Har lige været inde på uefa.com for at se lodtrækningsmulighederne for en evt 3. runde.mousebreaker skrev:Vi skal nok videre 19 gange af 20 fra første runde - det er 95%Steffen am skrev:Hvis du tager udgangspunkt i matematikken, (hvilket vil give god mening) har du helt ret.mousebreaker skrev: Nu er det jo bare retorik - I know - men i sidste kvalrunde vil vi måske være 60-40 favoritter i gennemsnit.
Det betyder at vores chancevurdering i de første tre runder skal være ca 100%, 100%, 83%.
Det kan enhver jo se, at det er helt ude i skoven
Lidt sjovt har selv slet ikke tænkt sådan, men giver selvfølgelig god mening.
Hvad er realistisk, for runderne
90 %, 75 %, 70 %, 60 % = 28,4 % chance for at komme i gruppespil
Anden runde måske 9 ud af 10 - 90%
Tredje runde, et gæt 4 ud af 5 eller 80%
Fjerde og sidste runde vil vi måske i kraft af seedning være 55-60% favoritter i snit. Lad os være jubeloptimister og sige 60%
Ret optimistiske vurderinger som jeg ser det og så har vi 41,4% chance for gruppespil. Hvis vi ikke var seedet i sidste runde så ville vi måske have 35% chance for at gå videre som holdet ser ud nu, så ville vores chancer være 23,94%. Ret vigtigt med den sejr over Manchester
http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/se ... index.html
De procenter jeg kom med tidligere og beskrev som jubeloptimistiske er helt ude i hampen.
Runde 1 og 2 er for så vidt gode nok til jeg tro. Vaduz som vi skal møde i 2. runde er formodentlig tæt på sværeste lodtrækning mulig. Hvad jeg ved ud fra hvad andre herinde har skrevet om dem, er at de spiller i den Schweiziske liga og blev nummer 8. Dvs en liga der er lidt bedre end superligaen formodentlig. Et gæt vil så være at de er på niveau med Randers ?!?!. Vores chancer for at gå videre aktuelt er måske 60/40 i så fald. Det ændrer dog ikke ved at vi ud fra en gennemsnitlig lodtrækning formodentlig bør komme videre noget der ligner 80-90% af gangene.
Runde 3 derimod som der bliver trukket lod til på fredag - jeg estimerede ca 80% hvilken er helt vanvittigt når man kigger på de hold vi kan risikere at trække.
Grasshoppers
AIK Solna
Slovan Bratislava
Luzern
AEK Athen
Istanbul
og mange flere kompetente modstandere.
Jeg vil tro at vi i bedste fald gennemsnitligt kommer op på 60% mod de her mulige modstandere
4 runde bliver efter alt at dømme sværere endnu. Måske 50-55%. Vi bliver et af de hold som de useedede vil juble over at trække.
Det er selvflg svært at estimere procenter, men hvis dette er et udtryk for et gennemsnitsår - så vil vi før lodtrækningen til første runde have ca 25-35% chance for at nå gruppespillet. Hvilket svarer til hvert tredje til hvert fjerde år - SOM SEEDET !!
Deraf kan man også konkludere at klubbens målsætning om at nå 3 gruppespil på 6 år var uden realitetsfornemmelse. Mere tale om et håb. Nu var vi så heldige/dygtige at få gennembruddet allerede første år, endda så stort et gennembrud at vi sikrede os en seedning hele vejen til et evt gruppespil i år.
Selv hvis vi antog at vi var sikret den nuværende seedning da vi lavede denne målsætning, lige efter Benhams overtagelse, så ville det stadig være ambitiøst da vi kun burde nå et gruppespil ca hvert tredje år i bedste fald. Dvs en målsætning på 2 af 6 ville være ret fint og stadig lidt til den ambitiøse side. En målsætning på hvert andet er meget meget ambitiøst selv som seedet, men det er ok med mig, målsætninger skal være ambitiøse.
Det er dog yderst bekymrende hvis et gruppespil hvert andet år er det der skal til for at klubbens økonomi kan hænge sammen. Vi vil IKKE være i stand til at indfri dette på lang sigt. På kort sigt, kan det selvfølgelig sagtens lade sig gøre. VI kan endda ramme alle gruppespil uden problemer til 2020, det kræver bare lidt lodtrækningsheld og medgang på banen, som vi havde til overmål i sidste års kampagne.
Det er bare problematisk hvis klubbens økonomi er afhængig af det.