Brøndbys nedtur

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Ravnen

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Ravnen »

Brøndby samler nærmest på vores aflagte spillere :-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Typisk Brøndby. Nedjusterer forventningerne, økonomisk krise igen igen ... samtidig fyrer man lige sådan en raket af: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/6085302

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Til gengæld tror jeg faktisk 'desværre' at det er en ret interessant træner. Hvis BIF nogenlunde kan tilpasse sig hans format, kan det blive et stærkere BIF end længe.

Men kan han få arbejdsro og kan spillertruppen tilpasse sig hans ønsker?

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Steffen am skrev:Til gengæld tror jeg faktisk 'desværre' at det er en ret interessant træner. Hvis BIF nogenlunde kan tilpasse sig hans format, kan det blive et stærkere BIF end længe.

Det er på tide der kommer nyt blod i ligaen - jeg er mest spændt på at se hvilke spillere han kan bruge og hvem der skal væk. Hvis man skal tro Youssuf P er der ingen tvivl om at vi får det mest konditionsstærke hold i ligaen. Der kommer 2 trænningspas pr dag mod en i dag. Jeg er mest lykkelig for at det ikke blev Tony Adams eller et andet "navn" uden erfaring fra højt plan - det prøvede vi med TF og det var ikke en ubetinget succes!

Nå man kigger på jeres hold virker det faktisk til at være en træner der var skræddersyet til jeres nuværende trup der består af mange aggressive spillere der er i god form!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

ThygeM skrev:
Steffen am skrev:Til gengæld tror jeg faktisk 'desværre' at det er en ret interessant træner. Hvis BIF nogenlunde kan tilpasse sig hans format, kan det blive et stærkere BIF end længe.

Det er på tide der kommer nyt blod i ligaen - jeg er mest spændt på at se hvilke spillere han kan bruge og hvem der skal væk. Hvis man skal tro Youssuf P er der ingen tvivl om at vi får det mest konditionsstærke hold i ligaen. Der kommer 2 trænningspas pr dag mod en i dag. Jeg er mest lykkelig for at det ikke blev Tony Adams eller et andet "navn" uden erfaring fra højt plan - det prøvede vi med TF og det var ikke en ubetinget succes!

Nå man kigger på jeres hold virker det faktisk til at være en træner der var skræddersyet til jeres nuværende trup der består af mange aggressive spillere der er i god form!
Jamen hvis han er skræddersyet til vores trup skal vi så ikke bare bytte lige over.? Så kan i få Jess Thorup..

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Du kan ikke bare begynde at bytte Jess Thorup væk for en tilfældig tysker. Man ved hvad man har, ikke hvad man får :D

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jacob skrev:Du kan ikke bare begynde at bytte Jess Thorup væk for en tilfældig tysker. Man ved hvad man har, ikke hvad man får :D
Nogen gange er det nok at vide hvad man har, for at foretage et bytte uden at vide hvad man får.......
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Jacob skrev:Du kan ikke bare begynde at bytte Jess Thorup væk for en tilfældig tysker. Man ved hvad man har, ikke hvad man får :D
Lige præcis det fremhævede gør at jeg er villig til at bytte..

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ja interessant at se hvad han kan bringe. Jeg tror bare at han får det svært. Man har alt, alt for længe søgt de såkaldte gamle dyder i BIF og prøvet at bygge det "gamle" BIF op og istedet for at udvikle sig, følge med tiden, har man søgt at finde tilbage til noget der virkede en gang for længe siden og derfor står man stadig (igennem rigtig mange år) med et halvfærdig projekt.
DenStolteJyde skrev:
ThygeM skrev:Nå man kigger på jeres hold virker det faktisk til at være en træner der var skræddersyet til jeres nuværende trup der består af mange aggressive spillere der er i god form!
Jamen hvis han er skræddersyet til vores trup skal vi så ikke bare bytte lige over.? Så kan i få Jess Thorup..
Ja hvis han er som skræddersyet fås det vel ikke meget bedre :)

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

pr0j3ct skrev:

Ja interessant at se hvad han kan bringe. Jeg tror bare at han får det svært. Man har alt, alt for længe søgt de såkaldte gamle dyder i BIF og prøvet at bygge det "gamle" BIF op og istedet for at udvikle sig, følge med tiden, har man søgt at finde tilbage til noget der virkede en gang for længe siden og derfor står man stadig (igennem rigtig mange år) med et halvfærdig projekt.
DenStolteJyde skrev:
ThygeM skrev:Nå man kigger på jeres hold virker det faktisk til at være en træner der var skræddersyet til jeres nuværende trup der består af mange aggressive spillere der er i god form!
Ja hvis han er som skræddersyet fås det vel ikke meget bedre :)
Det er ikke så meget et spørgsmål om gamle dyder - det er mere spørgsmålet om at vi har forsøgt os med en Barca-inspireret træner med et materiale der aldrig har været i nærheden af at kunne indfri forventningerne da de ikke har haft de nødvendige kvaliteter. Nu forsøger man i stedet at finde tilbage til den spillestil der gjorde os noget nær uovervindelige i 90erne - overfaldsfodbold med et højt pres - tiden vil vise om det kan lykkedes eller om vi skal have gang i strategi Bif ver 10.0 :D

