RVV i vores defensive pres, vi mangler konstant 1 mand på midtbanen og offensiv tager vi tempoet ned for at få Van på bolden og spille langsomt, og det er ikke gunstigt for vores kanter som skal sættes i scene for de skaber ikke så meget på egen hånd.
Vi skal over dette nederlag og vinde de sidste kampe inden vinter for at holde os nær 2-3- pladsen, ellers ser det skidt ud.
Spiller vurdering har jeg ikke den store lyst til, men vil gentage et problem som jeg ser det, vores målmand er ikke god i feltet selv om han har størrelsen til det, jeg ser ham ikke som top målmand i ligaen.
mnm123 skrev:Det er helt galt at vi starter med medvind og spiller i old boys tempo, hvor er tempoet i en kamp som vi skal presse dem i bund med den vind og selvtillid vi må have efter sejr over Horsens.
Problemet som jeg ser det er at vi overhovedet ikke kan finde plads til RVV i vores defensive pres, vi mangler konstant 1 mand på midtbanen og offensiv tager vi tempoet ned for at få Van på bolden og spille langsomt, og det er ikke gunstigt for vores kanter som skal sættes i scene for de skaber ikke så meget på egen hånd.
Vi skal over dette nederlag og vinde de sidste kampe inden vinter for at holde os nær 2-3- pladsen, ellers ser det skidt ud.
Spiller vurdering har jeg ikke den store lyst til, men vil gentage et problem som jeg ser det, vores målmand er ikke god i feltet selv om han har størrelsen til det, jeg ser ham ikke som top målmand i ligaen.
Det er da lige omvendt VDV er hurtig i hans boldomgang og finder løsninger og ja er utrolig boldsikker.
Problemet er at Poulsen også gerne vil lave det samme, men på et lavere niveau end det VDV gør omvendt er Poulsen p.t. bedre konditionsmæssigt. Poulsen laver for mange fejl i mange kampe.
For mig at se er der ikke plads til dem begge på samme hold.