Jeg tror mere på AZs måde at spille bold på end TFs - og vil hellere se aggressiv direkte fodbold fremfor hæl og tå. Det stiller heller ikke urealistiske forventninger til spillernes teknik såsom TFs taktik gjorde - Holst bliver aldrig Messi :lol:
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

ThygeM skrev:
Det er ikke så meget et spørgsmål om gamle dyder - det er mere spørgsmålet om at vi har forsøgt os med en Barca-inspireret træner med et materiale der aldrig har været i nærheden af at kunne indfri forventningerne da de ikke har haft de nødvendige kvaliteter. Nu forsøger man i stedet at finde tilbage til den spillestil der gjorde os noget nær uovervindelige i 90erne - overfaldsfodbold med et højt pres - tiden vil vise om det kan lykkedes eller om vi skal have gang i strategi Bif ver 10.0 :D
Tænk at det snart er 9 år siden jeg skrev dette indlæg, men at pointen stadig holder: viewtopic.php?f=5&t=58574#p54526
BIFs spillestil i 90'erne var et bevidst valg for at udnytte den fysiske fordel de havde grundet fuldtidsprof. De vilkår har ændret sig markant, og derfor tvivler jeg på, at man vil have succes med at søge tilbage til det gamle (nye, nye, nye) Brøndby.
Ellers enig i at den nye BIF-træner egentlig passer bedre til os. Jeg pegede selv på en tysker samt RB-spillestilen som forbillede, da vi i sommer skulle have ny træner.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er nu også ret vildt at det her indlæg fra 2007 stadig lever, til næste år kan "Brøndbys nedtur" fejre 10 års jubilæum :mrgreen:

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

ThygeM skrev:Det er ikke så meget et spørgsmål om gamle dyder - det er mere spørgsmålet om at vi har forsøgt os med en Barca-inspireret træner med et materiale der aldrig har været i nærheden af at kunne indfri forventningerne da de ikke har haft de nødvendige kvaliteter. Nu forsøger man i stedet at finde tilbage til den spillestil der gjorde os noget nær uovervindelige i 90erne - overfaldsfodbold med et højt pres - tiden vil vise om det kan lykkedes eller om vi skal have gang i strategi Bif ver 10.0 :D
Jeg tænkte nu egentligt også længere tilbage end bare Thomas Frank, nok nærmere noget der ligner 10 år eller deromkring. Både fra Brøndbys side og medierne, siden jeres storheds tid har snakket om at finde tilbage til de gamle dyder, hver gang noget er gået skævt eller det ikke lige blev til det mesterskab mange forventede i skulle spille med om og man har oven i købet prøvet i en grad at købe det gamle hold tilbage, med Agger, Elmander, kahlenberg. Den samme plade er blevet spillet under TF når man har skulle finde en undskyldning for at det ikke lige lykkedes og du siger det jo egentligt selv også nu i ovenstående, at man forsøger at finde tilbage...
Jeg siger ikke der er noget forkert i at ville spille "overfaldsfodbold" med et højt og aggressivt pres, det gør vi jo sådan set selv til tider, når vi spiller bedst, men når man står som uden fra stående og hører den samme gamle plade spille igen i Brøndby, om at finde tilbage, gamle dyder osv. så kan man ikke lade være med at trække på skuldrene, ryste lidt på hovedet trække på smilebåndet og tænke, så mange år og de har intet lært endnu, som du selv pointerer meget godt ver. 10.0 :)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Brøndby danmarksmester 2016/17

Indlæg af TrueWolfMidt »

Efter Zorninger's tiltrædelse i Brøndby er den dybe tallerken lige blevet genopfundet, ved at løbe extra mange meter i løbet af en kamp, lidt ala Dortmund, så kan man løbe samtlige klubber i superligaen over ende. Nu står samtlige danske klubber så med håret i postkassen og aner ikke deres levende råd. Turneringen er gået i gang og de hold der pt. er startet godt, er nogenlunde tilfredse lige pt. lige indtil det bliver deres tur, at få ørene i maskinen. De fleste hold aner ikke hvordan Brøndby skal takles. Hvis Fck kommer i Champions League og Brøndby går hårdnakket efter det danske mesterskab, så vinder de det. De danske klubber kan ikke nå at ændre alle de parametre der skal ændres for at kunne matche Brøndby. Vi / Fcm kunne lige så godt have tabt , men fik heldigvis uafgjort. Efter vores kamp imod Brøndby var jeg stensikker på, at samtlige klubber i superligaen ville få røvfuld og seneste eks. på det er Agf's røvfuld igår. Nu må tiden vise om jeg får ret og om vores og andre trænere, kan nå at ændre på disse parametre og forhindre Brøndbys nye taktik i at give dem deres første mesterskab i årevis.

Besvar